Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 15:04 Dacia Duster 1,6 16V i nowa mapa wtrysku
właściciele wersji benzynowej sprawę już na forum opisali - w skrócie przypomnę, że chodzi o coś co można nazwać "-sporadycznym problemem z uruchomieniem silnika" objawiającym się tym,że czasami (częstotliwość jest różna, przypadkowa ale raczej dot. uruchomienia po uprzednim przejechaniu krótkiego odcinka)nie zapala za pierwszym razem a za kolejnym wymaga dość uporczywego, kilkusekundowego kręcenia rozrusznikiem i rusza dość dychawicznie. Byłem dziś w ASO Renault Nazaruk w Lublinie, bo w ciągu ostatniego miesiąca mój egzemplarz po długim okresie spokoju dwukrotnie mi tak zastrajkował. Po wykluczeniu zanieczyszczenia przepustnicy zapadła decyzja o zmianie mapy wtrysku. Wytłumaczenie jest następujące: Producent starając się utrzymać normy ekologiczne i mając na celu maksymalne oszczędności na paliwie trochę przesadził, w wyniku czego komputer sterujący wtryskiem zbyt szybko ograniczał dawkę paliwa przeznaczonego na pracę na tzw "ssaniu" - stąd silnik po pierwszym, prawidłowym rozruchu na zimno, krótkiej pracy i wygaszeniu, przy ponownym uruchamianiu, pomimo iż nie osiągnął jeszcze temperatury roboczej, nie dostawał już na ten cel odpowiedniej,dodatkowej dawki paliwa. Nie wzięto też pod uwagę, że mogą występować czasem istotne różnice w jakości teoretycznie tego samego paliwa, a co za tym idzie - jego wartość energetyczna też może być różna. Auta z rocznika 2013 mają mapę już zmodyfikowaną i ich ten problem ma nie dotyczyć. Co ciekawe -identyczny dotyczy posiadaczy sinika 1,6 8V (vide Lodgy). ASO nie traktuje powyższego jako akcji serwisowej. Zabieg wykonywany jest wówczas, gdy właściciel zgłasza opisaną wyżej przypadłość. Wgrywanie zaktualizowanej mapy praktykowane jest podobno w każdym aso jako zalecenie odgórne producenta. Trwa ok 30 minut. Będę sprawę obserwował u siebie i dam znać po pewnym czasie,czy pacjent został uleczony
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 16:05, w całości zmieniany 13 razy
No to jeżeli jest to odgórne zarządzenie producenta, a nie akcja przywoławcza, to powinno się ten zabieg wykonać każdemu autu, podczas najbliższej wizyty serwisowej, a nie jak klient przyjedzie i się upomni......
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 15:54
nie w każdym egz ten kłopot się pojawia, stąd zapewne akurat takie stanowisko producenta. Sądzę zresztą,że w prawidłowo działających silnikach ze "starą" mapą nie ma potrzeby grzebać ani też rządać modyfikacji. Po co poprawiać coś co działa? Ich właściciele zaoszczędzą nieco na paliwie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 16:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-25, 07:39
Karenzo napisał/a:
Jest jakiś sposób na sprawdzanie czy taki problem występuje ?
przez rok niczego nie zauważyłem
jeśli ci zależy na modyfikacji mapy, to po prostu zgłoś w aso,że auto ma problemy z odpaleniem i opisz objawy jw. Nie są w stanie tego zweryfikować, bo podczas diagnostyki komputerowej nie ma śladów błędów. Tylko czy jest sens takiego zabiegu, jeśli silnik zachowuje się w pełni poprawnie? Nowa mapa najprawdopodobniej podniesie nieco spalanie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-25, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-25, 11:48
marszelest napisał/a:
no to już czwarta wersja mapy mam wgrana czas wgrać kolejna
akurat powyższy problem mnie dotyczy dzięki za info
Aaa, czyli juz wczesniej w ASO gmerali Ci w ECU probujac osunac te przypadlosc.
Dar1962 napisał/a:
Nowa mapa najprawdopodobniej podniesie nieco spalanie
O ile w ogole, to jakies wyraznie wieksze zuzycie nPb bedzie przypuszczalnie tylko w przypadku osob, ktore robia czesto krotkie odcinki startujac za kazdym razem na zimnym silniku. No np. codzienny dojazd 5km do pracy rano i po poludniu/wieczorem.
tak pogmerali tam wyczyścili przepustnice
powiedzieli,żebym czasem dał w palnik xd
a problemy jak były tak są, teraz czasem dochodzi do tego ,że
jak przygazuje to potrafi mi trzymać obroty i ani myśli spaść
jak trochę będę miał luzu odwiedzę na odmianę automentel
zobaczymy czy sobie poradzą.-bo mnie juz powoli sił brakuje na tych szpeców od szpecenia
za to na gazie jeździ jak marzenie -przynajmniej wiem ,że to byli faktycznie fachowcy :D
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-25, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-07-26, 12:56
Dar 1962 napisz proszę jak spalanie po zabiegu.
Incydent przy zapalaniu zdarzył mi się może 3 razy w ciągu roku, ale codziennie rano czuję, że mieszanka jest uboga. Z drugiej strony, jeżdząc na gazie benzynę tankuję jak mi się przypomni. Zużywa nie więcej niż jakieś nieco ponad 2 litry benzyny na tankowanie gazu - tj. ok. 430 km (tankuję zawsze ok. 52 l LPG) - i to mi bardzo odpowiada.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-26, 13:46
Hakama 4x4 napisał/a:
Dar 1962 napisz proszę jak spalanie po zabiegu.
Incydent przy zapalaniu zdarzył mi się może 3 razy w ciągu roku, ale codziennie rano czuję, że mieszanka jest uboga. Z drugiej strony, jeżdząc na gazie benzynę tankuję jak mi się przypomni. Zużywa nie więcej niż jakieś nieco ponad 2 litry benzyny na tankowanie gazu - tj. ok. 430 km (tankuję zawsze ok. 52 l LPG) - i to mi bardzo odpowiada.
zadzwoń do swojego zaufanego ASO i opisz temat, ciekaw jestem co powiedzą? Jak wypalę ze dwa zbiorniki (postaram się nie zmieniać stylu jazdy)to postaram się policzyć, czy wzrost jest zauważalny
Jak wypalę ze dwa zbiorniki (postaram się nie zmieniać stylu jazdy)to postaram się policzyć, czy wzrost jest zauważalny
Czekam na tą informację i wtedy podejmę decyzję o ewentualnej akcji. Mi opisany problem z zapaleniem zdarzył się 2-3 razy odkąd mam Dustera (1,5 roku). Z tym, że nawet wtedy zapalił za pierwszym ale wymagało to dłuższego kręcenia rozrusznikiem.
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Jak wypalę ze dwa zbiorniki (postaram się nie zmieniać stylu jazdy)to postaram się policzyć, czy wzrost jest zauważalny
Czekam na tą informację i wtedy podejmę decyzję o ewentualnej akcji. Mi opisany problem z zapaleniem zdarzył się 2-3 razy odkąd mam Dustera (1,5 roku). Z tym, że nawet wtedy zapalił za pierwszym ale wymagało to dłuższego kręcenia rozrusznikiem.
U mnie dokładnie to samo - i postąpię tak jak kolega.
Witam. Zdarzyło mi się kilka razy też dłużej kręcić ale od czasu kiedy zacząłem stosowąć pewne zasady ten problem się skończył. Po włączeniu zapłonu czekam kilka sekund aż większość kontrolek zgaśnie. Jeżeli nie uruchomię za pierwszym razem wówczas sprawdzam migotanie imobilajzera jeżeli jego częstotliwość jest właściwa uruchamiam silnik.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-04, 18:27
wladek napisał/a:
Po włączeniu zapłonu czekam kilka sekund aż większość kontrolek zgaśnie. Jeżeli nie uruchomię za pierwszym razem wówczas sprawdzam migotanie imobilajzera jeżeli jego częstotliwość jest właściwa uruchamiam silnik.
to nie jest problem z immobiliserem - wiadomo,że trzeba odczekać kilka s między przekręceniem kluczyka z pozycji zapłon na rozruch. Chodzi o problem z DRUGIM uruchomieniem
A czy waszym zdaniem dbanie o jakość paliwa - tankowanie tylko na markowych stacjach markowego paliwa ograniczy problem i pozwoli uniknąć wgrywania nowej mapy ? ? ?
byłem w servisie okazało się,że mam już najnowsza mapa
czyli to co tu piszecie to wcale nie taka nowa ta mapa
-przy okazji Automentel w Wodzisławiu przestaje istnieć -wszytko zostanie przeniesione do Raciborza,
a w Raciborzu kontrakty na naprawy gwarancyjne będą dopiero we wrześniu.
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-08-12, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-21, 10:10
minął, co prawda niespełna miesiąc od mojej wizyty w aso, ale od tamtej pory nie było żadnych problemów z rozruchem. Auto pali "od dotknięcia". Nie zaobserwowałem też mierzalnego wzrostu zużycia paliwa po modyfikacji mapy wtrysku. Obserwacja pacjenta nadal trwa.Po 2-3 miesiącach będę mógł wypowiedzieć się na ten temat o wiele bardziej kompetentnie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-03, 23:34
Zgłosiłem podczas przeglądu ten problem - kilka razy mi się zdarzył - ale przy odbiorze nic na temat uaktualnienia map wtrysku nie powiedzieli. Wymienili świece i wyczyścili przepustnicę. Zobaczymy czy pomogło.
W moim przypadku również zafundowano czyszczenie przepustnicy aczkolwiek zastanawia mnie co mogło spowodować jej zabrudzenie po niecałych 19.000 km?... ASO również nie wiedziało. Zabieg z rodzaju pudrowanka?
Nowa mapa najprawdopodobniej podniesie nieco spalanie
DD napisał/a:
O ile w ogole, to jakies wyraznie wieksze zuzycie nPb bedzie przypuszczalnie tylko w przypadku osob, ktore robia czesto krotkie odcinki startujac za kazdym razem na zimnym silniku. No np. codzienny dojazd 5km do pracy rano i po poludniu/wieczorem.
A panowie to wiedzą o czym piszą? Bo widzę że nie bardzo. Zostanie zmieniona charakterystyka startu i podniesiona dawka paliwa na czas kręcenia o około 1-2mg benzyny do tego zmienią rampę rozgrzewania. Więc w jaki sposób ma to zmienić zużycie paliwa jak błąd dystrybutora na stacji to 0,5% czyli szklanka na cały zbiornik paliwa w drakulach. A tu rozmawiamy o splunięci na całe tankowanie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 09:59
Wygląda na to że jednak zaktualizowano mi też mapę w ECU. Silnik przy starcie wkręca się na wyższe obroty i po dwóch - trzech sekundach wraca do normalnych.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-09, 12:02
od wgrania nowej mapy wtrysku minęło kilka miesięcy (sierpień) W przypadku mojego egzemplarza problem został w zasadzie rozwiązany - w zasadzie - bo zdarzyły się w tym czasie dwa incydenty polegające na tym,że auto - w opisanych na początku okolicznościach - nie odpaliło za pierwszym razem i wymagało ponownego rozruchu. Nastąpił on jednak w obu przypadkach po 1-2 sekundowej pracy rozrusznika, więc za przyczynę upatruję tu raczej zbyt krótką pierwszą próbę i w jej efekcie zalanie świec. Będąc pod koniec stycznia na przeglądzie w ASO Nazaruk w Lublinie zapytałem o ten temat. Otrzymałem w zamian dość szczegółowy, kliku stronicowy, dwujęzyczny kwestionariusz kolportowany przez centralę Renaulta, w którym polecono mi opisać możliwie najdokładniej wspomniane zjawisko. Wg tego co mi powiedział pan z obsługi aso, problem jest już można rzec ogolno-renaultowski . Takie objawy sygnalizuje nie tylko silnik 1,6 16v ale silniki: 1,6 8v, 1,2 16v i część nowszych benzynowych (za wyjątkiem TCe)Co ciekawe, te same silniki kilka lat temu montowane w produktach Renaulta nie sprawiały w tym zakresie żadnych kłopotów. U podstaw problemu leży więc prawdopodobnie chęć śrubowania norm spalania
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-02-09, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum