DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
instalować LPG czy nie
Autor Wiadomość
Marcela 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączyła: 15 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-06-15, 12:35   instalować LPG czy nie

witam,
od jakiegoś czasu rozważam instalację LPG , czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy warto i na co należy zwrócić uwagę przy wyborze instalacji ?

z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 13:01   

Czy warto to sobie sam policz po przebiegach jakie robisz.
Ja robiąc po 10-15k rocznie na samochód ani myślę bawić się w podtlenki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 13:45   

Marcela napisał/a:
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy warto

Od strony ekonomicznej - inwestycja jest na pewno opłacalna.

Natomiast czy dla Ciebie jest to warte konieczności dbania o dodatkowe sprawy, związane z instalacją gazową, to już musisz sobie sama odpowiedzieć.

Tematów omawiających eksploatację auta na gaz jest zarówno na naszym forum, jak i w innych miejscach internetów mnóstwo - http://www.daciaklub.pl/forum/search.php / http://google.pl (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-15, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcela 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączyła: 15 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-06-15, 14:08   

znalazłam jakiś kalkulator, wg którego wyszło, że w sumie by mi się opłacało.

Teraz pytanie od czego mam zacząć- czy znaleźć fachowca i się zdać na niego, czy na własną rękę szukać instalacji i z nią się zgłosić do warsztatu ?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 14:11   

Marcela napisał/a:
znalazłam jakiś kalkulator, wg którego wyszło, że w sumie by mi się opłacało.
Jakie robisz przebiegi roczne ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 14:18   

Marcela napisał/a:
od czego mam zacząć- czy znaleźć fachowca

Tak - i to dobrego, a nie taniego.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-15, 14:23   

Marcela napisał/a:
znalazłam jakiś kalkulator, wg którego wyszło, że w sumie by mi się opłacało.

Teraz pytanie od czego mam zacząć- czy znaleźć fachowca i się zdać na niego, czy na własną rękę szukać instalacji i z nią się zgłosić do warsztatu ?
Zdradzę Ci małą tajemnicę naszego dealera Dacii z Białegostoku. Za 2600zł (to była cena dla Dustera. W Sandero może być tańsza) masz instalację gazową "dealerską z Motozbytu" w firmie Forcars na ul.Słonimskiej . Wiem bo przypadkiem kupiłem na Grouponie usługę wymiany kół na zimę i zobaczyłem u nich na warsztacie nowego Dustera II, który nie został jeszcze wydany klientowi przez salon. Było to na początku grudnia 2013 r. Miał już założone Łomżyńskie blachy. Montowali akurat zbiornik gazu pod podłogą. Przyjechał na lawecie i na niej wrócił aby opony nie nosiły śladów jazdy. Instalację jaką wstawiają to OMVL. Właściciel serwisu również nie miał dobrego zdania o fabrycznej LandiRenzo.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-06-15, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-15, 15:28   

montaż LPG podyktowany jest wyłącznie ekonomią, bo gaz pogarsza osiągi, zabiera miejsce w bagażniku, zmusza do częstszych przeglądów a podczas eksploatacji wcześniej czy później przynosi różne, niekoniecznie przyjemne niespodzianki ( jak chociażby opisana na forum korozja wlewu). Przy założeniu niewielkich 10-12 tys przebiegów rocznych i zamiarze eksploatacji przez ok 5 lat z pewnością nie warto, bo pozbędziemy się auta, w którym dopiero co zwróciła się inwestycja. A jeśli nawet planujemy jeździć dłużej i więcej , to dla niektórych dopłata tych kilkunastu zł do każdych 100 km jest po prostu ceną za pozbycie się wspomnianych wyżej niedogodności. Ja nie montowałem i nie planuję. Uważam,że w chwili odsprzedaży auta dla potencjalnego nabywcy (również będąego zwolennikiem tej przeróbki) brak LPG będzie stanowił raczej zaletę niż wadę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-15, 15:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 15:38   

Dar1962 napisał/a:
Uważam,że w chwili odsprzedaży auta dla potencjalnego nabywcy brak LPG będzie stanowił raczej zaletę niż wadę
Pół biedy jak sprzedajesz powiedzmy 3 latka, ale przy np 6-8 latku jak ktoś sprzedaje auto z gazem to opinia o nim jest dosyć jasna. Może nie zawsze prawdziwa, ale dość klarowna :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-15, 15:41   

kierowcy dzielą się na zwolenników LPG i jego przeciwników. Ja należę do tych drugich. Jeśli zaś byłbym w grupie pierwszej i szukałbym używanego Dustera, to im auto byłoby starsze, tym bardziej z daleka trzymałbym się od egzemplarzy z LPG.Dotyczy to zresztą każdego auta, niezależnie od marki. Kupiłbym pojazd bez instalacji, w dobrej kondycji mechanicznej a potem sam dopiero zlecałbym jej montaż. Aby widziały gały, co brały
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-15, 15:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-06-15, 21:30   

dorastałem w czasach gdy nr silnika był odnotowywany w DR i raczej nie był traktowany ot tak jako część zamienna. Dziś swap silnika na inny lub wymiana na taki sam to żadna nowinka. Koszt nie jest jakiś ogromny jak się patrzy po allegro. Następnie o ile uzasadni się ekonomicznie montaż LPG to jak najbardziej polecę każdemu to rozwiązanie bo wzrasta zasięg auta, jest tanio itp. Nowego autka bym nie zagazował bo skraca to przeglądy, ASO się czepia w razie awarii, różnie bywa z zamontowaniem itp.
Żyjemy w czasach gdy wiele osób korzysta z dwóch aut - jedno nowsze, w lepszym stanie itp a drugie na dojazdy do pracy i te zdecydowanie warto brać w benzynie i założyć LPG. Tylko że trzeba robić chociaż te 25-30tys km rocznie (albo i lepiej),zagazować musi dobry spec, pilnować trzeba wymian oleju i filtrów, świec, przewodów WN i nie kupować byle jakich. A i instalacja nie może być byle jaka - poczytać wystarczy ile wytrzymują wtryski itp (np te w najtańszej sekwencji a czarne hana). Bo jak poleci się po kosztach, potem nawali się przy serwisowaniu to robi się nieciekawie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:33   

Jedyny mój problem z lgp jest taki że wcześniej go nie miałem .
No i ten uśmiech na stacji jak leje do pełne i ide zapłacić 70 zł :mrgreen:

Gaz dobrze zrobiony nie ujmuje mocy autu i niczego nie uszkadza .
Zła opinia o gazie wzieła się z nędznych instalatorów którzy robią fuszerkę i zwalają na instalacje . Ja sam tak miałem aż nie znalazłem fachowca a nie druciarza
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-15, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 23:03   

Nikita_Bennet, pytanie mam - kupiłeś kiedyś silnik do swapa ?
Bo jest ich pełno i nawet tanio często, ale ze stan tak sobie, a nawet jak się trafi jakiś względny, to okolicznościowy remont też swoje kosztuje. Pomijając fakt że kupujesz w zasadzie kota w worku.

No i kolejny problem jest taki że jak ktoś zakłada instalacje to wiadomo - dla oszczędności, więc 95% ludzi chce przy instalacji oszczędzić ile się da, zresztą potem też...

Karenzo, Ty nie jesteś jakoś z JKMem spokrewniony ? :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 23:06   

Wolał bym być spokrewniony z jkm niż z tymi oszustami .
choć w tedy pewnie nie jeździł bym dacią
_________________
Moje auto
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 23:14   

Pytam bo lubisz mieć odmienne zdanie od innych, tak dla zasady :)

JKM już ukazał nieco swego prawdziwego oblicza, więc uważaj na swe osądy ;)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-06-15, 23:23   

BigT napisał/a:
Nikita_Bennet, pytanie mam - kupiłeś kiedyś silnik do swapa ?
Bo jest ich pełno i nawet tanio często, ale ze stan tak sobie, a nawet jak się trafi jakiś względny, to okolicznościowy remont też swoje kosztuje. Pomijając fakt że kupujesz w zasadzie kota w worku.

No i kolejny problem jest taki że jak ktoś zakłada instalacje to wiadomo - dla oszczędności, więc 95% ludzi chce przy instalacji oszczędzić ile się da, zresztą potem też......

Mi na razie w autach nie padły silniki, jedynie w jednym ciągniku był robiony remont z wymianą bloku (poprzedni właściciel-kretyn zalał go wodą). Znajomi parę razy skrzynie wymieniali w autach, jeden wymieniał silnik ale to było dla podniesienia mocy itp. Ogólnie dziś auta to nie to co kiedyś, dużo z UK jest rozbieraków lub bitych i czasem trafiają się dobre silniki - kwestia poszukania.

Co do oszczędności - tak ale oszczędzać trzeba mądrze ;)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 00:05   

Jedyne co dobrze założone lpg może uszkodzić to zawory .
Ale to może po 100-150 tyś a jak nie będziemy za mocno dawać w palnik to się to nie stanie .
Wypalanie zaworów to też nie jest taka tragedia ...
Są też silnik których nie powinno się gazować ale są też takie które świetnie to znoszą tak jak mój K4M

Po pierwsze to nie oszczędzać bo ja oszczędziłem dwie stówki a potem naprawiając partacza wydałem 3 razy tyle .

I napisze to jeszcze raz każdy podaje twardą matematykę a życie życiem .
Jak ktoś ma 2500 zł teraz to nie zostawi go na paliwo tylko na coś innego a za miesiąc przyjdzie żyć z pensji do pensji wtedy autko na lpg to dużo b odciążenie budżetu .


Co do tych przeglądów , problemów itp to kpina , całość sprowadza się tylko do tego że przy normalnym przeglądzie mamy od razu przegląd butli LPG więc płacimy 60 zł więcej za rok
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-16, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 01:14   

Nikita_Bennet napisał/a:
Mi na razie w autach nie padły silniki, jedynie w jednym ciągniku był robiony remont z wymianą bloku (poprzedni właściciel-kretyn zalał go wodą). Znajomi parę razy skrzynie wymieniali w autach, jeden wymieniał silnik ale to było dla podniesienia mocy itp. Ogólnie dziś auta to nie to co kiedyś, dużo z UK jest rozbieraków lub bitych i czasem trafiają się dobre silniki - kwestia poszukania.
Może wspominałem, ale parę lat temu znajomy przeżywał gehennę z c20xe. W skrócie - wybrał najlepszy, zapłacił 2500zł i dostał gwarancję że działa. Działał, ale jak już silnik luźno leży, to można zrobić parę rzeczy, więc remont kosztował prawie drugie tyle :)
 
rakso70 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 + LPG
Silnik: 1.6, 16V.
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 85
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-06-16, 07:10   Re: instalować LPG czy nie

Marcela napisał/a:
witam,
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy warto


Warto.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-06-16, 07:18   

Jak ktoś ma zdrowe członki to po co proteza :?: Oh te oszczędności czasami przesłaniają zdrowy rozsądek. MSZ nie warto.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-16, 07:31   

Karenzo napisał/a:
No i ten uśmiech na stacji jak leje do pełne i ide zapłacić 70 zł

W piątek podskoczyłem do gaziarzy, którzy wymienili mi zbiornik LPG i mówię, że napakuję gazu z 60-61 litrów, licznik dystrybutora już stoi a wielozawór nie odbija. Gościu poprosił abym zatankował na innej stacji bo dziwne jest to, że włazi netto mniej niz powinno a pomimo tego zawór nie odbija; być może pompa na stacji podaje niższe ciśnienie. Pojechałem na inną i w butlę 78 litrową wlazło 73 litry z odbiciem zaworu :mrgreen:
Ale zostawiłem tam prawie stówę więcej niż Ty :mrgreen:



BigT napisał/a:
Może wspominałem, ale parę lat temu znajomy przeżywał gehennę z c20xe. W skrócie - wybrał najlepszy, zapłacił 2500zł i dostał gwarancję że działa. Działał, ale jak już silnik luźno leży, to można zrobić parę rzeczy, więc remont kosztował prawie drugie tyle :)


Dlatego lepiej remontować swój silnik- przynajmniej już jest w cenie zakupu samochodu :mrgreen:
_________________
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-16, 07:31   

LPG mam od czerwca 1998r./trzeci samochód/
W Dusterze założyłem po 6.000km/dotarcie na benzynie/
Zakładałem u dobrego instalatora /5-ty samochód w najbliższej rodzinie/
4ty rok 45.000km. -zero problemów.
Warunek oszczędzać z "głową".
Jestem za LPG
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-16, 08:06   

BigT napisał/a:
95% ludzi chce przy instalacji oszczędzić ile się da, zresztą potem też...

otóż to :-P dlatego odkupowanie kilkuletniego gazowca jest obarczone sporym ryzykiem, jest niemal pewne,że sprzedający nie bawił się do ostatniej chwili w solidny serwis.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-06-16, 10:57   

Dar1962 napisał/a:
jest niemal pewne,że sprzedający nie bawił się do ostatniej chwili w solidny serwis.


Nie rozumiem, dlaczego z gazem nie dbał a bez gazu miałby dbać?

Mam gaz, jestem zadowolony, wlewam za 100PLN do pełna, a nie za 200 PLN.

Spalanie 13l w mieście.

Po regulacji nie czuję żadnej różnicy w jeździe na gazie czy na benzynie.
Nie czuję chwili przełączenia z benzyny na gaz.

Jedyna niedogodność to koło zapasowe w bagażniku. Jakoś mentalnie nie mogę się go pozbyć.
A jak wiemy, koło zapasowe to opcja w samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-06-16, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-06-16, 11:12   

Za mało jeżdżę żeby się to opłacało. Ale gdybym się zdecydował to tylko i wyłącznie na wtrysk w fazie ciekłej taki jak LPI Vialle. Fakt że trzeba dopłacić ten 1000 - 1500 PLN ale odpada większość problemów instalek z parownikiem, po pierwsze brak membrany którą co jakiś czas trzeba wymienić, nie tnie się oryginalnej instalacji chłodnicy, w zimie nie czeka się na nagrzanie płynu bo przełączanie jest sterowane czasem od uruchomienia silnika , procesem wtrysku steruje oryginalny komputer silnika tak jak na benzynie , teoretycznie mniej się powinny wypalać gniazda zaworów.
Cena cały czas spada ostatnio już za 4000 PLN można zamontować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne