Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-14, 14:23 Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Witajcie.
Ciekawi mnie jakie są zmiany między Dusterem I i II. Głównie chodzi mi o aspekty techniczne.
Listę modyfikacji wyszczególnianych w temacie zamieszczam poniżej:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi (ale nie led).
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
- Inne uszczelki drzwi
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza z wyświetlaczem dotykowym?lcd
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
- skrajnie uproszczony wskaźnik temperatury silnika - a w zasadzie jego brak
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- dłuższe przełożenia skryzni biegów w wersji 2x4
- tłumik końcowy przesunięty z tyłu - gdzie był nie do przychaczenia pod spód auta - gdzie można go uszkodzić (nie wiem po co taka zmiana?)
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-02-24, 07:20, w całości zmieniany 7 razy
Wysłany: 2014-01-14, 14:42 Re: Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Hakama 4x4 napisał/a:
Witajcie.
Ciekawi mnie jakie są zmiany między Dusterem I i II. Głównie chodzi mi o aspekty techniczne.
Proponuję dopisywanie w formie powielania listy modyfikacji, którą rozpoczynam poniżej:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi led.
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza z wyświetlaczem dotykowym?lcd
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- zmiany w tylnym zawieszeniu 4x4 ? - nie wiem jakie
lampy dojazdy dziennej a nie led :)
nowe lampy tylne :)
oraz półka zamiast szmaty z bagażniku :):)
W wersji nowej benzynowej tłumniki nie wstają tak z podwozia (jest ich cztery), jak w starej diesel. Porównywane były samochody stojące obok siebie. W nowym grubsze przełączniki kierunków i wycieraczek, pilot do radia i tel kwadratowy a w tamtej poprzedniej wersji półokrągły, relingi w nowym do końca dachu pociągnięte do przodu w poprzedniej wersji kończą się wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez nikita1589 2014-01-14, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 18:25
Zmian pewnie jest więcej, bo nawet hak nie pasował od starego modelu, krótsze są tylne podłużnice czy coś.
Więc to nie tak, że to stare auto z nowymi lampami.
Widziałem zmiany modelu, które wprowadzały mniejsze modyfikacje.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-14, 19:28
silnik też chyba jest zmieniony (1.5 dci), ma inny kod i np. filtr paliwa z wkładem (tańszy serwis), nie ma też chyba już wskaźnika zabrudzenia filtra pow.
edit no i ma hill holder, nie wiem czy ph1 też ma
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-01-14, 19:49, w całości zmieniany 1 raz
Nowy ESP 9.0 zamiast 8.0,
Asystent ruszania pod górę,
Trzykrotne mrugnięcie kierunkowskazu po lekkim naciśnięciu,
Przycisk ECO - tylko czy to działa,
Wskaźnik zmiany przełożenia góra/dół,
Dodatkowe gniazdo zapalniczki z tyłu,
Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy,
Inne siedzenia i tapicerki, podgrzewanie,
Tempomat sterowany przy kierownicy,
Termometr zewnętrzny,
Ostatnio zmieniony przez darekG 2014-01-14, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
Kluczem do zadziałania systemu jest dość szybkie puszczenie sprzęgła, a samochód musi stać pod górę - nie musi być bardzo stroma.
Auto nie stacza się przez kilka sekund, ten czas masz na puszczenie sprzęgła.
Po zadziałaniu systemu, jeśli nie zdecydujesz się na ruszenie, i ponownie wciśniesz hamulec odczujesz, że bierze zdecydowanie wyżej (jest jak gdyby napompowany).
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-15, 06:53
Tak ten tłumik końcowy w Duster I 1.6 istotnie mógłby być bardziej schowany - choć tak jakoś wystaje, że jeszcze nigdy nim nie dotknąłem w terenie. Słyszałem gdzieś, że dokonano zmian w tylnym zawieszeniu, tylko nie wiem jakich.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-15, 09:17
Dzięki Laisar. Toż to jakaś głupota jest z tą modyfikacją a do tego nie wiadomo, czy jest miejsce na ewentualną zmianę układu wydechowego na starszy (w praktyce i tak to nierealne z uwagi na koszt, poza tym może być inaczej liczony i silnik może nie pracować prawidłowo przy takiej zmianie). MASAKRA.
Jak tak można popsuć...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-15, 14:47
z poprowadzeniem tłumika przegięli - w starszym modelu rura biegnie tunelem a sam tlumik siedzi wysoko
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-15, 17:26, w całości zmieniany 1 raz
Dacia idzie w stronę pieniędzy widocznie doszli do wniosku że zrobię z dustera bardziej rodzimego suva.
Prawda taka że to im zapewni lepsza sprzedaż niż właściwości terenowe
Brakuje jednak najważniejszego większego silnika na autostrady
szkoda że przy tych 150 spalanie podwaja się a przy większej pojemności np 2.0 16v spalanie było by mniejsze a samochód bardziej przyjazny kierowcy . Na trasie wyprzedzanie stanowi problem przy aktualnej mocy . 2.0 16v to złoty środek nie jest to jakiś mega silnik.
Gdyby taki był oferowany bez wahania sprzedał bym aktualny samochód i zakupił nowy 2.0
Duster to jednak duży kloc o zerowej aerodynamice ten silnik 1.6 16v jest dobry ale do sedana
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-15, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jak było z silnikiem benzynowym 1.6 w wersji Duster I ale II posiada przepustnicę elektroniczną z wbudowanym urządzeniem typu silnik krokowy , taki patent , podejrzewam ,że po to by mogła spełniać normy EURO 5 . W Volvo V70 2.4 benzin też była taka przepustnica , ogólnie opinia była taka " padają " , z tym , że moja miała od nowości nastukane ponad 200tyś km , szczegół tkwi w tym aby te przepustnice czyścić co jakieś 30-40 tyś.km . W Duster II jest o tyle lepiej że po stronie wewnętrznej tejrze przepustnicy jest wypinany wąż podciśnienia , przez który można wprowadzić środek do czyszczenia np.STP a z zewnętrzej wystarczy demontaż filtra paliwa . Brak przy silniku " przepływki " MAF Sensor , jest tylko MAP Sensor i IAT Sensor - które rzadko padają .
Wiem że jest ale z podatkami i zaporową akcyzą cenna spokojnie wyniosła by ok 100-120 tyś .
Wydaje mi się że jeżeli by był oferowany w PL to wyceniono by go jak 1.5 dci 110 czyli 70 za full pakiet .
Za 120 można kupić lepszego suva niż dacia
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-01-15, 21:23
Nowy Dusterek ma inną uszczelkę drzwi - zamyka szparę między drzwiami a budką - pewnie mniej szumi .Ponieważ jej profil jest od strony blachy budy identyczny chciałem dokupić do mojej MCV - cena 180 zyla - tyleże jej nie ma w magazynie - muszę czekać .
Druga sprawa - jaki czynnik chłodzący ma duster II w klimie - ten nowy co wybucha ??
2.0 16V jest w sprzedaży na rynku Rosyjskim ;) Tam się nazywa Renault Duster.
Cytat:
To trzykrotne mrugnięcie to siedzi w dźwigni kierunkowskazów czy w UCH?
Jeśli w UCH, to czy jest to opcja do znalezienia i włączenia via DDT2000?
Dołączam się do pytań bebego Taki zestaw - kit na potrójne mrugnięcie do aut, jest do kupienia co prawda za niecałe 50pln ale szkoda " roboty i dłubania " skoro może podejdzie od strony programistycznej :P
[/quote]
To 2.0 16v chyba ma tylko Euro 4 i to jest powód, że go nie ma w PL.....
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum