Od razu ostrzegam bo sam przetestowałem
to rozwiązanie działa super ale uszczelka po 3 dniach odpadła po obu stronach
tutaj też kleiłem i także odpadło
chyba tutaj jest uszczelka nasuwana ale to powoduje paskudna gume na wierzchu
ta uszczelka to też słaby pomysł bo będzie się w nich gromadzić woda
a wiatr tamtędy nie wpada
z ciekawych pomysłów to uszczelki maski
trochę jestem niepewny tego rozwiązania ponieważ istnieje możliwość odpadnięcia takiej uszczelki i wkręcenia albo stopienia się na silniku
Wydaje mi się że ta uszczelka może dużo pomóc
ale ja bym zastosował taką
lub
na dachu i tak by mało kto widział czarna kreskę :D
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-09, 21:01, w całości zmieniany 1 raz
Jakieś kiepskie uszczelki miałeś Karenzo albo nie odtłuściłeś powierzchni przed.
Ja mam już ponad miesiąć, dwa, uszczelki przyklejone i nic nie odpadło ani się nie odkleiło.
Co prawda tą uszczelkę wzdłuż dachu , przykleiłem do tej gumy Daciowej a nie do drzwii jak na fotce, ale to chyba i tak nei ten powód.
corrado, ja mam uszczelki prawie wszędzie jak na filmiku jednak ta uszczelki które wymieniłem wcześniej odpadły ponieważ są one pchane w bok i odpadają .
1 zdjęcie jakie dałem pokazuje że uszczelka na dziwach jest przepychana przez dzwi w bok i nie ma siły żeby nie odpadła .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-10, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Ja miałem dużą uszczelkę w tej rynnie wzdłuż dachu + plus to co na zdjęciu .
Efekt był super bo szpara całkowicie zniknęła i nawet przy 150 nie było szumu na słupkach .
Trzeba wykombinować coś innego żeby w 100 % zamknąć tą dziurę .
Mając dziś trochę czasu przestudiowałem fora w sprawie wyciszenia i uszczelek oraz sprawdziłem namacalnie jak to jest w Duster'ze i stwierdzam że w pierwszej kolejności trzeba trzeba standardową uszczelkę która jest wokół drzwi wypełnić gumowym sznurem.
Kolega miguel zastosował gumowy sznur 8mm i chwali pewna poprawa ale nie dokońca.
miguel napisał/a:
Sam chciałem kupić ale ostatecznie zrezygnowałem z tego zakupu. W zeszłym miesiącu do uszczelek w drzwiach dodałem sznur z gumy porowatej 8mm (do większego kanału). Różnica jest taka żę wcześniej uszczelki były bardzo miękkie i siedząc w środku przy zamkniętych drzwiach można było wsadzić palec między uszczelkę a drzwi. Po dodaniu sznuru nie ma takiej możliwości. Zatem drzwi teraz na pewną są szczelne i nie ma możliwości aby coś przez nie wiało - wcześniej było to odczuwalne stąd w tym przypadku sznur spełnił swoje zadanie. Odnośnie szumów to Lekka różnica jest ale nadal przy prędkości >80 km/h słychać szum powietrza przy przednich słupkach. Koszt sznura z gumy porowatej 2,90 zł / m - potrzeba ok 3,5 m / drzwi (kupiłem z zapasem łącznie 15m). .
Może by się zmieścił 10mm sznur więc pomyślę nad tym.
corrado napisał/a:
Dodatkowo nakleiłem pod standardową uszczelką :
Obrazek
Ta większa D na standardową uszczelkę
Obrazek
No i jednak jest ciszej po dzisiejszej jeździe po mieście.
Aha i dodatkowo uszczelniłem gąbkami/piankami słupek prawy na razie z przodu, ten plastikowy biały.
Pod standardową uszczelkę (zdjęcie 1) nakleiłeś jaką 14x12?
Polecasz tam nakleić ?
A możę większa był by lepsza? 21x15?
Natomiast do tej standardowej uszczelki, do rynienki tej gumowej (zdjęcie 2) znalazłem inną uszczelkę większą bo wymiary 17,5 (wysoka) x 14 szeroka a i w środku ma 11mm więc jak coś można dołożyć gumowy sznur a i może będzie twardsza od tej okiennej
Nie, ja mam zrobione tak:
wokół przedniej szyby taką chudą "D" ( chyba 5x9mm), na to poszła ta standardowa w kształcie ( po wsunięciu w rant blachy) "V" i w nią , w środek ( po odchyleniu / rozszerzeniu) przykleiłem długą na całą długość czyli tych 2m - uszczelkę typu "D" o wymiarach faktycznie 15x21mm. Także jak drzwi zamykam to ona się tylko ściska bo jest w środku tej "V".
Mam nadzieję, że jest to jasne już wszystkim.
W mojej daci z 2012 sznury gumowej w uszczelkach były fabrycznie montowane .
ja w tej rynience mam 21x15 i jest zbyt mała wysokość , kilka mm dalej brauje żeby zamknąć tą lukę
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-10, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
W mojej daci z 2012 sznury gumowej w uszczelkach były fabrycznie montowane .
Ja też mam 2012 i nie wydaje mi się aby był w niej sznur. Zgodzę się że w miejscu łączenia jest jakiś kawałeczek sznura ale tylko aby połączyć uszczelki a tak to nie.
Muszę jeszcze sprawdzić dokładnie
corrado napisał/a:
Dominus napisał/a:
corrado,
Standardowa w kształcie V masz na myśli tą oryginalną istniejąca.
Pod nią 5x9 a w środek tej oryginalnej 15x21. Tak?
Tak jest.
Robiłeś coś z uszczelkami wokół drzwi? Z doposażeniem ich w gumowy sznur w środek? A czy uszczelki te 5x9 i 15x21 są odpowiednie czy uważasz że gdyby były większe efekt byłby lepszy? Szczelina mniejsza?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-12-10, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
no cóż to nie jest połączenie uszczelki tylko trochę marny sznur gumowy
Otóż poszedłem do samochodu i sprawdź kolego dokładnie jak masz bo sznur jest tylko w miejscu połączenia uszczelek, reszta pusta
Karenzo napisał/a:
W mojej daci z 2012 sznury gumowej w uszczelkach były fabrycznie montowane .
ja w tej rynience mam 21x15 i jest zbyt mała wysokość , kilka mm dalej brauje żeby zamknąć tą lukę
No to może uszczelkę o wymiarach 17,5 (wysoka) x 14 szeroka była by lepsza
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-12-10, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Robiłeś coś z uszczelkami wokół drzwi? Z doposażeniem ich w gumowy sznur w środek? A czy uszczelki te 5x9 i 15x21 są odpowiednie czy uważasz że gdyby były większe efekt byłby lepszy? Szczelina mniejsza?
Nie robiłem. Wg mnie już przód jest ok , uszczelka się ugniata od drzwii więc dociska, nie poprawiam już przodu.Szum w czasie jazdy mam jeszcze z tyłu, czyli z klapy. Nawet słychać to na wyłączonym aucie jak się stoi na ruchliwej ulicy.
Cały problem tej uszczelki to fakt jej umiejscowienia . Tam nawet 25 mm wysokości będzie za mało .
Z drugiej strony rosjanie wieszali ją wyżej ale to powoduje tarcie oraz brzydki wygląd przylepionej uszczelki na wierzchu
Do tego ona zamyka otwór trochę za daleko i powietrze ma 2-3 cm do chulania
No to może lepiej przykleić uszczelkę typu D nie w środek tej oryginalnej uszczelki lecz na drzwiach.
Dokładnie tak jak narysował Karenzo lecz na drzwiach i będzie dociskać ?
tak, gdzieś tutaj na czerwono mam tą uszczelkę 21x15. Może jestem głuchy, ale ja jestem zadowolony.
Ta uszczelka powoduje redukcje szumów o 80 % ale brakuje jej do ideału
jak wcześniej pisałem jak dokleiłem do rantu drzwi to redukcja była 100 % i nie było żadnych szumów ale nacisk boczny odkleja uszczelkę.
Ja mam tak samo jest to dobre rozwiązanie ale nie idealne , trzeba pokombinować żeby zamknąć tą szczelinę do końca
Ja chyba zrobię najłatwiejszą rzecz tzn nalepie na tą uszczelkę 21x15 w rogu drugą 9x5 żeby są spiętrzyły , najwyżej odpadnie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-10, 21:33, w całości zmieniany 3 razy
Ona wcale nie jest waska , zobaczcie w srodku rowek gdzie sie ugniata. na zdjeciu Karenzo, ta czerwona jest na oko 2x wezsza.
http://oi41.tinypic.com/2itoh8p.jpg
zresztą chyba jest tu zadowolenie->
Karenzo napisał/a:
Ja miałem dużą uszczelkę w tej rynnie wzdłuż dachu + plus to co na zdjęciu .
Efekt był super bo szpara całkowicie zniknęła i nawet przy 150 nie było szumu na słupkach .
Trzeba wykombinować coś innego żeby w 100 % zamknąć tą dziurę .
Ja bym proponował utworzenie po debatach 1 spójnego poradnika jakie gdzie uszczelki montować i umieszczenie go w dziale z poradnikami aby jak najwięcej ludzi skorzystało z tego "ulepszenia " bo warto
Cały problem tej uszczelki to fakt jej umiejscowienia . Tam nawet 25 mm wysokości będzie za mało .
Z drugiej strony rosjanie wieszali ją wyżej ale to powoduje tarcie oraz brzydki wygląd przylepionej uszczelki na wierzchu
Do tego ona zamyka otwór trochę za daleko i powietrze ma 2-3 cm do chulania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum