:-O widzę że pojawiła się temperatura w stopniach C na wyświetlaczu komputera pokładowego. Kurcze u mnie nie ma w dokkerze . Ale tempomata też nie mam. No i czyżbym dobrze widział świecącą się kontrolkę ECO?
logan.jpg
Plik ściągnięto 104 raz(y) 54,91 KB
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
z filmików powyżej widać że Tce pali tylko 1.2l/100km więcej od DCI ..... a różnica w cenie to 5800 pln ........... no i nie ma FAP ..... muszę się gdzieś tym przejechać .... może faktycznie warto to kupić
ps. na turatii.ro ..... są też testy innych daciek ... i nie tylko
Ostatnio zmieniony przez kakus 2013-08-15, 11:38, w całości zmieniany 4 razy
Dawno nie mierzyłem spalania swego dyliżansu... Nadeszła doskonała okazja:
1 część: Bydgoszcz - Góry Stołowe - Kudowa Zdrój (kaplica czaszek)- Praga. Wyjazd o 02:00, Poznań obwodnicą, do Pragi autostradą.
2 część: Praga - Szklarska Poręba - Bydgoszcz. Wyjazd 12:00, do Jablonca autostradą, od Jeleniej Góry "żółtymi" drogami przez Chojnów, Polkowice. Od Głogowa "czerwonymi" przez Leszno. Pomiar skończyłem na stacji na A2.
Dacia po wymianie filtrów i oleju, przebieg 60000. Bagażnik pełen (namiot, materac, maszynka gazowa, gar, waliza z ciuchami...). Na pokładzie żona, dziecko, pojemnik z jedzeniem, kamera, aparat i ja. V przelotowa na zwykłych drogach: do 100 km/h, a na obwodnicach i autostradach: 115-130 km/h. Przed wyjazdem sprawdzone ciśnienie w oponach.
Po przejechaniu 1087 km zatankowałem 48 (upychałem) litrów, co daje fajną średnią: 4,41l/100km. Co do średniej z komputera, to nie wiem: Resetował się dwa razy po drodze...
Duster autostrada warszawa a2 do łodzi oraz S8 do Częstochowy .
prędkość średnia na 250 km 140-160 km/h + klima
spalanie 12.5 l (lpg) na 100 km (32 L lpg starcza na 260 km )
Jak wyjeżdżałem z Opola to zatankowałem full i 40 km przed warszawą mi się skończyło lpg
prędkość 80-120 spanie 7-8 l (lpg) + klima
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-08-17, 12:47, w całości zmieniany 2 razy
Wróciłem z Krynicy Górskiej z której robiłem "wypady" na Słowację. Ogółem przejechałem ponad 2000 km po terenie zróżnicowanym w tym górskim z włączoną klimą. Dojazd do Krynicy i powrót z korzystaniem z trzech odcinków autostrad A1 i A2 /prędkośc 140 km/h / dla Logana II z silnikiem 1.2; średnie spalanie wyniosło 5.5 l/100, czyli całkiem nieźle.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-08-21, 19:11
kyrneh napisał/a:
Wróciłem z Krynicy Górskiej z której robiłem "wypady" na Słowację. Ogółem przejechałem ponad 2000 km po terenie zróżnicowanym w tym górskim z włączoną klimą. Dojazd do Krynicy i powrót z korzystaniem z trzech odcinków autostrad A1 i A2 /prędkośc 140 km/h / dla Logana II z silnikiem 1.2; średnie spalanie wyniosło 5.5 l/100, czyli całkiem nieźle.
Chyba kolega ma popsuty komputer: 6,5 byłoby rewelacyjnie, a w 5,5 przy tym silniku, i przy 140 km/h (nawet tylko na odcinkach autostrady), podobnie jak kolega mekintosz, nie za bardzo dowierzam.
Wynik fajny jak na benzynkę ( nowe silniki coraz mniej palą widzę) ale nie piałbym z zachwytu jeśli idzie o wyniki o ile pochodzi on z komputera pokładowego, jeśli z tankowania na żywo to naprawdę piękny. Kolego kyrneh - wynik z kompa czy do pełna?
Wszystko fajnie cacy ale patrząc na swoje wyniki - na razie jedyny miarodajny od pełnego do pełnego po trasie liczącej 895.3 autko spaliło organoleptycznie do pierwszego odbicia 5.1 l/100. Komputer w tym czasie wskazał 4,3 l i średnią 77,10 km/h przy prędkościach licznikowych największych 135 km/h a ogólnie 110-120 km/h na autostradach i ekspresówkach (licznikowych) faktycznie przyjmijmy iż jechałem polskimi drogami według navi z prędkościami 100-115 km/h.
Obecnie mam porównanie po przebyciu służbowym dokkerem 14000 km i tankując ciągle na tej samej stacji, w tym samym miejscu i ciągle do pierwszego odbicia + dopełnienie do pełnych litrów obserwuję przekłamania komputera rzędu 1 l /100 km - średnio
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
z filmików powyżej widać że Tce pali tylko 1.2l/100km więcej od DCI
Przy prędkości przelotowej 160km/h TCe pali 12l/100km (oczywiście mowa o "chwilowym" spalaniu, ale chcąc jechać 160 trzeba non stop mieć wciśnięty gaz więc to chwilowe robi się stałe - ciekawe ile w tej sytuacji wskaże DCI). Natomiast podczas wakacyjnych wojaży po wielkopolskich drogach wojewódzkich udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 4.9l na 100km. Ale co wieś to fotoradar i 50km/h :/
Wynik fajny jak na benzynkę ( nowe silniki coraz mniej palą widzę) ale nie piałbym z zachwytu jeśli idzie o wyniki o ile pochodzi on z komputera pokładowego, jeśli z tankowania na żywo to naprawdę piękny. Kolego kyrneh - wynik z kompa czy do pełna?
Wszystko fajnie cacy ale patrząc na swoje wyniki - na razie jedyny miarodajny od pełnego do pełnego po trasie liczącej 895.3 autko spaliło organoleptycznie do pierwszego odbicia 5.1 l/100. Komputer w tym czasie wskazał 4,3 l i średnią 77,10 km/h przy prędkościach licznikowych największych 135 km/h a ogólnie 110-120 km/h na autostradach i ekspresówkach (licznikowych) faktycznie przyjmijmy iż jechałem polskimi drogami według navi z prędkościami 100-115 km/h.
Obecnie mam porównanie po przebyciu służbowym dokkerem 14000 km i tankując ciągle na tej samej stacji, w tym samym miejscu i ciągle do pierwszego odbicia + dopełnienie do pełnych litrów obserwuję przekłamania komputera rzędu 1 l /100 km - średnio
Oczywiście, nie jest to wynik wskazań tylko kompa /on wykazywał na różnych odcinkach i przy różnej prędkości zróżnicowane zużywanie paliwa/, a wyliczona średnia po powrocie do domu.Przy każdym tankowaniu spisywałem wskazania licznika i ilośc zatankowanego paliwa.Suma sumarum pokonałem trasę 2142 km, przy odcinkowych zuzyciach /od tankowania do tankowania/ 5,59; 5,57; 5,48; natomiast na trasie, zwłaszcza autostradach zuzywał okresowo znacznie więcej.
Muszę się pochwalić bo w DD 1,5 na całym baku przejechałem ponad 1000 km spalanie wyszło 4,4L/1000, :D ale jazda ślimacza- 100 maks , zazwyczaj 80-90 km/h
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-23, 14:15
raczej rozsądna a nie ślimacza po większości naszych dróg (nie licząc autostrad) nie da się po prostu bezpiecznie szybciej jeździć
Od dnia zakupu 4 tankowania - wakacje więc w miesiąc prawie 4.000km zrobione.
Tankuję jak tylko zapali mi się rezerwa (komputer przestaje pokazywać pozostały zasięg)
Najwięcej wlałem 48,75L (obstawiam że dystrybutor trochę dodał), najmniej 46,5L
Jeszcze nie wiem ile "wejdzie" przy 5 tankowaniu,
na razie mam 3 kreski na wskaźniku z 4(ostatniego) tankowania a komp pokazuje
zasięg:345km
spalanie 4.5L\100km
od tankowania przejechane 760km
średnia prędkość w/g komputera: 39km/h
Średnie wskazanie spalania jakie zaobserwowałem (komputer) to min: 3.8, max: 5.7
Realne ~4.8 do 4.9 biorąc pod uwagę 3 tankowania i wyliczenia L/km
- oczywiście pomijam dokładność wskazań na dystrybutorze.
Wygląda na to że mój komputer przekłamuje / zaniża średnie spalanie o mniej niż 0.4 L (np. miałem na kompie 4.7 a z obliczeń wynikało 4.95L).
Większe przekłamania / zaniżanie wskazań mam w tym ile paliwa zużyłem od ostatniego resetu/tankowania.
Komputer pokazuje np. 37L a zatankowane 46.5L
Jeżdżę bardzo "ślimaczo" tj. za przekroczenie prędkości mandat raczej mi nie grozi :)
W sumie trudno się rozpędzić mając na odcinku 24km ~14 świateł i 2 ronda....
c.
_________________ --
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
Tak sobie czytam i czytam i w sumie całe te nasze wyliczenia są o kant czterech liter rozbić . A czemu? Bo w sumie przekłamania wynikają z "dokładności" wskazań licznika przebiegu który zależny jest od prędkościomierza (a może na odwrót )
Bo w sumie kiedy liczymy spalanie "realne" czyli to przy dystrybutorze to nasza liczba przejechanych kilometrów jest też przekłamana ;-(. Skoro każdy z naszych liczników przekłamuje średnio 10 km/h to niematematycznie mamy zawyżony przebieg o te 10 km tak czy nie? Na 1000 brakuje nam 100 km. Teoretycznie musimy podnieś nasze wyniki o 0,5 l na setkę .
Ale liczy się dobre nasze samopoczucie i liczby zużytego paliwka. Co i mnie cieszy (wynik).
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Słuchajcie-może i racja- o kant pupy można te wyliczenia rozbić, ale ludzie postują by uświadomić innym jak to spalanie wygląda. Fakt jest taki że licznik pewnie przekłamuje, może i nawet do 0,5 L ale rzeczą niezaprzeczalną jest że jadąc do 90 km/h zejdziemy poniżej pięciu i wtedy wskazania komputera wydają się być wielce prawdopodobne. Gdypy w DD był silnik 1.9 tdi to spalanie przy wiekszej prędkości (powyżej 100km) byłoby relatywnie mniejsze niż w stosunku do 1.5 , gdyż nasz silniczek ma zbyt małą pojemność. Zauważyłem znaczący skok spalania przy obrotach powyżej 2500. Więc nie ma co liczyć na spalanie rzędu 5 L/100 przy prędkościach powyżej 100 czy inaczej mówiąc obrotach 2500. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCi 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 57 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-23, 18:01
radzio napisał/a:
Przy prędkości przelotowej 160km/h TCe pali 12l/100km (oczywiście mowa o "chwilowym" spalaniu, ale chcąc jechać 160 trzeba non stop mieć wciśnięty gaz więc to chwilowe robi się stałe - ciekawe ile w tej sytuacji wskaże DCI).
Moje DCI wskazuje 7l/100km (Ale przy 150 km/h)
Ostatnio zmieniony przez Ptah 2013-08-23, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
.... w sumie całe te nasze wyliczenia są o kant czterech liter rozbić .....
... Na 1000 brakuje nam 100 km....
Nie bardzo "ogarniam" zależność między rozbieżnością prędkości a odległością - którą skądinąd akurat mój licznik pokazuje w miarę dokłądnie :(
Przykład:
z A do B jest 150km w/g wskazań licznika km
- tyle samo pokazuje automapa, googlemapa czy inne targeo oraz podobny wynik uzyskuję metodą "linijki i atlasu"
Jednocześnie mam spore róznice między prędkościomierzem a wskazaniami z gps (automapa)
Ki diabeł? na logikę - jeśli zarówno prędkościomierz jak i licznik obrotów (do pomiaru odległości) używają tego samego impulsu to odległościomierz też powinien pokazywać rozbieżność?
Chyba że osobno podłączony jest prędkościomierz a osobno licznik kilometrów bieżących/całkowitych whatever...
c.
_________________ --
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
Hej.
Do Sandero 1,4 L zamontowałem LPG Landi renzo.
Okazuje się, że Daczka żłopie 8,5-9,5 litra na 100 km, nie wspominając że przecież rozruch i krótkie odcinki robię na benzynie. Prędkość 70-90 km/h.
Macie jakiś pomysł skąd się bierze na taki apetyt ?
PS.
Poprzednio jeździłem Lanosem 1,5 L również z LPG Landi renzo (tyle że bez sekwencji), który to na trasie palił ca 8 litrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum