Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-05-29, 05:20   

Omegas a Omegas Plus = 2 różne systemy okuć

LRE194 = Omegas
LRE184 Opel LPG Forum = Omegas

Dacia = Omegas Plus

Dacia Euro 4 = Omegas Plus LC02 wersja urządzenia 2.1 - aktualizacja firmware i kalibrowanie możliwy

Dacia Euro 5 a Euro 6 = Omegas Plus LC02-RE00 a LC03-RE01, wersja urządzenia 3.5 a 3.6 - aktualizacja firmware i kalibrowanie niemożliwy
jedyną możliwością: wymienić jednostka sterująca + uzupełnienie przewód czujnika
minimalny wymóg LC02 wersja urządzenia 3.5 (HD 515000/35) - przykład http://allegro.pl/opel-ag...4207548916.html
program z http://www.ecoengines-fil...204.0.3%20Z.zip a aktualizacji dla Dacia i Renault na aftermarket http://www.file-upload.ne...pgrade.zip.html [http://www.file-upload.net/images/downbutton2.gif]
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-05-29, 08:28, w całości zmieniany 14 razy  
 
juras01 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: AURIS
Silnik: D4D
Rocznik: 2007
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Pogórze
Wysłany: 2014-06-03, 16:56   

eastcowboy napisał/a:
Omegas a Omegas Plus = 2 różne systemy okuć

LRE194 = Omegas
LRE184 Opel LPG Forum = Omegas

Dacia = Omegas Plus

Dacia Euro 4 = Omegas Plus LC02 wersja urządzenia 2.1 - aktualizacja firmware i kalibrowanie możliwy

Dacia Euro 5 a Euro 6 = Omegas Plus LC02-RE00 a LC03-RE01, wersja urządzenia 3.5 a 3.6 - aktualizacja firmware i kalibrowanie niemożliwy
jedyną możliwością: wymienić jednostka sterująca + uzupełnienie przewód czujnika
minimalny wymóg LC02 wersja urządzenia 3.5 (HD 515000/35) - przykład http://allegro.pl/opel-ag...4207548916.html
program z http://www.ecoengines-fil...204.0.3%20Z.zip a aktualizacji dla Dacia i Renault na aftermarket http://www.file-upload.ne...pgrade.zip.html [http://www.file-upload.net/images/downbutton2.gif]



może to ktoś przetłumaczyć ?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-03, 21:55   

Spróbuję, ale nie dam sobie paznokcia uciąć...

Omegas i Omegas Plus mają różne obudowy.
LRE194 ma nazwę Omegas.
LRE184 stosowany jest również w Oplach i też ma nazwę Omegas.
Dacia ma Omegas Plus.
Dacie z dedykowanym sterownikiem ale do normy emisji Euro4 i wersją sterownika (?) LC02 (na zdjęciu poniżej na małej etykiecie, aby było wiadomo czego szukać), wersja sterownika (hardware) 2.1 posiada możliwość aktualizacji oprogramowania (firmware) i "dłubania" w parametrach.



Dacie odpowiadające normom emisji spalin Euro5 i Euro6 z Omegas Plus mają na pokładach sterowniki odpowiednio LC02-RE00 lub LC03-RE01, wersja sterownika (hardware) 3.5 lub odpowiednio 3.6 (patrz na większej etykiecie oznaczenie HD522000/35 poniżej logo Landi Renzo) aktualizacja oprogramowania sterownika i "dłubanie" w parametrach niemożliwe. Jedyną możliwością jest wymiana sterownika na wersje LC02 z wersją HD 3.5 oraz dołożenie brakującego przewodu czujnika (nie wiem jakiego, nie wnikałem w schemat). Eastcowboy podał też link do sterownika dedykowanego do Agili (na wzór), w który można wgrać soft dedykowany do Dacii na aftermarket przy pomocy oprogramowania podanego w kolejnych linkach.

Jeśli coś pokaszaniłem a ktoś wyłapie błąd to proszę o info, poprawię.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-03, 22:32   

Dustery z linką gazu do przepustnicy to są te z euro 4
jak ktos ma elektryczny pedał gazu ( nie ma linki ) to już euro 5
ja mam euro 5 :-/
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-03, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-04, 07:06   

Karenzo napisał/a:
ja mam euro 5 :-/


I ja również, niestety...
Może się powtórzę ale chore jest to, że nie można w sterowniku zmieniać niektórych neutralnych dla silnika parametrów jak chociażby tego zafajdanego momentu przełączania się na LPG...

Widzę, że kolega eastcowboy również się na lpg-forum pojawił :->

07.06.2014: mały zestaw dla posiadaczy fabrycznego LPG :->
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-06-07, 06:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-11, 22:16   

piotr. z napisał/a:
Sprawdziłem. Ja mam króćce 14/14mm. Jak jest w innych- nie wiem. Szukałem filtrów Certools i Czaja, można zaszaleć i kupić obudowę demontowalną za niecałe 2 dychy ale nie jestem pewien, czy chce mi się w to bawić. Wprawdzie różnica między wkładem a kompletnym filtrem to jakieś kilka PLN ale ile razy wymienia się filtr gazu? 10 razy do przebiegu 200kkm da kilkadziesiąt zeta na przestrzeni kilkunastu lat (przy moich przebiegach).
A tu ciekawostka- "obfociłem firtel" i dla Landi Renzo "Kitajcy praizwodili" :->
Obrazek

http://www.daciaklub.pl/f...1618463#1618463
czy coś ci powiedzieli w aso jak wymieniłeś na inny ?
teraz ten filterek kosztuje 200 zł więc też szukam
Czy jak im zaniose filtr landi 14/14 to nie będę mi potem że każda usterka silnika jest winną tego filtra
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-11, 22:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-12, 07:23   

W ASO poinformowano mnie, że serwisant nalegał na wpisanie w kwity od przeglądu, że nie wymieniono filtru na "fabryczny" ale to nic złego- ja myślę, w końcu na obudowie filtru jest info o homologacji.
Jeszcze tego nie doświadczyłem (i wcale mnie to nie martwi) ale na jakimś forum wyczytałem, że któreś z wtrysków Landi lubią padać po 30-40 tysiącach przebiegu i tu może być przepychanka z gwarantem natomiast kolega z pracy posiadający brykę wyposażoną w BRC i jeździł z jakimś problemem po serwisach i usłyszał, że nawet nie powinni dotknąć się do instalki bo miał nie ich filtr gaz-gaz- dla mnie typowa spychologia- ale niech już tam będzie.
Muszą udowodnić, że komponent pochodzący od innego dostawcy spowodował jakąś awarię.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 17:05   

Ciekawe tylko czy ten filtr "fabryczny " da sie kupić
bo landi tylko taki wypuszcza
http://nagaz24.pl/filtr-f...,5473,p,pl.html
tylko że ten który mamy w autach ma inny nadruk

numery jakoś podobne

mini3_5473_4.jpg
Plik ściągnięto 16774 raz(y) 175,83 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-12, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-12, 18:42   

filtr "fabryczny "

med FL ONE E1367R010278

UFI FC 30 E1367R010296

landi preislist 2013.png
Plik ściągnięto 480 raz(y) 29,37 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-15, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 11:25   

czyli to jest ten osławiony filtr
http://autogaz-market.pl/...EDNORAZOWY.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-13, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-13, 14:30   

Jeśli jest z wymiennym wkładem to nie widzę przeszkód aby wymienić sam wkład.
Patrzyłem na to rozwiązanie ale stwierdziłem, że szkoda zachodu- filtr nierozbieralny wychodzi mi taniej niż rozbieralny.

Swoją drogą zastanawiam się, co to za bibuła i jakie wspaniałe aluminium, żeby za filtr krzyczeć 80 zeta?... :roll:
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 14:32   

albo 200 w aso.
Ja go kupie żeby mi tylko z gwarancją nie cudowali
potem już będę na normalnych jeździł
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-13, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-14, 07:34   

Ja zakupiłem 5 sztuk F-781. Wkład z bulprenu i przesyłką wyszło mi, że za sztukę poniżej 10PLNów dałem.

16.06.2014: jednak lekko powyżej 10PLN- 11 z groszami z przesyłką.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-06-16, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-15, 12:09   

piotr. z napisał/a:
Ja zakupiłem 5 sztuk


brudny LPG ? http://gazeo.pl/lpg/oleje...tykul,5618.html
ja iść z 1 filtrem 60000 kilometr
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-15, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 12:30   

Według producenta co 20 000

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 416 raz(y) 18,22 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-15, 12:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-15, 12:47   

ja wymiana filtr tylko gdy brudny

gdy ty gwarancja i zatwierdzenie nie zagraża chcieć - musi ty ECE numer homologacji spełnienie

http://www.daciaklub.pl/f...1642076#1642076 podświetlone na czerwono

60000.png
Plik ściągnięto 254 raz(y) 214,06 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-15, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-16, 08:43   

eastcowboy napisał/a:

brudny LPG ?


Nie, 5 sztuk z kosztami wysyłki jest tańsze niż jedna sztuka z kosztami wysyłki ;-)
_________________
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-18, 11:26   

Generalnie fabryczne LPG jest lepsze niż dokładane poza fabryką? Bo już jestem zdecydowany na Lodgy 1.6....
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-18, 12:00   

Dokładane poza fabryką, bo komputer LPG jest odblokowany i lepiej się dostraja pod dany silnik.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-18, 20:34   

OK, a powiedzmy że zdecyduję się na wariant fabryczny. Gdyby potem się okazało, że będą kłopoty, to czy da się zamienić fabryczny komputer LPG na jakiś bardziej znany, popularny ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 22:29   

Bzdura .
Fabryczny gaz na wzmocnione zawory (a przynajmniej części silnika mają inne numery od benzyny ) (w oplu zawory są wzmacnianie a mają takie same instalacje jak dacia ) , wiązki okablowania lpg są razem z okablowaniem silnika (nie da się tego zrobić poza taśmą ) .
Wtryskiwacze są na specjalnym mocowaniu .

Sterownik gazowy można zamienić na starszy model który jest już odblokowany , lub na inny Landi omegas .
Nie wiadomo czy tego co teraz mamy też za jakiś czas nie odblokują .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-18, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-18, 22:58   

Tylko sterowniki Landi Renzo Omegas i Landi Renzo Omegas Plus mają kabelki o różnych kolorach i inne oznaczenia pinów na wtyczkach i nie ma możliwości wymiany tych sterowników na zasadzie plug&play (bynajmniej tak czytałem na forach).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 23:08   

pociągniecie jednego czy dwóch kabli to nie jest wielka sprawa
http://www.daciaklub.pl/f...1640471#1640471
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-18, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-19, 05:07   

Karenzo napisał/a:
pociągniecie jednego czy dwóch kabli to nie jest wielka sprawa
http://www.daciaklub.pl/f...1640471#1640471


tylko 4 przewody dodatkowy w oryginalny LC02-RE00 w Logan 1, Stepway 1 z silnikiem 1.6 od roku 2011
i Duster 1 http://lpg-forum.pl/post541925.html#p541925

gdy oryginalny LC03-RE01 musi jeszcze kabel wymiany, tak LC02 funkcja puszka
Uwaga: oryginalny czujnik zbiornika nie combatible

LC03-RE01 wbudowany w Dokker, Lodgy, Logan 2, Sandero 2, Duster 2

różnice LC02 - LC03 kabel czytaj tutaj
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-19, 05:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-23, 07:14   

Ponad 800 kilometrów, przeważnie trasa, ok. 200 km po górach. Spalanie średnie 8.75 LPG/100km. Czyli 20 -22 zł/100km. Miło.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne