DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-20, 06:07   

Pepiś napisał/a:
Karenzo, nie zrozumielismy sie. :-P

chodzilo mi o to ze dacie maja fabryczna instalacje firmy STAG. i pytalem czy wg was ona jest dobra :?:


ale z tego co mi wiadomo to w daci orginalnie wstawiaja Landi Renzo a nie Staga :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
rakso70 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 + LPG
Silnik: 1.6, 16V.
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 85
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-09-20, 06:22   

Pepiś napisał/a:
dzisiaj pytalem o montaz do dacii gazu to powiedzieli mi ze montuja firmy STAG. to dobra firma?

no i cena to 3500 zl.

co o tym sadzicie?


Moim zdaniem to cena wręcz zbójecka. Mam STAGA założonego w Kile Sportage w takiej specyfikacji:
a. reduktor ZAVOLI model ZETA N,
b. układ sterujący STAG 300 -4
c. wtryskiwacz- ALEX Rail Type 30
d. butla V=50l
i zapłaciłem za to 2300. Fakt, że w czerwcu 2010 roku.

W poniedziałek jestem umówiony na montaż Landi Renzo Omegas w Dusterze. Cena (ponoć po znajomości)to 3000 zł.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 16:35   

I stąd najlepsza opcja to wykupienie dodatkowej gwarancji za 500 zł na kolejne 2 lata jak to zrobiłem przy swoim zamówieniu. No i instalacja tylko montowana w fabryce, a nie przez pana Henia gazownika. Bo wtedy nie ma żadnej gwarancji na nic.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2013-09-23, 07:44   

Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą . Zainstalowałem instalację LR omegas w warsztacie który jest w wykazie na oficjalnej stronie landini. Zrobiłem to w okresie gdy w promocji reno instalowało takie same instalacje w ASO również do daciek. Efekt zaoszczędziłem jakieś 600 zł a mam profesjonalnie zainstalowaną instalację, oczywiście w firmie w któej robiłem instalację robię sobie również przeglądy co 15 tys km. Więc można u gazowników tylko trzeba wybrać fachowca i dbać o instalację.
 
Tolman 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: cgd
Wysłany: 2013-09-23, 12:39   

DD napisał/a:
Pytanko do osob, ktore maja Dacie wyprodukowane w 2013r. i wyposazone w fabryczna* instalacje lpg. Jaka macie wpisana w dowodzie rejestracyjnym date przegladu w SKP, 2014 czy 2016r.?



* czyli zamontowana juz w fabryce, a nie zakladana w Polsce


Przegląd masz na rok, bo przeglądy samochodów z gazem wykonuje się co rocznie.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-23, 15:30   

No to rzeczywiście oszczędność. Tyle, że z nowym wozem instalacja ma gwarancję tyle co auto, czyli w moim przypadku 3 + 2 lata po wykupieniu 2 lat gwarancji za 500 zł po odbiorze auta... Ja przez 5 lat nic nie będę robił przy instalacji, która jest założona na etapie produkcji auta, a nie potem auto dziurawione i przewody mocowane na jakieś uchwyty czy złączki. Najbardziej profesjonalna instalacja nie będzie wykonana tak jak instalacja fabryczna. Spędziłem na dokładaniu dodatków do Fiatów w sumie z pół roku jakby liczył ilość godzin, więc pomimo że starałem się jak mogłem, a jestem pedantem, to nigdy nie wyszło tak jak byłoby w fabrycznej instalacji.

Poza tym zazwyczaj z gwarancją na cokolwiek dokładanego jest tak, że silnik serwisuje ASO, a instalację jakiś Henio gazownik, jeśli to on zakładał. Zaświeci się kontrolka od silnika to ASO mówi, że na Pb auto pracuje, a na LPG jest problem. Gazownik powie, że to coś z sondą albo jakimś czujnikiem. I tak się bujasz. A ja to mam właśnie wszystko z głowy, bo jest fabrycznie założone i serwis ma mi to zrobić. Pomijam fakt, że sam wiem co i jak, ale ASO niech się męczy, a mnie kitu nie wcisną. Poza tym montowanie tych wszystkich przycisków od gazu mnie po prostu rozkłada. Jakieś kwadraciki na śrubkę. Tu będę miał okrągły włącznik obok dźwigni zmiany biegów wpasowany w plastiki. I to wygląda po ludzku. Pomijam fakt, że Dokker ma na zegarach przewidziane miejsce pod typowo fabryczną instalację w postaci ikonki dystrybutora i napisu LPG obok normalnego dystrybutora. I wtedy to już jest 100% fabryczna instalacja.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2013-09-24, 06:09   

Jeżeli idzie o fabryczną instalację to w zasadzie masz racje. Ja się tak tylko zastanawiam na ile w daciach ta instalacja jest fabryczna. Czy to nie jest tak że do kompletnego samochodu dokładane jest LPG tyle że w fabryce. Ale może się mylę. Ja w każdym razie miałem wybór typu montować gaz w ASO czy w profesjonalnym zakładzie. A że miałem rok do końca gwarancji więc się nie zastanawiałem tym bardziej że firma którą wybrałem ma również serwis samochodowy.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-24, 06:36   

Tu masz filmik, w którym pokazane jest jak to wyglądało w przypadku Fiata Pandy produkowanego w Polsce http://www.youtube.com/watch?v=a2xtWxzoxs8. W Dacii Logan MCV instalacja gazowa jest opisana w instrukcji, tj. włącznik, wlew gazu, itd. Dodatkowo oznaczony jest bezpiecznik w komorze silnika umiejscowiony tak jak inne bezpieczeniki, tj. w fabrycznej wiązce, który odpowiada za zasilanie instalacji gazowej.

Instalacja w Loganie MCV to Landi Renzo, więc zapewne ta co można dołożyć dodatkowo w ASO czy poza. Ale jak dla mnie liczy się samo to, że od początku, tj. już na etapie wiązki elektrycznej jest to zintegrowane z autem.

W najnowszej Kia Picanto Bi Fuel będzie możliwość zamówienia fabrycznej instalacji gazowej, która będzie uruchamiana odpowiednim przyciskiem na desce oraz wskaźniki będą już na zegarach. Pomijam fakt, że we Fiacie też jest to możliwe, w Punto i w Bravo. Tak samo Alfa Romeo Mito. Są nawet instrukcje w języku polskim do pobrania jako do LPG, a w częściach zamiennych są w katalogu części z opisem LPG do zamówienia z Włoch. Jednak czemu w Polsce nie da się zamówić auta z fabryczną instalacją, to nie wiem. Zapewne za mało zarobiłby Fiat Polska. I tyle.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-09-24, 06:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
rakso70 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 + LPG
Silnik: 1.6, 16V.
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 85
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-09-25, 07:11   

Tolman napisał/a:
DD napisał/a:
Pytanko do osob, ktore maja Dacie wyprodukowane w 2013r. i wyposazone w fabryczna* instalacje lpg. Jaka macie wpisana w dowodzie rejestracyjnym date przegladu w SKP, 2014 czy 2016r.?



* czyli zamontowana juz w fabryce, a nie zakladana w Polsce


Przegląd masz na rok, bo przeglądy samochodów z gazem wykonuje się co rocznie.


A tak się zastanawiam, co będzie gdy nie zgłoszę faktu "zagazowania" auta w Urzędzie Komunikacji w ciągu ustawowych 30 dni, a uczynię to dopiero przed pierwszym przeglądem po trzech latach? Naturalnie przyjmujemy opcję, że nie drapnęła nas w tym czasie policja i nie mieliśmy żadnej przygody drogowej, która by nas zdekonspirowała. Na fakturze będzie widniała data montażu instalacji..... , co na to powiedzą w urzędzie ? Są to naturalnie czysto akademickie rozważania:)
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2013-09-25, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-09-25, 07:58   

rakso70 napisał/a:
Na fakturze będzie widniała data montażu instalacji..... , co na to powiedzą w urzędzie ?


Z tego co pamiętam, to każą jechać najpierw na przegląd techniczny pojazdu dot. gazu, następnie z zaświadczeniem z powrotem do wydz. komunikacji po wpis do dowodu rejestracyjnego o zainstalowanej instalacji. A następnie znowu na przegląd do stacji diagnostycznej.
 
rakso70 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 + LPG
Silnik: 1.6, 16V.
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 85
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-09-25, 08:17   

Piotrek721015 napisał/a:
Z tego co pamiętam, to każą jechać najpierw na przegląd techniczny pojazdu dot. gazu, następnie z zaświadczeniem z powrotem do wydz. komunikacji po wpis do dowodu rejestracyjnego o zainstalowanej instalacji. A następnie znowu na przegląd do stacji diagnostycznej.


Tak drzewiej bywało. Teraz jest tak: gaz
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2013-09-25, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pepiś 



Marka: Fiat
Model: Seicento SX
Silnik: 900 SPI
Rocznik: 1998
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2013-09-25, 11:33   

rozmiem ze majac nowe auto z gazem lpg fabrycznym to co roku przeglad?
_________________
Bedzie Dacia... Duster? Logan? hmmmmm... :)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-25, 11:49   

Pepiś napisał/a:
rozmiem ze majac nowe auto z gazem lpg fabrycznym to co roku przeglad?


TAK
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-25, 12:49   

Tolman napisał/a:
DD napisał/a:
Pytanko do osob, ktore maja Dacie wyprodukowane w 2013r. i wyposazone w fabryczna* instalacje lpg. Jaka macie wpisana w dowodzie rejestracyjnym date przegladu w SKP, 2014 czy 2016r.?



* czyli zamontowana juz w fabryce, a nie zakladana w Polsce


Przegląd masz na rok, bo przeglądy samochodów z gazem wykonuje się co rocznie.

Przepraszam, ale czy kolega ma jakies auto z fabrycznym lpg wyprodukowane w 2013r. i tak z kolegi DR wynikalo? Albo czy kolega chociaz widzial na wlasne oczy DR auta o wyzej podanych parametrach i tak z niego wynikalo?

BoloSr: Analogiczne pytanko jak wyzej do kol. Tolmana.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-25, 12:52   

Z tego co ja wiem to sie nic nie zmienilo :)
Czyli masz auto z LPG to co roku zasowasz na SKP z autem :)
i to nie ma znaczenia czy kupujesz auto nowe czy po roku zakladasz gaz :)

Art. 81. 1 PoRD


6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki ,,SAM", pojazdu zasilanego gazem , pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym


jeszce jakis linkbo widze ze kolega malo wie
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-09-25, 12:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-25, 13:12   

Moje pytanie jest skierowane wylacznie do osob, ktore maja auta wyprodukowane w 2013r i wyposazone w fabryczna instalacje lpg.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-25, 13:16   

DD napisał/a:
Moje pytanie jest skierowane wylacznie do osob, ktore maja auta wyprodukowane w 2013r i wyposazone w fabryczna instalacje lpg.


A ja sie ciebie zapytam co ma takiego rok 2013 w sobie ze sie o to pytasz toc nic w tym temacie sie nie zmienilo od ktoregos tam roku :):) ???

PS jakby cos sie tu zmienilo nie kupilbym diesla :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-09-25, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-09-29, 10:15   

Niestety ułomność naszego prawa jest jaka jest. Artykuł cytowany wyżej dotyczy pojazdów wyposażonych w instalację LPG - czyli to własnie ta instalacja powoduje coroczny przegląd .
A skoro instalacja LPG to przegląd powinien dotyczyć w okresie pierwszych 3 lat tylko tej własnie instalacji !!!!!. Ale pazerność urzędników powoduje ze brak jest możliwości rozróznienia wpisu w dowodzie rejestracyjnym : następny przegląd ONLY LPG i tu nastepny rok ... . Reszta jest przecież OK !!. Pocieszeniem jest to że to tylko dodatkowe dwa tankowania na full mojego zbiornika
Co do zakazu wjazdu pojazdów zasilanych LPG - jak jest zakaz to nie wjeżdżam bowiem napewno wentylacja jest do d.... . A jak nie ma zakazu to parkuje i już, Faktem jest że propan może zalegać poniżej poziomu 0 ale najpierw musi tam się skądś wziąć. Czemu z mojej nowej fabrycznej instalacji ? :-(
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-09-29, 13:38   

fabryczne wtryskiwacze LPG

WP_000407k.jpg
Plik ściągnięto 203 raz(y) 161,02 KB

WP_000406k.jpg
Plik ściągnięto 180 raz(y) 142,95 KB

 
sylwia 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Wersja: Laureate
Dołączyła: 25 Kwi 2013
Posty: 17
Skąd: arad
Wysłany: 2013-10-09, 17:12   

Proszę się nie śmiać z głupiego pytania :oops: :
Czy wyjeżdżenia całego zbiornika LPG do zera tak żeby się sam na benzynę przełączył nie niesie jakichś negatywnych konsekwencji?
Pytam bo czytałam że przypadku benzyny, jazda na oparach, albo co gorsza do zera może się źle dla silnika skończyć...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-10-09, 18:27   

sylwia napisał/a:
Czy wyjeżdżenia całego zbiornika LPG do zera tak żeby się sam na benzynę przełączył nie niesie jakichś negatywnych konsekwencji?

nie niesie... z chwilą "wyjeżdżenia" całego LPG jest tak jak sama napisałaś czyli następuje automatyczne (oczywiście przy sprawnej instalacji) przełączenia zasilania na zasilanie benzyną... następuje to płynnie bez jakichkolwiek negatywnych konsekwencj dla silnika...
z benzyną jest trochę inaczej ponieważ może się zdarzyć, że na dnie zbiornika zalegają nieczystości lub woda a to z kolei nie jest dobre dla układu zasilania, taka sytuacja jest również mało prawdopodobna ponieważ jest jeszcze coś takiego jak filtr paliwa...
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-10-10, 07:34   

TD Pedro,
może chodzi tu o jeżdżenie na oparach benzyny- może się zdarzyć- ale dla mnie to ekstremum- że wyjeździ się benzynę praktycznie do końca i wtedy pompa paliwa nie będzie miała co tłoczyć co może spowodować wzrost jej obrotów i pracę w warunkach, do których nie została zaprojektowana (czyt. bez obciążenia). Ale to są tylko moje dywagacje i niekoniecznie muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ja do takiej sytuacji nie dopuszczałem ani w tym ani w poprzednich samochodach; jak zapalał się "księgowy" to jechałem dolać te 10-20 litrów. W DD przy połowie zbiornika benzyny jadę dotankować.

sylwia,
jak pisał TD Pedro, niczym to nie grozi. W przypadku niesprawnej instalacji LPG, jeśli czujniki prawidłowo nie rozpoznają, że LPG już nie ma, silnik zgaśnie ale przełączenie na benzynę i ponowne uruchomienie umożliwi dalszą jazdę.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-10, 08:43   

należy pamiętać,że benzynowa pompa paliwowa pracuje w trybie ciągłym (niezależnie od tego czy auto spala Pb czy LPG) Jest chłodzana i smarowana benzyną. Jeśli więc długo pracuje w pustym lub prawie pustym zbiorniku, to problem na horyzoncie, o czym dobrze wiedzą np właściciele Fiatów Panda - pompa zawieszona jest tam tak wysoko, żę opróznienie zbiornika do połowy całkowicie ją wynurza. Ergo? - jeżdżąc nawet cały czas na LPG warto mieć zatankowany co najmniej do połowy zbiornik benzyny. I nie wozić go latami, tylko choć raz na kilka miesięcy spalić i zastąpić świeżym, bo benzyna też się starzeje
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-10, 09:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-10-10, 09:11   

Dar1962 napisał/a:
beznynowa pompa paliwowa pracuje w trybie ciągłym (niezależnie od tego czy auto spala Pb czy LPG)

- są już systemy wyłączające pompę paliwową w trakcie jazdy na LPG... co nie oznacza by jeździć z pustym bakiem - choćby z uwagi na zwiększone skraplanie się wody...
Dar1962 napisał/a:
pompa zawieszona jest tam tak wysoko, żę opróznienie zbiornika do połowy całkowicie ją wynurza.

- czy z tego należy wnosić, że zbiornik paliwa da się opróżnić tylko do połowy? (pytam poważnie, bo nie wiem jak to jest w Fiacie Panda)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-10, 09:15   

nie wiem jak wysoko zawieszona jest pompa w zbiorniku DD. Wiem,że w instrukcji fiata pandy zaleca się częste uzupełnianie benzyny (już po ubytku 1/3 zbiornika)- właśnie z uwagi na niefortunne mocowanie jej obudowy. Nie ma to nic wspólnego z samym pobieraniem paliwa ze zbiornika
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-10, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne