Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster jak to z nim jest?
Autor Wiadomość
pamyr 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 PB
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-06-07, 12:19   Duster jak to z nim jest?

Witam,
noszę się z zamiarem kupna Dustera 1.5 dci prestige 4x4 lub 1.6 + LPG 4x4 też w pełnej wersji poza skórzaną tapicerką. Samochód chcę wykorzystywać do wyjazdów turystycznych za wschodnią granicę (Ukraina, Białoruś, Kazach) i na Bałkany i czasem do miasta (na trasy mam co innego). Będę nim jeździł góra 5 lat. Cena Dustera nie jest dla mnie najważniejsza bo stać mnie na droższe auto i pewnie nigdy bym nad nim nie myślał nawet 5 min gdyby miał jakąkolwiek konkurencje na rynku jeżeli chodzi o możliwości OR. Testowałem te wszystkie bulwarówki Kszany, Outlandery, Freemonty, S-crossy, Rav-4 ale to tylko bulwarówki z małym prześwitem i nędznym napędem 4x4 zblokowanym góra do 40 km/h na co najwyżej zaśnieżoną drogę. Stara terenówka w tej cenie mnie nie interesuje gdyż takową posiadam (hilux), jest paliwożerna, zero komfortu i na wyjazdy z rodziną się nie nadaje - jeżdżę nią głównie w cięższy teren a na takie wyjazdy to jak walenie do wróbla z armaty.
W związku z powyższym mam do was użytkowników tego samochodu kilka pytań:
- czy to prawda że ten samochód rdzewieje na potęgę?
- jak to jest z trwałością skrzyni biegów i zawieszenia....rzeczywiście są tak mało trwałe?
- czy ktoś z was wykorzystuje go do takiej turystyki do jakiej ja go planuje wykorzystywać?
- ogólnie kupilibyście go 2 raz?
pozdrawiam,
Wojtek
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-07, 13:06   

witaj...
na pewno przy odrobinie chęci znajdziesz na te pytania (i wiele innych) odpowiedź na Forum...
- ujeżdżam drakulkę czwarty rok i nie zauważyłem żadnych oznak korozji nadwozia,
- o trwałości skrzyni biegów i zawieszenia niewiele mogę powiedzieć dlatego, że u mnie przebieg to ok. 50 tkm i wszystko jest OK ale tak powinno być, co będzie przy przebiegu duuużo większym to czas pokaże,
- wykorzystuję Dustera w większości dokładnie tak jak Ty zamierzasz to czynić czyli (w sensie turystycznym),
- z chęcią kupiłbym po raz kolejny, oczywiście teraz już wersję ph II a może za jakiś czas coś jeszcze fajniejszego w Dusterze zaproponują... (np. mocniejszy silnik...)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-07, 13:40   

Iras Ci wiele powie...
http://www.daciaklub.pl/f...f2aea3bc58ca25d
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-07, 14:48   

przez 5 lat ci nie nie zardzewieje a nawet jak to masz 6 lat gwaranci na korozje
Jak zamierzasz dłużej to zawsze można zrobić zabezpieczenie antykorozyjne ok 600-1000 zł
Na trasy lepszy będzie oczywiście 1.5 dci
do tego można zrobić http://vtech.pl/katalog/c...-dCi-81kW-110KM
Ale na wschodzie różnie to bywa z paliwem a w wiadomo jak wtryskiwacze są wrażliwe .
1.6 16 V pojedzie na wszystkim a z gazem będzie tani ale mniej elastyczny

Skrzenia to mit stworzony przez auto shit , bo chyba nikomu na forum się jeszcze nie posypała .

Gdyby duster dalej był za niski można spokojnie go podwyższyć o kilka cm http://www.daciaklub.pl/f...178fdd65fe76ec4

Największa zaleta w terenie dustera to waga ok 1100 kg .
Jak dorzucisz fajne oponki to zaczyna naprawdę przyjemniej jeździć

Ogólnie do tematu korozji to zasada jest prosta , jak dbasz tak masz .
Wszystkie nowe auta mają z tym problem z powodu lakierów ekologicznych oraz cieńszego lakierowania

Duża zaleta daci to prosta konstrukcja co przekłada się na tańszą naprawę
Dacia a szczególnie duster był projektowany dla krajów "rozwijających się " ze słabą infrastrukturą drogową ( w rosji ma bardzo dużą sprzedaż ) . Zawieszenie jest mocną stroną tego auto , jest dość odporne i ładnie wybiera dziury ALE coś za coś na trasie nie prowadzi się go jak uszynionego sedana za to na dziurach robi swoje

Ja przez górki bez problemu przejeżdżam z prędkością ok 50 km/h gdy inne auto by podskoczyło . Warto na jeździ próbnej przejechać się po kocich łbach albo garbach .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-07, 15:00, w całości zmieniany 5 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-07, 17:15   Re: Duster jak to z nim jest?

pamyr napisał/a:
Witam,
noszę się z zamiarem kupna Dustera 1.5 dci prestige 4x4 lub 1.6 + LPG 4x4 też w pełnej wersji poza skórzaną tapicerką. Samochód chcę wykorzystywać do wyjazdów turystycznych za wschodnią granicę (Ukraina, Białoruś, Kazach) i na Bałkany i czasem do miasta (na trasy mam co innego). Będę nim jeździł góra 5 lat. Cena Dustera nie jest dla mnie najważniejsza bo stać mnie na droższe auto i pewnie nigdy bym nad nim nie myślał nawet 5 min gdyby miał jakąkolwiek konkurencje na rynku jeżeli chodzi o możliwości OR. Testowałem te wszystkie bulwarówki Kszany, Outlandery, Freemonty, S-crossy, Rav-4 ale to tylko bulwarówki z małym prześwitem i nędznym napędem 4x4 zblokowanym góra do 40 km/h na co najwyżej zaśnieżoną drogę. Stara terenówka w tej cenie mnie nie interesuje gdyż takową posiadam (hilux), jest paliwożerna, zero komfortu i na wyjazdy z rodziną się nie nadaje - jeżdżę nią głównie w cięższy teren a na takie wyjazdy to jak walenie do wróbla z armaty.
W związku z powyższym mam do was użytkowników tego samochodu kilka pytań:
- czy to prawda że ten samochód rdzewieje na potęgę?
- jak to jest z trwałością skrzyni biegów i zawieszenia....rzeczywiście są tak mało trwałe?
- czy ktoś z was wykorzystuje go do takiej turystyki do jakiej ja go planuje wykorzystywać?
- ogólnie kupilibyście go 2 raz?
pozdrawiam,
Wojtek


Znowu będzie wrzask Daciowych bałwochwalców, jako że na tym forum, za przedstawianie niepochlebnej opinii można tylko epitety przeczytać, choćby była prawdziwa, a wręcz zwłaszcza wtedy.

Bo zdecydowanie nie polecam w tej wersji.
-Napęd też się rozblokowuje przy podobnych prędkościach,
-jakość wykonania słaba
-psuje się i nikt nie potrafi naprawić
-po pół roku eksploatacji wyraźnie czuć zużycie zawieszenia czy też układu kierowniczego (w sensie że dostając nowszy taki sam samochód czuję różnicę),
-też pali jak smok - jazda autostradowa to 9-10 l niewyjęte,
-komputer pokładowy podaje zużycie z dokładnością do 2 l,
-sprzedawca zamiast usunąć usterki, wspólnie z producentem oszukuje klienta, żeby tylko nie odstąpił od umowy - nad czym się poważnie zastanawiam.

Na pewno bym drugi raz nie kupił, być może nawet pierwszy zakup niedługo odejdzie w niebyt.

No to teraz - sfrustrowani bałwochwalcy - kolejno odlicz......
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-06-07, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-07, 17:16   

Karenzo napisał/a:


Największa zaleta w terenie dustera to waga ok 1100 kg .


Akurat mój z hakiem, ale bez kulki do haka, waży równe 1400 kg, więc z zalety nici.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-07, 17:40   

pamyr napisał/a:
jak to jest z trwałością skrzyni biegów i zawieszenia....rzeczywiście są tak mało trwałe?

Nie.

pamyr napisał/a:
czy to prawda że ten samochód rdzewieje na potęgę?

Nie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113

pamyr napisał/a:
czy ktoś z was wykorzystuje go do takiej turystyki do jakiej ja go planuje wykorzystywać?

Oprócz już wskazanego kolegi Irasa są jeszcze Ajax oraz - nie dusterem, tylko mcv-ką, ale w daciach to mała różnica (; - Wędrowniccy.pl

http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=19

pamyr napisał/a:
kupilibyście go 2 raz?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7824

Cav napisał/a:
psuje się i nikt nie potrafi naprawić

Prawdę zapisuje się tak: "mój się zepsuł i nikt nie potrafi naprawić".

"Się psuje" to pierdolety.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-07, 18:02   

laisar napisał/a:


Cav napisał/a:
psuje się i nikt nie potrafi naprawić

Prawdę zapisuje się tak: "mój się zepsuł i nikt nie potrafi naprawić".

"Się psuje" to pierdolety.


Mówiłem że bałwochwalcy będą wrzeszczeć.

Ciekawe, a czy ludzie którzy rok temu IDENTYCZNĄ sprawę która występuje i u mnie (falowanie obortów) skierowali do Turbo Kamery w TVN i którym Renault odpowiedziało, że falowanie obrotów jest prawidłowe, już mają usuniętą usterkę?
Bo albo zapomnieli o tym napisać na forum, albo to Ty pierdolety uskuteczniasz.

No i jakoś w obecnym zastępczym Dusterze RÓWNIEŻ zepsuty jest komputer pokładowy (tak jak w moim egzemplarzu - obliczane wartości nijak mają się do rzeczywistości), np. zasięg 300 km i wskazanie połowy baku paliwa, oznacza zapalenie się rezerwy po 90 km - to też jest niby ten sam mój samochód, który ponoć jako jedyny w świecie się zepsuł?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-07, 18:09   

czekalem kiedy... i dlugo nie czekalem... :mrgreen: (i chyba nie tylko ja)
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-06-07, 18:34   

Witam co prawda dopiero na dniach odbieram dustera ph2...
Jeszcze dwa lata temu nie spojrzał bym w stronę daci, jeździłem golfem, brat passatem, a ojciec polo classic- byłem ślepo zapatrzony w VW. Ale odkąd weszły fsi/tsi obudziłem się ze snu. Ciężko jest teraz znaleźć nowe auto nie naszpikowane elektroniką. Kiedy wujek kupił dustera dci trzy lata temu: to się z niego trochę śmiałem że to sie po roku rozpadnie- teraz ma przejechane 90tyś i nic się jeszcze nie zepsuło: a ja się już nie smieje. WPG( warszawskie przedsiębiorstwo geodezyjne) kupiło 5 dusterów 4x4 i jeżdżą nimi po budowach i nie nażekaja (koledzy po fachu). Znajomy z pracy kupił 1.6lpg montowany w salonie 20tyś w rok. jedyne na co narzeka to diodki od gazu źle wskazują ile jeszcze zostało gazu ale to częsta przypadłość w rożnych LPG. Cav miał pecha- bardzo mi przykro. Na dieslach się nie znam, sobie bym nie kupił ale nie komentuję wyboru innych. Na wyjazdach najważniejsza jest niezawodność ja bym brał 1.6 16v i nie zakładał gazu przynajmniej nie odrazu żeby sprawdzić czy nie trafiła się sztuka z błędami fabrycznymi. Co do serwisu i napraw gwarancyjnych. Czy tylko Dacia jest w Auto świecie w rubryce walka z serwisem (ja widziałem mercedesy, audi..).

Dacia jest alternatywa dla: nowy czy używany w podobnej cenie:D

turbo kamera
"Pokażemy skutki niefachowej naprawy Audi Q7 w jednym z autoryzowanych serwisów, zmierzymy się z problemem falowania obrotów w niektórych egzemplarzach Dacii Duster z silnikiem 1.5 dCi oraz opowiemy historię feralnego egzemplarza Mini Coopera, przy którego produkcji popełniono błąd, narażając jego nabywcę na przecieki i wilgoć we wnętrzu auta"
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2014-06-07, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-07, 18:49   

Jeżeli Cav tak samo rozmawia w ASO jak na forum to juz się nie dziwie czemu auto nie jest do naprawy :lol:


Co do spalanie 10 l disla na autostradzie to jestem pełen podziwu
mój pali 11 gazu



Ktoś chyba żałuje zakupu auta ....
Weź sprzedaj ten samochód a nie się z nim męczysz
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-07, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-07, 18:56   

Bez obrazy,ale może Cav to odwrócony Vac?
:roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-07, 19:06   

Największa wadą marki takiej jak dacia jest to że jest tania .
W daci poczujesz się jak w aucie z przed 10 lat .
Ale dla mnie to duży plus , te auta dalej jeżdżą i łatwo je utrzymać .

Co 4x4 to
są 3 tryby :
Off
Automatic - tylne koła dotłaczane tylko przy wykryciu poślizgu
Manual - napęd 4x4 do ok 50 km/h potem się rozłącza

Nie jest to 4x4 full time

Raczej ciężko będzie nawet do 100 tyś znaleźć coś 4x4 full time
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-07, 19:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-07, 19:24   

Karenzo napisał/a:
Jeżeli Cav tak samo rozmawia w ASO jak na forum to juz się nie dziwie czemu auto nie jest do naprawy :lol:
.... się z nim męczysz


- nic dodac nic ujac...
- bardzo trafnie to zdiagnozowales... :lol:
- MSZ Forum tez jest juz jadem krytyki wystarczajaco nasycone...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-07, 19:25   

48piotr napisał/a:
Bez obrazy,ale może Cav to odwrócony Vac?
:roll:

:mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-07, 19:33   

Karenzo napisał/a:
Jeżeli Cav tak samo rozmawia w ASO jak na forum to juz się nie dziwie czemu auto nie jest do naprawy :lol:


Co do spalanie 10 l disla na autostradzie to jestem pełen podziwu
mój pali 11 gazu



Ktoś chyba żałuje zakupu auta ....
Weź sprzedaj ten samochód a nie się z nim męczysz


A niby dlaczego miałbym płacić za to, że producent produkuje buble?
Niech on płaci.

A uzależnianie jakości samochodu od "rodzaju rozmowy" i tym sposobem wybielanie badziewnego producenta - zabawny nawet byłbyś, gdyby dotyczyło to Twojego auta.......
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2014-06-07, 19:48   

Mam Dustera 3,5 roku, przejechane prawie 80 tys. Nic nie skrzypi, zawieszenie też bez uwag, choć lubię zjechać z drogi i trochę "pomęczyć" Dustera w terenie. Znosi to nadzwyczaj dzielnie. Oczywiście dbam o niego, wymiana oleju i filtra co 10 tys. (nie jak podaje producent co 20 tys.), paliwo tylko ON premium (ze względu na wtryski). A więc jak planujesz wyjazd na Wschód lepiej weź silnik benzynowy. Też po raz drugo kupił bym Dustera ale oczywiście wersję Duster II.
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-07, 19:48   

a ja juz miałem nadzieję, że dostałeś kasę z powrotem i teraz będziesz pisał te swoje historie na forum kia :-P
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-07, 19:55   

waldek72 napisał/a:
a ja juz miałem nadzieję, że dostałeś kasę z powrotem i teraz będziesz pisał te swoje historie na forum kia :-P


Z Kią jest ten problem, że nie ma o czym pisać, 6 lat i nic wartego wzmianki, nudne auta po prostu.
Za to wszystko co wyprodukowane przez Renault zawsze zapewni temat do opowieści, ale nawet ja nie spodziewałem się, że wystarczą 4 miesiące od zakupu, do takiej greckiej tragedii..
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-07, 19:58   

ja mam jeszcze kangura z 2002 roku i jakoś specjalnie nie mam o czym pisać :mrgreen: z kia to chyba nie końca prawda, np. teraz 8 tyś sportagów zaproszono do wymiany wadliwych napinaczy pasów. mój szwagier pracuje w salonie kia, suzuki, mitsubishi i wypowiada się tak, że o ile generalnie jakość kijanek poprawiła się bardzo to niedoróbki są. pójście ostro w elektronikę jest krokiem do przodu ale nie dla portfeli klientów. np. jest mniej awarii silników w porównaniu do kia ceed crdi gdzie turbiny powiada że leciały na potęgę. jego zdaniem z tych trzech marek najmniej awarii ma mitsubishi potem suzuki i kia. oczywiście to są tezy do polemiki, podaję jedynie jego zdanie. no a argument koronny to chyba czynnik klimatyzacji. jak już kupisz wymarzoną kijankę to w trakcie pożaru ja nie chcę siedzieć obok.
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2014-06-07, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-06-07, 20:29   

Nie wiem czy aktualne, ale zawsze możesz kupić tanio (?) Land Rovera ;-) )

http://superauto24.se.pl/...ery_393796.html
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-07, 20:36   

waldek72 napisał/a:
ja mam jeszcze kangura z 2002 roku i jakoś specjalnie nie mam o czym pisać :mrgreen: z kia to chyba nie końca prawda, np. teraz 8 tyś sportagów zaproszono do wymiany wadliwych napinaczy pasów. mój szwagier pracuje w salonie kia, suzuki, mitsubishi i wypowiada się tak, że o ile generalnie jakość kijanek poprawiła się bardzo to niedoróbki są.


Niedoróbki zdarzają się wszędzie, w ceedzie oprócz padających turbin (mnie też zmieniano soft, żeby przed tym zabezpieczyć) nagminnie opuszczał się samoistnie fotel kierowcy - przynajmniej raz na tydzień trzeba było korygować jego ustawienie, oraz rdzewiała tylna klapa i radio potrafiło się zawiesić.
U mnie na szczęście tylko ten fotel się opuszczał.

Ale wszystko to rzeczy które od ręki usuwano na gwarancji, a nie udawano głupa, że usterki nie ma, albo że nie wiedzą jak to naprawić.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-06-07, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
pamyr 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 PB
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-06-07, 21:51   

Dzięki za udział w dyskusji...nie spodziewałem się tak szybko odpowiedzi. Co do samej marki.. no cóż w chwili obecnej kiedy producenci wymieniają się gratami podniecanie się konkretnym logo bywa zgubne. To że Dacia i rumun nie ma dla mnie znaczenia. Dla przykładu mam Hiluxa ktoś (pismak Auto Kwasa) powie legenda, niezniszczalny a ja powiem marketing i nic więcej. Drogi w zakupie i eksploatacji (części w cenie złota), przereklamowany samochód o przeciętnym poziomie trwałości i nic więcej. Kupiłem bo lubię pick-upy, podobał mi się i nabrałem się na pierdoling o legendzie. Co do Dustera byłem ciekawy (i nadal jestem) opinii bo pismakom z Auto Śmiecia i Motoru nie bardzo wierzę...ich testy długodystansowe i oceny...no cóż bywają humorystyczne. Co do napędu w Dusterze wiem jak działa bo byłem na jazdach próbnych. Napęd działa najlepiej w segmencie. Dustery którymi jechałem przełączały na Auto w okolicach 70 km/h a nie 50 km/h. Bardziej mnie interesuje to czego nie jestem w stanie zauważyć na krótkiej jeździe próbnej czyli co się sypie i co wam przeszkadza na co dzień... o tym chętnie poczytam. Najbardziej mnie trapi temat korozji i to najbardziej powstrzymuje mnie przed zakupem...walczyłem z korozją w kilku terenówkach i wiem że to 100 razy gorsze niż sypiąca się mechanika bo nie można z tym wygrać na dłuższą metę. Co do auta kolegi Cav to na tle waszych wypowiedzi wygląda że miał pecha...ale kolego głowa do góry mój kolega kupił auto za Ponad 120 tys duuużo lepszej marki (przynajmniej w teorii) a został potraktowany nie lepiej jak Ty...to nie kwestia marki a nędznej mentalności dealerów. Oni nie myślą czy Ty potem kupisz u nich kolejne auto ważne byś kupił to konkretne a potem się goń.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-07, 22:10   

pamyr napisał/a:

W związku z powyższym mam do was użytkowników tego samochodu kilka pytań:
- czy to prawda że ten samochód rdzewieje na potęgę?
- jak to jest z trwałością skrzyni biegów i zawieszenia....rzeczywiście są tak mało trwałe?
- czy ktoś z was wykorzystuje go do takiej turystyki do jakiej ja go planuje wykorzystywać?
- ogólnie kupilibyście go 2 raz?
pozdrawiam,
Wojtek

Ja mam ph2 prawie 7 mies, zrobione 13 tys km.
Śladów zużycia brak. Plastiki nie trzeszczą, fotele bez śladów uzywania. Zawieszenie, hamulce, ogólna zwartość auta jest dokładnie taka sama jak pierwszego dnia.
Duster ph2 ma parę standardowych usterek, które warto usunac przed odbiorem a powtarzaja sie w 99% egzemplarzy (wina niechlujnego montazu w fabryce):
-slaba klima-ASO z przyjemnoscia dobije czynnika i problem znika
-falowania obrotow- u mnie po 2 probach problem definitywnie rozwiazano i sie nie powtarza
-przelacznik zespolony-potrafia sie wylaczac swiatla mijania przy wlaczaniu kierunkowskazow

Samo ASO zawsze mile, bez szemrania przyjmuja liste usterek i nie kreca nosem. U mnie wszystko na tip top i zawsze sobie radzili z problemem.

Co do spalania to dla mnie bajka.
W szybkiej trasie ze srednia predkoscia 90kmh czyli realnie caly czas 130-150 wychodzi 6.5l ropy.
Na autostradzie na tempomacie komputer pokazuje takie chwilowe:
170-11.5-12
150-8.5-9
140-8-8.5
130-7.5
Z powodu debilnego zestopniowania skrzyni auto ma zawsze wysokie obroty.
Przy 170 jest ok 4 tys. Przez to nie jest demonem sprintu. Fajnie jedzie od 4 biegu w gore.
Moj jezdzi jak nowy qashqai 1.6 dci, sprawdzane wielokrotnie z panem z ASO na trasie.


Co do tego co dostajesz za pieniadze czyli value for money.
Tutaj z kazdym dniem ten wskaznik u mnie rosnie.
Ja dalem grubo ponizej 70 tys za prestige dci 4x4 bez skory. Konkurencja kaze sobie placic 30-35 tys wiecej. Szczerze nie wiem czy warto. Dla mnie gigantyczny przeskok jest dopiero przy q5 albo mazdzie cx5.

Brakuje mi automatu, ksenonow i klimatronika. Z reszta da sie zyc. Warto doplacic za grzane fotele, zima swietnie sie sprawuja.

Co do terenu to mam tez drugie prawwdziwe terenowe auto, l200 z super select, Duster mimo braku blokad i ramy nie ma sie czego wstydzic.
Naped zalacza sie bez zadnej zwloki, fajnie sprawuje sie tez "terenowy abs", pozwalajacy blokowac kola w trybie 4x4.

Ogolnie polecam. Mnie bardzo pozytywnie zaskoczylo to auto. ma swoje wady wynikajace z tego ze Renault musi go sztucznie zubazac ale naprawde przy fazie 1 to jest skok naprzod o 2 generacje. 90% wad jak halas, rdza itd. w fazie 2 nie istnieje. Dacia naprawde odrobila lekcje.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-07, 23:00   

Jeżeli obawiasz się korozji naprawdę warto zrobić profesjonalną ochronę antykorozyjną .
Mi w aso specjalnie sprawdzali cały samochód żeby udowodnić że jest jakaś rdza bo zachwalałem ten zabieg .
Nie udało im się a pracownik uniósł się honorem że nie znajdzie więc szukał wyjątkowo skrupulatnie .
Ja w warszawie robiłem tutaj
http://www.wyszynski.net....ykorozyjna.html
nie jest tanio , ale profesjonalnie .
Można taniej znaleźć ale wtedy jakoś nie miałem czasu szukać , w tym roku sam ponownie uzupełnię ubytki + profile zamknięte .
Na 5 urodziny autka poślę go jeszcze na jedno takie zabezpieczenie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-07, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne