Jak się chce turbo-benzynę, to trzeba być albo kapelusznikiem - wtedy delikatna jazda 80-100km/h = w miarę niskie spalanie, albo bogatym człowiekiem, żeby szybko jeździć.
A jak się chce 1.6 wolnossące to kim trzeba być ???? ..... Geniuszem ????
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-06-14, 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Mam Lodgy i dziś zatankowałem paliwo na full i średnie zużycie paliwa wyszło 8,01l noPb.
Trasa: około 150 km poza miastem, a reszta na dojazdy do miasta. Klima właczona na ok.30% z całej trasy. Moje dane z motostat: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/66707
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-14, 19:10
piotr. z napisał/a:
DD nie jest stworzona do takiej jazdy jaką stosowałeś w osobówkach.
A powinien.
Bo SUV to z założenia taki samochód, który ma połączyć jazdę autostradową, z możliwością jazdy w terenie.
Nie odwrotnie.
I nie mów mi, że to wina powierzchni czołowej, bo nawet duże terenówki, z silnikami rzędu 3l potrafią przy 130 palić mniej niż Duster.
A co dopiero lekkie, niższe i z mniejszym dieslem auto.
Więc coś tu chyba jest nie tak.
Z projektantami Dustera, nie ze mną, choćbyś nadal próbował to sugerować.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-14, 19:21
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
na trasie porażka na całej linii.
Cav, Ty szukałeś niskiej osobówki o dużej mocy i momencie (Octavia w dieslu jest fajna, ale to jeszcze nie to), a wziąłeś jeden z najmniejszych SUVów.
Nie.
Szukałem osobówki o wyższym prześwicie, która poradzi sobie również poza asfaltem.
Właśnie SUV jest klasą która spełnia te wymagania.
I konkurencja Dustera to potrafi, a te SZCZEGÓŁY które różnią ją od Dustera, nie mają prawa dawać takich negatywnych efektów.
A jeśli dają - to znaczy że w Dusterze coś spieprzono.
Nie wiem co, to jest pytanie dla projektantów.
Może to skrzynia, może nie położono odpowiedniego nacisku na aerodynamikę, ale efekt jest zły i tyle.
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart.
Tak się auta robiło kilkadziesiąt lat temu, a i to tylko te najbardziej badziewne.
I nawet cena niższa o 10% tego nie tłumaczy - a mniej więcej tyle mniej kosztuje Duster 1.2 tce Prestige w porównaniu do nowego Quashqaia 1.2 z tym samym silnikiem, który na dziś w promocji zaczyna się od 69 000.
I mimo że QQ ma 10 koni mniej, to Vmax ma o 10 km/h większy, a spalanie pewnie nie będzie wyższe, a jest szansa że będzie niższe.
Źle ktoś założył że ludzie piszą prawdę o swoich spalaniach .
jak tak by czytać internet to 1.5 dci każdemu pali poniżej 5 l a wszyscy jeżdżą powyżej 140
bo tak niektórzy piszą że spalanie 5.3 i bardzo dynamiczna jazda
spalanie do 10 l w dislu jak się ciśnie to jest moralne .
Disel mało pali jak się nim delikatnie jeździ a jak przyciśnie to jak benzyna .
No i spalanie chwilowe też można sobie miedzy bajki włożyć .
Znajomemu przy 200 pokazuje 7.3 :D realnie na stacji ok 12
No chyba że ktoś by jechał idealnie po prostej drodze bez hamowania to może by mu te 7 spaliło
2.0 diseal z turbo ok 140 kucy
8 na trasie to jest tyle ile taki klekot pali , pewnie jak by to było tak z 2.0 to paliło by mniej .
Ilu oczekujesz ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-14, 20:05, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-14, 21:00
route2000 napisał/a:
Mam Lodgy i dziś zatankowałem paliwo na full i średnie zużycie paliwa wyszło 8,01l noPb.
Trasa: około 150 km poza miastem, a reszta na dojazdy do miasta. Klima właczona na ok.30% z całej trasy. Moje dane z motostat: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/66707
U mnie drugi już silnik 1.6 mpi pali dokładnie tyle ile podaje instrukcja. I to bez specjalnego oszczędzania silnika.
Średnie spalanie LPG na poziomie 10 l./100km uważam za rewelacyjne, trasa 8.5 l./100 km, miasto 12 l./100km. Przy obecnych cenach LPG 2.20-2.30 zł/l. w Lublinie, żyć nie umierać...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ja nie kłamię . Zdjęć z wyświetlaniem zegarów nie przerabiałem w Photoshopie.
Jeśli nie wierzy ktoś to jego problem.
Poza tym dlaczego miałby więcej palić ? Skoro mniejsza komora spalania niż 2.0 czy 1.9, może od pompowtryskiwaczy trochę więcej pali diesel z na magistrali COMMON RAIL , ale jest cichszy , związku z tym m.in. że wtrysk jest podzielony na kilka momentów ruchu tłoka a nie tylko w GMP .
Miałem fiata 1.9 JTD ( common rail - 1 generacji ) i golfa IV 1.9tdi na pompie rotacyjnej VP37 z nastawnikiem wtrysku sterowanym cewką totalnie mechanicznie "na sprężynce" i oba podobnie spalały, oczywiście JTD - odznacza się wyższą kulturą pracy. Na trasie z tego co pamiętam ok. 5.5L , po mieście od 6 do 7l w zimie przy niedomagającym termostacie i EGrze ( Warszawa/ Wrocław ).
A w daćce spalanie jest właśnie teraz np. w okresie "letnim" < 6L/100km jazdą m.in. 130-140 do Poznania A2.
No o to chodzi każdy się chwali jak mu mało spali a nie pisze jak spali więcej dlatego potem ludzie się zastanawiają co ich pojazd tyle spala.
Druga sprawa że nie wierze że przy dynamicznej jeździe komuś pali tyle co na trasie , pewnie dla niego dynamiczna jazda to zmiana biegów przy 2,5 tyś
Też bym mógł napisać że mi pali 7 l przy dynamicznej jeździ tylko w praktyce to wyglądało tak że jechałem za tirem 100 km
Ludzie zawsze mają tendencje do podkręcania swoich wyników żeby lepiej się poczuć , wszędzie tego pełno w internecie .
Ja uważam że 8 l to dobry wynik nie ma co narzekać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-14, 22:03, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 06:12
Karenzo napisał/a:
8 na trasie to jest tyle ile taki klekot pali , pewnie jak by to było tak z 2.0 to paliło by mniej .
Ilu oczekujesz ?
Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.
Różnica rzędu 3 l jest więc zdecydowanie za duża, wiadomo że Duster nie mógł palić tyle co Ceed, ale bez przesady, nie o 60% więcej.
8l to jest po prostu za dużo, tyle palą klekoty o pół tony cięższe i z dużo mocniejszymi silnikami.
Szukałem osobówki o wyższym prześwicie, która poradzi sobie również poza asfaltem.
To Skoda Octavia Scout czy Subaru Outback.
Cav napisał/a:
Właśnie SUV jest klasą która spełnia te wymagania.
I konkurencja Dustera to potrafi
Czy przyjrzałeś się osiągom konkurencji Dustera? Są podobne, a jeśli wyższe, to za bardzo duże pieniądze. W Dusterze niedopracowano kilku rzeczy, zwł. w "jedynce", ale sądzę, że to były celowe zabiegi. Obecna wersja jest już całkiem OK - producent posłuchał tego, co mówili użytkownicy. Powstało skuteczne auto za 30 proc. niższą cenę niż - w pewnych przypadkach/aspektach lepsza - konkurencja. Duster bardzo skutecznie jeździ po polskich - i nie tylko, bo także rumuńskich, brazylijskich, indyjskich, rosyjskich (jeśli ktoś był w tych krajach, rozumie, o czym piszę) - drogach. Lepiej niż to opisują dziennikarze radzi sobie na autostradach.
Po prostu: źle wybrałeś samochód. Poskąpiłeś i masz żal. Miej do siebie, a nie do auta, które jest, jakie jest.
Cav napisał/a:
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart
Oj, przejrzyj sobie dane samochodów podobnych (!!!) do DD. Poza tym, w Europie i innych cywilizowanych krajach - poza Niemcami - nie wolno jeździć z taką prędkością.
Prędkość DD osiąga wystarczającą, natomiast ma inne niedomagania pod względem osiągów, których nie widzisz, bo jeszcze nie pojeździłeś tym autem w różnych warunkach. Zalety DD w relacji do ceny są ogromne.
Teraz co do porównań: jakimi małymi SUVami jeździłeś? Najnowsza Toya huczy od wiatru, jak DD, ale żaden dziennikarz nie robił jej z tego powodu zarzutów (DD robiono). Zapewne lepiej się sprawuje na autostradzie, ale za jaką cenę? Dwukrotną. Kup sobie Toyę. Będziesz miał, co lubisz. Sporą szybkość, jeszcze większe spalanie i duuużo elektroniki, która będzie za Ciebie decydowała, jak jechać. Mituwisi - ten większy, Outlander, mniejszego nie znam, nie jeździłem - przysparza właścicielom sporo kłopotów. Tyle, że nie zdecydowałem się od kolegi kupić 4-letniego dieselka o rozsądnym przebiegu (zresztą, sam kolega mi to odradzał, a chciał sprzedać za 45 tys. zł). A to auto za 150 tys.zł. Pali też jak smok, w porównaniu z Dusterem,
ale ma moc i prędkość większą. Przyjrzyj się też i przejedź Vitarą - zobaczymy, co powiesz. Nie powiedziałbym, że jej osiągi aż tak przewyższają DD, że warto dopłacić. Dopłata - w tych wszystkich przypadkach zresztą, nie tylko Vitary - jest za komfort, elektronikę, design. I powiem: tak, jak najbardziej warto, jeśli komuś na tym zależy i go na to stać. Mnie nie było stać, a Rumunka, zasadniczo mi wystarcza, choć mam świadomość jej braków. Budzi nawet sympatię, w przeciwieństwie do wielu innych aut, które nie budzą żadnych emocji.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-06-15, 12:44, w całości zmieniany 4 razy
Marka: renault
Model: clio
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-15, 08:07
Apropos podawanego przez Cava spalanie Dustera 1.2 TCE niżej moje doświadczenia z Nissanem QQ z tym samym sinikiem.
Przejechałem wczoraj trasę Janki - Olsztyn nowym Nissanem QQ 1.2 turbo. Na pokładzie 3 osoby (po ok 60kg każda) kilkadziesiąt kg ładunku.
Średnie zużycie z całej trasy 6.9 l/100km
przy spokojnej jeździe 90km/h - 4.5-4.9/100
120 km/h - nieco powyżej 9l/100 - zwiększanie prędkości o każde 10km/h to mniej więcej litr paliwa dodatkowo
Zatem przy 140km/h po w miarę płaskim terenie 11-11.5/100km
Powyżej 140 nie jechałem. Sprawdzane na tempomacie z okresowym resetem średniego spalania
Przy dynamicznym wyprzedzaniu podobnie do tego co pisał Cav - redukcja 3/4 bieg, na wyższych dzieje się niewiele.
Ostatnio zmieniony przez dwakleszcze 2014-06-15, 08:25, w całości zmieniany 3 razy
Cav, czytam Twoje posty i czytam, i oczy mi ze zdziwienia się coraz większe robią.
Wychodzi mi na to, że za 70tys. PLN chcesz mieć auto o osiągach i jakości, jak za co najmniej 150tys. Pod tym względem zgadzam się z kolegą Piku.
Napisałem Ci raz, napiszę po raz kolejny :
Nie ma silników "za słabych" do auta - to tylko kierowca wybiera niewłaściwe auto dla siebie.
Wybrałeś błędnie i masz pretensje do wszystkiego, tylko nie do siebie. Oddaj Ty ten samochód, bo wrzodów z nerwów dostaniesz. Dacia Duster działa tak, jak Renault zamierzył (czyli dokładnie niska cena = niższa jakość/osiągi) bo inaczej Renault poszedłby drogą WV i Skody, gdzie Skoda już dawno przegoniła WV i zabiera mu zyski.
U mnie obecne auto przy kapeluszniczej jeździe z dwójką dzieci i zgodnie z przepisami (maks. 90+10 km/h "tolerancji") pali w trasie 6-6,5L PB. Za to jak jechałem do Chorwacji non-stop z północy Polski (3 osoby + pełny bagażnik ekwipunku i żarcia) to spalił prawie 9L przy prędkościach 140-150 km/h.
Za to w mieście pali 9L i koniec. Jak Duster (który jest większy i cięższy) spali mi w mieście poniżej 10L , to będę zadowolony i nie zamierzam narzekać.
A tak w ogóle, to polecam lekturę MOTOR SUV 4x4 Crossover , nr 1 kwiecień-maj 2014 - pokazują generalnie całą konkurecję Dustera, więc można wybierać i przebierać, zarówno nowe, jak i używane.
Tylko jest jedno ale....w większości kosztują o 25-35 tys. więcej niż Dacia.
Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.
Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija?
Hmm a to ciekawe doświadczenie z Tce.
Wrzucę swoje trzy grosze w temacie spalania. Wczoraj byliśmy na dwie "daczki" w Warszawie na X Pucharze Polski Dzieci w Karate Fudokan. Samochody załadowane na 70% ładowności - po 5 osób w każdym + bagaże.
Tankowanie w Cierpicach przed obwodnicą Torunia i wjazdem na A1. Przejechane 279,6 km z Cierpic do Warszawy na Lindego 20 i po zawodach na Górczewszką do Wola Park na obiad i tankowanie. Prędkość na A1 i A2 utrzymywana non stop to 145-150 km/h wg GPS - licznik na ~~160km/h a obrotomierz 4500 obr/min - spalanie do Warszawy - 13,5 l LPG/ 100 km w loganie (dastera nie liczyłem - leciał za mną i powoziła MNŻ).
Powrót - wyjazd z Wawy z Górczyńskiej i tankowanie w Pawłówku na końcu obwodnicy Bydgoszczy. Obciążenie takie same ale prędkość ustawiona na ciut niższą wg GPS 130-135, obroty około 4000-4100 i 140 km/h wg licznika - spalanie 13,3 l/100 km - warunki totalnie pod wiatr i z bocznym wiatrem.
Więc wydaje mi się że jest to jazda dynamiczna (liczyłem samochody które mnie wyprzedziły - w te i nazad wyszło 48 szybszych) - moje wolnossaki 87 i 105 koników dają radę.
duster przy ok 160 pali 13,5 LPG
przy czym ma ok 3900 -4000 obr
Karenzo,
Skoda Octavia 1,6 benz. na piątym biegu osiąga 3 tys. obrotów przy 90 km/h, a przy 130 - ma 4 tys. obrotów.
Moja Rumunka ma ok. 2 tys. obrotów przy 90 km/h (oczywiście 6 bieg) i ok. 3 tys. przy 130 km/h. To jest tysiąc obrotów mniej. Podobnie jak Rumuna wygląda sprawa z obrotami w Fabii z silnikiem 1,2 tsi 86 km. To bardzo zgrabne "zsynchronizowanie" obrotów z prędkościami. Twoje wskazania mówią, że benzynowa DD ma obroty niższe od Octavii. To dziwi.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-15, 15:17
piku napisał/a:
ZbujMadej napisał/a:
polecam lekturę MOTOR SUV 4x4 Crossover , nr 1 kwiecień-maj 2014
Zbuju, tego się już nie da kupić w kiosku. Mógłbyś zeskanować w rozsądnej rozdzielczości i zamieścić do pobrania?
masz na myśli ten artykuł porównujący koszty utrzymania 25 różnych kompaktowych suv?
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-15, 17:51
Kolejne tankowanie tym razem jazda 50/50 miasto/trasa (dane z całego zbiornika):
Średnie spalanie wg. komputera - 4,6 l/100km (rzeczywiste 4,76)
Na zbiorniku przejechałem 958 km i pozostała jeszcze jedna cegiełka (więc spokojnie można 1000 km przejechać na jednym tankowaniu)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 18:22
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Szukałem osobówki o wyższym prześwicie, która poradzi sobie również poza asfaltem.
To Skoda Octavia Scout czy Subaru Outback.
Cav napisał/a:
Właśnie SUV jest klasą która spełnia te wymagania.
I konkurencja Dustera to potrafi
Czy przyjrzałeś się osiągom konkurencji Dustera? Są podobne, a jeśli wyższe, to za bardzo duże pieniądze.
A jakim mam się przyjrzeć?
Bo Vmax Duster ma najniższy i to od każdej konkurencji.
A te rzekomo "duże" pieniądze zaczynają się od +10%.
Czyli różnica żadna/
Oczywiście mówimy o topowych wersjach Dustera (inne nie wchodzą w rachubę, nawet topowe są zbyt ubogie) i najniższych wersjach konkurencji.
piku napisał/a:
W Dusterze niedopracowano kilku rzeczy, zwł. w "jedynce", ale sądzę, że to były celowe zabiegi. Obecna wersja jest już całkiem OK - producent posłuchał tego, co mówili użytkownicy. Powstało skuteczne auto za 30 proc. niższą cenę niż - w pewnych przypadkach/aspektach lepsza - konkurencja.
Przypominam, że SUV to nie terenówka i nie można jej oceniać wyłączając jazdę POZA terenem, a tutaj Duster sobie po prostu radzi, tak jak ta konkurencja w terenie - czyli kiepsko.
Nie każdy jest leśnikiem i chce użytkować SUV-a TYLKO w terenie.
piku napisał/a:
Duster bardzo skutecznie jeździ po polskich - i nie tylko, bo także rumuńskich, brazylijskich, indyjskich, rosyjskich (jeśli ktoś był w tych krajach, rozumie, o czym piszę) - drogach.
No właśnie nie bardzo skutecznie i o tym przecież piszę w tym wątku.
piku napisał/a:
Lepiej niż to opisują dziennikarze radzi sobie na autostradach.
Zależy co kto potrzebuje.
Wg mnie radzi sobie na nich źle, bo jest za wolny, ma za wysokie obroty i za dużo pali.
Prawdopodobnie przyczyna wszystkich trzech skutków jest taka sama - nadmierne skąpstwo producenta.
piku napisał/a:
Po prostu: źle wybrałeś samochód.
Na to wychodzi, ale jeśli w ten sposób oceniasz Dustera, to będę musiał go trochę bronić.
To nie ja źle wybrałem, tylko producent źle go skontruował i wyprodukował.
Brakuje mu naprawdę niewiele do konkurencji, jestem przekonany że za śmieszne pieniądze można by to poprawić.
I że celowo jest pogorszony, żeby nie stanowił konkurencji do normalnych samochodów, w tym tych z koncernu Renault.
piku napisał/a:
Poskąpiłeś i masz żal. Miej do siebie, a nie do auta, które jest, jakie jest.
Jest jakie jest, bo ktoś je skopał.
A to fajne auto i można by je zrobić lepiej nic na tym nie tracąc.
Więc mam prawo mieć żal że tak się nie stało.
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart
Oj, przejrzyj sobie dane samochodów podobnych (!!!) do DD.
Po nauczce z Dusterem przestałem oglądać katalogi, bo Renault wypisał w nich stek bzdur.
Auta testuję osobiście, żeby mieć porównanie.
To powyżej to właśnie wnioski z testów.
piku napisał/a:
Poza tym, w Europie i innych cywilizowanych krajach - poza Niemcami - nie wolno jeździć z taką prędkością.
Nie będę nawet silił się na odpowiadanie na kapelusznicze dyrdymały w tym stylu.
piku napisał/a:
Prędkość DD osiąga wystarczającą,
No właśnie niestety nie osiąga.
Nawet tej mizernej, którą producent deklaruje w katalogach nie jest w stanie (przynajmniej 1.2).
piku napisał/a:
Teraz co do porównań: jakimi małymi SUVami jeździłeś?
Mokka (Vmax 190-193), Quashqai (Vmax od 185 do 198), Sportage (Vmax 178) i Dusterem (Vmax od 168 do 175, ale tyle nie jedzie, realnie oceniam na jakieś 155-165), Capturem (192), Stepwayem (160).
Spalanie podobne, obroty z wyjątkiem Stepwaya wszędzie niższe od Dustera, poza benzynowym Nissanem lepiej się zbierają.
W tym tygodniu mam zamiar sprawdzić Citroena Aircrossa i DS4
Tak, wiem że w terenie wszystkie będą gorsze, ale teren to tylko część moich potrzeb.
A mają być spełnione wszystkie.
piku napisał/a:
> Najnowsza Toya huczy od wiatru
Tyle że ta firma nie ma nic w klasie Dustera.
Nowa RAV4 to jest pomyłka i jednak auto u numer większe.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 18:26
dwakleszcze napisał/a:
Apropos podawanego przez Cava spalanie Dustera 1.2 TCE niżej moje doświadczenia z Nissanem QQ z tym samym sinikiem.
Przejechałem wczoraj trasę Janki - Olsztyn nowym Nissanem QQ 1.2 turbo. Na pokładzie 3 osoby (po ok 60kg każda) kilkadziesiąt kg ładunku.
Średnie zużycie z całej trasy 6.9 l/100km
przy spokojnej jeździe 90km/h - 4.5-4.9/100
120 km/h - nieco powyżej 9l/100 - zwiększanie prędkości o każde 10km/h to mniej więcej litr paliwa dodatkowo
Zatem przy 140km/h po w miarę płaskim terenie 11-11.5/100km
Powyżej 140 nie jechałem. Sprawdzane na tempomacie z okresowym resetem średniego spalania
Przy dynamicznym wyprzedzaniu podobnie do tego co pisał Cav - redukcja 3/4 bieg, na wyższych dzieje się niewiele.
Dzisiaj przy spokojniejszej powrotnej jeździe (brak autostrad), czyli 130 na ekspresówkach i 100-130 na normalnych drogach, spalanie w Dusterze tce też wyszło o wiele lepsze - zamknął się w równych 8 litrach.
A to już dużo lepsze wyniki, takich się właśnie spodziewałem, więc jednak go nie skreślam gdy Renault zdecyduje się jednak wymienić mi auto.
Zwłaszcza gdy piszesz, że Nissan palił Ci podobnie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 18:29
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.
Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija?
To jest nowe auto, nie ma co za bardzo sprawdzać.
Przypominam że mowa o testowym 1.2 tce 4x2, bo 4x4 nie występuje z tym silnikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum