Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-26, 15:40
nie po to budowali fabrykę w Maroku,żeby kończyć produkcję. Oba modele z pewnością zarabiają na siebie, więc to raczej plotki. Co najmniej 2-3 lata a potem jeszcze lifting je czeka
Dokker więcej silników i na wszystkich rynkach ;) i będzie dobrze. Bardziej wina dealerów bo pewnie zamiast zachęcać do Dokkera promują Kangoo
Lodgy więcej poduszek powietrznych i Test EuroNCAP min 4* , wyposażenie ujdzie , chyba że dzielony 3 rząd siedzeń.
Oczywiście Pakiet SUV z podwyższonym zawieszeniem koniecznie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 18:22
Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 21:40
BigT napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Proponuję dołożyć sensowne silniki wolnossące benzynowe 1.4 i 1.6. Te wydumki z turbinami to spory błąd i ślepa uliczka motoryzacji.
Jechałeś choć raz z takim silnikiem ?
Nie jechałem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-26, 21:53
wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-03-27, 09:59
Nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie wycofali Lodgy i zmodernizowali Dokkera, lub tez poddali oba liftom.
Na temat Lodgy juz się prezes wypowiadał, że dość nieszczęśliwie jest skalkulowana cenowo, zwłaszcza w porównaniu do MCV. Do tego należy dodać fatalne wyniki zderzeniowe, a osoby kupujące samochody rodzinne często jednak biorą EURO NCAP pod uwagę. U nas na forum też pojawiły się linki do skandynawskiego (?) portalu analizującego zabezpieczenia antykorozyjne pojazdów. Tam również Lodgy zebrała najgorsze opinie spośród wszystkich sprawdzonych Daciek (ale nie pamiętam, ile sprawdzali).
Osobiście najbardziej podobała mi się stara koncepcja MCVki, ale to moja opinia.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 10:37
jan ostrzyca napisał/a:
Nie jechałem.
wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
jan ostrzyca napisał/a:
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...
Taaa, jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby który nie jechały, a co najwyżej przeczytały gdzieś, w jakimś teście, albo "w internecie".
Wybaczcie, ale cholernie mnie to irytuje - a do tego tak tworzą się legendy.
Osobiście proponuję udać się do jakiegoś pobliskiego salonu i wypróbować paska, albo superba z 1.4Tsi w wersji z kompresorem i pomyśleć że parę lat temu odpowiednikiem tego silnika była by 2 litrowa wolnossąca benzyna... Generalnie jeśli nie jesteś fanem vteców, które do ponad 5k obrotów nie jadą i w związku z tym redukcje o 2 biegi nie są niczym niezwykłym, a jeździłem type r-em przez wakacje 2 lata temu, to nie ma osoby wziętej z ulicy której ta charakterystyka nie pasuje. W każdym zakresie obrotów masz moc i moment, w mieście praktycznie nie redukujesz jeśli nie chcesz. Odczucie jest takie że jeździsz prawie dieslem, tyle że benzyną, która zbiera się też z góry ;]
A co do spalania - w mieście spala mi mniej od dokkera (pustego), a jeżdżę normalnie, często (w większości) w korkach, na trasie przy normalnej jeździe 5 z kawałkiem.
Awaryjna turbina? Przecież każdy diesel ma teraz turbinę i jakoś nikt nie mówi - nie bierz diesla bo się turbiny sypią. A do tego nie ma DPFa.
Oprócz tego - ciekaw jestem kto z Was kupując samochód za w większości 50-60kpln, będzie nim jeździł 10 lat ? Czy nawet 8, albo i 6 ?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 13:36
BigT napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Nie jechałem.
wox napisał/a:
Gdybym miał wybór, to wolnossaka już bym nie kupił (tylko benzynka + turbinka) - odnośnie wątku Jana
jan ostrzyca napisał/a:
W Motorze było porównanie litrowego Focusa turbo ecoboost (najlepszy silnik świata!) i Mazdy 3 z wolnossącą dwulitrówką. Oba o takiej samej mocy. Wyszło, że dwulitrówka Mazdy pali mniej i lepiej jeździ. Ale wolnoć Tomku w swoim domku...
Taaa, jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby który nie jechały, a co najwyżej przeczytały gdzieś, w jakimś teście, albo "w internecie".
Nie trzeba jechać jakimś samochodem, żeby ocenić, że jest porażką technologiczną albo ekonomiczną skazaną na wyginięcie. Poza tym Koledzy, którzy mają nowe 0.9tce piszą mało zachęcające rzeczy o spalaniu a to miał być główny atut tce.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 13:57
jan ostrzyca napisał/a:
Nie trzeba jechać jakimś samochodem, żeby ocenić
Trzeba. Bo co w zamian? Powielanie opinii ? Chyba tak:
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym Koledzy, którzy mają nowe 0.9tce piszą mało zachęcające rzeczy o spalaniu a to miał być główny atut tce.
Moje zdanie jest takie że w temacie o którym nie ma się pojęcia, lepiej nie dawać głosu.
A jeśli się chce to nic prostszego - telefon do najbliższego salonu, przejażdżka, porównanie i wtedy bardzo chętnie wysłucham Twojej opinii, ale na razie tej opinii nie ma. Są tylko domniemania.
Powiedz to samo właścicielom diesli - że te turbo diesle to jakaś porażka, nic tylko się psują i palą więcej od wolnych ssaków no i ogólnie do dupy są, nie to co te stare. Ludzie zabiją Cię śmiechem.
No i co to w ogóle znaczy - porażka technologiczna wg Ciebie ? Bo to że ekonomiczna to oczywiście bzdura - passat spala mniej od dokkera i to o jakieś 20%, nawet nie używając start-stopu. A jakie Ty masz doświadczenie w tej materii ?
Oprócz tego - nie oszukujmy się - mówić o tym że 0.9Tce nie spala tyle ile powinien, a posiadając 1.6MPi to nieco hipokryzja ;]
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 14:03
BigT napisał/a:
Oprócz tego - nie oszukujmy się - mówić o tym że 0.9Tce nie spala tyle ile powinien, a posiadając 1.6MPi to nieco hipokryzja ;]
Otóż nie, Królu Złoty, moja już druga z kolei MCV 1.6 mpi pali dokładnie tyle ile mówi instrukcja. Różne niekorzytsne opinie mogę (i muszę) czasem wyrażać o MCV, ale ten samochód spala tyle ile producent obiecał. A czasem nawet mniej, jak się postaram.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 14:12
Mój 1.6Mpi w Dokkerze ciągnie 10.2 przy jeździe daleko bardziej oszczędnej niż ta którą prezentuję w passacie, nie wspominając od dynamice. Więc skoro większy samochód może palić mniej będąc przy tym cięższy, a do tego sama jazda bardziej dynamiczna to jak można mówić o porażce technologicznej ?
(do tego cały czas mam włączoną klimę)
Powiedz że nie lubisz turbin i spoko, możesz nie lubić, niezależnie od powodu, nic nikomu do tego. Ale nie realizuj się budując teorię jak to one są gorsze.
Ja jestem przeciwnikiem za słabych silników, i dlatego jeśli mogę mieć samochód który ma odpowiednią dynamikę, świetny przebieg momentu, a do tego pali tyle ile chce, to mam gdzieś czy będzie to 500ccm z pięcioma sprężarkami, czy 1299ccm z dwiema.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum