DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-05, 20:30   

kilazz napisał/a:

Wyciągam to na podstawie porównania Dustera 1.6 4x4 do Qashqaia 2.0 4x4.
Krótko mówiąc NAJMOCNIEJSZA benzynowa jednostka Dustera jest bardzo słaba w


Silnik o którym mowa jest w Dusterze 2, więc NIE JEST w nim najmocniejszą jednostką benzynową, tylko najsłabszą.
Więc takie porównania cokolwiek nie na miejscu.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-05, 23:15   

Gdyby nie to że ze względów podatkowych muszę jeździć dieslem to wybrałbym dla Dusterka silnik 1.6 ze względu na to że jest to idealny silnik do zagazowania bo w wersji 1.2 Tce jest raczej nieopłacalne (jak na dziś)
Dasti jest dla mnie optymalnym samochodem z dużymi możliwościami terenowymi w odróżnieniu do NQq , HS czy M ASX.
Oczywiście można kupić wypasione SUV-y PC czy AQ4 z lepszymi ( na trasę silnikami) ale po co?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-05, 23:55   

jas_pik napisał/a:
Gdyby nie to że ze względów podatkowych muszę jeździć dieslem ...


Tańsze OC ? Czy inne plusy ? Możesz rozwinąć ?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-06, 00:46   

Względy ekonomiczne i podatkowe.
Finansowo bardziej mi się obecnie opłaca jazda na ON niż LPG. Nawet gdy koszt fizyczny zakupionego paliwa na km jest zbliżony.
Ale to jest sprawa podatkowa (dobry księgowy/doradca podatkowy może Ci to wyjaśnić).
Osobiście dla mnie wystarczający byłby Dusti w wersji dCi 90KM (bez DPF) ale w PL nie jest oferowany z napędem 4x4(warunek konieczny), jeżdżę zazwyczaj zgodnie z przepisami (emerycko).
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 07:48   

jas_pik napisał/a:

Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.


Znaczy co, można tankować Biodiesla z Orlenu bez utraty gwarancji?
Jakieś źródło tej informacji, zwłaszcza papierowe i sprawdzalne?
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 07:52   

jas_pik napisał/a:
Względy ekonomiczne i podatkowe.
Finansowo bardziej mi się obecnie opłaca jazda na ON niż LPG. Nawet gdy koszt fizyczny zakupionego paliwa na km jest zbliżony.
Ale to jest sprawa podatkowa (dobry księgowy/doradca podatkowy może Ci to wyjaśnić).
Osobiście dla mnie wystarczający byłby Dusti w wersji dCi 90KM (bez DPF) ale w PL nie jest oferowany z napędem 4x4(warunek konieczny), jeżdżę zazwyczaj zgodnie z przepisami (emerycko).
Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.

jaka to różnica podatkowa dla osoby prywatnej? Zysk jest tylko przy działalności i pełnym rozliczaniu vat (bo same koszty bez odliczania vat to żaden szał zysku) na jakiś drugi pojazd/sprzęt rolniczy bo inaczej to nie bardzo widzę jakąs oszczedność podatkową, w "normalnym" PIT nie ma jak tego rozliczyć
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-06, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 07:59   

johnson napisał/a:

jaka to różnica podatkowa dla osoby prywatnej?


"oszczędności sprzedam"
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 08:03   

Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:

Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.


Znaczy co, można tankować Biodiesla z Orlenu bez utraty gwarancji?
Jakieś źródło tej informacji, zwłaszcza papierowe i sprawdzalne?

Jak sobie poszukasz na stronie renault powertrain to 1.5 dci ma opis że śmiga na B30, tyle że "after validations", więc nie wiadomo do końca co się po tym kryje
http://www.powertrain.ren...ange/1.5-dcik9k
Swoją drogą pod euro 6 1.5 dci znowu zmienili i znowu Dacia ma stary silnik a nissan nowy (z 260Nm a nie 240), jak biedny krewny normalnie
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-06, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 08:12   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:

Być może zainwestowałbym nawet we własną małą rafinerię BioON (co wcale nie jest wykluczone) bo zgodnie z informacjami z Renault wszystkie wersje dCi 1.5 są przystosowane do BioON.


Znaczy co, można tankować Biodiesla z Orlenu bez utraty gwarancji?
Jakieś źródło tej informacji, zwłaszcza papierowe i sprawdzalne?

Jak sobie poszukasz na stronie renault powertrain to 1.5 dci ma opis że śmiga na B30, tyle że "after validations", więc nie wiadomo do końca co się po tym kryje
http://www.powertrain.ren...ange/1.5-dcik9k


Ale czy biodiesel na Orlenie to B30?
Bo ZTCW na stronach Orlen jest mowa tylko o BIO85 i BIO100 .
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 08:15   

Cav napisał/a:
johnson napisał/a:

jaka to różnica podatkowa dla osoby prywatnej?


"oszczędności sprzedam"

to nie podatkowa tylko portfelowa :) była mowa o księgowym/doradcy więc rozumiem że można to jakoś legalnie zrobić
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-06, 08:20   

Cav napisał/a:


Ale czy biodiesel na Orlenie to B30?
Bo ZTCW na stronach Orlen jest mowa tylko o BIO85 i BIO100 .


B100 to pełen biodiesel chyba więc nie bardzo, b85 to 85% czystego biodiesla.
Trzymałbym się tego żeby nie przekraczać 30% zawartości biodiesla (B30).
Zwykłą ropa już ma trochę dolewek więc jeszcze trochę bio100 da się dolać żeby utrzymać ta proporcję 30/70.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 08:24   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:


Ale czy biodiesel na Orlenie to B30?
Bo ZTCW na stronach Orlen jest mowa tylko o BIO85 i BIO100 .


B100 to pełen biodiesel chyba więc nie bardzo, b85 to 85% czystego biodiesla.
Trzymałbym się tego żeby nie przekraczać 30% zawartości biodiesla (B30).
Zwykłą ropa już ma trochę dolewek więc jeszcze trochę bio100 da się dolać żeby utrzymać ta proporcję 30/70.


Też mi się tak wydaje, że nie zatankujesz biodiesla dostępnego w Polsce wprost do baku Dacii.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-04-06, 08:34   

Cav napisał/a:
kilazz napisał/a:

Wyciągam to na podstawie porównania Dustera 1.6 4x4 do Qashqaia 2.0 4x4.
Krótko mówiąc NAJMOCNIEJSZA benzynowa jednostka Dustera jest bardzo słaba w


Silnik o którym mowa jest w Dusterze 2, więc NIE JEST w nim najmocniejszą jednostką benzynową, tylko najsłabszą.
Więc takie porównania cokolwiek nie na miejscu.


Jest coś mocniejszego w benzynie 4x4 od 1.6?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 08:43   

Nie, dlatego przez taką a nie inną konfigurację oferty na dziś zakup 4x4 ma sens TYLKO w przypadku, gdy nie będzie napędzany silnikiem benzynowym.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2014-04-06, 11:10   

@kilazz - porównanie Dustera 1.6 4x4 do Qashqaia 2.0 4x4, jest, IMO, pozbawione sensu. Jakie są kryteria? To, że jeden i drugi to "topowe" wersie modelu? To można tak porównać QQ do BMW X1M?
Żeby realnie ocenić różnice napędu, trzeba wybrać wersje najbardziej zbliżone - w tym przypadku DD 1.6 4x2 i QQ 1.6 4x2 - bo bardziej zbliżonych benzynowych nie ma.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-06, 12:36   

Cav napisał/a:
a dziś zakup 4x4 ma sens TYLKO w przypadku, gdy nie będzie napędzany silnikiem benzynowym.

tej tezie całkowicie przeczy rynek - połowa aut 4x4 z 1,6 16V.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-06, 13:17   

Nie ma 2.0 16V w dusterze dzięki euro osłom co zrobiły ograniczania i podatki na silniki .
Macie niedługo wybory możecie zagłosować na kogoś innego (nie tego co już był)
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 14:31   

Dar1962 napisał/a:
Cav napisał/a:
a dziś zakup 4x4 ma sens TYLKO w przypadku, gdy nie będzie napędzany silnikiem benzynowym.

tej tezie całkowicie przeczy rynek - połowa aut 4x4 z 1,6 16V.


A kto powiedział, że większość ludzi dokonuje sensownych wyborów?
Zresztą - jeśli nikt nie oczekuje że będzie jakkolwiek jechał po asfalcie, to przy jedynej konkurencji cenowej w postaci Łady Nivy z silnikiem 82 KM, to Duster ze 100 konnym 1.6 wygląda całkiem przyzwoicie.
Tyle że nadal to nie terenówka a SUV i powinno nim się dać też jeździć w normalnym ruchu miejskim, przynajmniej dla mnie SUV ma mieć takie cechy.
Mój ma i całe szczęście.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-06, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-06, 18:01   

Cav napisał/a:

A kto powiedział, że większość ludzi dokonuje sensownych wyborów?



To po co ta cała wcześniejsza dyskusja skoro tak mówisz?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-06, 20:03   

Cav napisał/a:
A kto powiedział, że większość ludzi dokonuje sensownych wyborów?

-nie lubię diesli
-nie jestem zwolennikiem LPG
-nie chcę ryzykować potencjalnych kłopotów z 1,5 dCi
-nie jeżdżę po autostradach, a w proporcji 40/60 po mieście i marnych nawierzchniach albo poza nimi (również zimą po nieodśnieżonym)
-nie przeszkadzają mi ani słabe osiągi ani spore zużycie Pb przez 1,6 16V (niewielkie przebiegi miesięczne)
-zależy mi na maksymalnie bezproblemowej eksploatacji
-ergo? w świetle powyższego mój wybór był w 100% sensowny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-04-06, 20:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-04-06, 20:21   

johnson napisał/a:
... była mowa o księgowym/doradcy więc rozumiem że można to jakoś legalnie zrobić

Coby nie trzymać w niepewności.
Wystarczy posiadać (mieć/dzierżawić/użytkować) ziemię rolną - do każdego ha należy się zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie ON .
Za rok 2014 zwrot jest w wysokości 81,70 zł za każdy 1 ha użytków rolnych.
Sposób wyliczania za rok 2014 =kwota 0,95 zł x ( mnożnik stały 86) x ( ilość ha).
Wystarczy policzyć czy to się opłaca, kwota 0,85 zł jest uaktualniana ze względu na zmianę wysokości akcyzy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-06, 20:59   

Marek1603 napisał/a:
Cav napisał/a:

A kto powiedział, że większość ludzi dokonuje sensownych wyborów?



To po co ta cała wcześniejsza dyskusja skoro tak mówisz?


Takie zdanie też w niej padło.
 
j28 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster FL
Silnik: 1.6+LPG
Rocznik: ---
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-04-11, 19:40   DD 1.6 LPG

To i ja dorzucę swój kamyczek - Zdaje się że najbardziej optymalną wersją jest Laureate - jest tak wiele różnic że na pewno nie wzbogaci się Ambiance w rozsądnych pieniądzach do tego poziomu. Niemniej Ambiance posiada większość rzeczy koniecznych. Laureate jest głównie wizualnie ubogacony. Ja stety/niestety musiałem wziąć od ręki i nie mogłem czekać na Laureate. BTW zacząłem szukać auta od używanego Roomstera za 25K i tak rynek używek itp poprowadził mnie do wydania 54K za DD 1.6 LPG. Moja ocena jest mimo wszystko pozytywna. Ale - nawiązując do sporu z poprzednich stron - Jeśli chcecie frajdy z jazdy 1.6 stanowczo nie polecam. Mam takie porównanie bo 10 lat jeździłem 140 konnym TDI segmentu B, a i na szczęście został mi 110 konny TDI również B. Trasę którą robię prawie codziennie Dusterkiem przebywam o 10min dłużej niż Ibizą 6j. Dodam, że nie szaleję ponad zdrowy rozsądek, jadę na tzw. percepcyjne poczucie bezpieczeństwa:). Ale to nie oto chodzi - 1.6 w DD daje wrażenie zaciągniętego hamulca ręcznego - tak na dwa ząbki. Nie chodzi o to by się ścigać, ale auto "dobrze" rozpędza się do 70-80 a i tak to odrobinę trwa. Mój wuj by się pewnie chętnie przypasował bo 5tke wrzuca przy 60, ale mnie brakuje iskry. Pomijając kształt bryły, opory toczenia większych kół DD waży tyle co Ibiza, ma podobną moc na papierze ale elastyczność ciężarówki. DD natomiast ofiaruję takie poczucie "dostojnej" jazdy czy cruisingu. Gros kierowców zapewne będzie się dobrze czuć za kierownicą. Do rozsądnych prędkości (70-80) nieźle trzyma w zakrętach, i jeździłem gorszymi pod tym względem miejskimi terenówkami. Ponadto auto oferuje genialny przelicznik zł/100km i to rekompensuje większość rzeczy których nie ma czy takich które chciałbym zmienić.
Ostatecznie - gdybym dzisiaj miał wybór i czas - przeżyłbym osiągi - Znów postawiłbym na 1.6 LPG ale w wersji Laureate + odrobinę dodatkowego wyposażenia.

Na koniec jeszcze jeden minus - fabryczna butla z LPG jest co najmniej o połowę za małą!!!
I plus za radio z USB-MP3 - całkiem ergonomiczne. Polecam wyłączyć opcję LAUDNESS(czyli z ON na OFF) oraz dodać Basu, dodać pół z tego trebli, a dźwięk przesunąć tak o dwa punkty na tył. Może to moje uszy ale róznica spora względem wyzerowanych parametrów.

P.S. Mija miesiąc od daty zakupu - auto jest bardzo przyjaźnie odbierane, a i mnie całkiem leży. Kupujcie śmiało
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-11, 21:12   Re: DD 1.6 LPG

j28 napisał/a:
Do rozsądnych prędkości (70-80) nieźle trzyma w zakrętach

1,6 4x4 prowadzi się w zakrętach zauważalnie stabilniej i mniej się wychyla
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-11, 21:45   Re: DD 1.6 LPG

Dar1962 napisał/a:
j28 napisał/a:
Do rozsądnych prędkości (70-80) nieźle trzyma w zakrętach

1,6 4x4 prowadzi się w zakrętach zauważalnie stabilniej i mniej się wychyla


Nie dziwota, niezależne zawieszenie które ma z tyłu 4x4 jest co najmniej o klasę lepsze niż prymitywna sztywna belka która jest w 4x2.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne