Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 16:31
Karenzo napisał/a:
W PL naprawdę ciężko używać tempomatu na trasie
Wcależebonie. :>
Właśnie w PL tempomat sprawdza się bardzo fajnie.
Tempomat to nie tylko utrzymywanie prędkości. Tempomat przede wszystkim pamięta raz ustawioną prędkość (w obrębie "sesji", czyli do wyłączenia silnika). Więc jedziesz sobie na tempomacie, jak trzeba zwolnić, bo ograniczenie/zawalidroga/cokolwiek, to hamulcem wyłączasz utrzymywanie prędkości (przy okazji światłem stop dajesz znać jadącym za tobą, że zwalniasz), po ograniczeniu/zawalidrodze wciskasz memory-fajnd-Siara na tempomacie i samochód sam przyspiesza do dawnej prędkości. :) To jest tak zarąbiście wygodne, że słowa tego nie oddają. :]
To jest tak wygodne, że zdarza mi się nawet jeździć na tempomacie w mieście. Pomijając już fakt, że przy 50 km/h ulice dłużą się niemiłosiernie :) , używam tempomatu po to właśnie żeby nie cyzelować po każdych światłach tych 50 km/h, tylko rozpędzam się do prędkości w okolicach 50, piąty bieg, memory-fajnd-Siara i wszystko jasne. :]
W PL naprawdę ciężko używać tempomatu na trasie
jest to wynikiem że nasze super trasy szybkiego ruchu albo autostrady mają po 2 pasy
A kultura PL kierowców też jest słaba więc cały czas albo ktoś ciśnie na zderzaku albo zajeżdża lewy pas bo wyprzedza tira jadąc 5 km/h więcej
Popieram wypowiedź Kolegi
Mam te dwa cudeńka ale nie korzystałem, bo ja ze wschodu... jak nie traktor, to rowerzysta ale jestem dumny, że mam taki nowoczesny samochód. Co do wspomagania ruszania pod górę - nie stwierdziłem choć wielokrotni ruszałem, bo z garażu mam pod górkę
Zgadzam się z Bebe, po prostu trzeba się nauczyć używać tempomatu . Ja używałem go gdy jeździłem zastępczymi w różnych trasach (miasto i autostrada) i uważam że bardzo to ułatwia jazdę nie mówiąc o mniejszym spalaniu .
Miałem okazję przejechać ostatnio 100 km stepwayem Tce i przy baaaardzo spokojnej jeździe po okolicy wyszło mi 6,1 l/100. Jako żem przyzwyczajony do diesla to myślałem że będzie mniej . Jednak w sumie spalił tyle ile sobie wyliczyłem ok 1,5 litra więcej niż diesel.
w porównaniu do starego sandero DCI 68 km następujące spostrzeżenia :
1 duuuużo ciszej, słychać praktycznie tylko szum powietrza
2 media nav bardzo się sprawdza, mapy mojej okolicy ok
3 dźwięk z radia wreszcie na przyzwoitym poziomie
4 po wycieraczkach nie ma już sławetnego trójkąta na szybie
5 tempomat to mistrzostwo świata i sprawia że jazda dużo mniej męczy, i oszczędza
paliwo
6 w porównaniu do mojego DCi 68 auto ma zdecydowanie większą dynamikę zwłaszcza
od 90 km/h w górę
7 tzw. przyjemność z jazdy czyli dynamiczna jazda skutkuje znaczącym wzrostem
spalania nawet do 10l/100 czego na przykład w dieslu nie ma
8 biegami trzeba częściej maglować niż w DCI ale tragedii nie ma
9 przy spokojnej jeździe czyli tyle ile na znakach obroty ma 2-2,5 tyś.
Podsumowując moim zdaniem Dacia zrobiła duży krok na przód. W porównaniu do poprzedniego modelu ma się wrażenie jazdy autem o klasę lepszym.
Głównie poprzez ciszę, dynamikę i tempomat
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-02-20, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Wreszcie jestem po dłuższej trasie moim Stepwayem (w Beskid Śląski i nazad do Warszawy). Trasa taka sama (A2 - Wiskitki - S8 do Siewierza - A1 - Żory - "wiślanka") w obie strony, w jedną stronę ok. 420 km. Przebieg przed trasą ok. 1000 km czyli ledwo po dotarciu.
W tamtą stronę: ok. 7,5 l/100 km, ale bawiłem się trochę tempomatem na A2 i A1, jechałem na nim ok. 1,5h łącznie, ustawienie na ok. 125-130 km/h
Powrót - 6,8 km/100 km, średnia prędkość na całej trasie nieco ponad 85 km/h, bez zabawy tempomatem.
Warunki w obie strony podobne, wniosek jest taki że tempomat dość sporo podbija średnie spalanie na autostradzie. W każdym razie ze spalania jestem mocno zadowolony. (szczególnie że w perspektywie mam długi wyjazd na wakacje)
Zrobiłem też przy okazji dwa krótkie filmiki konsoli gdzie widać jak wygląda średnie spalanie na autostradzie przy prędkościach między 120 a 150 km/h - wrzucę w osobnym mailu.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Ostatnio zmieniony przez sereq 2014-03-01, 20:31, w całości zmieniany 2 razy
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.
no i to wzgl. diesla by się zgadzało ( w dieslu )....tzn poniżej 100/km/h to poniżej 5/100km ....powyżej 100/km/h .... to powyżej 5/100km...... w Tce generalnie poniżej ..... 6/100 ...... nie byłem
ps. w długiej trasie też nie byłem .
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-03-01, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.
no to jeżdżę prawie emerycko i poniżej 6,5 nie zszedłem
ps. ostatnio wyłączyłem wszystkie eco i jeżdzę tak żeby się trochę nacieszyć turbiną to zbliżam się do 7 l/100 ... faktem jest że baaardzo kusi pocisnąć pedał gazu w tym aucie ..... bo w moim DCI 68 nie kusiło . I wreszcie wiem po co jest ten ogranicznik prędkości , to taki antykusiciel
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-03-03, 17:20, w całości zmieniany 3 razy
Nie wiem co z wami, ale ja "emerycko" nie jeżdzę, a jakoś zawsze średnią ze zbiornika mam poniżej 6l/100. No chyba że macie problem ze zmianą biegów, i kręcicie ten silnik do 4 tyśków.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 10:03
Mnie na odcinki 1-2 km to żal samochód zapalać ;]
Jeżeli różnica spalania wyniosła załóżmy 4l na 100km, a odcinek to 2km to z prostego rachunku wynika że benzyna spaliła o circa 0,1 litra więcej, więc jesteś 50gr stratny. To daje pewną skalę porównawczą.
Dla rzetelności wypadałoby podzielić przez różnicę w cenie diesla i benzyny.
Ja bym sprawdził ile spala przy 10km przejazdach. A jeśli takich nie robisz, a jeździsz tylko po 1-2km i to po mieście, a na domiar złego liczysz każdą złotówkę wydaną na paliwo, to może jednak warto pomyśleć nad skuterem ?
Tak nawiasem mówiąc - miałem podobny dylemat, tzn 2.0 Tdi vs 1.4 Tsi 160km. Wybralem to drugie i nie żałuję. Nie mały samochód w mieście, korkach etc spala mi 9-10l (realnie,bo w to że są ludzie którym spala 7 to nie za bardzo wierzę), diesel spala w porównywalnych warunkach 7l + w mieście ma zdecydowanie większą awaryjność i sporo gorszą dynamikę.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-07, 10:43
kakus napisał/a:
Tce 90, miasto, odcinki 1-2 km , zimny silnik, = 9,5l/100 (jazda emerycka na dotarciu + ECO) ..... masakra, diesel pokazuje mi 6,1
ps. i kto powie że diesel lepszy tylko na trase ?
Zdecydowanie potwierdzam - w moim przypadku 1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100 - żadnych awarii POLECAM
Miałem przez 4 miesiące Clio III 1.2 TCE - to było masakra 8 litrów w mieście - NIGDY wiecej TCE do miasta
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-07, 14:07
BigT napisał/a:
pluto napisał/a:
1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100
To ile on spala w trasie ? 3 ?
Chciałbym żeby tyle palił ale przy jeździe spokojnej do 2500 obr/min wyszło wg. Komputera 3,9
1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100
To ile on spala w trasie ? 3 ?
powiem tak wczoraj wracalem z trasy zgodnie z przepisami i obroty max 2100-2200 na kazdym biegu i auto pokazalo na kompie 4.5 i to jest niezle bo zawsze jak jezdze i mam 5.5-5.7.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum