Nie przeliczałem - kolega Karenzo załączył tabelkę dustera II, a ja sprawdziłem w starych katalogach prędkości na poszczególnych biegach dustera I 4x4 dCi. Są takie same - więc i przełożenia "numeryczne" muszą być takie same jak podał kolega PZ.
(A liczyć oczywiście można, tylko ciągle coś mnie odciąga od aktualizacji tabelki... /: ).
Wysłany: 2014-03-01, 08:42 NO ale porównanie przyspieszenia dwóch modeli ?
Pytanko jak w temacie.
Nigdzie nikt z Kolegów nie pisze jak zmiana mocy na 124 KM jest faktycznie odczuwalna na światłach czy przy wyprzedzaniu na drodze. Z parametrów technicznych w ulotce czegoś nadzwyczajnego nie widać...
Dzięki laisar
No tu prawie cały moment (jakieś 190 Nm) jest dostępny od ok. 1500 obrotów, przy 2000 obrotów jest już cały - później łagodnie wykres opada - 5000 obr - ok. 180 Nm.
Jednym słowem - no prawie jak diesel
Witam wszystkich na forum!
Jako, że zmieniono mi "starego" dustera na nowego (auto służbowe), podzielę się moimi obserwacjami:
1. Tylna wycieraczka nareszcie pracuje w trybie przerywanym - wcześniej w ciągłym
2. Duster FL lepiej się prowadzi (jakieś zmiany w zawieszeniu?)
3. Gorzej przyspiesza - nowy jest cięższy
4. Skrócony okres docierania - z 5 do 1 tys. km
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez greg1971 2014-03-06, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
W końcu przejechaliśmy się w dwa Dustery po autostradzie i stwierdzam co następuje- faktycznie obroty przy identycznej prędkości są takie same, więc przełożenia nie uległy zmianie. Jest natomiast różnica w zestrojeniu silnika w dole obrotów- ewidentnie starszy Duster jest w stanie jechać na niższych obrotach niż nowy. Lepiej też przyspiesza od bardzo niskich obrotów.
Być może to kwestia tego, że nowy ma przejechane dopiero 3.000km (starszy 39.000) i dopiero się dociera, niemniej nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być aż tak zauważalna. Może to też być po prostu różnica między konkretnymi egzemplarzami.
Auta na tych samych oponach, to samo ciśnienie w kołach, oba z pełnym bakiem tego samego paliwa, oba na światłach mijania (żeby wyeliminować wpływ różnic poboru prądu) więc nie może być mowy o jakichś czynnikach zewnętrznych.
Generalnie może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli chodzi o silnik to starym jeździ mi się lepiej (jest elastyczniejszy).
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-03-09, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-09, 10:44
Taki test trzeba by powtórzyć dla innego egzemplarza - może z tym jest coś nie tak?
Ja stwierdzam, że Duster O WIELE lepiej radzi sobie na niższych obrotach, niż podobny diesel 1.6 w moim poprzednim aucie.
Niestety, dużo gorzej jest na obrotach średnich i wyższych - dostaje w plecy niesamowicie.
Duster O WIELE lepiej radzi sobie na niższych obrotach, niż podobny diesel 1.6 w moim poprzednim aucie.
Ja nie twierdzę, że radzi sobie źle, bo szczerze mówiąc ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu da się nim jeździć na niższych obrotach niż np. w Passacie 2.0TDI. Mówię tylko, że starsza sztuka jest w stanie jeździć na obrotach o ok. 200 niższych niż nowy.
Chętnie bym porównał z jakimś innym egzemplarzem, ale muszę najpierw znaleźć takowego w okolicy.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-03-14, 22:52
A mnie bardzo interesuje głośność nowego Dustera . W zasadzie poziom głośności prawdopodobnie rozstrzygnie dylemat czy zakupić w przyszłości nowego DD . Dla mnie auto musi być ciche , zdecydowanie cichsze niż moja MCV czy SX4
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 00:00
Czyli chyba warto rozważyć zakup ze stajni renault .. przyjrzałem się dziś wyciszeniu, ilości, jakości, grubości uszczelek oraz ich dopasowaniu do karoserii w Capturze. Dacia jeszcze jest daleko w lesie za Renault, mimo, że nadrabia zaległości. Jak będę na przeglądzie w ASO spróbuje zorganizować sobie jazdę próbna dusterkiem II i nagram video.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-15, 00:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-15, 00:07
mendelmax napisał/a:
W końcu przejechaliśmy się w dwa Dustery po autostradzie i stwierdzam co następuje- faktycznie obroty przy identycznej prędkości są takie same, więc przełożenia nie uległy zmianie. Jest natomiast różnica w zestrojeniu silnika w dole obrotów- ewidentnie starszy Duster jest w stanie jechać na niższych obrotach niż nowy. Lepiej też przyspiesza od bardzo niskich obrotów.
Być może to kwestia tego, że nowy ma przejechane dopiero 3.000km (starszy 39.000) i dopiero się dociera, niemniej nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być aż tak zauważalna. Może to też być po prostu różnica między konkretnymi egzemplarzami.
Auta na tych samych oponach, to samo ciśnienie w kołach, oba z pełnym bakiem tego samego paliwa, oba na światłach mijania (żeby wyeliminować wpływ różnic poboru prądu) więc nie może być mowy o jakichś czynnikach zewnętrznych.
Generalnie może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli chodzi o silnik to starym jeździ mi się lepiej (jest elastyczniejszy).
to jest pierdzidełko o pojemności 1.5, będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 00:22
johnson napisał/a:
to jest pierdzidełko o pojemności 1.5, będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna
Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-15, 08:13
mekintosz napisał/a:
Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.
Ale w górę czy w dół zmieniasz przy 2000?
Jak w górę to jeździsz na niskich obrotach, jak w dół, to prawidłowo.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-03-15, 08:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-15, 09:39
ja wrzucam niższy poniżej 2tys (mniej więcej poniżej max momentu obrotowego), wyższy przy około 3 tys, ale od czasu do czasu przeganiam auto, generalnie najbardziej lubie 4ty bieg, od około 60 do 100 naprawdę fajnie się zbiera jak na taką moc.
W ph2 kontrolka biegów też pokazuje żeby redukować jak np. przy 2 tys wciśniesz gaz do oporu na 6tym biegu, więc stara się chronić przeniesienie napędu, mam też wrażenie że analizuje sposób jazdy bo zależnie jak jedziesz to zaleca wyższy bieg.
Wczoraj sprawdzałem też vmax i 175km/h licznikowe bez problemu, potem pewnie by się doczłapał do 180-185 ale żal mi było go męczyć.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-03-15, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna
To, że stwierdzam, że jeden przy 1700 jedzie a drugi nie nie oznacza bynajmniej, że się na takich obrotach stale poruszam.
Znalazłem pewną różnicę w wyglądzie zewnętrznym silników dCi 110 pomiędzy ph1 a ph2 .
Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy silnikami?
Wg danych technicznych model silnika jest identyczny K9K
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 08:51
Cav napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.
Ale w górę czy w dół zmieniasz przy 2000?
Jak w górę to jeździsz na niskich obrotach, jak w dół, to prawidłowo.
Czyli jak optymalnie powinno sie przyspieszać ? W moim samochodzie max moment - 160 Nm - jest przy 1700 obr. - zatem do ilu dokrecić by zmienić bieg na wyższy ?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-22, 10:16
Max moment NIE MASZ przy 1700, tylko pewnie stały w zakresie obr 1700-powiedzmy 3200.
A za niskie obroty szkodzą silnikowi i nie wpływają korzystnie na zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe.
Przy 1700 bez szkód dla silnika to sobie możesz jechać, ale już tocząc się spokojnie na najwyższym biegu
A na pewno nie próbując przyspieszać od takich obrotów.
Jeśli chcesz przyspieszać, zwłaszcza dynamicznie, to traktuj jako minimum raczej okolice 2000 obr/min.
Co (w zależności od skrzyni) oznacza, że bieg zmieniasz w górę przy ok. 3000, wtedy obroty spadają do 2000.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-03-22, 10:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-22, 13:14
jas_pik napisał/a:
Znalazłem pewną różnicę w wyglądzie zewnętrznym silników dCi 110 pomiędzy ph1 a ph2 .
Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy silnikami?
Wg danych technicznych model silnika jest identyczny K9K
Silniki maja rozne kody. Intercooler jest inny. Inny filtr paliwa. Cos tam pozmieniali
Ta różnica wizualna wynika z tego, że przemieścili filtr powietrza. Wydech też się zmienił odrobinę. Program silnika zapewne też. Niemniej nie wydaje mi się, żeby mechanicznie były jakieś istotne zmiany wewnątrz.
mekintosz napisał/a:
Przy ok 2500-2700 mam najkorzystniejszy stosunek moc/moment ?
Moc jest funkcją momentu i obrotów, więc trudno mówić o jakimś korzystnym czy niekorzystnym ich stosunku. Co do zasady, słychać wyraźnie, kiedy silnik jest przeciążony. Jest to takie klekotanie. Powinieneś jeździć tak, żeby nie klekotał i jeszcze trochę zapasu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum