Wysłany: 2013-07-13, 20:11 Media Nav - ostrzeżenie przed fotoradarem
Czy jest ktoś w stanie opisać jak Media Nav powinien sygnalizować zbliżanie się do fotoradaru? Dziś dwukrotnie włączył mi się "ciągły pisk" zmieszany z "pierdzeniem" z głośników. Podejrzewam, że nie jest to poprawny sygnał - zwłaszcza to pierdzenie. Za pierwszym razem myślałem że jest to wina "zgubienia się" nawigacji w tunelu (sygnał się właczył tuż przed wjazdem do tunelu i wyłączył się po 'odnalezieniu' się nawigacji po wyjeździe z tunelu), natomiast drugi raz włączył się kilkaset metrów przed wjazdem do tunelu i wyłączył się tuż przed wjazdem (ale tu raczej zwolniłem). Jako że zwykłe przekroczenie prędkości jest sygnalizowane krótkim piskiem, to taki ciągły pisk troszkę mnie rozproszył - szukałem czerwonych kontrolek, źródeł ognia itp.
Widzę, że większość nawigacji tak ma. U mnie innej firmy z 2008 r. Nie pamiętam teraz nazwy też miał ostrzegać przed fotoradarami. Ostrzegał przed każdym, strażackim, meteorologicznym. Tylko raz ostrzegł przed policyjnym radarem. Czy twoja nawigacja też tak działa. W moim sygnalizował czy trzeba czy nie. Tak sam sygnał przy fotoradarze policyjnym i innym.
Tutaj polega to po prostu na odczycie z map lokalizacji najprawdopodobniej znaku "fotoradar", gdyż sytuacja miała miejsce w tunelu pod katowickim Rondem, a tam fotoradaru jako takiego nie ma, jest tylko znak. Problemem jest sposób "sygnalizacji" a nie "detekcji". Jeżeli to pierdzenie jest sytuacją normalną, to po prostu tą opcję wyłączę. Jeśli natomiast jest sytuacją nienormalną to trzeba będzie coś z tym zrobić.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 14:15
Boogie napisał/a:
bebe, przesłania nie rozumiem
Dało się zauważyć. :) Po prostu lekko załamał mnie fakt, że nie wpadłeś na najprostsze i najbardziej oczywiste rozwiązanie - nie łamać przepisów. :)
Nie chciałem (po raz kolejny) rozwlekle wykładać, co to są przepisy, po co one są, i dlaczego fajnie jest ich przestrzegać, bo ten temat na forum był już wielokrotnie wałkowany i strony konfliktu pozostały nieprzekonane, łagodnie mówiąc. :) Rysunkiem powyżej chciałem tylko zwięźle przekazać mój stosunek do takiej partyzantki. :]
Jest jedno ale Z moich obserwacji wynika, iż Media Nav nie do końca sobie radzi z ograniczeniami prędkości. Ma po prostu zapisane lokalizację znaków ograniczeń i je wyświetla, ale już nie radzi sobie z sytuacjami odwołującymi to ograniczenie (np. po przejechaniu skrzyżowania dalej wyświetla znak ograniczenia obowiązujący przed skrzyżowaniem) co faktcznie może trochę irytować.
Tak, ale jeżeli np. zjeżdzam "ślimakiem" z autostrady i wjeżdzam na drogę krajową to ograniczenie 50km/h obowiązujące na ślimaku raczej nie obowiązuje dalej na drodze krajowej 2km od ślimaka, prawda? To tylko jeden z przykładów.
Kol. radzio, to też nie jest prawda, bo węzeł może być w terenie zabudowanym i wtedy ograniczenie nadal istnieje. Aby to ocenić dobrzeby bylo podać dokladnie jakie znaki są przed zjazdem na ślimak i jakie jest oznakowanie po zjeździe. Ja się mogę zgodzić z tym, że są błędy w bazie programu Media-Nav. Ale nie warto generalizować, bo wydaje mi sie, że ludzie opisujący algorytm oszczegania o przekroczeniu prędkości mają prawodłową wiedzę o przepisach ruchu drogowego.
Węzeł A4/DK86 (Murckowska/Górnośląska) teren zabudowany to tam był może przed I wojną światową, ale mniejsza o to. Nie twierdzę że algorytm jest do dupy, po prostu nie zawsze sygnalizacja odpowiada sytuacji rzeczywistej. Pozatym mapy są z końca 2011 roku, a teraz mamy połowę 2013 roku. To też może mieć wpływ na aktualność komunikatów.
Odeszliśmy od tematu, wszyscy wiedzą lepiej gdzie ja jeżdzę, a nikt jak dotąd nie odpowiedział mi w temacie pierdzenia przed fotoradarem
Dało się zauważyć. :) Po prostu lekko załamał mnie fakt, że nie wpadłeś na najprostsze i najbardziej oczywiste rozwiązanie - nie łamać przepisów. :)
Nie chciałem (po raz kolejny) rozwlekle wykładać, co to są przepisy, po co one są, i dlaczego fajnie jest ich przestrzegać, bo ten temat na forum był już wielokrotnie wałkowany i strony konfliktu pozostały nieprzekonane, łagodnie mówiąc. :) Rysunkiem powyżej chciałem tylko zwięźle przekazać mój stosunek do takiej partyzantki. :]
Ale tu nie chodzi o łamanie przepisów. Jak jest ograniczenie nie zasuwam 20km/h więcej, trzymam się w tych 10%. Chodzi o to, że MediaNav wyje jak przekroczę nawet o 1km/h. A że ciężko utrzymywać równo prędkość z ograniczeniem, to jestem zmuszony jechać poniżej. Dodatkowo są sytuacje, że przed wjazdem do miejscowości wyhamowuję silnikiem i nie zawsze trafię, żeby równo z tablicą terenu zabudowanego (najczęściej umiejscowioną w polu) mieć już te 50 i znów mi się nadziera bo 500m dalej stoi radar.
Tak wracając do łamania przepisów, są kraje, gdzie przekroczenie o 1 km/h skutkuje taką samą karą jak o 9 km/h i nie ma zmiłuj się. Mandat taki sam. Tam nie ma poprawki na błędy pomiaru.
No tak fajnie ale są znaki postawione bez powodu .
Na trasie na Augustów z warszawy przez Legionowo Zegrze Pułtusk jest 2 pasmowa droga na której jest 100 km/h
Trasa zaczyna się od Zegrza . Często tam jeżdżę i znaki zmieniają się raz w miesiącu . Aktualnie po wyjeździe z zakrętu za Zegrzem jest ograniczenie do 40 km/h ! na prostej dwupasmowej dobrej drodze ! Wszystko po to żeby policja miała gdzie łapać . Ta trasa to jeden wielki przekręt , pół roku temu położono na niej łaty , ale nic nie cięto ani wykopywano . Asfalt jest jak nowy , po zimie łaty odpadły ukazując niezmieniony asfalt . Teraz ci złodzieje znowu położyli łaty na dobrym asfalcie i znowu odpadły (po miesiącu ) ukazując nowiutki asfalt . Jeszcze nigdy nie widziałem nikogo kto by jechał za tym ograniczeniu do 40 mniej niż 80 . I jak Polacy mają szanować przepisy ?
A tak w ogóle to temat o ostrzeżeniach Media Nav i wg mnie dzwięk jest przesadzony po prostu i tyle [/quote]
Mam MIO 550 z Auto Mapą (ponoć najlepsza) w ustawieniach ustawiam szybkość większą od dopuszczalnej
mam ustawione o 10 km .Hołowczyc w momencie przekroczenia szybkości powtarza zwolnij .Szybkości można zmniejszać lub zwiększać, lub w ogóle wyłączyć.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-07-19, 18:59
Na tyle, na ile się orientuję, to MediaNav jest oparte na IGO, a tą aplikację można bardzo szeroko modyfikować. Wszystkie alerty, komunikaty i inne wyjce można wyłączać, zmieniać, dopasowywać itp. Zresztą podobnie jest z mapami. Konieczny sprzęt to (wersja minimum) komputer, notatnik i Total Commander. Przydatne - dostęp do netu i konto na my-navia.pl. Oczywiście trochę wiedzy nie zaszkodzi, a potem metoda "na Słodowego" czyli zrób to sam - swoja własna nawigacje
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-19, 21:27
ajax napisał/a:
Na tyle, na ile się orientuję, to MediaNav jest oparte na IGO, a tą aplikację można bardzo szeroko modyfikować.
Wszystko fajnie, tylko jak dotąd nie jest znana metoda wpięcia się w MediaNav w jakimś trybie diagnostycznym, żeby sobie w czymkolwiek pogrzebać. Jedyne, co jak na razie wiadomo, to to, że MediaNav umie zassać upgrade firmware'u po USBie, i to zasadniczo wszystko. Jaki miałby mieć format ten firmware, czy to w ogóle jakiś kulturalny format, czy binarna kula z nosa - jeden wuj raczy wiedzieć. :|
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-19, 21:35
Ostatnio zgodnie z zapowiedzią na niektórych odcinkach dróg zwiększono dopuszczalną prędkość, a na innych ją zmniejszono. Taki przegląd dróg dopiero się zaczął i myślę, że jeszcze na innych odcinkach będzie zwiększona dopuszczalna prędkość. Tylko kto to wgra / ustawi w MediaNav? Jak np. zwiększą dopuszczalną prędkość z 70 na 90 km/h, to i tak trzeba będzie jechać 69km/h lub słuchać wymienionych dźwięków / pisków.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-07-20, 06:46
bebe napisał/a:
jak dotąd nie jest znana metoda wpięcia się w MediaNav w jakimś trybie diagnostycznym, żeby sobie w czymkolwiek pogrzebać
Nie miałem w ręku, to nie wiem. Lecz skoro jest USB, to zrobiłbym kopię na kompie (Active Sync?, Total Commander?) i tam pooglądał. Może ktoś, kto to "cuś" ma podeśle na priv? Mogę zobaczyć, czy cokolwiek zrozumiem, bo IGO trochę znam i swoje aplikacje składałem sam. Oczywiście są znacznie lepsi, prawdziwi mistrzowie (choćby na "my-navia" - choćby Viman, Pan Karpik i wielu innych - można też popytać tam)
Ostatnio zmieniony przez ajax 2013-07-20, 06:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-20, 08:51
ajax napisał/a:
Lecz skoro jest USB, to zrobiłbym kopię na kompie (Active Sync?, Total Commander?) i tam pooglądał.
To jest host USB, nie klient (czyli "podpinać to do nas, a nie nas" ;).
Ja bym zaczekał, aż ktoś się złamie i wyszarpie MediaNav z deski rozdzielczej, po spojrzeniu na bebech może coś się wyjaśni. :] Ewentualnie można pobawić się w reverse engineering update'u map/firmware'u. Istnieje niewielka szansa, że to zwykłe archiwum ze strukturą katalogów i plików do zastąpienia istniejących.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-07-23, 18:23
Śledzę temat, bo mnie zaintrygowało to, że nie można dostać się do bootloadera. Hmmm NA RAZIE nie można. Póki co, to zorientowałem się, że jest to oczywiście na Windowsie 6 CE (oj starutki już :D) i mapy Navteqa, a program to iGo Primo.
Ja mam navi Clariona z 2007 r., także na Win6 i z iGo, a tam dostanie się do bootloadera to po prostu jednoczesne przyciskanie Power i blokady. Tutaj zapewne jest podobny myk. Albo drugi port USB z tyłu urządzenia.
Wiem, że ludzie kombinują przeszczepić soft z RLink do MediaNav, bo tam są już chyba mapy TomToma.
EDIT:
RLink oparto na Androidzie (!) i aktualizacje odbywają się przez apkę stworzoną przez Renault, a nie przez Google Play.
Rosjanie rozwalili system! Kto zna rosyjski, niech tłumaczy:
Cytat:
Проверено на практике:
(Для работы нам нужен компьютер с Windows 7 или 8)
1. При скачивании с официального сайта обновления на флешке будет файл upgrade.lgu (например версия 3.0.5, кроме того файлы upgrade_root.lgu и synctool_log.txt - эти файлы не трогаем)
2. Копируем upgrade.lgu на комп в пустую папку (в ней производим все действия).
3. В эту же папку распаковываем lgu2dir.zip и dir2lgu.zip
4. Запускаем командную строку, переходим в нашу папку.
для тех кто не работал в командной строке:
в командной строке видим, например, С:\Windows\system32>
(это рабочая папка)
А наши файлы, например, в папке С:\Users\ivanov\renault
выполняя команду
cd ..\
окажемся в С:\Windows\ ещё раз
cd ..\
- в С:\ теперь можем набрать
cd \Users\ivanov\renault
видим С:\Users\ivanov\renault>
- мы в нужной папке
5. В командной строке выполняем:
lgu2dir upgrade.lgu root
6. Переименовываем файл "root\upgrade\Storage Card\System\MicomManager.exe" в "root\upgrade\Storage Card\System\MicomManager2.exe"
7. ULC_2_1_0_1_mscr.zip распаковываем в папку "root\upgrade\Storage Card\System" (таким образом в ней произойдет замена оригинального MicomManager.exe и добавятся 3 новых файла)
8. Создаём папку new.
9. В командной строке выполняем:
dir2lgu 3.0.5.1 root new/upgrade.lgu
10. Создаём в текстовом редакторе, например блокноте файл DusterNavi.mscr, в него пишем:
Run( "\Storage Card\System\MicomManager2.exe" )
Sleep( 20000 )
Close (ActiveWindow())
Sleep( 5000 )
Run( "\Windows\explorer.exe" )
Kill( "nngnavi.exe" )
Сохраняем файл.
11. Файл upgrade.lgu из папки new и DusterNavi.mscr закидываем на флешку (+Навител и видеоплеер из этой сборки - путь к плееру должен быть /Soft/CorePlayer/<здесь файлы сборки>)
12. Обновляем Media Nav c этой флешки... После того как появится меню "Пуск" запускаем проводник (Start->Programs->Windows Explorer)
13. Делаем двойной клик по MD (это наша флешка)
14. Выделяем upgrade.lgu и удаляем (верхнее меню File->Delete).
Примечание: Если после перезагрузки не появляется кнопка "Пуск" через 30 сек после загрузки Media Nav, необходимо увеличить время ожидания флешки до 5 сек для этого в файле MicomManager.mscr в 4 строке "Sleep( 3000 )" меняем на "Sleep( 5000 )"
удаляем в папке new файл upgrade.lgu и собираем новый upgrade.lgu и перепрошиваем устройство (пункты 9-14).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum