Bo Dacia to taka marka pełna sprzeczności. Kiedyś auto mało trwałe i beznadziejnie wykonane (materiały, montaż). Po przewrocie odbudowane pod skrzydłami Renault, stało się zaskoczeniem nawet dla opiekuna. Niszowy oparty na niskiej cenie produkt stał się w dobie kryzysu graczem wśród uznawanych marek, oczywiście nie tylko pod kątem popularności.
I chyba to stało się głównym wyznacznikiem, czasami kontrowersyjnych pozycji w publikowanych rankingach.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-12, 16:26
mekintosz napisał/a:
Raz jest dacia na koncu w rankingu awaryjnosci, innym razem w czołówce atrakcyjnosci zakupu w swojej klasie
Jakiej klasie? To po prostu porównanie słonia z liliputami. Za 10.000 Euro Dacia faktycznie daje najwięcej blach i plastików. Tylko to wynika z porównania starego MCV i Chevroleta Spark czyli DU Matiza. Porównać MCV i Matiza? Rety... Niemiaszków podejrzewałem o więcej oleju w głowie. Chyba, że zestawienie robił podwykonawca z Rumunii.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
A nie moglibyście po prostu przeczytać objaśnienia, zamiast wymyślać samemu jakieś teoryjki?
ADAC napisał/a:
Für das ADAC Kundenbarometer wurden in einer repräsentativen Online-Umfrage über 20.000 Personen zu Erfahrungen und zur Zufriedenheit mit ihrem eigenen Auto befragt. Neben dem Aspekt „Zufriedenheit“ umfasste der Fragebogen auch die Bereiche Fahrzeugkauf, Werkstattservice, Pannen sowie Absichten bezüglich zukünftiger Kaufentscheidungen.
(To oczywiście z linka podanego w pierwszym poście...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-12, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-12, 19:34
laisar napisał/a:
A nie moglibyście po prostu przeczytać objaśnienia, zamiast wymyślać samemu jakieś teoryjki?
ADAC napisał/a:
Für das ADAC Kundenbarometer wurden in einer repräsentativen Online-Umfrage über 20.000 Personen zu Erfahrungen und zur Zufriedenheit mit ihrem eigenen Auto befragt. Neben dem Aspekt „Zufriedenheit“ umfasste der Fragebogen auch die Bereiche Fahrzeugkauf, Werkstattservice, Pannen sowie Absichten bezüglich zukünftiger Kaufentscheidungen.
(To oczywiście z linka podanego w pierwszym poście...).
No dobra. Zadowolenie klientów. Z reguły jak za pewną kasę możesz kupić coś większego niż mniejszego to jesteś bardziej zadowolony. To o ilości. Zaś o jakości napiszę tyle: może na bardziej wymagającym i zróżnicowanym rynku niemieckim Francuzi bardziej się starają niż w Polsce?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-13, 08:41
Moim zdaniem różnice w produkcji są nierealne. Wyobraź sobie proces produkcyjny. Tam idą dziesiątki jeśli nie setki aut na godzinę. To się zbyt szybko dzieje, żeby mieć
... magazyn podzielony na części gorszej jakości i lepszej jakości
... ludzi, którzy coś inaczej zmontują (na jakiej linii) ?
... kontrolerów jakości, którzy puszczają gorsze bo coś tam
Wierzę natomiast w gorszą obsługę posprzedażną i serwis, Polska jest biednym krajem, dealerzy i serwisy żyją w tej chwili na granicy opłacalności i oszczędzają (nie usprawiedliwiam!) na wszystkim.
Bez przesady - "chcieć, to móc", nie takie rzeczy można sprawnie zorganizować. Tylko... to też wtedy kosztuje. A tymczasem podstawowa kwestia brzmi: czy wygeneruje wtedy także większe zyski? W to akurat baaardzo wątpię - zwłaszcza, że wyższą "jakość" (przynajmniej postrzeganą) da się również załatwić właśnie obsługą już po sprzedaży, i to znacznie elastyczniej.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2013-10-15, 09:20
Nie do końca się zgodzę . Nawet w czasie produkcji wielkoseryjnej można zrobić lepsze i gorsze auto ( patrz nasze FSO ) - kwestia poddostawców części- cześć niby taka sama ale np. lepiej wykonana z lepszych materiałów . Zresztą - przekleństwem Renaut była b . duża ilość poddostawców cześć - w ten sposób konkurując ze sobą ceną - spadała jakość , co się odbiło na niezawodności . Kiedyś czytałem jakiś artykuł o procesie naprawczym W Renault po 2007 roku . Pierwszym krokiem było ograniczenie ilości dostawców np. do jednego . płacisz , wymagasz .... Z drugiej strony są wersje Loganów na rynek francuski zupełnie z inną lepszą tapicerką . Na pewno kontrola jakości blach itp była i jest bardziej rygorystyczna na rynek stricte zachodni ( francja , niemcy ) . Jak naprawdę jest to mógłby odpowiedzieć pracownik nadzoru tech . w Rumuni - jak się odważy ....
Wszystko można - to już było pisane wcześniej. Ale...
kubalonek napisał/a:
Na pewno kontrola jakości blach itp była i jest bardziej rygorystyczna na rynek stricte zachodni
...to Twoje wewnętrzne przekonanie czy masz jakiekolwiek źródło? Bo na DaciaClub.RO pracownicy fabryki wielokrotnie zaprzeczali różnicowaniu - bo tam też się pojawiały takie sugestie, że wersje eksportowe są jakoby lepsze.
Wszystko można - to już było pisane wcześniej. Ale...
kubalonek napisał/a:
Na pewno kontrola jakości blach itp była i jest bardziej rygorystyczna na rynek stricte zachodni
...to Twoje wewnętrzne przekonanie czy masz jakiekolwiek źródło? Bo na DaciaClub.RO pracownicy fabryki wielokrotnie zaprzeczali różnicowaniu - bo tam też się pojawiały takie sugestie, że wersje eksportowe są jakoby lepsze.
Tak, może mieć - ale może też nie mieć. Powtarzam więc pytanie: jakiekolwiek źródło? Bo z fotek pojedynczych egzemplarzy zupełnie nic nie wynika - zarówno u nas, jak i w każdym innym kraju zdarzają się lepiej i gorzej wykończone sztuki, co przy sporej części montażu ręcznego nie jest niczym dziwnym.
(Już pomijam, że sugerowanie się fotkami od osoby, która lubi sobie przy aucie pogrzebać, może być dodatkowo zwodnicze...).
Bardzo się cieszę że mój mcv jest na 1 place .
dla mnie jednak takie testy to zawsze subiektywna ocena osoby oceniającej.
jak to mówią jeden lubi flaki a jeden jak mu nogi śmierdzą.
Tak, może mieć - ale może też nie mieć. Powtarzam więc pytanie: jakiekolwiek źródło? Bo z fotek pojedynczych egzemplarzy zupełnie nic nie wynika - zarówno u nas, jak i w każdym innym kraju zdarzają się lepiej i gorzej wykończone sztuki, co przy sporej części montażu ręcznego nie jest niczym dziwnym.
(Już pomijam, że sugerowanie się fotkami od osoby, która lubi sobie przy aucie pogrzebać, może być dodatkowo zwodnicze...).
Po przejrzeniu jeszcze raz zdjęć z linka przyznaję ci rację. Modele (sprzed 2007) sprzedawane na zachodzie mają taką samą tapicerkę jak nasze i deska rozdzielcza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum