DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-24, 22:58   

Biorę CABRIO
:mrgreen:
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-27, 22:20   

Nova napisał/a:
Albo w wersji kabrio...


A lubisz ty, Grzdylu-Rosomaku Zimowe Kabrioety :lol: :lol: :lol: ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-11-29, 04:00   

rozmawialem w Jaszpolu to wytlumienie drzwi kosztuje tam 300stowki i wytlumiaja je podwojnie
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-29, 10:22   

Jednych drzwi czy wszystkich? Bo to jakby zmienia perspektywę... <;
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-11-29, 15:40   

laisar oni powiedzieli ze wszystkich tzn 4 drzwi


ps a wytlumil ktos drzwi ? bo od tego chce zaczac :) i zamowie 30 mat na pczatek ;) powinno starczyc to bezie niecale 4m2
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-29, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-18, 00:56   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44782 (;
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-03-25, 08:08   

Polecam fajną rosyjską stronę o wygłuszaniu http://www.noisebuster-spb.ru
W galerii pokazane są samochody przed i po dodatkowym montażu wygłuszenia, w tym i Renault Logan. Widać, jak w prosty sposób można poprawić wygłuszenie Logana przynajmniej do poziomu innych samochodów.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-04-22, 11:03   

gigi303 napisał/a:
ale to nie jest wygłuszenie maski tylko mata na grodzi silnika, gdzieś wyżej było o niej mowa.

Ja uzyskałem koszt robocizny.


A gdzie poza aso mozna dostać taka matę do komory silnika ( na grodź silnika ) moze wygłuszy słyszalne w środku cykanie wtryskiwaczy , które mnie wkurza
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-04-22, 15:52   

po za oryginalną matą z ASO to chyba pozostaje tylko zastosowanie mat z aluminium które są odporne na wysokie temperatury no i zabawa z wycinaniem i wklejaniem :mrgreen: może pracochłonne ale kto wie czy nie wydajniejsze od oryginału

przykład

przykład 2

ewentualnie szukanie maty z rozbitka z jakiego diesla lub mocniejszej benzyny w których były maty montowane
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-04-22, 16:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-04-26, 18:33   

Tylko czy w wypadku auta na gwarancji przy własnoręcznym wyklejaniu grodzi na przeglądzie ktoś nie stwierdzi że to "ingerencja w konstrukcję samochodu w bezpośredniej bliskości jednostki napędowej" i gwara pójdzie się kochać? Ja jednak szukałbym czegoś z rozbitka - znajomy pracował jako mechanik w fordzie i oplu, opowiadał że tam często na śmietnik wywalano praktycznie nieuszkodzone elementy, być może w aso Dacii nie ma takiego marnotrastwa ale i tak warto popytać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-26, 19:22   

Proszę nie przeginać: gwarancja może być cofnięta jedynie na zmodyfikowane lub uszkodzone elementy - albo na takie, których awaria wyniknęła z takich działań.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-07-11, 23:25   

a ja sobie troszke wygluszylem autko ciag dalszy nastapi za jakis czas

wytlumienie (3).JPG
Plik ściągnięto 795 raz(y) 160,81 KB

wytlumienie (2).JPG
Plik ściągnięto 782 raz(y) 126,34 KB

wytlumienie (1).JPG
Plik ściągnięto 704 raz(y) 133,45 KB

wytlumienie.JPG
Plik ściągnięto 649 raz(y) 114,01 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-07-24, 18:28   mój 1- etap wyciszania

Po zasięgnięciu opinii na forum podjąłem decyzję o wytłumieniu sufitu w MCV.
Zakupiłem maty bitumiczne z filcem , samoprzylepne ( bool) wyszło 8 szt.
Demontaż podsufitki jest prosty , problemem były zapinki uchwytu daszka p /słonecznego , trzeba użyć trochę siły ,żeby "wyrwać" coś podobnego do kołka rozporowego. Reszta nie sprawiła problemów. Zapinki na suficie bardzo dobrze się usuwa przy pomocy 2 łyżek ( takich do jedzenia ) , cały zabieg z montażem zajął mi ok 3- 3.5 godziny , klejenie nie sprawiło kłopotów , trochę się trzeba pogimnastykować.
Faktycznie za podsufitką jest kupa miejsca , aż się prosi ,żeby wyciszenie było już zrobione fabrycznie .
Po ponownym starannym montażu muszę stwierdzić jednoznacznie - szum opływu powietrza , relingów się zmniejszył mniej więcej o 30-50% ( subiektywnie ) , nie mówiąc o fakcie ,że budka się nie nagrzewa jak kiedyś.
Wg mojej opinii jeśli chcecie wyciszać MCV zacznijcie od dachu . Efekt murowany , szczególnie pow. 100 km/h
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-24, 21:52   

To dotyczy raczej tylko diesli - bo one mają już fabryczne dodatkowe wytłumienie przegrody między kabiną a silnikiem. W benzyniaku to bym jednak zaczynał właśnie od tego miejsce...
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-07-25, 16:27   

Faktycznie , pooglądałem sobie wyciszenie przegrody w 1.5 dci , jest dość solidne , aż dziw bierze że nie ma takiego benzyna - nie rozumiem takiej polityki , to samo dotyczy przełożeń skrzyni biegów w benzynie . Może okazałoby się że wyszłoby niechcący za dobre auto... Mam wrażenie ,że dci z założenia jest przeznaczone na rynki zachodnie stąd ta dbałość o hałas , benzyna dla bidoli i nie trzeba się tak starać.
Wracając do po-poprzeddniego postu- czy wyklejenie bagażnika i tylnych nakoli coś dało , jak zdejmuje się z tyłu wykładzinę?? , ile materiału poszło ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-25, 16:57   

Cytat:
jak zdejmuje się z tyłu wykładzinę?

Odkręcasz wkręty i zdejmujesz plastiki, które trzymają się na plastikowych zatrzaskach - wystarczy trochę delikatności i nie ma boja, nic się nie zniszczy.

(Ale jakby co - zapinki są wymienne).
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-27, 23:40   

4 (pełne) dni temu wziąłem się za wytłumianie z tym "nie jest dużo roboty" to bym nie przesadzał. Co prawda demontaż (bez uszkodzeń) jest dziecinnie prosty w Dacii (oj zdarzały się samochody gdzie ściągnięcie elementu to droga przez mękę) to już wyklejanie matami (dokładne, mimo że już nie wycinam wszystkich otworów bo zwyczajnie mi się nie chce) jest pracochłonne. Sam bagażnik wyszło ok 20 mat, na podłodze (i słupkach) też wykleilem już 20mat i 10 dodatkowych wczoraj zamówiłem, powinno wystarczyć. Udało mi się wykleić drzwi tylne - tutaj fajnie bo i "wewnątrz" był dostęp i pod plastikiem - zaklejone otwory "konstrukcyjne" - i tu się ździwiłem, że nie było standardowej folii na tym wszystkim...
po 5 mat na drzwi (maty 50x25).
Łącznie (wyklejone/planowane):
maty twarde (podłoga, bagażnik, słupki) 40/50szt
maty miękkie (drzwi) 10/22szt
maty z aluminium (grodź + maska) 6/8.

RAZEM 56/80

Jedynie grodź planuję dwie warstwy (o ile mat wystarczy).

Mam nadzieję że efekt będzie słyszalny, bo od 4dni prawie nie wychodzę z garażu a zostały jeszcze 24maty do wyklejenia...


EDIT 29 lipiec 2010 23:13
Skończyłem jakieś 10h temu, wydaje się być lepiej, szczególnie na wyższych obrotach.
Co napewno jest wymierną korzyścią to to że drzwi się tak nie "trzaskają", w sensie zamykają się jak w samochodzie, a nie jak w Dacii :P
Zauważyłem również, że poziom głośności radia ograniczyłem oraz ustawienia basu (z +2 na +1), czyli wydaje się być lepiej, jak w samochodzie klasę wyżej. Również różne odgłosy z nadkoli wydają się zostać zneutralizowane (nie słychać prawie nic)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-29, 22:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Gość

Wysłany: 2010-10-06, 12:41   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65026#65026
laisar napisał/a:
Zamówić można po numerze referencji, nie VIN, ale ciężko powiedzieć jak z montażem, bo procedury dla silników MPI nie ma, więc ASO może nie chcieć się bawić...


Przy okazji wpisując nr seryjny części znalazłem ciekawy wątek o wygłuszaniu (chyba) Sandero tutaj: http://clubsandero.ru/for...hp?t=262&page=6 - widoczne wygłuszenie drzwi.

... i strona 5ta powyższego wątku też ciekawa. W sumie ta wykładzina w Dacii szczególnie w bagażniku za mocno przymocowana nie jest i aż się prosi o takie modyfikacje :-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-23, 14:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-09, 21:44   Wyciszenie zamykania drzwi w Sandero

Witam

Przy okazji wizyty w ASO dogłebnie przeanalizowałem temat dzwieku zamykania drzwi w Sandro i Dusterze. W Dusterze w wersji laureate zastosowano nowe gumowe oslonki - podkladki, ktore skutecznie tlumia metaliczny dzwiek przy zamykaniu drzwi. Myslalem by te pionowe zaadoptowac do Sandero ale koszt ok 150 zl za strone ;-( Jednak moze da sie dokupic jakas uszczelke ktora mozna nalozyc na pionowy rant w tylnych drzwiach sandero. Dzieki temu jest szansa na bardziej cywilizowane trzaskanie ;-)

Zdjęcie0402.jpg
Drzwi przedni - pozioma nakladka.
Plik ściągnięto 690 raz(y) 36,17 KB

Zdjęcie0401.jpg
drzwi tylne - pionowa nakladka
Plik ściągnięto 772 raz(y) 37,56 KB

Zdjęcie0400.jpg
drzwi tylne duster - pionowa nakladka
Plik ściągnięto 628 raz(y) 38,26 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-01, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-10, 17:36   

Planuje zakupic taka uszczelke i nalozyc ja na rant na przodzie tylnych drzwi. Potrzeba 115 cm z kazdej strony. Spowoduje to uszczelnienie i wyciszenie przestrzeni pomiedzy przednimi drzwiami a tylnymi. Sa na allegro dwie wersje - gumowa i gumowo "mchata"

1. Gumowa

http://allegro.pl/uszczel...1294472484.html

2. Gumowo "mchata" - powierzchnia styku jest jakby z materialu, mieksza , podbnie jak uszczelka oryginalna od strony dachu w sandero.

http://allegro.pl/uszczel...1313935167.html

1313935167_2.jpeg
GUMOWO-MCHATA
Plik ściągnięto 17167 raz(y) 9,14 KB

1294472484.jpeg
GUMOWA
Plik ściągnięto 17168 raz(y) 2,79 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-11-10, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-11, 19:42   

A to ciekawe, bo w moim Laureate (wyprodukowanym 18 V 2010), czego takiego nie ma!
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 21:15   

piotrres napisał/a:
A to ciekawe, bo w moim Laureate (wyprodukowanym 18 V 2010), czego takiego nie ma!


Zdjecia zrobilem w Salonie na Pulawskiej . Byc moze jest to dodatkowe wytlumienie , a te dolne uszczelki dodatkowo zabezpieczaja przez dostawaniem sie wody przy przejazdach przez glebsza wode ? W stojacej obok wersji ambience lub duster ( nie pamiatam ) ich nie ma - sprawdzilem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-17, 20:27   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=72275#72275
mekintosz napisał/a:
Wyobraz sobie ze uszczelka z boku drzwi do dustera koszt w ASO ok 200 zl.

Że niby która? Najdroższa jest uszczelka klapy bagażnika - ledwie 160 zł...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-20, 10:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 22:27   

laisar napisał/a:
Że niby która? Najdroższa jest uszczelka klapy bagażnika - ledwie 160 zł...


W ASO powiedzieli ze ok 150 zl /strona => 300 zl komplet !!!

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4207

Zdjęcie0400.jpg
Uszczelka drzwi boczna
Plik ściągnięto 518 raz(y) 38,26 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-19, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-20, 10:27   

Jak dla mnie "komplet uszczelek", to jednak coś zupełnie innego niż "[jedna] uszczelka z boku drzwi"... No ale to może ja taki dziwny jestem <;


piotrres napisał/a:
A to ciekawe, bo w moim Laureate (wyprodukowanym 18 V 2010), czego takiego nie ma!

Bo obecne są tylko w 4x4.


Jeżeli chodzi o szczegóły:

nr na rys. - ref. - cena (zł, netto)
8 - 823880009R - 65
9 - 828351924R - 65
10 - 823880007R - 53
11 - 828350014R - 53
12 - 808300017R - 46
13 - 808310017R - 46

duster_uszczelki_drzwi.png
Plik ściągnięto 17982 raz(y) 25,05 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-20, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne