DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Klekot z komory silnika. WTF?
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-09, 19:53   Klekot z komory silnika. WTF?

Mam taki objaw: po odpaleniu silnika 1.6 LPG, od silnika odzywa się metaliczny klekot, który ustaje po nagrzaniu silnika. Źródło jest u góry silnika. Wóz ma 20 tys. km na fabrycznym gazie. Zawory?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 145
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2013-08-09, 20:52   

brzmi jak zawory.z tym że ja w swoim na benzynie pierwsza regulację wykonałem po 215kkm. trochę szybko jeżeli po 20kkm już zawory.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-08-09, 20:58   

Chyba jednak zawory - trzeba sprawdzić bo jak są już podparte to zniszczysz głowice. Chyba że masz hydrauliczną regulację to objaw zużytego oleju , ale w 8 zaworowcach jej chyba nie było . Ma 1.6 16V .
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-10, 07:45   

Otwórz maskę, odpal przy zimnym silniku i leć posłuchać, co klepie. Też sądziłem, że to zawory i leciałem do ASO się poskarżyć. Chociaż było to ciężkie do przyjęcia to okazuje się, że fabryczne LR Omegas przez pierwsze 30 sekund wykonują jakąś autodiagnostykę i wtedy wtryski klepią. A ponieważ listwa wtryskiwaczy jest umieszczona praktycznie na silniku więc wydaje się, że to zawory. Później znalazłem w necie instrukcję do Omegasa i tam też było info o tej autodiagnostyce, więc looozik :->
_________________
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-08-10, 08:18   

KME tez ma klekot taki na poczatku (wtryski gazu), jakbys wlozyl karte do gry typu plastik w szprychy rowerowe (kto pamieta to z dziecinstwa w latach PRL?)

NIemniej gdzies na forum czytalem, ze zawory wlasnie trzeba regulowac po ok 20 tys km
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2013-08-10, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-10, 08:25   

Objaw występuje przy wyłączonym LPG. To na pewno nie wtryski LPG.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-10, 12:34   

Mi klekocze zawsze, głosniej na zimnym, na szczescie nic nie musze regulowac, martwic sie, mam 1.5 dci ;-) Widać w parze z oszczednoscia LPG dostajemy nieprzewidziane dzwieki z silnika.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-10, 13:36   

mekintosz napisał/a:
Mi klekocze zawsze, głosniej na zimnym, na szczescie nic nie musze regulowac, martwic sie, mam 1.5 dci ;-) Widać w parze z oszczednoscia LPG dostajemy nieprzewidziane dzwieki z silnika.


Nieprzewidziane dźwięki to są jak ktoś głośno pierdnie na naradzie. Silnik samochodu nie powinien generować żadnych dźwięków poza odgłosami pracy.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-10, 17:51   

Masz MPI, czyli najprawdopodobniej bez popychaczy hydraulicznych. Jeśli klekocze na noPb to musi zawory... Jeśli masz na gwarancji to wiadomo...
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne