Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-30, 13:15
Super właśnie o to mi chodziło.
Greg jak masz podłączone? Opisz proszę.
Jak jasność i rozszczepienie światła w stotunku do reflektorów świateł drogowych Dustera? (nie mam innego punktu odniesienia).
Świeci jak jupiter czy rozszczepia?
czy skręciłeś od dołu?
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-30, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-01, 06:20
to jest teoria.
Ale jak w praktyce? Czy świecą mocniej niż długie/porównywalnie/słabiej/skiupienie więsze/mniejsze itp.?
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-30, 12:43
Kupiłem Wesem HOS2 i jest to naprawdę kawał lampy
Greg nacinałeś coś żeby wstawić śróbkę? Mój uchwyt niezby tak pasuje.
A poza tym coś wspominałeć o dodatkowym wzmocniniu.
Zastanawiam się czy nie zamontować przez kratkę łapiąc z góry przedlużeniem do pasa przedniego a od dołu chwycić dodatkowymi uchwytami. Czy przekaźnik zamontowałeś luzem , czy też jest miejsce w skrzynce?
Wydaje mi się , że postój podłączę bezpodenio z lampy a przekaźnik dam tylko na długie.
Żarówki odbieram jutro - Philips plus 30 (na razie daję 50 W). Jakie Ty dałeś?
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-11-04, 12:40
Greg, przepraszam, że Cię tak nękakm, ale wczoraj w wolnej chwili zobaczyłem wstępnie do auta w sprawie montażu moich wesem-ów HOS2. Potem zaczęło padać więc nie rozgrzebywałem sprawy (w garażu przyczepa i drewno do pocięcia na zimę więc trzeba robić na dworze:). Pierwsze spojrzenie nasunęło mi jednak wiele pytań w kwestii montażu, które spowodowały, że zawracam Ci głowę.
Ponieważ chcę uniknąć błędów i niepotrzebnej demolki przy montażu halogenów bardzo proszę Cię o zdjęcia lub w miarę możliwości i czasu dokładną odpowiedź na moje wątpliwosci:
gdzie zamocowałeś przekaźnik i jak (Patrzyłem na skrzynę przekaźników - wydaje się być trochę ciasno.Czy wyciągałeś ją całą? Po prostu jak to rozwiązałeś?)
Jak wpinałeś się z bezpiecznikiem? (Patrzyłem też na bezpieczniki wewn. i wydaje mi się , że odkręcenie dwóch gwiazdek nie wystarczy żeby się tam zmieścić przy podłączeniu nowego przewodu, a pod kierownicą jest wykładzina). Co trzeba rozebrać te plastikowe kołki i zciągnąć wykładzinę - czy całą połówkę kokpitu przed kierowcą od dołu?
Jakiej firmy przekaźnik kupiłeś? i czy kupiłeś przekaźnik do powieszenia na uchu masowym czy normalny tylko z nóżkami (bo taki polski nowy mogę mieć sprowadzony na jutro w sklepie mot. za 12 zł a można kupić używany na allegro lub na złomie firmowy z jakiejś np. mazdy czy czegoś)?
Jak z przeciąganiem przewodu z kabiny (którędy i co rozbierałeś)?
Czy rozbierałeś obudowę kolumny kierownicy i tam wpinałeś się przewodem do samego włącznika długich, czy też może wpiąłeś się gdzieś indziej przecinając przewód lub stosując szybkozłączkę (choć szybkozłączką to chyba niebardzo na takie amperaże)?
Jaki przewód zastosowałeś?
Bardzo proszę Cię o odpowiedź - w miarę możliwości.
Dziękuję i pozdrawiam
P.S. uchwyt oczywiście, że obracałem - po prostu jest chyba większy.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-11-22, 09:24
No i halogeny dodatkowe zamontowane
Bardzo dziękuję Gregowi za cenne wskazówki na pw.
Oświetlenie jest naprawdę mocne. Jeszcze ich nie porządnie nie ustawiłem docelowo (skupienie) ale jak przyświecę to tak na oko światło bije 2 razy dalej niż długie światła - dosłownie.
Borykam się jeszcze z problemem drgań światła na nierównościach. Zrobiłem już dodatkowe wsporniki, które muszę jeszcze założyć. Póki co halogeny są zamontowane do osłony zderzaka. Wspornikami przymocuje je do belki metalowej za zderzakiem.
W wolnej chwili zrobię zdjęcia u wrzucę na forum bo kończyłem montaż w nocy (o co teraz nie trudno ).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-11-22, 09:50, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-09, 21:54
No to ja się też pochwalę dodatkowymi halogenkami drogowymi.
Jak będzie chwilka w dzień to zrobię zdjęcia. Miałem chwilkę w nocy więc pojechałem się przejechać. Chciałem jeszcze wmiksować filmik z wideorejestratora ale produkt z Carefoura tak sieje w nocy, że nie było sensu psuć filmu.
Filmik jest krótki ale zapraszam:
http://www.youtube.com/watch?v=E-T48BfqMkA
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-09, 22:17
Warto zrobić filmik ale z wnętrza pojazdu. Ten co Nagrałeś tylko częściowo pokazuje moc i siłę dodatkowego oświetlenia ale z perspektywy obserwatora a nie kierowcy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-17, 08:42
Filmik z wnętrza nakręcę. W czwartek mam miec nową kamerkę ręczną bo moja powoli kończy żywot a samochodowa nie daje rady (szumy).
P.S. Wreszcie będę prezentował jakąś jakość nagrań z naszych PPZD :)
Póki co pokazuję pierwsze zdjęcie. Halogenki nie są jeszcze docelowo założone. Brakuje wporników i finalnego ustawienia. Narazie założyłem i podłączyłem a nie miałem ostatnio czasu aby dokończyć montaż.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-23, 21:48
Ponieważ miałem trochę czasu i doczyściłem moje cacko, udało mi się także zrobić kilka zdjęć po montażu dodatkowych halogenów.
Oto one:
DDOpis skrzynki.jpg Podłączenie w skrzynce - dokupiłem moduły zakreślone kółkiem z rozbitka i dołożyłem do pozostałych
Plik ściągnięto 470 raz(y) 123,65 KB
DDaku.jpg Prąd idzie z akumulatora bezpośrednio przez bezpiecznik w skrzynce do przekaźnika
Plik ściągnięto 413 raz(y) 81,87 KB
DDprzewody.jpg Przewody idą pod pasem przednim wraz z innymi - fabrycznymi
Plik ściągnięto 384 raz(y) 117 KB
DDzał3.jpg A oto efekty... mnie się podoba:)
Plik ściągnięto 441 raz(y) 59,46 KB
DDzał2.jpg
Plik ściągnięto 347 raz(y) 170,26 KB
DDzał1.jpg
Plik ściągnięto 258 raz(y) 67,34 KB
DDpost2.jpg
Plik ściągnięto 334 raz(y) 117,26 KB
DDwwył.jpg
Plik ściągnięto 359 raz(y) 122,1 KB
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-12-23, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-26, 19:37
A dziękuję, udrożniłem dolne otworki. Muszę jeszcze zamówić kratki. Raz, że to dobra ochrona halogenu, dwa, że mojej Małżonce Twoje kratki bardzo się podobają . Światło z halogenków jest super z tym, że są chyba niestety cięższe niż Twoje i w związku z tym, jak tylko będę miał chwilkę to założę dodatkowe mocowanie do belki za zderzakiem. Na dużych wertepach poza drogą obserwuję drgania - ale to się zrobi .
Chcę jeszcze kupić żaróweczki 100w. Na próbę termiczną założyłem 50, które w zasadzie nie grzeją szkła, więc 100w będą ok. Na alle... są tungsramy w Tychach po 5 zł plus przesyłka więc złożę relację. Dzięki za porady i wesołych Świąt
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-12-26, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-15, 09:21
Założyłem kratki na halogeny (kupiłem w necie po 11 zł sztuka nowe) i powiem, że kratki nie są najlepsze bo:
1) zabierają między 5-10 % światła
2) utrudniają czyszczenie szkła reflektoa.
Plusem jest to, że chronią reflektor. Są w miarę twarde ale na tyle, że mogą się odkształcić i wrócić do kszałtu. Do tego nawet nie przylegają ściśle do szkła więc w razie uderzenia kamieniem lub gałęzią kratka może nawet pochłonąć część energii oszczędzając halogen. W sumie są fajnie, mądrze skonstruowane i wystarczająco masywnie wykonane ale nie wyobrażam sobie ich codziennie ściągać, a zawsze myję reflektory co najmniej raz dziennie przy złej pogodzie.
Greg, jak czyścisz swoje? Ściągasz kratkę?
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-15, 09:26, w całości zmieniany 1 raz
to też mały plusik przy myciu reflektorów, przestrzeń pomiędzy kratką a szkłem reflektora trochę ułatwia przepływ wody a tym samych jego czyszczenie...
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-05-07, 08:33
Założyłem dodatkowe wsporniki reflektorów - wyeliminowałem niewielkie drgania.
Co ważniejsze. Założyłem żarówki 100W Hella.
Obserwacje:
Światło jeszcze o ok 30-40% mocniejsze niż philips plus 30%.
Termicznie halogeny WESEM HOS2 - znoszą 100 w rewelacynie. Szkło nie jest bardziej ciepłe niż plastikowa szybka na przednich reflektorach Dusterka. Temperatura identyczna. (przy 50w były wesemki były chłodniejsze).
Reasumując - teraz nocą mam pełnię szczęścia.Jasno jak cholera !!!
Jak będę miał chwilkę i zrobię filmik z wnętrza oraz zdjęcia wsporników to napiszę.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-05-07, 08:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-12-09, 07:22
Zmieniłem wczoraj żarówki h3 w wesemach z Hella 100 w na Tungsram 100 w 22PPKS - światło jeszcze o ok. 15% (naprawdę widzę dużą różnicę) jaśniejsze. Polecam jak ktoś przewiduje 100 w. Dodam do tego, że na All kosztują po 3,5 zł
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-12-09, 07:23, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum