Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DIY Climacontrol dla Dustera i chyba nie tylko
Autor Wiadomość
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-02-07, 15:03   DIY Climacontrol dla Dustera i chyba nie tylko

W Dusterach (ale chyba we wszystkich Daciach z klimatyzacją ręczną ) jest możliwość instalacji układu sterującego tzw Clima Control - czyli uzyskania automatycznego sterowania klimatyzacji.
Na razie jest to opracowanie teoretyczne - bo nie mam jeszcze dostępu do Dustera
Opracowanie dotyczy sterownika klimatyzacji chcek temp politecnica 80 , prawdopodobnie również uniwersalny sterownik Conrada będzie można użyć - chociaż jest znacznie droższy (dostępny na Allegro i w sklepie Conrad.pl)
A cały diagram podłączenia w załączonym pliku.
Niestety nie mogę dodać załącznika w pliku pdf bo jest ograniczenie do 256 kB a on ma około 4,2 MB

854714_2.jpg
Plik ściągnięto 1027 raz(y) 94,8 KB

854714_1.jpg
Plik ściągnięto 1129 raz(y) 66,8 KB

schema_conectare_checktemp_la_clima.JPG
schemat podłączenia sterownika klimatyzacji - Clima Control
Plik ściągnięto 1253 raz(y) 78,93 KB

Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-02-07, 16:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-07, 15:59   

takie pytanie techniczne, jak chcesz zrobić "climatronik" jak w dusterze jest linkowe sterowanie wentylacją i nie ma żadnych silniczków ani do sterowanie strumieniem powietrza ani mieszaniem powietrza?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 16:09   

To jest uproszczony klimatronik - utrzymuje stałą temperaturę powietrza w samochodzie poprzez załączenie działania klimatyzatora - to jest tylko sterowany mikrokontrolerem termostat załączający lub wyłączający elektronicznie klimatyzator :-D
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 16:11   

A widzieliście to i to? :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 19:08   

A to żeście widzieli ?



Dotyczy Dustera 1 :
319 - panel klimatyzacji / nawiewu
120 - ECU - komputer silnika
164 - opornica dmuchawy
1016 - bezpiecznik w środku auta
233 - przekaźnik wentylatora dmuchawy ( jest w skrzynce pod maską )

Oczywiście że sterownik silnika (120) ECU reguluje też obroty silnika , w zaleźności od prędkości pracy silnika dmuchawy . No i oczywiście drugi z rysunku biegnący do ECU (120) -poźniej przez przekaźnik sprzęgła klimy załącza sprzęgło spreżarki klimy. Tak to jest rozwiązane 8-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-07, 19:45   

Corrado ja to już widziałem w 2009 roku.
To schemat zwykłego panelu sterowania dmuchawą i włącznikiem klimatyzacji np. z Sandero z 2008 roku. Jest to tylko manualna klimatyzacja.
Także żadne nowe odkrycie :)

jas_pik czyli ten serownik według opisu steruje tylko wł/wył sprężarki klimy, to nic już nowego na tym forum. Takie rozwiązania już mamy, kolega bebe wstawił nawet do nich linki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-07, 20:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 19:50   

Ale ja nie pisałem do ciebie tylko do jasia_pik. :roll:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-07, 19:53   

Użyłeś liczby mnogiej, więc sądziłem że piszesz do wszystkich.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-07, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 19:56   

No właśnie a może ktoś ma schemat elektryczny panelu klimatyzacji do Lodgy chyba od 2012r ? :-)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-07, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-07, 20:02   

Właśnie corrado tu jest problem, schematy skończyły się na dusterze wersja 1. Renault przeszło na dokumentacje po sieci, wersje na płytach się skończyły i teraz ze schematami będzie ciężko do nowych aut.
Trzeba by było z kimś z ASO zagadać aby pokazał schemat.
Ale jeśli ktoś miałby takie schematy to również chętnie je przygarnę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-07, 20:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-07, 20:56   

jackthenight napisał/a:
schematy skończyły się na dusterze wersja 1.


No to teraz zrobi się ciekawie.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-07, 21:17   

a jaki jest sens takiej rzeźby? ja nie widzę żadnej wartości dodanej takiego rozwiązania
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 22:03   

Zaprezentowane rozwiązanie posiada funkcje :
1. Temp zewnętrzna
2. temp wewnętrzna
3. Utrzymanie stałej temperatury wewnątrz
Starsze wersje nie posiadały termometru - o ile się orientuję - czyli mamy 3w1
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-07, 22:12   

utrzymywanie temp wewnątrz przy tym patencie jest mało komfortowe, jeśli dobrze rozumiem to jak temp spadnie poniżej progu to włączy się sprężarka czyli dmuchnie z nawiewu zimne powietrze bez żadnego mieszania itd, jeżeli mamy ustawioną wysoką temp na pokrętle temperatury to i tak może to być za mało żeby schłodzić wnętrze, jeżeli ustawimy na max zimne to nie jest to zdrowe bo chlasta po pasażerach lodowatym powietrzem.
Jaki jest tu sens?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-07, 22:22   

Sens jest tego inny johnson, kolega bebe już wskazał linki, więc johnoson wystarczy poczytać.
Tutaj wyjaśnienie, czemu to służy : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91599#91599
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-07, 22:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-07, 23:08   

ok, dalej nie widzę sensu, tak jak pisali inni forumowicze będzie smród i tyle przy takim ciągłym właczaniu i wyłączaniu, z moich doświadczeń z "klimatronikami" sprężarka zawsze chodzi, tylko mieszalnik reguluje temperaturę.
Dalej uważam to za pozbawioną sensu rzeźbę, ale każdy lutuje jak lubi :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-07, 23:19   

Czyli nadal nie czytasz ze zrozumieniem. Pewnie nawet nie czytałeś tego co podałem w linku wyżej.
Ale wytłumaczę ci, bo każdemu należy się szansa.
To nie służy regulacji temp., tylko działa jako bezpiecznik, a przynajmniej ja tego tak używam.
Ustawiam temp. np. 22 stopnie właśnie taki bezpiecznik, że gdyby temp. spadła poniżej tego to sprężarka ma się wyłączyć abym nie zmarzł. Rozumiesz?
Ponadto ustawiam sobie tak nawiew ciepła aby temp. była miła i przyjemna, jednak gdyby temp. pomimo regulacji pokrętłami spadła jednak w dół to mój bezpiecznik wyłączy klimę gdyby zrobiło się zbyt zimno - nie muszę tego pilnować jak ty, po prostu dzięki temu jestem pewien że temp. w aucie nigdy nie spadnie poniżej ustawionej przeze mnie temp.
Dlatego zawsze wkurzała mnie klima manualna, że można w niej zmarznąć, można się zagapić i czuć się komfortowo w chłodnym autku, ale okazuje się że w aucie jest np. 15 stopni, a na dworzu 35 - szok termiczny po wyjściu z auta murowany, angina również.
Moje urządzenie czy inne które działa jako bezpiecznik chroni przed takim właśnie niekontrolowanym schłodzeniem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-07, 23:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-07, 23:30   

rozumiem pomysł na "bezpiecznik" ale patrzę na to przez pryzmat bezobsługowości, czyli jakiejś tam automatyki, tutaj pokryte jest małe spektrum pracy "klimatronika" a w dodatku będzie śmierdziało przy właczaniu/wyłacznaniu sprężarki latem. Fajnie że pewnie nie spadniesz poniżej jakiegoś tam progu temperatury ale za mało tutaj plusów jak dla mnie.
Dalej podziwiam za zapał i pomysłowość.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 23:33   

Większość samochodów bez rozbudowanej elektroniki i z jednostrefową klimatyzacją pracowała właśnie na takich sterownikach.
Jak dobrze pamiętam to w latach 90-tych były one standardowo montowane w samochodach VW.
A że zajmujemy się samochodem co by nie było budżetowym a chcemy zapomnieć o włączaniu i wyłączaniu klimatyzacji przyciskiem jak będzie nam za zimno to jest to chyba coś co może erzatzem.
A to że jest to stosowane wciąż na świecie to można podejrzeć na stronie indyjskiego małego producenta który swój model sprzedaje do wszystkich samochodów na rynku - także DD



A tak naprawdę cały czas jest to to samo - termostat włączający i wyłączający klimatyzację.
http://www.youtube.com/wa...d&v=Bpd2IwLCsMY
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-02-09, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-07, 23:43   

Cytat:
rozumiem pomysł na "bezpiecznik" ale patrzę na to przez pryzmat bezobsługowości, czyli jakiejś tam automatyki, tutaj pokryte jest małe spektrum pracy "klimatronika"

Za bardzo bujasz w obłokach.
Bezpiecznik to bezpiecznik, tak to służy dla mnie przez już chyba 2 lub 3 lata.
johnson napisał/a:
w dodatku będzie śmierdziało przy właczaniu/wyłacznaniu sprężarki latem.

A co tobie śmierdzi wł/wył klimy ?
Bo u mnie nic nie śmierdzi.
W ciągu 5 lat zrobiłem tylko raz odgrzybianie klimy i to tylko proforma, książka serwisowa zaleca to zrobiłem, chociaż żadnych brzydkich zapachów jeszcze nie czułem. Filtr kabinowy wymieniam co roku.

johnson napisał/a:
za mało tutaj plusów jak dla mnie.

Najważniejsze, że ja widzę plusy:)
Nie lubię marznąć ani tym bardziej chorować, ma być bezpiecznie - i to jest właśnie największy plus bezpieczników.

johnson napisał/a:
Dalej podziwiam za zapał i pomysłowość.

A no właśnie, oceniać i krytykować jest prosto. A może pochwal się co ty zrobiłeś w swoim aucie oprócz lania paliwa do baku ? Też postaram się to konstruktywnie ocenić :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-08, 11:08, w całości zmieniany 6 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-08, 18:20   

No i fajnie że Ci służy. To najważniejsze żeby autor był zadowolony ze swojego dzieła.
Ja jestem fanem powiedzenia, że lepsze jest wrogiem dobrego więc nie uznaję takich poprawek. Jak dla mnie to już nie te czasy.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-09, 16:00   

Ja bym się bardziej zainteresował tematem automatycznej klimatyzacji która jest instalowana w Sandero 2 na Ukrainie
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-09, 16:55   

maciek napisał/a:
bym się bardziej zainteresował tematem automatycznej klimatyzacji która jest instalowana w Sandero 2 na Ukrainie

Nowy blok wentylacji 2200 zł + sterownik 600 zł + panel kontrolny 300 zł.

(Nie chciało mi się sprawdzać nowego plastiku konsoli środkowej, kabli, złączek, śrubek itp., ale wiadomo - też tanio nie będzie).

Robocizna - drugie tyle.

(Niezbyt skomplikowana, ale pracochłonna).

Ceny netto...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne