Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-05-29, 05:20
Omegas a Omegas Plus = 2 różne systemy okuć
LRE194 = Omegas
LRE184 Opel LPG Forum = Omegas
Dacia = Omegas Plus
Dacia Euro 4 = Omegas Plus LC02 wersja urządzenia 2.1 - aktualizacja firmware i kalibrowanie możliwy
Dacia Euro 5 a Euro 6 = Omegas Plus LC02-RE00 a LC03-RE01, wersja urządzenia 3.5 a 3.6 - aktualizacja firmware i kalibrowanie niemożliwy
jedyną możliwością: wymienić jednostka sterująca + uzupełnienie przewód czujnika
minimalny wymóg LC02 wersja urządzenia 3.5 (HD 515000/35) - przykład http://allegro.pl/opel-ag...4207548916.html
program z http://www.ecoengines-fil...204.0.3%20Z.zip a aktualizacji dla Dacia i Renault na aftermarket http://www.file-upload.ne...pgrade.zip.html [http://www.file-upload.net/images/downbutton2.gif]
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-05-29, 08:28, w całości zmieniany 14 razy
Dacia Euro 4 = Omegas Plus LC02 wersja urządzenia 2.1 - aktualizacja firmware i kalibrowanie możliwy
Dacia Euro 5 a Euro 6 = Omegas Plus LC02-RE00 a LC03-RE01, wersja urządzenia 3.5 a 3.6 - aktualizacja firmware i kalibrowanie niemożliwy
jedyną możliwością: wymienić jednostka sterująca + uzupełnienie przewód czujnika
minimalny wymóg LC02 wersja urządzenia 3.5 (HD 515000/35) - przykład http://allegro.pl/opel-ag...4207548916.html
program z http://www.ecoengines-fil...204.0.3%20Z.zip a aktualizacji dla Dacia i Renault na aftermarket http://www.file-upload.ne...pgrade.zip.html [http://www.file-upload.net/images/downbutton2.gif]
Omegas i Omegas Plus mają różne obudowy.
LRE194 ma nazwę Omegas.
LRE184 stosowany jest również w Oplach i też ma nazwę Omegas.
Dacia ma Omegas Plus.
Dacie z dedykowanym sterownikiem ale do normy emisji Euro4 i wersją sterownika (?) LC02 (na zdjęciu poniżej na małej etykiecie, aby było wiadomo czego szukać), wersja sterownika (hardware) 2.1 posiada możliwość aktualizacji oprogramowania (firmware) i "dłubania" w parametrach.
Dacie odpowiadające normom emisji spalin Euro5 i Euro6 z Omegas Plus mają na pokładach sterowniki odpowiednio LC02-RE00 lub LC03-RE01, wersja sterownika (hardware) 3.5 lub odpowiednio 3.6 (patrz na większej etykiecie oznaczenie HD522000/35 poniżej logo Landi Renzo) aktualizacja oprogramowania sterownika i "dłubanie" w parametrach niemożliwe. Jedyną możliwością jest wymiana sterownika na wersje LC02 z wersją HD 3.5 oraz dołożenie brakującego przewodu czujnika (nie wiem jakiego, nie wnikałem w schemat). Eastcowboy podał też link do sterownika dedykowanego do Agili (na wzór), w który można wgrać soft dedykowany do Dacii na aftermarket przy pomocy oprogramowania podanego w kolejnych linkach.
Jeśli coś pokaszaniłem a ktoś wyłapie błąd to proszę o info, poprawię.
I ja również, niestety...
Może się powtórzę ale chore jest to, że nie można w sterowniku zmieniać niektórych neutralnych dla silnika parametrów jak chociażby tego zafajdanego momentu przełączania się na LPG...
Sprawdziłem. Ja mam króćce 14/14mm. Jak jest w innych- nie wiem. Szukałem filtrów Certools i Czaja, można zaszaleć i kupić obudowę demontowalną za niecałe 2 dychy ale nie jestem pewien, czy chce mi się w to bawić. Wprawdzie różnica między wkładem a kompletnym filtrem to jakieś kilka PLN ale ile razy wymienia się filtr gazu? 10 razy do przebiegu 200kkm da kilkadziesiąt zeta na przestrzeni kilkunastu lat (przy moich przebiegach).
A tu ciekawostka- "obfociłem firtel" i dla Landi Renzo "Kitajcy praizwodili" Obrazek
http://www.daciaklub.pl/f...1618463#1618463
czy coś ci powiedzieli w aso jak wymieniłeś na inny ?
teraz ten filterek kosztuje 200 zł więc też szukam
Czy jak im zaniose filtr landi 14/14 to nie będę mi potem że każda usterka silnika jest winną tego filtra
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-11, 22:27, w całości zmieniany 2 razy
W ASO poinformowano mnie, że serwisant nalegał na wpisanie w kwity od przeglądu, że nie wymieniono filtru na "fabryczny" ale to nic złego- ja myślę, w końcu na obudowie filtru jest info o homologacji.
Jeszcze tego nie doświadczyłem (i wcale mnie to nie martwi) ale na jakimś forum wyczytałem, że któreś z wtrysków Landi lubią padać po 30-40 tysiącach przebiegu i tu może być przepychanka z gwarantem natomiast kolega z pracy posiadający brykę wyposażoną w BRC i jeździł z jakimś problemem po serwisach i usłyszał, że nawet nie powinni dotknąć się do instalki bo miał nie ich filtr gaz-gaz- dla mnie typowa spychologia- ale niech już tam będzie.
Muszą udowodnić, że komponent pochodzący od innego dostawcy spowodował jakąś awarię.
Ciekawe tylko czy ten filtr "fabryczny " da sie kupić
bo landi tylko taki wypuszcza
http://nagaz24.pl/filtr-f...,5473,p,pl.html
tylko że ten który mamy w autach ma inny nadruk
numery jakoś podobne
mini3_5473_4.jpg
Plik ściągnięto 17564 raz(y) 175,83 KB
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-12, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli jest z wymiennym wkładem to nie widzę przeszkód aby wymienić sam wkład.
Patrzyłem na to rozwiązanie ale stwierdziłem, że szkoda zachodu- filtr nierozbieralny wychodzi mi taniej niż rozbieralny.
Swoją drogą zastanawiam się, co to za bibuła i jakie wspaniałe aluminium, żeby za filtr krzyczeć 80 zeta?...
OK, a powiedzmy że zdecyduję się na wariant fabryczny. Gdyby potem się okazało, że będą kłopoty, to czy da się zamienić fabryczny komputer LPG na jakiś bardziej znany, popularny ?
Bzdura .
Fabryczny gaz na wzmocnione zawory (a przynajmniej części silnika mają inne numery od benzyny ) (w oplu zawory są wzmacnianie a mają takie same instalacje jak dacia ) , wiązki okablowania lpg są razem z okablowaniem silnika (nie da się tego zrobić poza taśmą ) .
Wtryskiwacze są na specjalnym mocowaniu .
Sterownik gazowy można zamienić na starszy model który jest już odblokowany , lub na inny Landi omegas .
Nie wiadomo czy tego co teraz mamy też za jakiś czas nie odblokują .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-18, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Tylko sterowniki Landi Renzo Omegas i Landi Renzo Omegas Plus mają kabelki o różnych kolorach i inne oznaczenia pinów na wtyczkach i nie ma możliwości wymiany tych sterowników na zasadzie plug&play (bynajmniej tak czytałem na forach).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-23, 07:14
Ponad 800 kilometrów, przeważnie trasa, ok. 200 km po górach. Spalanie średnie 8.75 LPG/100km. Czyli 20 -22 zł/100km. Miło.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum