DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-06-14, 10:46   

ZbujMadej napisał/a:

Jak się chce turbo-benzynę, to trzeba być albo kapelusznikiem - wtedy delikatna jazda 80-100km/h = w miarę niskie spalanie, albo bogatym człowiekiem, żeby szybko jeździć.


A jak się chce 1.6 wolnossące to kim trzeba być ???? ..... Geniuszem ???? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-06-14, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-14, 12:11   

Mam Lodgy i dziś zatankowałem paliwo na full i średnie zużycie paliwa wyszło 8,01l noPb.
Trasa: około 150 km poza miastem, a reszta na dojazdy do miasta. Klima właczona na ok.30% z całej trasy. Moje dane z motostat: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/66707
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-14, 19:10   

piotr. z napisał/a:

DD nie jest stworzona do takiej jazdy jaką stosowałeś w osobówkach.


A powinien.
Bo SUV to z założenia taki samochód, który ma połączyć jazdę autostradową, z możliwością jazdy w terenie.
Nie odwrotnie.
I nie mów mi, że to wina powierzchni czołowej, bo nawet duże terenówki, z silnikami rzędu 3l potrafią przy 130 palić mniej niż Duster.
A co dopiero lekkie, niższe i z mniejszym dieslem auto.
Więc coś tu chyba jest nie tak.
Z projektantami Dustera, nie ze mną, choćbyś nadal próbował to sugerować.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-14, 19:21   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
na trasie porażka na całej linii.


Cav, Ty szukałeś niskiej osobówki o dużej mocy i momencie (Octavia w dieslu jest fajna, ale to jeszcze nie to), a wziąłeś jeden z najmniejszych SUVów.


Nie.
Szukałem osobówki o wyższym prześwicie, która poradzi sobie również poza asfaltem.
Właśnie SUV jest klasą która spełnia te wymagania.
I konkurencja Dustera to potrafi, a te SZCZEGÓŁY które różnią ją od Dustera, nie mają prawa dawać takich negatywnych efektów.
A jeśli dają - to znaczy że w Dusterze coś spieprzono.
Nie wiem co, to jest pytanie dla projektantów.
Może to skrzynia, może nie położono odpowiedniego nacisku na aerodynamikę, ale efekt jest zły i tyle.
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart.
Tak się auta robiło kilkadziesiąt lat temu, a i to tylko te najbardziej badziewne.
I nawet cena niższa o 10% tego nie tłumaczy - a mniej więcej tyle mniej kosztuje Duster 1.2 tce Prestige w porównaniu do nowego Quashqaia 1.2 z tym samym silnikiem, który na dziś w promocji zaczyna się od 69 000.
I mimo że QQ ma 10 koni mniej, to Vmax ma o 10 km/h większy, a spalanie pewnie nie będzie wyższe, a jest szansa że będzie niższe.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-14, 20:03   

Źle ktoś założył że ludzie piszą prawdę o swoich spalaniach .
jak tak by czytać internet to 1.5 dci każdemu pali poniżej 5 l a wszyscy jeżdżą powyżej 140
bo tak niektórzy piszą że spalanie 5.3 i bardzo dynamiczna jazda :lol:
spalanie do 10 l w dislu jak się ciśnie to jest moralne .
Disel mało pali jak się nim delikatnie jeździ a jak przyciśnie to jak benzyna .
No i spalanie chwilowe też można sobie miedzy bajki włożyć .
Znajomemu przy 200 pokazuje 7.3 :D realnie na stacji ok 12
No chyba że ktoś by jechał idealnie po prostej drodze bez hamowania to może by mu te 7 spaliło
2.0 diseal z turbo ok 140 kucy

8 na trasie to jest tyle ile taki klekot pali , pewnie jak by to było tak z 2.0 to paliło by mniej .
Ilu oczekujesz ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-14, 20:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-14, 21:00   

route2000 napisał/a:
Mam Lodgy i dziś zatankowałem paliwo na full i średnie zużycie paliwa wyszło 8,01l noPb.
Trasa: około 150 km poza miastem, a reszta na dojazdy do miasta. Klima właczona na ok.30% z całej trasy. Moje dane z motostat: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/66707


U mnie drugi już silnik 1.6 mpi pali dokładnie tyle ile podaje instrukcja. I to bez specjalnego oszczędzania silnika.

Średnie spalanie LPG na poziomie 10 l./100km uważam za rewelacyjne, trasa 8.5 l./100 km, miasto 12 l./100km. Przy obecnych cenach LPG 2.20-2.30 zł/l. w Lublinie, żyć nie umierać...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-14, 21:07   

Ja nie kłamię . Zdjęć z wyświetlaniem zegarów nie przerabiałem w Photoshopie.
Jeśli nie wierzy ktoś to jego problem.
Poza tym dlaczego miałby więcej palić ? Skoro mniejsza komora spalania niż 2.0 czy 1.9, może od pompowtryskiwaczy trochę więcej pali diesel z na magistrali COMMON RAIL , ale jest cichszy , związku z tym m.in. że wtrysk jest podzielony na kilka momentów ruchu tłoka a nie tylko w GMP .
Miałem fiata 1.9 JTD ( common rail - 1 generacji ) i golfa IV 1.9tdi na pompie rotacyjnej VP37 z nastawnikiem wtrysku sterowanym cewką totalnie mechanicznie "na sprężynce" i oba podobnie spalały, oczywiście JTD - odznacza się wyższą kulturą pracy. Na trasie z tego co pamiętam ok. 5.5L , po mieście od 6 do 7l w zimie przy niedomagającym termostacie i EGrze ( Warszawa/ Wrocław ).
A w daćce spalanie jest właśnie teraz np. w okresie "letnim" < 6L/100km jazdą m.in. 130-140 do Poznania A2.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-14, 21:59   

No o to chodzi każdy się chwali jak mu mało spali a nie pisze jak spali więcej dlatego potem ludzie się zastanawiają co ich pojazd tyle spala.
Druga sprawa że nie wierze że przy dynamicznej jeździe komuś pali tyle co na trasie , pewnie dla niego dynamiczna jazda to zmiana biegów przy 2,5 tyś :lol:

Też bym mógł napisać że mi pali 7 l przy dynamicznej jeździ tylko w praktyce to wyglądało tak że jechałem za tirem 100 km
Ludzie zawsze mają tendencje do podkręcania swoich wyników żeby lepiej się poczuć , wszędzie tego pełno w internecie .
Ja uważam że 8 l to dobry wynik nie ma co narzekać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-14, 22:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 06:12   

Karenzo napisał/a:

8 na trasie to jest tyle ile taki klekot pali , pewnie jak by to było tak z 2.0 to paliło by mniej .
Ilu oczekujesz ?


Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.

Różnica rzędu 3 l jest więc zdecydowanie za duża, wiadomo że Duster nie mógł palić tyle co Ceed, ale bez przesady, nie o 60% więcej.

8l to jest po prostu za dużo, tyle palą klekoty o pół tony cięższe i z dużo mocniejszymi silnikami.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-15, 08:02   

Cav napisał/a:
Szukałem osobówki o wyższym prześwicie, która poradzi sobie również poza asfaltem.

To Skoda Octavia Scout czy Subaru Outback.
Cav napisał/a:
Właśnie SUV jest klasą która spełnia te wymagania.
I konkurencja Dustera to potrafi

Czy przyjrzałeś się osiągom konkurencji Dustera? Są podobne, a jeśli wyższe, to za bardzo duże pieniądze. W Dusterze niedopracowano kilku rzeczy, zwł. w "jedynce", ale sądzę, że to były celowe zabiegi. Obecna wersja jest już całkiem OK - producent posłuchał tego, co mówili użytkownicy. Powstało skuteczne auto za 30 proc. niższą cenę niż - w pewnych przypadkach/aspektach lepsza - konkurencja. Duster bardzo skutecznie jeździ po polskich - i nie tylko, bo także rumuńskich, brazylijskich, indyjskich, rosyjskich (jeśli ktoś był w tych krajach, rozumie, o czym piszę) - drogach. Lepiej niż to opisują dziennikarze radzi sobie na autostradach.
Po prostu: źle wybrałeś samochód. Poskąpiłeś i masz żal. Miej do siebie, a nie do auta, które jest, jakie jest.

Cav napisał/a:
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart

Oj, przejrzyj sobie dane samochodów podobnych (!!!) do DD. Poza tym, w Europie i innych cywilizowanych krajach - poza Niemcami - nie wolno jeździć z taką prędkością.
Prędkość DD osiąga wystarczającą, natomiast ma inne niedomagania pod względem osiągów, których nie widzisz, bo jeszcze nie pojeździłeś tym autem w różnych warunkach. Zalety DD w relacji do ceny są ogromne.
Teraz co do porównań: jakimi małymi SUVami jeździłeś? Najnowsza Toya huczy od wiatru, jak DD, ale żaden dziennikarz nie robił jej z tego powodu zarzutów (DD robiono). Zapewne lepiej się sprawuje na autostradzie, ale za jaką cenę? Dwukrotną. Kup sobie Toyę. Będziesz miał, co lubisz. Sporą szybkość, jeszcze większe spalanie i duuużo elektroniki, która będzie za Ciebie decydowała, jak jechać. Mituwisi - ten większy, Outlander, mniejszego nie znam, nie jeździłem - przysparza właścicielom sporo kłopotów. Tyle, że nie zdecydowałem się od kolegi kupić 4-letniego dieselka o rozsądnym przebiegu (zresztą, sam kolega mi to odradzał, a chciał sprzedać za 45 tys. zł). A to auto za 150 tys.zł. Pali też jak smok, w porównaniu z Dusterem,
ale ma moc i prędkość większą. Przyjrzyj się też i przejedź Vitarą - zobaczymy, co powiesz. Nie powiedziałbym, że jej osiągi aż tak przewyższają DD, że warto dopłacić. Dopłata - w tych wszystkich przypadkach zresztą, nie tylko Vitary - jest za komfort, elektronikę, design. I powiem: tak, jak najbardziej warto, jeśli komuś na tym zależy i go na to stać. Mnie nie było stać, a Rumunka, zasadniczo mi wystarcza, choć mam świadomość jej braków. Budzi nawet sympatię, w przeciwieństwie do wielu innych aut, które nie budzą żadnych emocji.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-06-15, 12:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
dwakleszcze 


Marka: renault
Model: clio
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-15, 08:07   

Apropos podawanego przez Cava spalanie Dustera 1.2 TCE niżej moje doświadczenia z Nissanem QQ z tym samym sinikiem.
Przejechałem wczoraj trasę Janki - Olsztyn nowym Nissanem QQ 1.2 turbo. Na pokładzie 3 osoby (po ok 60kg każda) kilkadziesiąt kg ładunku.
Średnie zużycie z całej trasy 6.9 l/100km
przy spokojnej jeździe 90km/h - 4.5-4.9/100
120 km/h - nieco powyżej 9l/100 - zwiększanie prędkości o każde 10km/h to mniej więcej litr paliwa dodatkowo
Zatem przy 140km/h po w miarę płaskim terenie 11-11.5/100km
Powyżej 140 nie jechałem. Sprawdzane na tempomacie z okresowym resetem średniego spalania
Przy dynamicznym wyprzedzaniu podobnie do tego co pisał Cav - redukcja 3/4 bieg, na wyższych dzieje się niewiele.
Ostatnio zmieniony przez dwakleszcze 2014-06-15, 08:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-06-15, 08:45   

Cav, czytam Twoje posty i czytam, i oczy mi ze zdziwienia się coraz większe robią.
Wychodzi mi na to, że za 70tys. PLN chcesz mieć auto o osiągach i jakości, jak za co najmniej 150tys. Pod tym względem zgadzam się z kolegą Piku.

Napisałem Ci raz, napiszę po raz kolejny :
Nie ma silników "za słabych" do auta - to tylko kierowca wybiera niewłaściwe auto dla siebie.
Wybrałeś błędnie i masz pretensje do wszystkiego, tylko nie do siebie. Oddaj Ty ten samochód, bo wrzodów z nerwów dostaniesz. Dacia Duster działa tak, jak Renault zamierzył (czyli dokładnie niska cena = niższa jakość/osiągi) bo inaczej Renault poszedłby drogą WV i Skody, gdzie Skoda już dawno przegoniła WV i zabiera mu zyski.

U mnie obecne auto przy kapeluszniczej jeździe z dwójką dzieci i zgodnie z przepisami (maks. 90+10 km/h "tolerancji") pali w trasie 6-6,5L PB. Za to jak jechałem do Chorwacji non-stop z północy Polski (3 osoby + pełny bagażnik ekwipunku i żarcia) to spalił prawie 9L przy prędkościach 140-150 km/h.
Za to w mieście pali 9L i koniec. Jak Duster (który jest większy i cięższy) spali mi w mieście poniżej 10L , to będę zadowolony i nie zamierzam narzekać.

A tak w ogóle, to polecam lekturę MOTOR SUV 4x4 Crossover , nr 1 kwiecień-maj 2014 - pokazują generalnie całą konkurecję Dustera, więc można wybierać i przebierać, zarówno nowe, jak i używane.
Tylko jest jedno ale....w większości kosztują o 25-35 tys. więcej niż Dacia.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 09:07   

Cav napisał/a:

Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.


Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem :roll: :shock: .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija? :mrgreen:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-15, 09:27   

Cav napisał/a:
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart.

Cav a Ty nie masz na drugie imię "fi" :?:
Był na forom taki... :roll:
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 563
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-06-15, 12:20   

Hmm a to ciekawe doświadczenie z Tce.
Wrzucę swoje trzy grosze w temacie spalania. Wczoraj byliśmy na dwie "daczki" w Warszawie na X Pucharze Polski Dzieci w Karate Fudokan. Samochody załadowane na 70% ładowności - po 5 osób w każdym + bagaże.
Tankowanie w Cierpicach przed obwodnicą Torunia i wjazdem na A1. Przejechane 279,6 km z Cierpic do Warszawy na Lindego 20 i po zawodach na Górczewszką do Wola Park na obiad i tankowanie. Prędkość na A1 i A2 utrzymywana non stop to 145-150 km/h wg GPS - licznik na ~~160km/h a obrotomierz 4500 obr/min - spalanie do Warszawy - 13,5 l LPG/ 100 km w loganie (dastera nie liczyłem - leciał za mną i powoziła MNŻ).
Powrót - wyjazd z Wawy z Górczyńskiej i tankowanie w Pawłówku na końcu obwodnicy Bydgoszczy. Obciążenie takie same ale prędkość ustawiona na ciut niższą wg GPS 130-135, obroty około 4000-4100 i 140 km/h wg licznika - spalanie 13,3 l/100 km - warunki totalnie pod wiatr i z bocznym wiatrem. :-D

Więc wydaje mi się że jest to jazda dynamiczna (liczyłem samochody które mnie wyprzedziły - w te i nazad wyszło 48 szybszych) - moje wolnossaki 87 i 105 koników dają radę. :-D :-D :-D
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-15, 12:45   

ZbujMadej napisał/a:
polecam lekturę MOTOR SUV 4x4 Crossover , nr 1 kwiecień-maj 2014


Zbuju, tego się już nie da kupić w kiosku. Mógłbyś zeskanować w rozsądnej rozdzielczości i zamieścić do pobrania?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 13:04   

Według mnie duster spalił dokładnie tyle samo .
mi właśnie przy ok 160 pali 13,5 LPG
przy czym ma ok 3900 -4000 obr
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-15, 13:10   

Karenzo napisał/a:
duster przy ok 160 pali 13,5 LPG
przy czym ma ok 3900 -4000 obr


Karenzo,
Skoda Octavia 1,6 benz. na piątym biegu osiąga 3 tys. obrotów przy 90 km/h, a przy 130 - ma 4 tys. obrotów.
Moja Rumunka ma ok. 2 tys. obrotów przy 90 km/h (oczywiście 6 bieg) i ok. 3 tys. przy 130 km/h. To jest tysiąc obrotów mniej. Podobnie jak Rumuna wygląda sprawa z obrotami w Fabii z silnikiem 1,2 tsi 86 km. To bardzo zgrabne "zsynchronizowanie" obrotów z prędkościami. Twoje wskazania mówią, że benzynowa DD ma obroty niższe od Octavii. To dziwi.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-15, 15:17   

piku napisał/a:
ZbujMadej napisał/a:
polecam lekturę MOTOR SUV 4x4 Crossover , nr 1 kwiecień-maj 2014


Zbuju, tego się już nie da kupić w kiosku. Mógłbyś zeskanować w rozsądnej rozdzielczości i zamieścić do pobrania?


masz na myśli ten artykuł porównujący koszty utrzymania 25 różnych kompaktowych suv?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-15, 16:05   

Może chodzi o ten magazyn:
http://www.magazynauto.pl...ody,nId,1407731
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-15, 17:51   

Kolejne tankowanie tym razem jazda 50/50 miasto/trasa (dane z całego zbiornika):
Średnie spalanie wg. komputera - 4,6 l/100km (rzeczywiste 4,76)

Na zbiorniku przejechałem 958 km i pozostała jeszcze jedna cegiełka (więc spokojnie można 1000 km przejechać na jednym tankowaniu) :-D





 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 18:22   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Szukałem osobówki o wyższym prześwicie, która poradzi sobie również poza asfaltem.

To Skoda Octavia Scout czy Subaru Outback.
Cav napisał/a:
Właśnie SUV jest klasą która spełnia te wymagania.
I konkurencja Dustera to potrafi

Czy przyjrzałeś się osiągom konkurencji Dustera? Są podobne, a jeśli wyższe, to za bardzo duże pieniądze.


A jakim mam się przyjrzeć?
Bo Vmax Duster ma najniższy i to od każdej konkurencji.

A te rzekomo "duże" pieniądze zaczynają się od +10%.
Czyli różnica żadna/
Oczywiście mówimy o topowych wersjach Dustera (inne nie wchodzą w rachubę, nawet topowe są zbyt ubogie) i najniższych wersjach konkurencji.

piku napisał/a:

W Dusterze niedopracowano kilku rzeczy, zwł. w "jedynce", ale sądzę, że to były celowe zabiegi. Obecna wersja jest już całkiem OK - producent posłuchał tego, co mówili użytkownicy. Powstało skuteczne auto za 30 proc. niższą cenę niż - w pewnych przypadkach/aspektach lepsza - konkurencja.


Przypominam, że SUV to nie terenówka i nie można jej oceniać wyłączając jazdę POZA terenem, a tutaj Duster sobie po prostu radzi, tak jak ta konkurencja w terenie - czyli kiepsko.
Nie każdy jest leśnikiem i chce użytkować SUV-a TYLKO w terenie.

piku napisał/a:

Duster bardzo skutecznie jeździ po polskich - i nie tylko, bo także rumuńskich, brazylijskich, indyjskich, rosyjskich (jeśli ktoś był w tych krajach, rozumie, o czym piszę) - drogach.


No właśnie nie bardzo skutecznie i o tym przecież piszę w tym wątku.

piku napisał/a:

Lepiej niż to opisują dziennikarze radzi sobie na autostradach.


Zależy co kto potrzebuje.
Wg mnie radzi sobie na nich źle, bo jest za wolny, ma za wysokie obroty i za dużo pali.
Prawdopodobnie przyczyna wszystkich trzech skutków jest taka sama - nadmierne skąpstwo producenta.

piku napisał/a:

Po prostu: źle wybrałeś samochód.


Na to wychodzi, ale jeśli w ten sposób oceniasz Dustera, to będę musiał go trochę bronić.
To nie ja źle wybrałem, tylko producent źle go skontruował i wyprodukował.
Brakuje mu naprawdę niewiele do konkurencji, jestem przekonany że za śmieszne pieniądze można by to poprawić.
I że celowo jest pogorszony, żeby nie stanowił konkurencji do normalnych samochodów, w tym tych z koncernu Renault.

piku napisał/a:

Poskąpiłeś i masz żal. Miej do siebie, a nie do auta, które jest, jakie jest.


Jest jakie jest, bo ktoś je skopał.
A to fajne auto i można by je zrobić lepiej nic na tym nie tracąc.
Więc mam prawo mieć żal że tak się nie stało.




piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Auto za 60-70 tys, które w najlepszej i najmocniejszej wersji nie potrafi przekroczyć 170, to jest jakiś kiepski żart

Oj, przejrzyj sobie dane samochodów podobnych (!!!) do DD.


Po nauczce z Dusterem przestałem oglądać katalogi, bo Renault wypisał w nich stek bzdur.
Auta testuję osobiście, żeby mieć porównanie.
To powyżej to właśnie wnioski z testów.

piku napisał/a:

Poza tym, w Europie i innych cywilizowanych krajach - poza Niemcami - nie wolno jeździć z taką prędkością.


Nie będę nawet silił się na odpowiadanie na kapelusznicze dyrdymały w tym stylu.

piku napisał/a:

Prędkość DD osiąga wystarczającą,


No właśnie niestety nie osiąga.
Nawet tej mizernej, którą producent deklaruje w katalogach nie jest w stanie (przynajmniej 1.2).

piku napisał/a:

Teraz co do porównań: jakimi małymi SUVami jeździłeś?


Mokka (Vmax 190-193), Quashqai (Vmax od 185 do 198), Sportage (Vmax 178) i Dusterem (Vmax od 168 do 175, ale tyle nie jedzie, realnie oceniam na jakieś 155-165), Capturem (192), Stepwayem (160).
Spalanie podobne, obroty z wyjątkiem Stepwaya wszędzie niższe od Dustera, poza benzynowym Nissanem lepiej się zbierają.
W tym tygodniu mam zamiar sprawdzić Citroena Aircrossa i DS4
Tak, wiem że w terenie wszystkie będą gorsze, ale teren to tylko część moich potrzeb.
A mają być spełnione wszystkie.

piku napisał/a:

> Najnowsza Toya huczy od wiatru


Tyle że ta firma nie ma nic w klasie Dustera.
Nowa RAV4 to jest pomyłka i jednak auto u numer większe.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 18:26   

dwakleszcze napisał/a:
Apropos podawanego przez Cava spalanie Dustera 1.2 TCE niżej moje doświadczenia z Nissanem QQ z tym samym sinikiem.
Przejechałem wczoraj trasę Janki - Olsztyn nowym Nissanem QQ 1.2 turbo. Na pokładzie 3 osoby (po ok 60kg każda) kilkadziesiąt kg ładunku.
Średnie zużycie z całej trasy 6.9 l/100km
przy spokojnej jeździe 90km/h - 4.5-4.9/100
120 km/h - nieco powyżej 9l/100 - zwiększanie prędkości o każde 10km/h to mniej więcej litr paliwa dodatkowo
Zatem przy 140km/h po w miarę płaskim terenie 11-11.5/100km
Powyżej 140 nie jechałem. Sprawdzane na tempomacie z okresowym resetem średniego spalania
Przy dynamicznym wyprzedzaniu podobnie do tego co pisał Cav - redukcja 3/4 bieg, na wyższych dzieje się niewiele.


Dzisiaj przy spokojniejszej powrotnej jeździe (brak autostrad), czyli 130 na ekspresówkach i 100-130 na normalnych drogach, spalanie w Dusterze tce też wyszło o wiele lepsze - zamknął się w równych 8 litrach.
A to już dużo lepsze wyniki, takich się właśnie spodziewałem, więc jednak go nie skreślam gdy Renault zdecyduje się jednak wymienić mi auto.
Zwłaszcza gdy piszesz, że Nissan palił Ci podobnie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 18:29   

corrado napisał/a:
Cav napisał/a:

Dodaj, że to 8, to jest niezbyt szybka jazda, z max 120 na autostradzie.
W takich warunkach zwykły kompakt z podobnym silnikiem, mieści się w 5-5,5 l.
8 pali gdy jedzie 180-200 km/h.


Jeżeli 8L pali przy 120km/h to zdecydowanie za dużo i coś nie tak z silnikiem :roll: :shock: .
Sprawdxone wszystko w osprzecie silnika? turbo, IC, termostat, przepływka , szczelność połączeń?
Wg mnie powinien palić na takiej prostej maksymnalnie ok 6-6.5L w tej wersji 110km 4x4 .
Moze reczny nie odbija? :mrgreen:


To jest nowe auto, nie ma co za bardzo sprawdzać.
Przypominam że mowa o testowym 1.2 tce 4x2, bo 4x4 nie występuje z tym silnikiem.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-06-15, 20:16   

Cytat:
Piku
Może chodzi o ten magazyn:
http://www.magazynauto.pl...ody,nId,1407731


znalazłem w czeluści sieci - ściągajcie, skąd komu wygodnie.

http://uploaded.net/file/rp57mmyn/mws_01_2014.pdf

https://www.oboom.com/5JZC772E/mws_01_2014.pdf

http://bitshare.com/files...1_2014.pdf.html

http://freakshare.com/fil...1_2014.pdf.html

http://turbobit.net/avxhb...1_2014.pdf.html

http://catshare.net/RWn7i...mws_01_2014.pdf

http://rapidu.net/8411862047/mws_01_2014.pdf

http://rapidgator.net/fil...1_2014.pdf.html

P.S. Jeśli podawanie takich linków jest niedozwolone, to proszę Moda o skasowanie postu lub informację - sam to zrobię :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne