Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2014-05-19, 04:54
Marząc o SUV-ie stąpajmy twardo po ziemi
Autor Wiadomość
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-27, 07:32   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Dacia nawet zważyć auta nie potrafi, pusty samochód z nawet nie połową baku, nie waży 1320 (tak jak powinien zgodnie z dowodem), tylko równe 1400 kg.


Moje auto (DD 1,5 dCi 4x4 110 KM laureat 2) ma napisane w dowodzie rej. pod pozycją masa własna pojazdu 1387 kg. Sadzę, że i tak należy to traktować jako wartość "przybliżoną".
I trzeba sobie jasno powiedzieć: przy mocy 110 KM i momencie 240 Nm nie należy się spodziewać cudów. Jest to tylko wystarczające. Na szczęście skrzynia jest nieźle zestopniowana i jakoś to działa. Warto jednak zauważyć, że niektóre auta o wadze 1100 kg i mocy 90 KM (pisze o dieslu) jadą 130 km/h przy obrotach 2500, a moja Rumunka potrzebuje do tego 3000 obrotów, czyli odpowiednio więcej paliwa.


U siebie w Fiacie obserwuje coś innego - czy jade na 4 czy na 6, jesli utrzymuje stala predkosc to ilosc obrotow nie koniecznie ma duzy wplyw na spalanie chwilowe ... czy bede jechal 70km/h na 4 czy na 6 biegu to przy stalej predkosci i rownym terenie bez gorek spalanie rozni sie +/- o litr. W Dacii zapewne jest podobnie. Dziala tu ta sama zasada co przy hamowaniu silnikiem - przeciez puszczajac noge z gazu auto moze miec 5tys obrotow a nie pobierac paliwa...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 08:12   

wojtek_pl napisał/a:
Niestety przełożenia w Dusterze 4x4 dCi są krótkie. Muszą takie być aby silnika nie rozwalić.


Kto Ci takich bajek naopowiadał?

wojtek_pl napisał/a:

Mały silniczek 1.5 litra musi kręcić się szybciej aby miał siłę jechać niż silnik o większej pojemności. Owszem, moim zdaniem spokojnie 6 bieg mógłby mieć mniejsze przełożenie (być dłuższy) ale wtedy auto by zupełnie nie przyspieszało na tym biegu a każdy podjazd pod najmniejszą nawet górkę wymuszałby obowiązkową redukcję na 5.


Bez przesady.
Skoro na 6 biegu silnik jest w stanie BEZ PROBLEMU osiągnąć swoje obroty mocy max (czyli kręci się ponad 4 tys), to znaczy że skrzynia jest źle zestopniowana, on się już po prostu wyżej nie może rozkręcić, ograniczają go właśnie obroty, a nie brak mocy czy momentu.
Parametry tego silnika nie są złe, konkurencja ma podobne, w dużo cięższych autach i daje radę rozkręcić się o 20 km/h wyżej, albo i więcej.

Nie ma co tłumaczyć producenta - po prostu nie chciał płacić za zmianę przełożeń w samej skrzyni, niech się męczą klienci.

Turbodiesel 1.5 był mały może 10 lat temu - obecnie to norma w tej klasie aut.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-27, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-27, 08:28   

Tu się z Cav-em zgadzam ;-) Wolałabym w 4x4 musieć redukować do 5-tki pod górkę niż zatykać uszy przy 6-tce na autostradzie ;-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-27, 09:21   

Cav napisał/a:
{...}
Nie ma co tłumaczyć producenta - po prostu nie chciał płacić za zmianę przełożeń w samej skrzyni, niech się męczą klienci.

Turbodiesel 1.5 był mały może 10 lat temu - obecnie to norma w tej klasie aut.

Zauważ, że każda wersja silnikowa Dustera i wersja napędowa (4x4 czy 4x2) ma inne przełożenia. Znaczy mogli dać dłuższe ale tego nie zrobili.

A to, że 1.5 litra to obecnie norma nie oznacza, że nagle zrobiło się to dużo. To jest mały silniczek we wcale nie małym aucie. Jest wystarczający do jeżdżenia ale szału nie ma.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 09:28   

wojtek_pl napisał/a:
Cav napisał/a:
{...}
Nie ma co tłumaczyć producenta - po prostu nie chciał płacić za zmianę przełożeń w samej skrzyni, niech się męczą klienci.

Turbodiesel 1.5 był mały może 10 lat temu - obecnie to norma w tej klasie aut.

Zauważ, że każda wersja silnikowa Dustera i wersja napędowa (4x4 czy 4x2) ma inne przełożenia. Znaczy mogli dać dłuższe ale tego nie zrobili.



No właśnie nie.
Chcieli mieć niskie pierwsze biegi ZAMIAST wkładania reduktora, to jest dość jasne i zrozumiałe.
Tyle że ZAMIAST zmienić zębatki w skrzyni dla wybranych biegów, zmienili przełożenie główne, wskutek czego skróciły się WSZYSTKIE biegi.

Widocznie taniej było zmienić jedną zębatkę niż np. trzy.
Względnie oferta dostosowania skrzyni (zapewne gotowej) do potrzeb 4x4, coś kosztowała, więc się nie zdecydowali.

A tak, to jest duża szansa, że jest to dokładnie ta sama skrzynia co w 4x2.

wojtek_pl napisał/a:

A to, że 1.5 litra to obecnie norma nie oznacza, że nagle zrobiło się to dużo. To jest mały silniczek we wcale nie małym aucie. Jest wystarczający do jeżdżenia ale szału nie ma.

I nie musi być szału.
Ale konkurencja ma bardziej wystarczające, przy praktycznie takich samych silnikach.
Bo oszczędziła pewnie o 5 Eur mniej (czytaj mniej poskąpiła).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-27, 09:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 11:52   

ja też myslę że to kwestia przełożenia głównego, skrzynia na 99% będzie taka sama albo z takimi samymi przełożeniami, tak jest dużo taniej.
Ten silnik ma spokojnie tyle mocy/momentu że mógłby jechać 180-190 przy 3500 a nie 180 przy ponad 4 tys obr. On zdycha bo kończy sie zakres uzytecznych obrotów, a nie dlatego że jest słaby.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-05-27, 11:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-30, 16:06   

mekintosz napisał/a:
Kolego Cav. Masz rację, że Twój duster ma problemy z silnikiem. Jednak to nie oznacza, że każdy jest tak skopany. Ciekawi mnie finał tej sprawy.


Na dzisiaj finał sprawy wygląda tak, iż jest decyzja Renault o wymianie auta na nowe (na razie info telefoniczne).

Tak więc, będzie okazja żeby się przekonać, czy na dwóch Dusterach które były w moim użytkowaniu (jeden zastępczy, krótko) skończy się lista bubli (bo jak nie niektórzy sugerowali to czysty przypadek), czy też następny również będzie takowym.

Oczywiście o ile Renault dotrzyma słowa - bo ja do końca im uwierzę, gdy zobaczę to swoje nowe auto pod swoim garażem. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-30, 16:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-30, 16:52   

to gratulacje, skoro oni sie poddali to faktycznie cos bylo na rzeczy
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-05-30, 18:16   

Cav, jak Ci wymienią, to podaj gdzieś nr VIN, bo znając życie, to Twój Duster może skończyć jako "demówka" do sprzedaży w okazyjnej cenie :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne