DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-02-24, 07:49   

Ciekawy filmik z fabryki Dacii.

Tu akurat etap produkcji Lodgy.

Produkcja Lodgy

Coś tam chyba zabezpieczają blachy :)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 13:02   Logan listopad 2013 - jak szybko rdza pałaszuje ten pojazd

Dziś podczas mycia przed nawoskowaniem dostrzegłem na drzwiach od kierowcy w miejscu ok. 5 cm na linią listew plastikowych w jednej linii 3 punkty. Z jednego pod rękawiczką zeszła farba 2 mm x 2 mm. Ok. 10 cm w kierunku tyłu pojazdu delikatny kwiatek pod lakierem i to samo ok. 5 cm dalej. Wszystko w tej samej linii. Pojechałem na wstępne oględziny, bo w kwiaciarni w końcu nie pracuje. Tam zdziwiony pan powiedział, że to pierwsze to "odprysk od kamienia". Odparłem, że kłócił się nie będę tym bardziej że mam chlapacze a w tym miejscu to raczej trudno aby kamień uderzył w lakier i go odbił. Na dwa pozostałe punkty pan odparł, że trzeba się temu przyjrzeć, bo kolegi co się na tym zna na razie nie ma.

Tak więc posiadam najszybciej rdzewiejący pojazd w swoim życiu. Tłumik od listopada po 3 tygodniach zimy wygląda jakby miał z 5 lat, a tu w ciągu 4,5 miesiąca od odbioru auta zaczyna się rdza.

Z ciekawości byłem u znajomego lakiernika, to zaczął się śmiać i poprosił, abym pozwolił mu tego nie komentować tylko jechać do innego serwisu, gdzie lakiernik będzie miał pojęcie o robocie :).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 13:39   

Możesz wstawić fotki jakieś ?
Jedno zdjęcie za tysiąc słów.

Tłumik to byłoby dobrze i by mnie nie obchodził , ważne , żeby podłogi nie jadło.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 16:22   


Lakier, który odpadł.


Większy punkt bliżej końca drzwi kierowcy.


Mniejszy punkt bliżej białej kropki.


Oba punkty do których są zastrzeżenia, odległość ok. 10 cm.


I jeszcze raz "odbity lakier" według speca z aso przez jakiś kamień albo coś.



Wysokość pomiędzy pierwszym punktem odbitego lakieru, a pierwszy punktem wady powłoki lakierniczej.

Jak pisałem wyżej, biały punkt pojawił się dziś pod rękawiczkami do mycia auta - żadna myjka ciśnieniowa czy coś podobnego. Teorię o kamieniu spod koła można między bajki włożyć. Jest to miejsce po pierwsze za wysokie, a tu kamień nie ma prawa dolecieć spod koła, bo pomiędzy nim a tym punktem jest plastikowa listwa ozdobna no i chlapacz, który wystaje ok. 1 cm poza obrys błotnika.

Pozostałych dwóch punktów nie było jakiś miesiąc temu jak myłem dość porządnie auto po zimie. Więc wada lakiernicza typu "Rumun palił fajkę na nocnej zmianie" nie ma racji bytu.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-04-01, 16:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 16:39   

No tak , zdjęcia 2,3,4 to takie purchle , które też mi się pojawiały jak polakierowałem kiedyś sprayami zardzewiałe nadkole , mimo że brunoxem działałem i spiłowałem wcześniej.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 16:51   

Dla mnie sytuacja jest prosta i oczywista. Za wcześnie, aby powiedzieć "że panie ten typ tak ma", bo raptem 4 miesiące od odbioru auta. Auto jeździ po trasach, a nie po wiejskich drogach - 10.000 km na zegarach, a gdyby coś leciało to na maskę z przodu i tam byłoby pełno takich odprysków.

Jest to wada fabryczna blachy, która pomimo ocynku koroduje od środka, a wtedy żadne piłowania i malowania czy traktowanie Brunox'em nie pomogą na dłużej niż rok. Jedynie wymiana drzwi na takie bez wady. Innej opcji nie ma.

Grunt, aby w najbliższym czasie jechać do innego ASO, zgłosić i niech robią. Potem w razie czego jest historia, że coś było robione i klient reagował od samego początku i zgłaszał zastrzeżenia.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-04-01, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 16:59   

zgadza się
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-01, 18:14   

To w nowym jest ocynk :shock: ?
Ostatnio zmieniony przez zorkadar 2014-04-01, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-01, 18:23   

wg mnie zero szans na wymiane drzwi, bo niby czemu? Jak nie przegnilo na wylot to nie wymienią. Jak dobrze pójdzie to polakierują Ci całe drzwi i już. Jeszcze żeby ta rdza wyszła na zgrzewie to może ale na płaskim małe szanse na wymianę, raczej malowanie.
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
  Wysłany: 2014-04-01, 18:46   

podobne mam w sierce ale ona jest z 1987 r. :)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 19:17   

Mnie nie interesuje co zrobią. Ale skoro rdza wychodzi spod lakieru i to w takim tempie, bo od około miesiąca temu jak tam nic nie było, to malowanie blachy pomoże na rok, góra dwa. A to nie jest rozwiązanie problemu na dłuższy czas.

Jakby przegniło na wylot to byłoby już za późno i problem byłby zrzucony na klienta, że nie zwrócił uwagi. Na malowanie elementu w takim wypadku nie pozwolę, ma być naprawione miejscowo. Bo potem wszelkie polerki czy kilka warstw lakieru wyjdą za parę lat, zapewne po gwarancji. Technologię prac mam omówioną ze znajomym i na pewno na cały element mam się nie godzić. Jedynie jak będą go mieli wymienić to tylko i wyłącznie wtedy. Lakier jest na tyle świeży i niewypłowiały, że nie będzie żadnego problemu z dobraniem go po numerze katalogowym i doprowadzeniu do stanu jak z fabryki.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-04-01, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-01, 19:31   

dacialoganmcv napisał/a:
Mnie nie interesuje co zrobią. Ale skoro rdza wychodzi spod lakieru i to w takim tempie, bo od około miesiąca temu jak tam nic nie było, to malowanie blachy pomoże na rok, góra dwa. A to nie jest rozwiązanie problemu na dłuższy czas.

Jakby przegniło na wylot to byłoby już za późno i problem byłby zrzucony na klienta, że nie zwrócił uwagi. Na malowanie elementu w takim wypadku nie pozwolę, ma być naprawione miejscowo. Bo potem wszelkie polerki czy kilka warstw lakieru wyjdą za parę lat, zapewne po gwarancji. Technologię prac mam omówioną ze znajomym i na pewno na cały element mam się nie godzić. Jedynie jak będą go mieli wymienić to tylko i wyłącznie wtedy. Lakier jest na tyle świeży i niewypłowiały, że nie będzie żadnego problemu z dobraniem go po numerze katalogowym i doprowadzeniu do stanu jak z fabryki.

nie do konca tak, slowo klucz perforacja czyli gwarancja na "rdze", gdybys nie mial gwarancji na lakier nikt by tego nie ruszyl bo nie przeszlo na wylot od srodka, poza tym ASO robi przegla powloki/blach wiec nikt na Ciebie nic nie zrzuci, tutaj powinni to zrobic z tytulu gwarancji lakierowej
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 19:33   

Do listopada z tym czekał nie będę, bo wtedy mam oficjalny pierwszy przegląd, więc żadnych oględzin powłoki nikt nie robił w tym wozie. A wtedy może się okazać, że będę miał widok z lewej strony fotela na krawężnik przy parkowaniu :)

W jakim ASO nie byłem, czy to Fiat czy VW, to nie sądzę aby w Renault nie było podobnie czyli "masz pan jakieś uszkodzenia na blachach?". Nikt nie będzie się wczuwał i sprawdzał każdego centymetra karoserii. To i tak jest mało co widoczne, zainteresowałem się okolicą drzwi jak mi kawałek lakieru został na rękawiczce.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-04-01, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 22:45   

Nie chce Cie martwić ale jak znam życie i ASO dostaniesz propozycje "nie do odrzucenia" - malowanie elementu. Doprowadzą do stanu fabrycznego. Nikt w ramach gwarancji nie wymieni Ci drzwi. Tzn. wątpię w to, chyba, że byś wytoczył ciężkie działa ( Sąd, UOKiK, TurboKamera TVN, rzeczoznawca PZMOT ) U mnie w sandero chyba po roku były jakieś kropeczki - pomalowali. Na tą chwilę śladu nie ma. Czy masz lakier niemataliczny ?

PS> Apropos rdzy spójrz na bębny hamulcowe - te to szybko pokrywają się rudą ;-(
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 22:51   

dacialoganmcv napisał/a:
to malowanie blachy pomoże na rok, góra dwa. A to nie jest rozwiązanie problemu na dłuższy czas.
Akurat żeby gwarancja się skończyła :)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-02, 08:09   

Zdarzyć może się każdemu. Jednak zaufanie do marki łatwo stracić. A pomimo, że Dacia odnotowała 20% wzrost sprzedaży, gdzie inni fabryki likwidują nie oznacza, że klient wróci. Ja teraz miałem kupować drugą Dacię i kolega 4 Dokkery osobowe i 3 Lodgy 7 osobowe do firmy. Ale po mojej informacji grubo się zastanawia, bo auta mają jeździć min. 6 lat. A wieści szybciutko się rozchodzą ...

Tak więc wszystko w rękach serwisu.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-02, 08:26   

Nie przejmuj się, kupisz na allegro bądź na giełdzie w Poznaniu gotowe albo gołe drzwii za pare stówek jeszcze w kolorze. Ewentualnie dasz lakiernikowi i Ci polakieruje od gołej blachy uprzednio ją odrdzewiając do cna i jeszcze kładąć warstwę ocynku. :mrgreen:
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-02, 08:28   

Już widziałem jakiś miesiąc temu gotowce do wyjęcia z anglika :) 200 zł sprzedawca chciał za kompletne drzwi :).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-02, 08:32   

no właśnie :D Sam mam jeszcze takie drzwii z anglika w piwnicy do poprzedniego auta Kupiłem w kolorze też za 200pln ale nie zdąrzyłem przełożyć bo mi auto skasowali :-)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-04-02, 12:10   

ASO nie będzie robić problemów - mi w Sandero po roku na tylnej klapie wyszła korozja, to pomimo w gniotki w niej i przykręconej do niej anteny CB wszystko zrobili - więcej korozja się nie pojawiła (przynajmniej do zeszłego roku kiedy ją ostatnio widziałem). Jedyny problem to tak naprawdę czas - żeby porządnie przygotować i pomalować element na którym gdzieś była korozja niestety go potrzeba...
 
proto 


Marka: Inny
Model: Inny
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-02, 20:38   

Czekam na odbiór lodgy w przyszłym tygodniu i sie zdołowałem tym wątkiem :(
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-02, 20:44   

Dar1962 napisał/a:
a swoją drogą - te rdzewiejące śruby mocujące wlew LPG to jakiś fenomen :-P bo to już kolejny przypadek

Ja ostatnio poprosiłem, żeby coś z nimi zrobili i wymienili mi na ponoć nierdzewne.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-02, 20:46   

mi tylko wyczyścili a kratki "nie mają w protokołach "
więcej w tym aso moja noga nie postanie
_________________
Moje auto
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2014-04-02, 21:22   

proto napisał/a:
Czekam na odbiór lodgy w przyszłym tygodniu i sie zdołowałem tym wątkiem :(


ile lat chcesz jezdzić Lodówą??
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-03, 07:13   Ogólnie o korozji Dacii

Mam znajomego co ma Logana kombi już 7 lat (czy miał, bo nie wiem czy już sprzedał). Pytałem go o stan karoserii pod względem korozji. Stwierdził, że nie ma wielkiej rdzy jak w kilkunastoletnich samochodach, tylko parę punktów odpryskowych, które były w ramach gwarancji naprawiane i nic poza tym. Teraz kupił Lodgy 1,5 DCI 90 KM, a Logan jest do sprzedania (diesel), ale nie wiem czy już sprzedał...
Wczoraj byłem w salonie Dacia i pytałem o problemach korozji. Gość stwierdził, że Dacie na początku produkcji miała problemy z zabezpieczeniami, ale po paru latach produkcji jakość trochę się poprawiła...
proto, nie ma co się bać, wszak masz 3 lata gwarancji i jakiś problem z korozją to do ASO i tyle :-P Nic Cię nie obchodzi, że ASO powie, że TTTM. Po to jest gwarancja, by chronić klienta, a jak nie to do rzecznika praw konsumenckich a ostatecznie do sądu. Jak postraszyć sprawą sądową to ASO może zmienić zdanie na korzyść klienta.
A po skończeniu okresu gwarancyjnego do prywatnego zakładu na dokonanie dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego w całości na następne lata użytkowania... ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne