Jak w Katowicach to Nikomp na 3-maja (naprzeciw dawnej dworca a obecnie Vaginy City Center), no i na ul. Plebiscytowej było kiedyś zagłębie elektronicznych. A polibuda w katowicach jest hutniczo-kolejarska.
PS. Jest i jeszcze Nowy Elektronik za Spodkiem.
Ostatnio zmieniony przez radzio 2013-07-15, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-08-01, 08:23
No i wymieniłem:)
- zakupiłem żarówkę 1,2 w troszkę różniącą się obudową ale mocowanie identyczne 2,50 zł
- zdjęcie panelu środkowego trzeba przeprowadzic bardzo delikatnie, zaczynając od dołu i jak wyskoczy z zatrzasków to systematycznie do góry wypinamy zatrzaski...delikatnie nie na chama. Na samej górze na koniec w rogach trzeba wysunąć panel troszeczkę w dół bo są tam plastikowe blokadki, UWAGA! delikatne:)
- Następnie odpinamy kostki sterowania szyb, blokady zamka, i włącznika podgrzewania tylnej szyby oraz świateł awaryjnych i tu musimy wcisnąć małym śrubokrętem plastikową zapadkę aby wyjąć wtyczkę.
- Panel pokręteł nawiewu jest zamocowany na dwa wkręty u góry (torx) i dwa zatrzaski a na dole wsunięty, trzeba odkręcić, wypiąć u góry i wciskając do wewnątrz wysunąć go w górę a następnie odchylić dół do wewnątrz i mamy jako taki dostęp do żarówek. nie polecam wymiany bez wymontowania panela:)
- żaróweczkę delikatnie przekręcamy, wyciągamy i wkręcamy nową (przyda się mały śrubokręt i szczypce) Uwaga bo dostęp dla ludzi z dużymi rączkami masakryczny. Ja nie mam wielkiej graby a i tak ciężko było.
- patrzymy czy świci:) i składamy wszystko do kupy
- czas 30 minut
- wieczorem zrobię fotę jak świeci po wymianie:)
Foty:
Zdjęcie0255.jpg
Plik ściągnięto 647 raz(y) 90,66 KB
Zdjęcie0254.jpg
Plik ściągnięto 506 raz(y) 76,53 KB
Zdjęcie0253.jpg
Plik ściągnięto 578 raz(y) 119,02 KB
Zdjęcie0252.jpg
Plik ściągnięto 573 raz(y) 64,03 KB
Zdjęcie0251.jpg
Plik ściągnięto 565 raz(y) 67,3 KB
Zdjęcie0250.jpg
Plik ściągnięto 673 raz(y) 57,42 KB
Zdjęcie0256.jpg
Plik ściągnięto 663 raz(y) 37,76 KB
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-08-01, 08:55, w całości zmieniany 10 razy
Ostatnio wzieło mnie na wymiane tejże żarówki i postanowiłem to udokumentowac na zdjęciach. Może to komus pomoże, bo to nie taka prosta sprawa.
Potrzebne są:
śrubokręt mały płaski do odchylania zaczepów
krzyżak do odkręcania
troche siły
a zwłaszcza dużo cierpliwości żeby niczego nie połamać
Pozdrawiam
PS: proszę czytać od dołu, bo chyba zdjęcia nie pokolei wrzuciłem
IMG_0446.JPG Od razu wymieniłem zwykłą żarówkę na led cool white, bedzie napewno trwalsza, a kosztuje prawie tyle samo koszt 1.90zł
Plik ściągnięto 724 raz(y) 34,37 KB
IMG_0437.JPG I w końcu po trzecim dniu zmagań dostałem się do upragnionej żarówki. Najmniejsze rzeczy sprawiają najwięcej kłopotu
Plik ściągnięto 711 raz(y) 36,32 KB
IMG_0439.JPG Teraz trzeba odzielić czarne od białego:) w zasadzie to tylko rozchyliłem na szer śrubokręta, bo rozczepić tego nie idzie.
Plik ściągnięto 723 raz(y) 56,66 KB
IMG_0436.JPG już widzimy naszą upragnioną żaróweczkę :) ale!!! to jeszcze nie koniec bo jest sprytnie schowana za zjeb...m stożkiem :/
Plik ściągnięto 588 raz(y) 43,04 KB
IMG_0417.JPG Żeby uzyskać taki efekt trzeba znowu się nasiłować żeby jednocześnie odchylic kolejne 4 zaczepy
Plik ściągnięto 809 raz(y) 91,63 KB
IMG_0443.JPG całej konsolki nie udało mi się wyciągnąć. raz, że kostka jest nie do ruszenie, a dwa, że trzymają ja dosyć sztywno druty od pokręteł. trzeba operować w tej dziurze. Trzeba odłączyć od spodu wajchę od obiegu powietrza
Plik ściągnięto 496 raz(y) 59,08 KB
IMG_0339.JPG Dostajemy się do panelu, trzyma się na 2 śrubach, 2 zatrzaskach i 2 bolcach. Zawczasu lepiej ściągnąć pokrętła trzeba użyć więcej siły. Po odkręceniu śrub trzeba odchylic do tyłu i podnieśc lekko do góry.
Plik ściągnięto 582 raz(y) 51,92 KB
IMG_0336.JPG Zdejmujemy srebrny panel ciągnąc zdecydowanie powoli od dołu (jest 8 wczepów) i odłączamy kostki
Zmieniłem dziś podświetlenie na LED
1.Rozmontować przycisk
2.Wyjąć pomarańczowy trzymak żarówki
3. Wyjąć starą żarówke
4. rozmontować LED z oprawki
5.umieścić LED w Pomarańczowej oprawce przycisku
6 zmontować przycisk
Cała operacja trwała jakieś 30 minut z uwagi iż moje wąsy w ledach były za krótkie i musiałem sztukować ze starych żarówek.
Wymieniłem w Loganie właśnie żarówkę od pokręteł nawiewu. Mam wersję I więc jest tam 1 żarówka. Namęczyłem się, bo nie wiedziałem jak wyjąć suwak regulacji nawiew we/zewnętrzny, ale dałem radę. Żarówka to T5 2,3W(o dziwo dostałem ją na stacji shell), taka sama jest też we włączniku awaryjnych
(w pozostałych to te słynne micro - one mają symbol T4,2 12V 1W jakby kto pytał w motoryzacyjnym).
Do zdejmowania panelu srebrnego użyłem 2 plastikowych szpachelek i niczego nie uszkodziłem ani nie zarysowałem.
Koszt żarówki na stacji: 1,40 zł + własna robocizna,
...Namęczyłem się, bo nie wiedziałem ....koszt naprawy w Aso: 60 zł robocizna + 12 zł żarówka, hehe....
Dlatego tyle to kosztuje.
U mnie też "pierwsze koty za płoty", bo w same święta spaliło mi się podświetlenie sterowania prawą szybą (przednią ). No i chyba wiecie, jak wkurza taka poważna awaria tuż po końcu gwarancji, w dodatku serwis i sklepy nieczynne, a tu wyjazd na Sylwestra w planach - i jak tu jechać zepsutym autem? Jaki wstyd!
U mnie 80% problemu to było wydarcie tych przełączników - wyjąłem radio i wypychałem z pomocą fachowca od motoryzacji - chwilę zeszło, a to, co jest w instrukcji, żeby śrubokrętem od frontu, to jakiś naiwny dla innych naiwnych pisał. Miałem też zakleszczone wsuwki wiązki tak, że blaszki aż się trochę porozginały. Wyjąłem oczywiście prawy i lewy przełącznik, żeby włożyć jednakowe żarówki - po wyjęciu okazało się, że już żadna żarówka nie świeci. Nie zaświeciła też żarówka od grzania szyby tylnej, której przełącznik przypadkowo wyskoczył ze swojego miejsca (siedział znacznie lżej). Tę żarówkę wymieniłem w aucie, bez rozłączania kostki. I w końcu doszedłem do wniosku, że najprościej byłoby haczykami z twardego drutu zdjąć kołyskę od frontu i wymienić żarówkę bez wyciągania przełącznika - nic się ze środka nie wysypuje ani nie strzelają sprężyny, więc byłoby to proste i bez żadnego ryzyka.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2013-12-30, 08:36, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj dokonałem wymiany żarówki podświetlania regulacji nawiewów w Loganie MCV 2008 zgodnie z Waszymi poradami. Wszystko poszło dobrze poza przyciskiem od klimatyzacji, po jego wduszeniu nie zapala się żarówka od AC oraz nie załącza się sprężarka czy u Was jest taka samo przy dzisiejszej temperaturze?
Po złożeniu wszystkiego do kupy u mnie przycisk AC działa. Jeśli nie włącza się ( mimo nawiewu na >0) to coś nie tak z przełącznikiem po manipulacjach z panelem, proponuję sprawdzić, może coś nie styka, może bezpiecznik ?
Cena dość wysoka ale sporo niższa niż ta na początku tego tematu - było 580 zł.
Tyle miał kosztować fabryczny przełącznik szyb i wyobrażałem sobie, że zaoszczędziłem najmniej pięć stów A uwzględniając oba przełącznik, to nawet tysiąc
A teraz piszecie, że taki przełącznik zszedł poniżej dwóch stówek Niedługo będę robił za darmo, dla samej satysfakcji...
Przy podświetlaniu najważniejsze jest równomierne ułożenie LED-ów , te wykorzystane tu to paski po trzy sztuki najmniej , albo pasek połączonych LED-ów , zabawa przednia , tym bardziej , że można lutować odcinki różnokolorowe ( po trzy sztuki ) . Tak wyglądał kokpit ( zdjęcia nie oddają realu , a jak kogoś wkurzało , że za jasno można było sobie pokrętłem " ściemnić " podświetlenie ) .
Jeszcze jedno z bliska. Wydaje mi się po tym co wiedzę , że z Draculą nie było by problemu , kwestia dużej , dużej ilości czasu , składania podświetlania części , wklejania LED-ów i znów rozbierania jak gdzieś coś świeci nie tak . Licznik zacząłem robić o 19.00 a skończyłem o 03.00 . Radio jeszcze dłużej , dolny panel tel parę godzin .
Można LEDY Łączyć i każdą część podświetlić sobie w dowolny sposób , ogranicza nas tylko dostępność kolorów na 12V . Wybrałem niebieskie z białymi lodowymi bo V80 było w kolorze blue-arctic , dolne pokrętło do ustawień nadmuchu było podświetlone na biało i pokrętła wewnątrz też na biało ( takie nawiązanie do zegarów ) . Po tym zabiegu żona nie odzywała się do mnie z 3 dni - jakoś to przeżyłem
Mam Dacię Logan 2009 i przepaliły mi się żarówki oświetlenia pokręteł nawiewów i klimatyzacji.
Jakie tam idą żarówki?
Czytam, czytam i nie wiem
T5 2,3W?
Ostatnio zmieniony przez Slawek1970 2014-02-07, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum