Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-04, 10:39
Blade napisał/a:
Rozumiem, że to tak jest zrobione że szyby zamykają się każda po kolei a nie wszystkie razem? Ogólnie fajna sprawa ten moduł I gratuluję umiejętności i wytrwałości
No tak, szyby domykane są każda po kolei - Najpierw zamykana jest szyba kierowcy, potem pasażera i tylna lewa a na końcu tylna prawa.
Oczywiście kolejność można zmienić w zależności od podłączenia.
Dodałem filmik na początku opisu, widać na nim jak działa to domykanie szyb.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-04, 11:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 21:17
jackthenight napisał/a:
[- Najpierw zamykana jest szyba kierowcy, potem pasażera i tylna lewa a na końcu tylna prawa.
Oczywiście kolejność można zmienić w zależności od podłączenia.
Dodałem filmik na początku opisu, widać na nim jak działa to domykanie szyb.
Gratuluje umiejetnosci i wytrwalosci. Samochodzik juz chyba po gwarancji, ze ingerujesz w elektryke ? Fajny bajer - tylko czy ma jakies praktyczne znaczenie kolejnosc domykania ? Ja bym chyba wolal wszystkie na raz, moze to ulatwiloby montaz ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-04, 21:58
mekintosz napisał/a:
Samochodzik juz chyba po gwarancji, ze ingerujesz w elektryke ?
Ależ skąd, jeszcze mi pozostało rok gwarancji.
Tak prawdę nami, to żadna ingerencja praktycznie - ingerencja jak montaż radia, CB, czy alarmu.
mekintosz napisał/a:
Tylko czy ma jakies praktyczne znaczenie kolejnosc domykania ?
Kolejność nie ma znaczenia, ważne jest natomiast że domyka jedną szybę, a nie wszystkie naraz ze względów poboru prądu. Zamykając jedną szybę pobór prądu jest mały, co chroni naszą instalację samochodu - montaż takiego modułu jest z tego względu prostszy, gdyż nie trzeba prowadzić oddzielnych grubszych przewodów do akumulatora, tylko można wykorzystać przewody, które już są w środku auta.
mekintosz napisał/a:
Ja bym chyba wolal wszystkie na raz, moze to ulatwiloby montaz ?
Nie ułatwiłoby. Nawet gdyby była możliwość zamykania wszystkich szyb naraz, to akurat tutaj żadnego ułatwienia montażu by nie było, bo i tak do wszystkich szyb musisz się podłączyć.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-06, 08:21, w całości zmieniany 2 razy
Czy można dodatkowo usprawnić, tak, aby można było zamykać i otwierać szyby od wewnątrz bez konieczności wcześniejszego włączenia kluczykiem zapłonu [Sandero Stepway]?
Odebrałem wreszcie moduł domykania dwóch szyb, przeszedł także termometr. Także w sobotę najprawdopodobniej zamontuję.
U ciebie Jackthenight wiązka do przycisków też była króciutka i trzeba było ją sztukować?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-11, 12:18
Tomi wiązka domykacza 2 szyb jest krótka i tak właśnie u kolegi Wieży musiałem przedłużać kabelki.
Natomiast wiązka kabli domykacza 4 szyb jest wystarczająco długa.
Tomi musisz tylko wydłużyć kable które dochodzą do przycisków podnoszenia/opuszczania szyby, pozostałe kabelki powinny wystarczyć.
Jak będziesz miał pytania to pisz śmiało.
Jeszcze ciekaw jestem jak chcesz podłączyć sygnał wyzwalania ?
Czy tak jak ja to opisałem w mojej instrukcji montażu czy jakoś inaczej ?
Z diodą czy bez diody ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-11, 12:20, w całości zmieniany 2 razy
Trochę inna jest wtyczka 8 pinowa w stosunku do opisu który zamieścił jackthenight dla modułu na 4 szyby.
Ponadto ponieważ mam alarm fabryczny, zamykanie drzwi i uzbrajanie alarmu aktywowane jest tym samym przyciskiem z kluczyka. więc za radą jacktheniht sygnał wyzwalania podpiąłem do UCH P1-B2.
1. Czerwony (+12v) - podłączmy do UCH P1-B3
2. Czerwony zakończony wtyczką (sygnał plusowy polaryzacji) - zwieramy z pinem 8 (przewód niebiesko-czerwony)
3. Brązowy (+12v po zapłonie) - podłączamy do UCH P1-A5
4. Pomarańczowy (Plusowy sygnał wyzwalania) - podłączamy do UCH P1-B2
5. Żóty - niewykorzystany
6. Czarny (masa) - podłączamy do UCH PI-A1
7. Czarny zakończony wtyczką - niewykorzystany
8. Niebiesko-czerwony (kabel polaryzacji) - na pisane wcześniej zwieramy z pinem 2
Dzięki opisowi który zrobił jacktheniht montaż był prosty i bezproblemowy.
Tutaj instrukcja od modułu domykania 2 szyb
modul_2b.jpg
Plik ściągnięto 405 raz(y) 49 KB
modul_2a.jpg
Plik ściągnięto 463 raz(y) 74,49 KB
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-06-16, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-03, 12:10
Ja tutaj jeszcze chce dodać, że w przypadku montażu domykania szyb dla 4 szyb powstaje jeden drobny problem z tylnymi szybami - rozwiązanie tego problemu jest dość proste, ale po podłączeniu tego jak wyżej opisałem na pewno się pojawi.
Zresztą pojawi się zawsze, niezależnie jak kto podłączy tylne szyby, gdyż producent auta wymyślił wyłącznik szyb tylnych, które to odcinają masę z tylnych szyb.
Otóż tylne szyby mają wyłącznik o ten widoczny na tym zdjęciu :
zdjęcie nr.1
Tym przyciskiem możemy wyłączyć sterowanie tylnych szyb, tak aby nikt nie mógł otworzyć/zamknąć szyby.
I tu powstaje problem, bo ten wyłącznik odcina masę na tylne szyby.
A wiadomo jak nie ma masy, to napięcie podane przez moduł domykania szyb próbuje znaleźć przejście.
I znajduje przez żarówki, które są w tylnych włącznikach opuszczania/zamykania szyb - podświetlenie przycisków, o tych :
zdjęcie nr. 2
I teraz co się dzieje, kiedy napięcie podane przez moduł domykania szyb przechodzi przez tą żarówkę - otóż napięcie przechodzi do przewodów (żółtych - tych po zapłonie) i pojawia się istna choinka na desce rozdzielczej. Choinka świeci się tylko wtedy, kiedy mamy wyłączone sterowanie tylnych szyb przez wyłącznik pokazany na zdjęciu nr.1.
Jak włączymy sterowanie tylnych szyb, to choinki oczywiście nie będzie, bo masa będzie podana do układu tylnych szyb.
Rozwiązaniem najprostszym jest demontaż żarówek z przycisków zamykania/otwierania szyb tylnych ze zdjęcia numer 2.
Drugim rozwiązaniem jest podłączenie diody w kierunku do żarówki na żółtym przewodzie dochodzącym do pinu nr. 4 we wtyczkach od przycisków podnoszenia/opuszczania tylnych szyb.
Ja wybrałem rozwiązanie najprostsze, czyli wyjąłem żarówki z przycisków zamykania/otwierania szyb tylnych. Może latem wrócę z żarówkami i założę diodę, ale się w sumie zastanawiam czy warto, gdyż tak naprawdę te żarówki w tych przyciskach od tylnych szyb są zbędne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-03, 17:26, w całości zmieniany 6 razy
witam mam zamiar zamontować moduł 2 szyb w dusterku i mam pytanie o kolory kabli czy są podobne do tego opisu powyżej w sandero, a może jakiś opis lub zdjęcia do podłączenia w dusterku
Wreszcie znalazłem czas do zabudowy modułu domykania 2 szyb i jako laik z elektryki samochodowej z takim opisem jaki jest na forum to muszę powiedzieć tak ,laptop na przednim siedzeniu i cztery godziny pracy, wszystko działa jak należy ,wielkie dzięki za szczegółowy opis i zdjęcia na 100% przydatne.WIELKI SZACUN.
Ja już też moduł dokupiłem i zanim go zamontuje to go zmodyfikuje. Juz po samym filmie widzę że denerwowałoby mnie domykanie po kolei każdej szyby (choc mam tylko 2).
Po rozebraniu modułu banalnie prosta jest modyfikacja by moduł działa bezpiecznie na 2 szybach jednoczenie:) Połączę sygnał sterujący 1 przekaźnikiem do wysterowania 2 przekaźnika oraz odetnę sygnał sterujący oryginalnie 2 przekaźnik :)
Przy 4 szybach można by było zrobić by jednocześnie szły przednie szyby a potem tylne szyby. Przewody zasilające na wszelki wypadek też wymienię na grubsze bo te chińskie mi nie pasują... tym bardziej że ~20A musza przez chwilę pociągnąć... :)
A nie masz tam układu pomiaru prądu w układzie zasilania silnika (od strony styków przekaźnika)?
Jeżeli nie to proste ale jak masz to może się okazać że połączenie dwóch silników będzie ci wybijało ograniczenie prądowe (układ odczyta że już zamknięte bo wzrośnie prąd) i nie będzie domykał.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-09-30, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Hmmm.... Powiem Ci że zapomniałem o tym zabezpieczeniu... Możesz dokładniej opisać w którym miejscu mierzy prąd? Wydaje mi się że gdybym podłączył 2 szyby do jednego przekaźnika to wtedy i usmazylbym przekaźnik lub właśnie zabezpieczenie przeciw przeciazeniowe by zadziałało.... Ale jak samo sterowanie przepne, że obydwa przekaźniki jednocześnie będą pracować to nie wiem... Raczej nie wywali...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 14:00
WoojaS zanim coś zrobisz, to sprawdź najpierw czy wyjście tranzystorowe ze scalaka jest w stanie udźwignąć podwójne obciążenie cewki przekaźnika.
Co do kontroli prądowej obciążenia silnika szyby, to tutaj pozostaje tak jak było, czyli jeden przekaźnik steruje jedną szybą, więc nie ma się czym przejmować.
Należy tylko sprawdzić czy wyjście ze scalaka sterującego przekaźnikami jest wstanie prądowo wytrzymać załączanie dwóch przekaźników na raz, bo prąd z dwóch cewek wzrośnie dwukrotnie i czy wytrzyma to tranzystor sterujący ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-09-30, 14:01, w całości zmieniany 1 raz
Tego konkretnego modelu nie znam, ale miałem domykacze w poprzednim aucie i była to fajna sprawa. Przy 4 szybach elektrycznych, które nie działają po wyjęciu kluczyka, to się na prawdę przydaje. Warto ustawić inne opóźnienie na przód i inne na tył, aby szyby nie szły jednocześnie (mniejsze obciążenie).
Dzięki, to że jest to fajna sprawa wiem doskonale, gdyż Dacia to mój pierwszy samochód, który takiej możliwości nie posiada.
Chodzi mi o konkretnie przedstawiony w linku sterownik ze względu na jego programowalne funkcje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum