DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-02-16, 14:09
Samodzielna wymiana oleju i filtrów Duster 1,6 16v 4x4 + LPG
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-29, 22:10   

leo napisał/a:
robiłem w marcu zeszłego roku

to teraz pewnie jest "szansa", że będzie ociupinkę drożej :-P
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-05-22, 22:10   

leo napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
Duster 1,6 4x4 (...)
(...) Elf Excellium 5W40 (...)
(...) Oszczędność? za olej (5l) zakupiony przez net zapłaciłem ok 120 zł, filtr nabyłem w Bosch Service (firmy Bosch) za 25 zł - więc razem powiedzmy ok. 150 zł -ktoś wie ile dokładnie taka zabawa kosztuje z ASO???


Ja wiem. :-)
Duster 1,6 4x2; olej Elf Evolution SXR 5W40 (beczka).
Ceny brutto (grosze zaokrąglam): pół roboczogodziny - 70 zł :-/ ; 5 l oleum - 193 zł :-o ; podkładka korka - 8 zł; filtr oleju - 41 zł. Razem 312 zł.

Znaczy warto zrobić to samemu. ;-)


To macie tanio jak barszcz,dzwoniłem dzisiaj do Rosiak i Syn Szczecin i;
wymiana oleju plus filtr plus podkładka,ile no ile
425zł po......o ich. Pieć stów za wymiane oleju.Najdrożej w Polsce chyba.Dlatego auto kupiłem w Wa-wie.Przeglądy też tam będe robił hehe,co za zdziercy.Dzięki za opis wymiany.
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-05-29, 21:07   

Ja wymianę oleju i filtra robię w aso co 10000 km . Filtr i olej mój . Za miedzianą podkładkę plus robocizna płacę 52-58 zł .

W prywatnych warsztatach w Krakowie widziałem wymiana oleju i filtra 40 zł (za robociznę).
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-13, 07:44   

Pierwsza samodzielna w Dusterze wymiana oleju.
Oczywiście Duster ma taki rozstaw kół, że wszystkie najazdy jakie mam w okolicy były za wąskie, więc wziąłem dwa przypadkowe betonowe klocki o wysokości niecałych 30 cm i wskoczyłem na nie Dusterkiem (a ludzie przechodzący koło domu dopytywali - jak pan na nie wjechał? Myśleli, że podnosiłem auto podnośnikiem i podłożyłem, podczas gdy ja po prostu wjechałem...ech ten tryb lock mój ulubiony :mrgreen: )
Generalnie jedyny problem to ciasnota przy odkręcaniu filtra oleju przy lpg od spodu kolektora, ale nawet tu da się odkręcić filtr od góry żabkami (oczywiście po zdjęciu radiatora).
Rzeczywiście do korka spustowego 8mm pasuje trzpień klamki. Miałem jednak tak mocno dokręcony korek spustowy przez serwis, że klamka się gięła nawet gdy trzymałem trzpień kluczem zaraz przy misce po prostu obkręcała się (nawet postukiwanie młotkiem w klucz nie pomagało). Musiałem więc skoczyć drugim autem po nasadkę 8mm do korków...i udało się.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-13, 07:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 08:38   

Mnie przed samodzielną wymianą zawsze odstraszał zużyty olej i ewentualne kary za zaśmiecanie - zaplamianie dróg publicznych ... i brudna robota. W Warszawie wymiana oleju+filtra z podkładką - 35pln - w pierwszym lepszym zakładzie do którego zajechałem po pracy. Wg mnie nie warto się samemu z tym brudzić.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-13, 21:19   

corrado napisał/a:
Mnie przed samodzielną wymianą zawsze odstraszał zużyty olej i ewentualne kary za zaśmiecanie - zaplamianie dróg publicznych ... i brudna robota. W Warszawie wymiana oleju+filtra z podkładką - 35pln - w pierwszym lepszym zakładzie do którego zajechałem po pracy. Wg mnie nie warto się samemu z tym brudzić.


Zużytego oleju nie ma się co bać - jedyny "problem" to dwie stare bańki 5-litrowe (obojętne, po czym). Z jednej robi się miskę do zlania oleju z silnika, a z drugiej - pojemnik na zlany olej.
Stary olej oddasz za free w każdym warsztacie, w którym wymieniają oleje. Po prostu przy okazji podjeżdżasz, dajesz bańkę i prosisz o zabranie - biorą bez szemrania. Tam tez oddasz stary filtr.
Gorzej, gdy brak jest dostępu do kanału. Gimnastyka murowana...
Ja lubię samemu zmieniać olej. Jest okazja obejrzeć to i owo, no i wymienić porządnie oliwę. Może to się wydać śmieszne, ale ja ściągam wszystko z miski - po zlaniu oleju wkładam plastikową strzykawkę z założonym kawałkiem wygiętej rurki i "wysysam" resztki razem z najgorszym szlamem, który zalega w zagłębieniu karteru. Mam pewność, że stare resztki nie będą się mieszały ze świeżym olejem.
_________________
Pozdrawiam.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-13, 22:24   

Ja także wole zrobić to sam bo jak widzę jak wymieniają olej to krew mnie zalewa, sam sobie auto stawiam na lekkiej górce tak aby był by większy spad w kierunku korka i odkręcam i zostawiam na pół h aż przestaje kapać a przeważnie nikt nie czeka aż wszystko spłynie.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-14, 07:15   

Hallo Lukas!
Dokładnie. Myślę, że każdego z nas stać na wymianę w warsztacie, ale wymieniając samemu mam pewność, że dostanę napewno mój olej, że olej będzie czysty (też czekam aż wykapie do końca), że nie przekręcę gwintu miski olejowej(serwis tak zakręcił, że sworzeń klamki mi się obkręcał i musiałem skoczyć po klucz), że nie wkręcę krzywo śrub z osłony silnika (odkręcając zauważyłem, że jedna ma objechany gwint - cóż serwis ASO!!!).
Serwisy się spieszą, a poza tym to nie ich auta a pewnych niedoróbek nie zobaczysz nie zaglądając pod spód dlatego przeważnie robię wszystko sam.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-14, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-14, 08:23   

Hakama ,
wszystko ? to znaczy co robisz jeszcze samemu przy aucie ? :-)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-14, 13:10   

No przy tym to niewiele bo Dacia się nie psuje :mrgreen: na szczęście.
Ale jak mam się pochwalić, to moje największe samodzielne roboty, to wymiana sprzęgła w polonezie - moim pierwszym aucie - było to jakieś 15 lat temu i wymiana zaworów w nubirze po zerwaniu się paska rozrządu.
Tak generalnie lubię dłubać przy autach.
W Dusterze to na razie proste rzeczy typu wymiana klocków hamulcowych, oleju, filtra powietrza - takie rutynowe czynności serwisowe i podłączenie halogenów dodatkowych z przekaźnikiem do długich świateł. I oby tylko takie rzeczy mnie czekały. Jak byłem kawalerem miałem dużo czasu i największą przyjemnością było dłubanie przy autku w garażu. Teraz żonka, synek, praca i nie ma czasu na nic...ale i tak jestem szczęśliwszy :mrgreen:
Kurcze, :-D ale wywiodłem :mrgreen: :lol:
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-14, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-14, 14:27   

Jak miałem skodę felicje 1.3 MPI pewnego razu wolne obroty zaczęły falować sobie. Zajechałem do mechanika wymienił świece dalej to samo potem znajomy mi powiedział przeczyść przepustnicę i tu były jaja wyczyściłem przepustnicę i obroty zawieszały się w okolicy 2000obr/min trzeba było przegazować i spadały do swojej wartości ale nadal falowały i do tego miałem uszkodzoną przepustnicę tak powiedziało kilka mechaników a na komputerze zero błędów. Dopiero gdy zalogowałem się na forum skody dowiedziałem się że te przepustnice po wyczyszczeniu z nagaru takie cuda się dzieją była jakaś fabryczna luka w sofcie komputera i trzeba było czeskim programem zrobić adaptację przepustnicy więc kupiłem kabelek do tego jeszcze nie miałem laptopa to wytachałem stacjonarnego kompa i zrobiłem adaptacje i obroty już nie wieszały się ale nadaj falowały. Kiedyś postanowiłem za to się zabrać i przy dodawaniu gazu usłyszałem takie zasysanie powietrza w okolicy kolektora ssącego, zrobiłem mydliny i widziałem pęcherzyki powietrza i to była 100% diagnoza uwalona uszczelka kolektora ssącego, pół h roboty i zrobione. Jak miałem maluszka to bardzo dużo przy nim grzebałem i modyfikowałem (sportowy wałek rozrządu,splanowana mocno głowica i lekkie koło zamachowe) a z większych prac to generalne remonty silników z ciągników od panewki po wał. Człowiek był młody i wolny to czasu było multum na wszystko :) W sandero pierwszą robotę jaka mnie czeka to właśnie wymiana klocków nic trudnego :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-01-14, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-14, 15:51   

Ja przy swoim Sandero również robię wszystko samodzielnie.
Wymieniałem już sam olej, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy a nawet rozrząd - paski, rolki. Nie wspominam tutaj o wymianie filtra powietrza czy kabiny bo to taka prosta czynność, że nawet mój 11 letni syn by sobie z tym poradził.
Klocków od nowości jeszcze nie wymieniałem, bo nadal jest sporo okładziny - za to co pół roku przy samodzielnej wymianie kół z letnich na zimowe i odwrotnie, wyciągam klocki i sprawdzam grubość okładziny oraz grubość tarczy.
Czyściłem przepustnice, sprawdzałem uszczelki dolotu, stan rurek itp.
Dzięki temu, że wszystko robię samemu, sporo pieniędzy zaoszczędziłem a do tego auto jest w pełni sprawne techniczne, nie ma żadnych usterek i jest zadbane tak, że wygląda prawie jakby co wyjechało z salonu :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-14, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-14, 20:08   

ja zżuty olej wylewam na kopce kretów bo na moim pięknym trawniczku mam ich zatrzęsienie . Zazwyczaj mam go ok 20 l :roll:
robie wszystko jednego dni bo zawsze się człowiek ubrudzi .
3 samochody (2x po 5 l i 1x6 l )
odśnieżarka plus 2 kosiarki i traktorek
Potem chodzę normalnie i leje olej po trawniku do krecich nor .
Ktoś powie że truje trawę , mam najzdrowszą ziemie w okolicy rośnie od cholery chrzanu i ziół .
Używam też tego oleju do polania ściętych drzew na terenie żeby nie rosły odrosty ale nie polecam bo w ogóle nie działa , odrosty jak rosły tak rosną
_________________
Moje auto
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-14, 20:27   

A ja zużyty olej dolewam do zbiornika coli w McD. :)
_________________

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2014-01-14, 21:13   

Karenzo napisał/a:

Używam też tego oleju do polania ściętych drzew na terenie żeby nie rosły odrosty ale nie polecam bo w ogóle nie działa , odrosty jak rosły tak rosną

działa działa tylko należy ten olej podpalić na miejscu ściętych drzew miód malina i po pkniakach
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-19, 12:15   

jackthenight napisał/a:
A ja zużyty olej dolewam do zbiornika coli w McD. :)


Ej, to chyba raczej frytki się na tym smaży? A może się mylę?
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2014-11-23, 22:13   

Wczoraj miałem okazję wymienić olej w mojej maszynie. Zakupiłem 5 litrów oleju Elf Evolution 900 NF 5W40 5L 4+1 , filtr oleju OP643/3 , uszczelkę miedzianą .Teraz o wymianie :mrgreen: zmieniałem już olej w rożnych pojazdach, lecz w tym silniku 1,6 16v jest to bardzo utrudnione :-( że bardzo nie lubię rozbierać dużo części udało się to wykonać bez żadnej rozbiórki elementów zasłaniających :-D faktycznie płyty pod silnikiem nie trzeba odkręcać (sposób tekturki się sprawdził, lecz klamka się wygięła) ,dopiłowany klucz zadziałał :-D .Największy problem miałem z filtrem oleju :-( wyjąłem wąż od chłodnicy z tego plastikowego uchwytu, opuściłem w dół i rączka "ginekologa " :mrgreen: fajnie weszła pomiędzy chłodnicą a radiatorem aż do filtra :lol: w pełni już zadowolony założyłem po omacku wcześniej skrócony klucz łańcuchowy i ciągnę do góry a tu filtr ani drgnie :-( to jeszcze mocniej aż łańcuch :lol: pękł :-( lekko już :evil: : :mrgreen: naprawiłem ten kluczyk i o dziwo po długich mękach odkręciłem (ulga) :-D .Reszta roboty to już sama przyjemność,zaskoczyła mnie tylko podkładka ,oryginalnie była stalowo gumowa :-| miałem tylko tę miedzianą i ją zakręciłem, może się nie pogryzą z duraluminium . :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2014-11-23, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-14, 18:14   

Wahałem się, wahałem, ale w końcu doszedłem to wniosku, że na tyle nie lubię gadać z mechanikami w warsztatach, że wymienię sobie olej sam. Poza tym nie znalazłem niczego w Warszawie poniżej 40zł. Zainwestowałem więc w kwadrat 8mm nabijany na kwadrat 1/2 cala (żal było mi zużywać klamki ;) ) oraz nakładany na wierzch filtra odkręcacz (taki z trzema zaciskającymi się pazurkami, bo łańcuchowe/paskowe nie bardzo mieszczą się do mojego dCi), w sumie 32zł.

Ponieważ nie mam dostępu do podnośnika kolumnowego albo jakichś podwyższeń pod koła, całość robiłem na czuja, bo pod korek spustowy nie byłem w stanie włożyć głowy (mam nadzieję, że go tylko dobrze doczyściłem). Nie zdejmowałem też osłony silnika, a przy odkręcaniu filtra oleju tylko troszeczkę nakapało na boki ;)

W każdym razie gdyby ktoś miał wątpliwości, to w dCI całość zabawy da się zrobić bez jakiegokolwiek unoszenia samochodu, no i jak zwykle wystarcza bańka nowego oleju 4l.

Teraz jak jeszcze znajdę jakichś sympatyków przepracowanego oleju, to będę w 100% ukontentowany...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-14, 21:21   

no a właśnie jak najczęściej pozbywacie się starego oleju ? :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-14, 21:41   

http://www.daciaklub.pl/f...1627696#1627696

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3259
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-11-14, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-14, 21:45   

Kanalizacja a jak? :-P

Tak czysto teoretycznie to sklep, w którym kupiłeś olej powinien przyjąć zużyty albo w warsztacie samochodowym.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-14, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-14, 21:58   

arczi_88 napisał/a:
Kanalizacja a jak? :-P

Kanalizacja to jest tak samo dobry pomysł, jak palenie w piecu azbestem wymieszanym z psim g***m, albo jak wyrzucanie śmieci do lasu...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-14, 23:03   

To był taki trolling z mojej strony - jak widać udany :-P Żeby nie miec tego problemu nie wymieniam sam tylko w warsztacie. Ewentualnie użyłem kiedyś do napuszczania drewnianych słupków ogrodzeniowych na budowie.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-14, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-15, 20:02   

arczi_88 napisał/a:
To był taki trolling z mojej strony - jak widać udany :-P

Nie wiem czego kolega oczekiwał 8-) - z dwóch powodów.

Po pierwsze nie uważam, żeby wylewanie oleju byle gdzie nie miało w naszym kraju miejsca i to na dużą skalę, a po drugie - biorąc pod uwagę, że państwo polskie ma ten problem ewidentnie w d**** (dobrze, że łaskawie organizowane są zbiórki elektrośmieci), to tym bardziej zachęca to do szkodliwej aktywności...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-15, 21:07   

No i właśnie. Gdyby była możliwość pozbycia się tego bez kombinowania jak np. popiołu czy worka ze szkłem to myślę problemu by nie było, a tak to masz bańkę starego oleju i problem co z tym zrobić i czy ktoś to od Ciebie odbierze. Dlatego wolę wymienić w warsztacie i mieć spokojną głowę.

Ale to już nie ten wątek ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne