DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 16:31   

Karenzo napisał/a:
W PL naprawdę ciężko używać tempomatu na trasie

Wcależebonie. :>

Właśnie w PL tempomat sprawdza się bardzo fajnie.

Tempomat to nie tylko utrzymywanie prędkości. Tempomat przede wszystkim pamięta raz ustawioną prędkość (w obrębie "sesji", czyli do wyłączenia silnika). Więc jedziesz sobie na tempomacie, jak trzeba zwolnić, bo ograniczenie/zawalidroga/cokolwiek, to hamulcem wyłączasz utrzymywanie prędkości (przy okazji światłem stop dajesz znać jadącym za tobą, że zwalniasz), po ograniczeniu/zawalidrodze wciskasz memory-fajnd-Siara na tempomacie i samochód sam przyspiesza do dawnej prędkości. :) To jest tak zarąbiście wygodne, że słowa tego nie oddają. :]

To jest tak wygodne, że zdarza mi się nawet jeździć na tempomacie w mieście. Pomijając już fakt, że przy 50 km/h ulice dłużą się niemiłosiernie :) , używam tempomatu po to właśnie żeby nie cyzelować po każdych światłach tych 50 km/h, tylko rozpędzam się do prędkości w okolicach 50, piąty bieg, memory-fajnd-Siara i wszystko jasne. :]
 
pikn1k 


Marka: Ford / Renault
Model: Focus / Grand Scenic
Silnik: 1.6 / Tce 130
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 28
Skąd: Gleiwitz
Wysłany: 2014-02-12, 18:15   

Pshemo napisał/a:
Ja nic takiego w instrukcji nie mam :shock:

Strona 2.19 8-)
 
jarkusm 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe90
Rocznik: 2013
Wersja: Stepway2
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Księżpol
Wysłany: 2014-02-13, 14:29   

Karenzo napisał/a:
W PL naprawdę ciężko używać tempomatu na trasie
jest to wynikiem że nasze super trasy szybkiego ruchu albo autostrady mają po 2 pasy :roll:
A kultura PL kierowców też jest słaba więc cały czas albo ktoś ciśnie na zderzaku albo zajeżdża lewy pas bo wyprzedza tira jadąc 5 km/h więcej


Popieram wypowiedź Kolegi
Mam te dwa cudeńka ale nie korzystałem, bo ja ze wschodu... jak nie traktor, to rowerzysta ale jestem dumny, że mam taki nowoczesny samochód. Co do wspomagania ruszania pod górę - nie stwierdziłem choć wielokrotni ruszałem, bo z garażu mam pod górkę :lol:
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-13, 21:18   

Zgadzam się z Bebe, po prostu trzeba się nauczyć używać tempomatu . Ja używałem go gdy jeździłem zastępczymi w różnych trasach (miasto i autostrada) i uważam że bardzo to ułatwia jazdę nie mówiąc o mniejszym spalaniu :-) .
_________________

 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-02-20, 08:05   

Miałem okazję przejechać ostatnio 100 km stepwayem Tce i przy baaaardzo spokojnej jeździe po okolicy wyszło mi 6,1 l/100. Jako żem przyzwyczajony do diesla to myślałem że będzie mniej ;-) . Jednak w sumie spalił tyle ile sobie wyliczyłem ok 1,5 litra więcej niż diesel.

w porównaniu do starego sandero DCI 68 km następujące spostrzeżenia :
1 duuuużo ciszej, słychać praktycznie tylko szum powietrza
2 media nav bardzo się sprawdza, mapy mojej okolicy ok
3 dźwięk z radia wreszcie na przyzwoitym poziomie
4 po wycieraczkach nie ma już sławetnego trójkąta na szybie
5 tempomat to mistrzostwo świata i sprawia że jazda dużo mniej męczy, i oszczędza
paliwo
6 w porównaniu do mojego DCi 68 auto ma zdecydowanie większą dynamikę zwłaszcza
od 90 km/h w górę
7 tzw. przyjemność z jazdy czyli dynamiczna jazda skutkuje znaczącym wzrostem
spalania nawet do 10l/100 czego na przykład w dieslu nie ma
8 biegami trzeba częściej maglować niż w DCI ale tragedii nie ma
9 przy spokojnej jeździe czyli tyle ile na znakach obroty ma 2-2,5 tyś.

Podsumowując moim zdaniem Dacia zrobiła duży krok na przód. W porównaniu do poprzedniego modelu ma się wrażenie jazdy autem o klasę lepszym.
Głównie poprzez ciszę, dynamikę i tempomat :-)
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-02-20, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-01, 20:11   

Wreszcie jestem po dłuższej trasie moim Stepwayem (w Beskid Śląski i nazad do Warszawy). Trasa taka sama (A2 - Wiskitki - S8 do Siewierza - A1 - Żory - "wiślanka") w obie strony, w jedną stronę ok. 420 km. Przebieg przed trasą ok. 1000 km czyli ledwo po dotarciu.

W tamtą stronę: ok. 7,5 l/100 km, ale bawiłem się trochę tempomatem na A2 i A1, jechałem na nim ok. 1,5h łącznie, ustawienie na ok. 125-130 km/h
Powrót - 6,8 km/100 km, średnia prędkość na całej trasie nieco ponad 85 km/h, bez zabawy tempomatem.
Warunki w obie strony podobne, wniosek jest taki że tempomat dość sporo podbija średnie spalanie na autostradzie. W każdym razie ze spalania jestem mocno zadowolony. :mrgreen: (szczególnie że w perspektywie mam długi wyjazd na wakacje)

Zrobiłem też przy okazji dwa krótkie filmiki konsoli gdzie widać jak wygląda średnie spalanie na autostradzie przy prędkościach między 120 a 150 km/h - wrzucę w osobnym mailu.
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Ostatnio zmieniony przez sereq 2014-03-01, 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-01, 20:29   

Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=VxwRwsD5ap0

https://www.youtube.com/watch?v=1drV2Eh9TBk
Ostatnio zmieniony przez sereq 2014-03-01, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-01, 20:34   

sereq napisał/a:
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=VxwRwsD5ap0

https://www.youtube.com/watch?v=1drV2Eh9TBk


spora różnica :):)
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-01, 20:36   

BoloSr napisał/a:
sereq napisał/a:
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=VxwRwsD5ap0

https://www.youtube.com/watch?v=1drV2Eh9TBk


spora różnica :):)


No tak, ale na drugim filmiku wyprzedzałem więc musiałem trochę docisnąć. Ale i tak uważam że 11 l chwilowego spalania przy 140 jest całkiem ok ;-)
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-03-01, 20:42   

no i to wzgl. diesla by się zgadzało ( w dieslu )....tzn poniżej 100/km/h to poniżej 5/100km ....powyżej 100/km/h .... to powyżej 5/100km...... w Tce generalnie poniżej ..... 6/100 ...... nie byłem


ps. w długiej trasie też nie byłem .
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-03-01, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-02, 17:25   

.. za to jest cisza, oprócz szumu powietrza a nie huk silnika jak w pierwszym sandero 1.5 dci . To jest bezcenne ;-)
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-03-03, 11:22   

kakus, To się przejedż TCe w trase, to i poniżej 6/100 zejdziesz :)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-03, 11:29   

sereq napisał/a:
BoloSr napisał/a:
sereq napisał/a:
Linki do filmików poniżej, niestety telefon mi nie złapał trochę ostrości (a i youtube trochę kompresuje jakość) ale co nieco widać.
Pierwszy filmik między 110 a 130 km/h, drugi między 120 a 150 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=VxwRwsD5ap0

https://www.youtube.com/watch?v=1drV2Eh9TBk


spora różnica :):)


No tak, ale na drugim filmiku wyprzedzałem więc musiałem trochę docisnąć. Ale i tak uważam że 11 l chwilowego spalania przy 140 jest całkiem ok ;-)


ciekawe ile chwilowego ma DD z silnikiem 1.5 dCi w takich warunkach :)
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-03, 14:39   

Pshemo napisał/a:
kakus, To się przejedż TCe w trase, to i poniżej 6/100 zejdziesz :)


Myślę że spokojnie się da, przy "emeryckiej" jeździe 80-100 km/h
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:53   

duster przy średniej 140-160 (zazwyczaj 155-160 cały czas) spalił mi 13 l LPG więc 11 l benyzny na mniejsze auto to żaden dobry wynik
_________________
Moje auto
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-03-03, 17:12   

no to jeżdżę prawie emerycko i poniżej 6,5 nie zszedłem :-)

ps. ostatnio wyłączyłem wszystkie eco i jeżdzę tak żeby się trochę nacieszyć turbiną to zbliżam się do 7 l/100 :-/ ... faktem jest że baaardzo kusi pocisnąć pedał gazu w tym aucie ..... bo w moim DCI 68 nie kusiło :-D . I wreszcie wiem po co jest ten ogranicznik prędkości , to taki antykusiciel :-P
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-03-03, 17:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-03-03, 23:24   

Nie wiem co z wami, ale ja "emerycko" nie jeżdzę, a jakoś zawsze średnią ze zbiornika mam poniżej 6l/100. No chyba że macie problem ze zmianą biegów, i kręcicie ten silnik do 4 tyśków. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-03-07, 08:08   

Tce 90, miasto, odcinki 1-2 km , zimny silnik, = 9,5l/100 (jazda emerycka na dotarciu + ECO) :shock: ..... masakra, diesel pokazuje mi 6,1

ps. i kto powie że diesel lepszy tylko na trase ?
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-03-07, 08:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 10:03   

Mnie na odcinki 1-2 km to żal samochód zapalać ;]


Jeżeli różnica spalania wyniosła załóżmy 4l na 100km, a odcinek to 2km to z prostego rachunku wynika że benzyna spaliła o circa 0,1 litra więcej, więc jesteś 50gr stratny. To daje pewną skalę porównawczą.
Dla rzetelności wypadałoby podzielić przez różnicę w cenie diesla i benzyny.

Ja bym sprawdził ile spala przy 10km przejazdach. A jeśli takich nie robisz, a jeździsz tylko po 1-2km i to po mieście, a na domiar złego liczysz każdą złotówkę wydaną na paliwo, to może jednak warto pomyśleć nad skuterem ?

Tak nawiasem mówiąc - miałem podobny dylemat, tzn 2.0 Tdi vs 1.4 Tsi 160km. Wybralem to drugie i nie żałuję. Nie mały samochód w mieście, korkach etc spala mi 9-10l (realnie,bo w to że są ludzie którym spala 7 to nie za bardzo wierzę), diesel spala w porównywalnych warunkach 7l + w mieście ma zdecydowanie większą awaryjność i sporo gorszą dynamikę.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-07, 10:43   

kakus napisał/a:
Tce 90, miasto, odcinki 1-2 km , zimny silnik, = 9,5l/100 (jazda emerycka na dotarciu + ECO) :shock: ..... masakra, diesel pokazuje mi 6,1

ps. i kto powie że diesel lepszy tylko na trase ?


Zdecydowanie potwierdzam - w moim przypadku 1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100 - żadnych awarii POLECAM

Miałem przez 4 miesiące Clio III 1.2 TCE - to było masakra 8 litrów w mieście - NIGDY wiecej TCE do miasta
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 10:50   

pluto napisał/a:
1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100
To ile on spala w trasie ? 3 ?
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-07, 14:07   

BigT napisał/a:
pluto napisał/a:
1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100
To ile on spala w trasie ? 3 ?


Chciałbym żeby tyle palił ale przy jeździe spokojnej do 2500 obr/min wyszło wg. Komputera 3,9 :-D

Szczegóły tu http://www.daciaklub.pl/f...=asc&start=2400
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-07, 14:13   

BigT napisał/a:
pluto napisał/a:
1,5 dCi 90 KM miasto 100 % odcinki 2-6 km po 6-8 razy dziennie, światła, przejazdy kolejowy, delikatne korki - spalanie 4,5 l/100
To ile on spala w trasie ? 3 ?


powiem tak wczoraj wracalem z trasy zgodnie z przepisami i obroty max 2100-2200 na kazdym biegu i auto pokazalo na kompie 4.5 i to jest niezle bo zawsze jak jezdze i mam 5.5-5.7.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 14:50   

Podobno zabrudzenie EGR dodaje nawet ok 0.5-0.7L ON na 100km . Tak piszą ludzie którzy czyszczą go w DCI. :roll:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-03-07, 14:59   

corrado napisał/a:
Podobno zabrudzenie EGR dodaje nawet ok 0.5-0.7L ON na 100km . Tak piszą ludzie którzy czyszczą go w DCI. :roll:


a poczym ja mam to poznac ze mam brudny skoro auto pali zawsze okolo 6 :) jedyny taki wybryk mialem wczorja jak pokazalo sie nagle 4.5
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne