Dacia nawet zważyć auta nie potrafi, pusty samochód z nawet nie połową baku, nie waży 1320 (tak jak powinien zgodnie z dowodem), tylko równe 1400 kg.
Moje auto (DD 1,5 dCi 4x4 110 KM laureat 2) ma napisane w dowodzie rej. pod pozycją masa własna pojazdu 1387 kg. Sadzę, że i tak należy to traktować jako wartość "przybliżoną".
I trzeba sobie jasno powiedzieć: przy mocy 110 KM i momencie 240 Nm nie należy się spodziewać cudów. Jest to tylko wystarczające. Na szczęście skrzynia jest nieźle zestopniowana i jakoś to działa. Warto jednak zauważyć, że niektóre auta o wadze 1100 kg i mocy 90 KM (pisze o dieslu) jadą 130 km/h przy obrotach 2500, a moja Rumunka potrzebuje do tego 3000 obrotów, czyli odpowiednio więcej paliwa.
U siebie w Fiacie obserwuje coś innego - czy jade na 4 czy na 6, jesli utrzymuje stala predkosc to ilosc obrotow nie koniecznie ma duzy wplyw na spalanie chwilowe ... czy bede jechal 70km/h na 4 czy na 6 biegu to przy stalej predkosci i rownym terenie bez gorek spalanie rozni sie +/- o litr. W Dacii zapewne jest podobnie. Dziala tu ta sama zasada co przy hamowaniu silnikiem - przeciez puszczajac noge z gazu auto moze miec 5tys obrotow a nie pobierac paliwa...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 08:12
wojtek_pl napisał/a:
Niestety przełożenia w Dusterze 4x4 dCi są krótkie. Muszą takie być aby silnika nie rozwalić.
Kto Ci takich bajek naopowiadał?
wojtek_pl napisał/a:
Mały silniczek 1.5 litra musi kręcić się szybciej aby miał siłę jechać niż silnik o większej pojemności. Owszem, moim zdaniem spokojnie 6 bieg mógłby mieć mniejsze przełożenie (być dłuższy) ale wtedy auto by zupełnie nie przyspieszało na tym biegu a każdy podjazd pod najmniejszą nawet górkę wymuszałby obowiązkową redukcję na 5.
Bez przesady.
Skoro na 6 biegu silnik jest w stanie BEZ PROBLEMU osiągnąć swoje obroty mocy max (czyli kręci się ponad 4 tys), to znaczy że skrzynia jest źle zestopniowana, on się już po prostu wyżej nie może rozkręcić, ograniczają go właśnie obroty, a nie brak mocy czy momentu.
Parametry tego silnika nie są złe, konkurencja ma podobne, w dużo cięższych autach i daje radę rozkręcić się o 20 km/h wyżej, albo i więcej.
Nie ma co tłumaczyć producenta - po prostu nie chciał płacić za zmianę przełożeń w samej skrzyni, niech się męczą klienci.
Turbodiesel 1.5 był mały może 10 lat temu - obecnie to norma w tej klasie aut.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-27, 08:14, w całości zmieniany 1 raz
{...}
Nie ma co tłumaczyć producenta - po prostu nie chciał płacić za zmianę przełożeń w samej skrzyni, niech się męczą klienci.
Turbodiesel 1.5 był mały może 10 lat temu - obecnie to norma w tej klasie aut.
Zauważ, że każda wersja silnikowa Dustera i wersja napędowa (4x4 czy 4x2) ma inne przełożenia. Znaczy mogli dać dłuższe ale tego nie zrobili.
A to, że 1.5 litra to obecnie norma nie oznacza, że nagle zrobiło się to dużo. To jest mały silniczek we wcale nie małym aucie. Jest wystarczający do jeżdżenia ale szału nie ma.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 09:28
wojtek_pl napisał/a:
Cav napisał/a:
{...}
Nie ma co tłumaczyć producenta - po prostu nie chciał płacić za zmianę przełożeń w samej skrzyni, niech się męczą klienci.
Turbodiesel 1.5 był mały może 10 lat temu - obecnie to norma w tej klasie aut.
Zauważ, że każda wersja silnikowa Dustera i wersja napędowa (4x4 czy 4x2) ma inne przełożenia. Znaczy mogli dać dłuższe ale tego nie zrobili.
No właśnie nie.
Chcieli mieć niskie pierwsze biegi ZAMIAST wkładania reduktora, to jest dość jasne i zrozumiałe.
Tyle że ZAMIAST zmienić zębatki w skrzyni dla wybranych biegów, zmienili przełożenie główne, wskutek czego skróciły się WSZYSTKIE biegi.
Widocznie taniej było zmienić jedną zębatkę niż np. trzy.
Względnie oferta dostosowania skrzyni (zapewne gotowej) do potrzeb 4x4, coś kosztowała, więc się nie zdecydowali.
A tak, to jest duża szansa, że jest to dokładnie ta sama skrzynia co w 4x2.
wojtek_pl napisał/a:
A to, że 1.5 litra to obecnie norma nie oznacza, że nagle zrobiło się to dużo. To jest mały silniczek we wcale nie małym aucie. Jest wystarczający do jeżdżenia ale szału nie ma.
I nie musi być szału.
Ale konkurencja ma bardziej wystarczające, przy praktycznie takich samych silnikach.
Bo oszczędziła pewnie o 5 Eur mniej (czytaj mniej poskąpiła).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-27, 09:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 11:52
ja też myslę że to kwestia przełożenia głównego, skrzynia na 99% będzie taka sama albo z takimi samymi przełożeniami, tak jest dużo taniej.
Ten silnik ma spokojnie tyle mocy/momentu że mógłby jechać 180-190 przy 3500 a nie 180 przy ponad 4 tys obr. On zdycha bo kończy sie zakres uzytecznych obrotów, a nie dlatego że jest słaby.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-05-27, 11:54, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-30, 16:06
mekintosz napisał/a:
Kolego Cav. Masz rację, że Twój duster ma problemy z silnikiem. Jednak to nie oznacza, że każdy jest tak skopany. Ciekawi mnie finał tej sprawy.
Na dzisiaj finał sprawy wygląda tak, iż jest decyzja Renault o wymianie auta na nowe (na razie info telefoniczne).
Tak więc, będzie okazja żeby się przekonać, czy na dwóch Dusterach które były w moim użytkowaniu (jeden zastępczy, krótko) skończy się lista bubli (bo jak nie niektórzy sugerowali to czysty przypadek), czy też następny również będzie takowym.
Oczywiście o ile Renault dotrzyma słowa - bo ja do końca im uwierzę, gdy zobaczę to swoje nowe auto pod swoim garażem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-30, 16:07, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum