DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przebiegi waszych 1.5 DCi 68 KM
Autor Wiadomość
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-14, 20:50   Przebiegi waszych 1.5 DCi 68 KM

Cześć,

Zarejestrowałem się, bo po przeczytaniu kilku tematów odnośnie 1.5 DCi postanowiłem zapytać wprost - jakie macie przebiegi waszych zizli w wersji 68 KM i czy faktycznie trzeba liczyć się z szybką wymianą wtrysków ?

Ja kupiłem swojego Logana niedawno, wersja kombi, DCi, rocznik 2007, nalot od nowości 80.000 km, serwisowany zawsze w ASO. Pytanie czy muszę się martwić wtryskami czy już coś zmieniono w tych silnikach (w końcu to kilka lat po premierze clio z tym silnikiem).

Tylko proszę was o szczere i własne opinie, a nie "zenek mówił, że heńkowi wtrysk poszedł", bo poważnie zastanawiam się już nad sprzedażą tego auta, jeżeli to faktycznie taki pechowy silnik.

Na razie znalazłem pomysł na zapobiegnięcie usterce - na forum Renault Scenic ktoś montował małe filtry na przewodach. Ale podobno to nie chroni przed awarią wtrysków. Macie jakieś własne pomysły? Mixol to dla mnie średnia opcja - po co mi zizel jak mam płacić za olej i się martwić.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-14, 20:57   

54tyś
_________________
Pawlo
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-14, 21:10   

Aktualnie 46 tys km. Z silnikiem zero kłopotów ;-)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-07-14, 21:11   

ja mam mocniejsza wersje 85 z chipowana na 100km przebieg 106 tys nic się nie dzieje a autko jeździ bezproblemowo
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-07-14, 21:12   Re: Przebiegi waszych 1.5 DCi 68 KM

MCV napisał/a:
Cześć,

Zarejestrowałem się, bo po przeczytaniu kilku tematów odnośnie 1.5 DCi postanowiłem zapytać wprost - jakie macie przebiegi waszych zizli w wersji 68 KM i czy faktycznie trzeba liczyć się z szybką wymianą wtrysków ?

Ja kupiłem swojego Logana niedawno, wersja kombi, DCi, rocznik 2007, nalot od nowości 80.000 km, serwisowany zawsze w ASO. Pytanie czy muszę się martwić wtryskami czy już coś zmieniono w tych silnikach (w końcu to kilka lat po premierze clio z tym silnikiem).

Tylko proszę was o szczere i własne opinie, a nie "zenek mówił, że heńkowi wtrysk poszedł", bo poważnie zastanawiam się już nad sprzedażą tego auta, jeżeli to faktycznie taki pechowy silnik.

Na razie znalazłem pomysł na zapobiegnięcie usterce - na forum Renault Scenic ktoś montował małe filtry na przewodach. Ale podobno to nie chroni przed awarią wtrysków. Macie jakieś własne pomysły? Mixol to dla mnie średnia opcja - po co mi zizel jak mam płacić za olej i się martwić.


to bardzo trwały silnik ale jak każdy diesel lubi dłuższe przebiegi niż tylko miasto
mój Stepway ma prawie 80 tys a pracowy silnik przejechał bez problemu 250 tys
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-14, 21:17   

To mnie pocieszyłeś :) Mam pełną dokumentację pojazdu, każdą możliwą fakturę. I przy przeglądzie po 70.000 km nie wskazano nic, co miałoby podlegać wymianie/kontroli w dalszym okresie. A wiem (fora Renault), że serwis uczciwie informuje o pojawieniu się opiłek w filtrze paliwa (który podlegał wymianie). Czyli chyba można spać spokojnie.. Zresztą znam posiadaczy:
- Kangoo, rocznik 2003, DCi,
- Micra, rocznik 2005, DCI,
- Clio II rocznik nie znam, też DCi,
- Clio III (służbówka)

I nikt nie miał problemów. Tzn. Kangoo miał, ale nalot ponad 300.000 km i auto firmowe, więc wszędzie wjedzie i na wszystkim pojedzie.

Sam się pocieszam..
Ostatnio zmieniony przez MCV 2013-07-14, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2013-07-14, 21:17   

122 tys km bez problemów
 
Skora 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV/Thalia
Silnik: 1.5 dCi/1.4 8v
Rocznik: 2008/2005
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-15, 13:15   

Logan MCV 68KM - 102 tyś. wymiana filtrów i oleju
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-07-15, 20:21   

mam 54865


Diagnosta na przeglądzie okresowym w Wieliczce ul. Wierzynka mówił , że jest (dobrze zna) RENAULT z silnikiem 1.5 dci , które ma 300 tys. bez wymiany regeneracji wtrysków jeżdżący na paliwie premium Shella


Generalnie wszystko zależy od jakości paliwa
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2013-07-15, 20:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-15, 21:18   

Tutaj już różnie mówią. Ja po przeczytaniu niezliczonej ilości tematów postanowiłem tankować na stacjach marketowych. Z kilku powodów:

1. Kontrola paliwa lepsza niż na firmowych (w końcu Auchan chce wiedzieć za co płaci, a pan Waldek działający pod szyldem Orlenu ma to w d@#e, bo i tak nic nie ugra),

2. Mniej dodatków wysuszających paliwo (w sensie lepsze smarowanie zwykłego ON) niż w przypadku paliw premium,

3. taniej, choć nie czarujmy się - blisko Auchan mam BP, różnica 10 groszy na litrze, więc niewielka to różnica.


Ale ile prawdy odnośnie pkt 2, to nie wiem - sam się dziwię tej teorii, ale może akurat.
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-07-15, 21:32   

Bardzo możliwe , że to Renault ma wysuszony silnik od tych paliw premium , ale na wtryski to negatywnie nie działa.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-15, 21:49   

Ale wpływa negatywnie na pompę, ta się łuszczy i syf leci do wtrysków. Bo to jest problem z wtryskami - ich awaria w tym silniku wynika ze ścierania się pompy. Zapobiega temu podobno mixol i paliwa niepremium.
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-07-15, 22:28   

Common rail jest bardzo popularny prawda.
Suche paliwo niszczy takie silniki prawda.
Jak zatem możliwe żeby paliwa Premium były suche w czasach gdy prawie każdy nowy diesel to cr
To chyba jakiś mit jest...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-15, 22:32   

Dawid napisał/a:
Suche paliwo niszczy takie silniki prawda.

Nie silniki tylko układ paliwowy czyt. wtryskowy

Dawid napisał/a:
Jak zatem możliwe żeby paliwa Premium były suche w czasach gdy prawie każdy nowy diesel to cr

Paliwa premium zawierają więcej dodatków przez co paliwo jest bardziej suche
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-15, 22:34   

63 tys i z silnikiem all ok
_________________

 
bro 


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5 85km
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-07-15, 22:41   

U mnie wersja 85KM, przebieg identyczny jak u AndrzejaW, tj. 122 tys (5 lat). Auto swiezo po wymianie rozrzadu, chodzi jak nowe (mam wrazenie, ze nawet lepiej;). Ostatniej zimy przy -15/-20C dostawalo falowania obrotow przez pierwsze kilka minut po odpaleniu, ale moglem miec wtedy paliwo przejsciowe (byl poczatek grudnia, tankowane na poczatku listopada).
Tankowane zwykle na jednej stacji paliwo premium, a jezeli poza domem, to stacje markowe. Tak, jak jeden z poprzednikow tez sie przychylam do tego, ze stacje korporacyjne (tesco/auchan) nie maja powodu, zeby sprzedawac syf. Stacje markowe ale prywatne (czyli wszystkie) maja juz jakiegos wlasciciela i moga byc bardziej podatne na chciwosc. Tym niemniej sam na tesco/auchan to zalalem moze tylko dwa razy z koniecznosci.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-15, 22:45   

co do diesla 1,5 dCi to popatrzcie tutaj:

http://otomoto.pl/renault...-C29510434.html

co wy na to ?

Wychodzi 500 km dziennie - kto robi akie przebiegi ?

niemniej auto na chodzie :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-07-15, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-15, 23:03   

antropolog napisał/a:
Wychodzi 500 km dziennie - kto robi akie przebiegi

MSZ to raczej pomyłka, pewnie miało być 73 000 km...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2013-07-15, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-15, 23:41   

łeee!
_________________

 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-07-18, 10:24   

MCV napisał/a:
Tutaj już różnie mówią. Ja po przeczytaniu niezliczonej ilości tematów postanowiłem tankować na stacjach marketowych. Z kilku powodów:

1. Kontrola paliwa lepsza niż na firmowych (w końcu Auchan chce wiedzieć za co płaci, a pan Waldek działający pod szyldem Orlenu ma to w d@#e, bo i tak nic nie ugra),

2. Mniej dodatków wysuszających paliwo (w sensie lepsze smarowanie zwykłego ON) niż w przypadku paliw premium,

3. taniej, choć nie czarujmy się - blisko Auchan mam BP, różnica 10 groszy na litrze, więc niewielka to różnica.


Ale ile prawdy odnośnie pkt 2, to nie wiem - sam się dziwię tej teorii, ale może akurat.


skoro przerzuciłeś się na stacje marketowe z mniejszą ceną to musisz wiedzieć , że ta cena bierze się także z tego iż stacje te mają podwyższoną zawartość bioestrów do 8% normalnie to 5%. stąd cena niższa ale jakość też. Zawsze na takiej stacji jest informacja o tym procencie dodatku abyś nic nie ugrał w razie sprawy sądowej.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-18, 20:55   

Przestałem korzystać z marketowych stacji, tzn. akurat w dieslu tylko raz skorzystałem, bo dopiero kupiłem. Z tymi bioestrami to ciekawa sprawa - podobno w okresie letnim najlepsze paliwo, bo najlepiej smaruje. Zresztą chyba na tym forum ktoś pisał, że najlepiej w DCi przerzucić się na wiosnę na stacje Bliska, gdzie jest najwięcej tych bioestrów i najtańszy diesel. Dopiero w zimę są z tym problemy.

Pierwsze tankowanie było na Auchan, drugie - dzisiejsze - na Lukoil. Jedyni poza Orlenem i lotosem, którzy mają własne paliwo, a nie jak BP czy inne Statoile jadące w 90% na Orlenie ;P

Na marketowej spalanie 4.7 litra, komputer pokazuje prawie idealnie - 21,1 spalone, do baku wlałem (do odbicia) 21,3 :) Zobaczymy jak Lukoil. A trasa to w 85% autostrada.
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-07-19, 08:15   

MCV napisał/a:
Przestałem korzystać z marketowych stacji, tzn. akurat w dieslu tylko raz skorzystałem, bo dopiero kupiłem. Z tymi bioestrami to ciekawa sprawa - podobno w okresie letnim najlepsze paliwo, bo najlepiej smaruje. Zresztą chyba na tym forum ktoś pisał, że najlepiej w DCi przerzucić się na wiosnę na stacje Bliska, gdzie jest najwięcej tych bioestrów i najtańszy diesel. Dopiero w zimę są z tym problemy.

Pierwsze tankowanie było na Auchan, drugie - dzisiejsze - na Lukoil. Jedyni poza Orlenem i lotosem, którzy mają własne paliwo, a nie jak BP czy inne Statoile jadące w 90% na Orlenie ;P

Na marketowej spalanie 4.7 litra, komputer pokazuje prawie idealnie - 21,1 spalone, do baku wlałem (do odbicia) 21,3 :) Zobaczymy jak Lukoil. A trasa to w 85% autostrada.


jesli myślisz , że dla różnych sieci stacji benzynowych dowozi się paliwo o całkowicie różnych właściwościach to jesteś w błędzie . Koszty transportu są ogromne.
95% paliw to Orlen i Lotos. Wszystkie paliwa muszą spełniać prawne wymagania i nie rozważajmy złodziejstwa.
O złych paliwach to możemy mówić w krajach gdzie przed tankowaniem pobieram paliwo do butelki lub szklanki i od razu widać czy to syf czy ostatecznie da się pojechać. W niektórych krajach ubogich paliwa są lepsze niż nawet w Niemczech. Stosowana przez nich miejscowa technologia produkcji i znakomite miejscowe surowce na to pozwalają.
Tak więc tankuj w normalnych przyzwoitych stacjach np wystarczy popatrzeć jak jest utrzymywane otoczenie stacji, jaka obsługa i wszystko będzie ok.
Na przebiegi ma wpływ tak wiele innych czynników , że Twój jednorazowy pomiar to nic nie znaczy. Mądrze się ale mój brat tym się zawodowo zajmował.
szerokiej drogi
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-19, 17:55   

No i wracam na Auchan. Lukoil spalanie 5.1 litra, auto wyraznie slabsze. To co piszesz wiem, jednak Lukoil ztcw jest poza orlenem i lotosem jedynym dostawca paliw. Premium sa mieszane osobno przez producenta. co do zawartosci bioestrow - fakt zwiekszonej zawartosci przyrownuje marketowe paliwo do BIO z Bliskiej. Nie zwracalem na to uwagi.
Ostatnio zmieniony przez MCV 2013-07-19, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-19, 17:57   

Ja tankuje zawsze na Bliskiej. Nawet na dłuzszy wyjazd staram sie zapełnić zbiornik, by wystarczyło na powrót ( jesli sie da ;-) ) W zimie zapchał sie parafina filtr paliwa, poza tym nie ma problemow. Początkowo lałem jakies paliwa uszlachetniane ale odpusciłem sobie. Kiedyś w citroenia AX z LPG na Łukoilu nalałem o 5 l wiecej niz ma zbiornik - stad sie zraziłem do tej sieci.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-07-19, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-07-22, 10:06   

Jesli mam wybor tankuje na Statoilu 1-2-3 (przy markecie niedaleko siebie) lub na Neste.
Unikam stacji niesieciowych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne