DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Popełniłem recenzję Dustera, chętnych proszę o ocenę
Autor Wiadomość
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-11-05, 09:58   

mendelmax napisał/a:
No właśnie ktoś mi mówił, że to te fabryczne mają 58 cm, stąd takie zdanie w tej recenzji. Będzie poprawione, jeszcze raz dzięki za sprawdzone info.


fabryczne 61 - spełniają o "włos"
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-05, 11:54   

janzet napisał/a:
Czy sam zawias za "4" nie jest już za bardzo "pro performance" ?

Ja już miałem okazję w dwóch autach taki "solidny" zestaw zamontować (ProComp do Jeepa i Trailmaster do Suzuki) i jak dla mnie akurat dobre amory są naprawdę cenne. Więc byłbym skłonny takie zakupić, aczkolwiek 5cm liftu przy tej konfiguracji zawieszenia wydaje mi się już lekką przesadą (o tym zresztą pisałem w tej recenzji). Być może warto rozważyć amorki Ironmana i jakieś niższe sprężyny, np. +2cm eibacha. Aczkolwiek lepiej byłoby jakby ktoś zrobił do dustera jakieś wysokociśnieniówki, np. Bilstein B6.

Swoją drogą, czy ktoś miał w ręce luzem amortyzator od Dustera i sprawdził, czy tam są amory gazowe czy olejaki?

janzet napisał/a:
Bo jak założy te "2 cale za 4 patole" to się może okazać że półosie są za krótkie

Półosie akurat raczej nie, bo mocowania wahaczy są zaraz przy wyjściu półosiek, więc długość pracy się nie zmienia. Zmienia się za to kąt ich pracy i zwłaszcza z przodu może się to poważnie odbić na żywotności.

Poza tym za tym liftem nie pójdzie już wsadzenie wiele większych opon, bo z racji na brak reduktora i wytrzymałość podzespołów raczej byłoby to ryzykowne i mało efektywne w terenie. Na szosie też by się "zamulił".
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-11-05, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1234
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-11-05, 13:17   

janzet napisał/a:
Jest super !!
Są jakieś dane techniczne tych sprężyn ?

:-P Kto pierwszy zakłada zestaw za 4 "klocki" :-P ? (z wysyłką i montażem nawet może ze stówke więcej)

Bo jak założy te "2 cale za 4 patole" to się może okazać że półosie są za krótkie :lol:

Przy H&R amortyzatory i półosie zostają fabryczne, z H&R mamy pełne dokładne dane twardości sprężyn zamiennych i fabrycznych, a z oponami jest też coś koło 4-5 cm.
Poza tym ile można sensownie wsadzić w Daćka ? Czy sam zawias za "4" nie jest już za bardzo "pro performance" ?


Te przykłady Ironmana są "pierwsze lepsze".. I osobno kupowane wychodzą droższe. Obiły mi się jednak "o oczy" już całe zestawy (4 amory + 4 sprężyny) ironmana po 3.000 PLN.

tu są np. po 3.500 :
http://www.janpol4x4.pl/i...uster-lift-45mm

Jakkolwiek dla mnie akceptowalna cena to byłoby ok. 2.000 PLN za zestaw.

ps. Ostatnio widziałem zestaw TJM podnoszący Land Cruisera +2 cale.. i cena wychodziła właśnie koło 2.500 PLN :( (+koszt wysyłki)

http://www.metaltech4x4.c...kit-2-lift.aspx

A na forum Toyoty czytałem, że optymalne podniesienie auta to właśnie ok. 5cm (przynajmniej jeśli chodzi o auta wyprawowe, a nie do jazdy ekstremalnej), bo na tych podniesionych wyżej to już jazda podobno jak na traktorze..No i przeróbki w całym zawieszeniu konieczne (drążki Panharda, polibusze itp)

ps.2

zapomniałem dodać : BARDZO FAJNA RECENZJA !!!
(nie wiem tylko , czy dobrze doczytałem, że jedynie w wersjji DCi jest możliwość zamówienia ESP... jakoś tam mi przez oczy przemknęło..
Generalnie w benzyniaku też jest (i pluję sobie w brodę, że o tym nie pomyślałem :( )
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2013-11-05, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-05, 16:39   

keikan napisał/a:
Jakkolwiek dla mnie akceptowalna cena to byłoby ok. 2.000 PLN za zestaw.

To jest raczej nieralna cena niestety. Produkcja takich elementów jest dosyć droga, bo są to krótkie serie. A w dodatku towar jest "prestiżowy"

keikan napisał/a:
Ostatnio widziałem zestaw TJM podnoszący Land Cruisera +2 cale.. i cena wychodziła właśnie koło 2.500 PLN

Tu znowu wchodzi aspekt skali, ale jest jeszcze jeden temat- w większości aut terenowych starszej daty amortyzatory montowane są obok sprężyn. Tym samym konstrukcja amortyzatora jest dużo prostsza. Można tym samym produkować amorek z mocowaniem oczko-oczko danej długości i sprzedawać go do kilku różnych aut. Tymczasem w Dusterze amortyzator jest już bardziej skomplikowaną konstrukcją- trzeba dospawać mocowania sprężyn (górne i dolne), mocowanie łączników stabilizatora i na końcu jeszcze uwzględnić relatywnie skomplikowane mocowanie do piasty. A to wszystko kosztuje. :-(

keikan napisał/a:
Generalnie w benzyniaku też jest

Dałbym sobie łeb uciąć, że za czasu jak moi rodziciele kupowali sobie Dustera to nie było opcji ESP dla benzyny, aczkolwiek na decyzję o zakupie mieliśmy bodaj 3 dni, więc nie wgłębiałem się w detale i może coś przegapiłem :-? Poprawię i to ;-)
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-11-05, 16:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-05, 17:14   

mendelmax napisał/a:
Dałbym sobie łeb uciąć, że za czasu jak moi rodziciele kupowali sobie Dustera to nie było opcji ESP dla benzyny

od stycznia 2012 można było dokupić - co zresztą uczyniłem
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1234
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-11-06, 09:37   

jeszcze w temacie podniesienia zawieszenia:

http://allegro.pl/wzmocni...3688350252.html

Fajnie to wygląda na zdjęciach.. i opony chyba MT !!!
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-06, 10:48   

janzet napisał/a:
Jak ktoś zakłada nie fabryczne DLRy, czyli szerokie to mu daję za mały odstęp.

Te ponizej daja sie zamontowac z wlasciwym odstepem, a i sa atrakcyjne cenowo:
http://allegro.pl/swiatla...3684796203.html
http://allegro.pl/narva-d...3665351081.html
 
dwakleszcze 


Marka: renault
Model: clio
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-11-12, 19:31   

laisar napisał/a:


WTEM!!!

...Za o nowym dusterze znalazłem w oficjalnej prasówce takie cuda:

Cytat:
Duster’s transfer box draws from Nissan’s prime expertise in off-road vehicles. The transmission features two sets of gear ratios: “normal” and “short”. The short range is ideal for low-speed tackling of steep gradients and obstacles, while the normal range is used for road driving.

Nissan’s experience is also apparent in New Duster’s rear axle with differential lock, which stops the wheels from turning independently in order, for example, to help the vehicle pull away if one of the wheels is slipping in mud or sand.

Brzmi smakowicie! (((8


W nowej wersji ulotki z 4.11 już nie ma tych informacji. (Dez)informacja marketingowa to zapewne była... ktoś się w koncernie zorientował i już poprawiono.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-13, 00:13   

dwakleszcze napisał/a:
(Dez)informacja marketingowa to zapewne była

Moja Teoria Spisgowa jest taka, że to był przedpremierowy wyciek nt wersji TCE 4x4! (;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne