Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-04, 11:01   

W tzw. międzyczasie pozwoliłem sobie wystosować pismo do RP na temat obsługi instalacji LPG a następnego dnia znalazłem w necie soft do obsługi naszych instalek plus opis poszczególnych funkcji. Część z opcji jest poblokowana ii niewielu instalatorów ma do nich dostęp (potrzebny specjalny klucz z LR) ale te, które są dostępne pozwalają "zaszaleć" :mrgreen: I wychodzi na to, że przestawienie momentu z obrotów rosnących (gdzie silnik jest pod obciążeniem i wymaga większej ilości paliwa) na malejące to pikuś (czego zresztą się spodziewałem bo nawet instalki II generacji miały taką opcję). Jeśli chodzi o przełączanie się na benzynę po zduszeniu silnika to najprawdopodobniej, podkreślam- najprawdopodobniej (bo nie podłączałem się pod samochód z kompem- zresztą było by trochę ciężko targać PCta stacjonarnego :mrgreen: do bryki)- przyczyną może być zbyt krótki czas na podjęcie działania po wykryciu przez czujnik ciśnienia gazu spadku o 0,5 bara. Zobaczymy, co wyjdzie dalej. Jedyne szczęście to to, że w ASO nie skaszanili ustawień instalki bo boją się czegokolwiek zmienić (takie jest moje zdanie na ten temat).
_________________
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 50
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-08-07, 15:17   

Witam wymieniał juz ktos filtr gaz-gaz po 20 000 ? ile to kosztuje w fabrycznej instalce ??
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-08, 13:09   

Po wymianie maili z Renault Polska (chyba zatrudniają tam ludzi związanych z polityką- coś mi odpisali, ale żebym zrozumiał sens odpowiedzi to tak bardzo średnio) zostałem skierowany do Landi Renzo. Skorzystałem- a co! Zobaczę, co odpowiedzą. Dokończę tę batalię i tyle mnie będą widzieli żeby coś zrobić przy LPG, będę serwisował u tych, co takiej niemocy nie mają i się znają.
_________________
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 50
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-08-09, 14:35   

220 zł
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-09, 16:53   

piotr. z napisał/a:
nie widzę ŻADNYCH przesłanek aby instalacja samoistnie przełączała się na benzynę po zadławieniu silnika.

świadomie :-P przetestowałem u siebie zdławienie silnika pracującego na LPG i po ponownym uruchomieniu nie stwierdziłem samoistnego przełączania na tryb zasilania "tylko benzyna", silnik był uruchamiany na benzynie by po chwili przełączyć się na zasilanie LPG (testowane kilka razy z tym, że moja instalacja nie jest "fabryczna")
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-08-09, 19:49   

piotr. z napisał/a:
Coś mi się wydaje, że znienawidzą mnie w serwisie ;-)

ochrona przełączania
jeżeli motor umierać jest canbus-kontakt między gaz komputer i benzyna komputer zaniepokojony
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-10, 21:10   

Załączam krótki film ukazujący w całej krasie geni(t)alne ustawienia w sofcie instalacji LPG po zdławieniu silnika.


[11.08.2013): Psiakostka! Pomyliłem filmiki- teraz jest aktualny.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-08-11, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciej 


Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 53
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-08-10, 22:46   

krótkie pytanko.Warto kupi dustera z fabrycznym gazem czy odpuści sobie? W obecnym aucie mam fabryczny BRC i 220000km na zegarze i 0 problemów. Czy kupując dustera w Niemczech będę miał zamontowaną tą samą instalkę co polskie auta??
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-11, 01:50   

Mimo opisanego problemu warto ze względu na gwarancję .
Jak zamontujesz sam i coś (odpukać ) zacznie się dziać ASO będzie cie odsyłać do gazownika a gazownik do ASO . W sumie każda usterka silnika będzie tłumaczona niefabrycznym gazem .
Podsumowując oprócz tego głupiego błędu sofu komputera gazowego nic więcej nie występuje .
Gazownik który obsługuje inne auto w rodzinie stwierdził iż instalacja w dusterze jest naprawdę wysokiej jakości , gaz załącza sie bardzo szybko .
Ale nie możesz kupić fabrycznego gazu do 4x4
więc jeżeli potrzebujesz 4x4 to wiadomo że sam musisz zakładać

btw. Czy ktoś próbował reklamować na gwarancje ten błąd ? To tylko przestawienie kilku opcji w komputerze lpg
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-08-11, 01:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-08-11, 08:55   

@piotr. z, to radio przerywa gorzej niż w trakcie testu.
 
maciej 


Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 53
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-08-11, 10:39   

[quote="Karenzo"]Mimo opisanego problemu warto ze względu na gwarancję .
Jak zamontujesz sam i coś (odpukać ) zacznie się dziać ASO będzie cie odsyłać do gazownika a gazownik do ASO . W sumie każda usterka silnika będzie tłumaczona niefabrycznym gazem .
Podsumowując oprócz tego głupiego błędu sofu komputera gazowego nic więcej nie występuje .
Gazownik który obsługuje inne auto w rodzinie stwierdził iż instalacja w dusterze jest naprawdę wysokiej jakości , gaz załącza sie bardzo szybko .
Ale nie możesz kupić fabrycznego gazu do 4x4
więc jeżeli potrzebujesz 4x4 to wiadomo że sam musisz zakładać

Tylko jak mam wyda prawie 60000zł i mam się wkur.. że mi auto gaśnie to chyba jakieś nieporozumienie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-11, 13:04   

Nie demonizuj błąd polega tylko na tym iż kiedy zgaśnie ci samochód w trybie automatycznego lpg (zbyt mała temperatura ) żeby jechać na lpg , to po ponownym odpalanie lpg będzie off .Wystarczy nacisnąć przycisk lpg i już jesteśmy w trybie automatycznym . Jeżeli zgaśnie silnik już pracujący na lpg to po odpalaniu dalej jedziemy na lpg nic nie trzeba naciskać . Od razu się przyzwyczaisz do tego żeby zerknąć na czujnik po zgaszeniu i tyle .
Te niedociągnięcie (bo to żaden błąd ) nie ma nic wspólnego z gaśnięciem silnika .
Bądźmy szczerzy jak często ci samochód gaśnie z twojej winny ? raz na tydzień /miesiąc .
Jak już go zdusisz i jechałeś jeszcze na benzynie to odpalasz po czym klikasz lpg i jedziesz dalej .
Przy najbliższej wizycie w serwisie poproszę o przestawienie tej błahostki , zobaczymy co powiedzą .
Jak bardzo chcesz mogę ci nagrać filmik i pokazać o co chodzi , tak jak mówię to błahostka .
Ja jestem bardzo zadowolony z fabrycznej instalacji ponieważ wskaźnik mi źle pokazywał ile mam gazu normalnie bym to olał bo mało komu dobrze pokazuje ale skoro mam gwarancje to wymieniali do skutku i teraz chodzi jak szwajcarski zegarek .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-08-11, 13:14, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-11, 21:11   

Karenzo,
nie mówię, że to błąd- to są po prostu źle ustawione parametry możliwe do zmiany, a których to ASO (przynajmniej w Gdyni) nie chce/ boi się/ nie umie (można sobie wybrać przyczynę) zmienić. Ja nie mam uprzedzeń do instalacji tylko do gazownika i podejścia ASO do klienta. A jeśli TD Pedro ma instalację taką samą ustawioną w taki sposób jak ja chcę to coś tu jest nie tak z ASO- dlaczego zakład montujący instalacje LR Omegas nie ma z tym problemów a ASO ma? A dlaczego muszę pamiętać, żeby po zduszeniu silnika przełączać się na LPG? Od tego są ustawienia abym miał to z "bani". A temperatura była właściwa- cztery "cegły". Za każdym razem. Może i jest to błahostka ale wkurzająca tym bardziej, że jest do poprawienia w prosty i krótki sposób.
ChrisKB- to jest krótki filmik; mam jeszcze siedmiominutowy :mrgreen:
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-08-11, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-11, 21:46   

W citroen AX 4x4 mialem II generacje instalacji LPG. W trybie automat zapalal na benz, by pozniej przełaczyc sie na LPG. Gdy pojazd zgasl zawsze bylo tak samo - najpierw bezn. potem lpg. Mozna było na szczescie wymusic na stałe odpalanie/jazde na lpg. Tylko teraz w dusterach sa o niebo nowsze instalacje.
 
maciej 


Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 53
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-08-11, 22:20   

w chevrolecie mam fabryczna brc i rewelka. auto przełancza na lpg szybko po ok 2km jazdy zimą latem wcześniej. A mam pytanko takie do was .Czy w minione upały jak auto stało wam na słońcu to potem auto ciężko odpalało?? Ja tak miałem i myślę że to dlatego że silnik był gorący i komp wariował nie wiedząc czy działa już na lpg czy normalnie jak zawsze odpala na benzynie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-11, 22:34   

Nie ma możliwości aby silnik aż tak się rozgrzał od słońca aby od razu odpalał na lpg , no chyba że samochód stał tydzień w słońcu . W dacii takiego problemu nie zidentyfikowałem .
To kiedy komputer przełączał na lpg zależy tylko od ustawień , można sobie ustawić że będzie się przełączał przy 0 C .W dusterze gaz załącza się przy 2 "cegiełkach " nie wiem ile to jest stopni ale pewnie coś około 45 C . W wakacje z 1-2 min pracy w zimę z 5-10 min.
Mam inny samochód z własną instalacja i miałem też ustawione na 45 C ale silnik wariował i trzeba było przestawić na 55 C , więc tu tylko zależy od silnika .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-08-11, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-22, 08:35   

Dobra.
Problem póki co rozwiązany :)
Przyczyna - uszkodzone wtryskiwacze gazu. 3/4 były walnięte.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-22, 09:19   

No niezle kwiatki, padly wstryskiwacze po 26kkm... ale mnie to juz zbytnio nie dziwi... po tym jak czytalem na OCP o padach wtryskiwaczy po podobnych, a nawet nizszych przebiegach w Octaviach z instalkami lpg niby-fabrycznymi (tak naprawde gazowane w PL przed sprzedaza). Tam tez sa instalki Landi-Renzo Omegas i maja slabej jakosci wtryskiwacze MED. W tych daciowych instakach lpg tez sa MEDy?
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-23, 21:24   

DD napisał/a:
No niezle kwiatki, padly wstryskiwacze po 26kkm... ale mnie to juz zbytnio nie dziwi... po tym jak czytalem na OCP o padach wtryskiwaczy po podobnych, a nawet nizszych przebiegach w Octaviach z instalkami lpg niby-fabrycznymi (tak naprawde gazowane w PL przed sprzedaza). Tam tez sa instalki Landi-Renzo Omegas i maja slabej jakosci wtryskiwacze MED. W tych daciowych instakach lpg tez sa MEDy?


Niestety, nie wiem. Nie przyglądnąłem się im. Skorzystałem z dobrodziejstwa naprawy gwarancyjnej :-)
W każdym bądź razie miały zielone kapturki....
A, no i prewencyjnie został również wymieniony czujnik ciśnienia gazu, z LR na Boscha. (zalecenie Tech Line'u)
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-17, 11:09   

Czy któryś z posiadaczy fabrycznej instalki LPG ma pojęcie o średnicach króćców na filtrze gaz-gaz? Zamienników z wkładami papierowymi bądź poliestrowymi trochę w necie jest i to nie w chorych cenach ASO (88PLN vs. 16PLN+ kilka-kilkanaście za przesyłkę).
_________________
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-18, 22:27   

Sprawdziłem. Ja mam króćce 14/14mm. Jak jest w innych- nie wiem. Szukałem filtrów Certools i Czaja, można zaszaleć i kupić obudowę demontowalną za niecałe 2 dychy ale nie jestem pewien, czy chce mi się w to bawić. Wprawdzie różnica między wkładem a kompletnym filtrem to jakieś kilka PLN ale ile razy wymienia się filtr gazu? 10 razy do przebiegu 200kkm da kilkadziesiąt zeta na przestrzeni kilkunastu lat (przy moich przebiegach).
A tu ciekawostka- "obfociłem firtel" i dla Landi Renzo "Kitajcy praizwodili" :->
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2013-09-18, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-19, 20:11   

Pytanko do osob, ktore maja Dacie wyprodukowane w 2013r. i wyposazone w fabryczna* instalacje lpg. Jaka macie wpisana w dowodzie rejestracyjnym date przegladu w SKP, 2014 czy 2016r.?



* czyli zamontowana juz w fabryce, a nie zakladana w Polsce
 
Pepiś 



Marka: Fiat
Model: Seicento SX
Silnik: 900 SPI
Rocznik: 1998
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2013-09-19, 20:27   

dzisiaj pytalem o montaz do dacii gazu to powiedzieli mi ze montuja firmy STAG. to dobra firma?

no i cena to 3500 zl.

co o tym sadzicie?
_________________
Bedzie Dacia... Duster? Logan? hmmmmm... :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-20, 00:54   

Po co montować w salonie jak można kupić samochód z fabryczną instalacją i pełną gwarancją ? Tak to dostaniesz tylko gwarancje salanu a nie marki , cokolwiek im się odwidzi i bujaj się sam . Sens jest tylko jak chcesz kupić dustera 4x4 bo takiego nie ma fabryczną instalacją , ale i tak poczekał bym na dustara 2
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-09-20, 02:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pepiś 



Marka: Fiat
Model: Seicento SX
Silnik: 900 SPI
Rocznik: 1998
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2013-09-20, 05:40   

Karenzo, nie zrozumielismy sie. :-P

chodzilo mi o to ze dacie maja fabryczna instalacje firmy STAG. i pytalem czy wg was ona jest dobra :?:
Ostatnio zmieniony przez Pepiś 2013-09-20, 05:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne