DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
instalować LPG czy nie
Autor Wiadomość
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-16, 12:05   

grapess napisał/a:
Spalanie 13l w mieście.

A ile na trasie ?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 21:55   

moze taki warto ?

http://moto.onet.pl/porad...-5-tys-zl/l3e92
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-16, 22:12   

mekintosz napisał/a:
moze taki warto ?

http://moto.onet.pl/porad...-5-tys-zl/l3e92


DrOzda wspomniał o tym dwa posty wyżej ;-)
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 22:27   

Tylko ile trzeba jeździć żeby się zwróciło ?
Jak miałbym dokładać 5k do LPG to zastanowiłbym się nad dieslem mówiąc szczerze.
No o ile 5k to nie jest zaporowo dużo przy nowym wozie, to przy 5 latku jest to znacząca kwota.

Kolejne pytanie - kiedy to się zwróci ?

A jeszcze następne - LPG kupuje się do oszczędzania, więc jak sądzę mało kto da 5k zamiast 2k5 za zwykła instalację.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-16, 22:37   

Zgadzam się z Tobą, ale ma jedną zaletę. Nie wymaga żadnego reduktora wpiętego w obieg cieczy chłodzącej i niezależnie od warunków atmosferycznych bardzo szybko przełącza się na gaz po odpaleniu zimnego silnika (ok. 30 sek). Wtryskiwacze gazowe są sterowane ze sterownika samochodu (taki co steruje wtryskiwaczami benzynowymi) co powoduje, że jazda jest praktycznie nieodczuwalna czy to na gazie czy to na benzynie. Oprócz tego wtrysk ciekłego gazu chłodzi zawory co powoduje że silnik nie ulega szybkiemu zuzyciu jak inne instalacje gazowe. Praktycznie ta cała instalacja gazowa V generacji jest prawie bezobsługowa poza wymianami filtrów i tyle. To rokuje wielką przyszłość dla samochodów z instalacjami gazowymi. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 23:31   

route2000, zgadzam się że jest lepsza, tylko ile samochodów z taką jeździ ? :)
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-06-17, 06:44   

route2000 napisał/a:
Praktycznie ta cała instalacja gazowa V generacji jest prawie bezobsługowa poza wymianami filtrów i tyle. To rokuje wielką przyszłość dla samochodów z instalacjami gazowymi. :-D

Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy post. Z wtryskiem gazu w fazie ciekłej sa tylko 2 problemy: Pompa gazu zużywa się szybciej niż parownik w klasycznej instalacji, a kosztuje znacznie więcej. Druga sprawa to bardzo nieliczne warsztaty obsługują instalki vialle.
Ja mam dobre doświadczenia z gazem ale trzeba sobie zdawać sprawę, że nie każdy silnik dobrze znosi takie zasilanie. Tce raczej nie zagazuję.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-17, 07:53   

cookie, zgadza się. Ja też mam doświadczenie z gazem w samochodach. W swoim życiu już miałem 3 samochody zagazowane przez 12 lat. Pompa nie jest wieczna i z biegiem czasu też ulega zużyciu. Wiadomo, że taka instalacja nie jest dedykowana dla silników z wtryskiem bezpośrednim, bo do tej grupy jest inna odpowiednia instalacja lecz jest jeszcze b.droga (ok.8 tys. zł). Firma Vialle wykonała taki zestaw z myślą dla silników z pośrednim wtryskiem paliwa.
Z biegiem czasu coraz więcej zakładów będzie to instalowało taki zestaw, bo jest coraz bardziej niezawodna. Instalacja IV generacji będzie powoli odchodziła do lamusa tak jak instalacja mieszalnikowa I i II generacji.
Pożyjemy, zobaczymy.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-06-17, 08:12   

0.9 TCE nie ma wtrysku bezpośredniego tylko klasyczny wielopunktowy. Widziałem Logana 0,9 tce z instalką 4 generacji. Ja nie zamontuje raczej gazu z innego powodu/ów: gwarancja na dość wyżyłowany silnik, za małe przebiegi (5-7 tys. km rocznie).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3778
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 08:21   

Co do pompy gazu to w nowych instalacjach pompa z membranowej jest zmieniona na wirnikową więc teoretycznie powinna być bardziej odporna na zużycie. Starszy typ pomp wymagał remontu co kilkadziesiąt tysięcy ale komplet łożysk , membran i oleju można kupić za 100 - 150 PLN a ze złożeniem poradzi sobie każdy mechanik.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-17, 08:27   

cookie
Wszystko się zgadza. Ja rocznie robię około 20 tys. km przebiegu i dlatego mnie najbardziej się opłaca. :-) Codziennie z całą rodziną jedziemy do pracy/szkoły ok. 12 km w jedną stronę (mieszkam poza Lublinem - 3 km od granicy miasta) to dziennie mi wychodzi około 25 km, ale czasem trzeba coś zrobić zakupy czy jeszcze gdzieś podjechać to kilometraż wzrasta nawet do 50 km w ciągu dnia. Dlatego będę instalował gaz, jak zbiorę trochę kasy. Miesięcznie na benzynę wywalam około 700-800 zł... :-/ . Mam jeszcze scenica na gaz to miesięcznie kosztowało mi około 400-500 zł.
Przy takim Twoim rocznym przebiegu to w ogóle nie warto instalować gaz. ;-)

DrOzda, własnie to jest jedna zaleta, że pompę można zregenerować za niewielką kasę.. :-D
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-06-17, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-06-17, 08:37   

DrOzda napisał/a:
Co do pompy gazu to w nowych instalacjach pompa z membranowej jest zmieniona na wirnikową więc teoretycznie powinna być bardziej odporna na zużycie. Starszy typ pomp wymagał remontu co kilkadziesiąt tysięcy ale komplet łożysk , membran i oleju można kupić za 100 - 150 PLN a ze złożeniem poradzi sobie każdy mechanik.

A to o tym nie wiedziałem. Mam od jakiegoś czasu przygodę z dieslem i nie śledziłem tematów gazowych aż tak dokładnie. U mnie w rodzinie to dość popularny sposób na obniżenie kosztów utrzymania samochodu.
Kombinowałem nawet przez chwile nad instalką do diesla(popularny sposób na obniżenie spalania i emisji w Australii). Odpuściłem temat z uwagi na archaiczny model diesla jaki posiadam (problem z dawkowaniem lpg w zależnosci od obciążenia silnika i ciśnienia w dolocie, bo to turboklekot).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-06-17, 16:39   

grapess napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
jest niemal pewne,że sprzedający nie bawił się do ostatniej chwili w solidny serwis.

Nie rozumiem, dlaczego z gazem nie dbał a bez gazu miałby dbać?

Ja również dbam. Dlaczego niby z tytułu posiadania instalacji LPG miałbym, w imię dziwnych oszczędności, ryzykować postój w szczerym polu?
Zgodne z tą logika należałoby, "z uczuciem taniości", (jak głosiła pewna reklama sieci GSM ) zainwestować w "Golfa 1 i 4/4" i założyć w nim gaz. Co więcej w razie odsprzedaży spadek wartości byłby "małą wyższego rzędu" ;)

grapess napisał/a:
Po regulacji nie czuję żadnej różnicy w jeździe na gazie czy na benzynie.
Nie czuję chwili przełączenia z benzyny na gaz.

Nooo, czuć różnicę, w portfelu (szacuję, że po uwzględnieniu kosztów dodatkowych przeglądów, instalacja zwróciłami się jakieś 8..9 kkm temu)
I takie "cyknięcie"gdy z benzyny przełącza się na gaz.

grapess napisał/a:
Jedyna niedogodność to koło zapasowe w bagażniku. Jakoś mentalnie nie mogę się go pozbyć.
Ja również :-D
Jedyna przykrość jak dotąd to problem ze złym zabezpieczeniem przeciwkorozyjnym okolic wlewu LPG w wydaniu ASO.
P.S.
Pasowałoby też zabezpieczyć antykorozyjnie zbiornik LPG jeżeli ma się go na zewnątrz.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2014-06-17, 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 19:00   

piotrres napisał/a:
Ja również dbam. Dlaczego niby z tytułu posiadania instalacji LPG miałbym, w imię dziwnych oszczędności, ryzykować postój w szczerym polu?
Nie rozumiem czemu to tak personalnie odbierasz, czy ktoś Ci zarzucił że nie dbasz o samochód ?
Jest spora grupa ludzi która myśli że z samochodem jest jak z Hondą z opowieści - dolewasz paliwa i wio, a samochód jest przecież bezawaryjny, więc nic się nie psuje, więc trzeba go eksploatować do granic możliwości.
Takich ludzi jest więcej w samochodach z LPG, z najtańszą, kombinowaną instalacją, zakładaną u kogokolwiek, byle taniej.
I wcale nie jest to tak że to tylko wśród starych polonezow, ostatnio na forum pisał ktoś kto nie pojechał na przegląd gwarancyjny po 1 roku, a wydaję mi się że kiedyś czytalem tu o kimś kto miał instalację nie wbitą w dowód.

Dlatego tak mało jest dobrych instalacji, a tak dużo cwaniaków którzy wstawiają byle co po najniższych kosztach, często nie mając o tym pojęcia.
Bo ludzie chcą tanio.

Dlatego tyle sprowadza się do nas rozbitego szrotu, bo każdy chciałby jeździć 3 letnim passatem kupionym za 30tys zł. I parę osób niewiele zmienia w tej statystyce.
 
Marcela 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączyła: 15 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-06-17, 19:07   instalować LPG czy nie

No to mi namieszaliście trochę w głowie :)

Ogólnie bardziej chcę niż nie chcę zakładać, więc bardziej przemawiają do mnie zwolennicy LPG, ale przeciwnikom także bardzo dziękuję za uwagi, bo będę wiedziała, że to nie jest bajka i że trzeba kontrolować i robić częste przeglądy.

Nie wiem czy dużo tych kilometrów robię, ale na paliwo wydaję prawie połowę swojej pensji i czasami odmawiam sobie przyjemności żeby mieć na paliwo, więc trochę to słabe.

Na co więc powinnam zwrócić uwagę przy wyborze instalacji ? Możecie mi coś polecić ?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 19:17   

Cytat:
Nie wiem czy dużo tych kilometrów robię
Nie jest trudno to sprawdzić ;)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-17, 19:25   Re: instalować LPG czy nie

Marcela napisał/a:
No to mi namieszaliście trochę w głowie :)?

jak mawia mój znajomy proboszcz - nie ma idei, są tylko pieniądze :-P
Określ, ile lat planujesz pojeździć autem, ile kilometrów rocznie mniej więcej przejedziesz. Jeśli poniżej 5 lat i mniej niż 10 tys km rocznie - nie opłaca się. Jeśli dłużej i więcej - ma to sens
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-17, 19:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-17, 19:39   

BigT napisał/a:

I wcale nie jest to tak że to tylko wśród starych polonezow, ostatnio na forum pisał ktoś kto nie pojechał na przegląd gwarancyjny po 1 roku, a wydaję mi się że kiedyś czytalem tu o kimś kto miał instalację nie wbitą w dowód.


BigT,
ja nie mam LPG wbitego do dowodu co nie przeszkodziło mi dokonać przeglądu gwarancyjnego po roku użytkowania. Zresztą ciężko to nazwać przeglądem gwarancyjnym- sprawdzenie przez OBD CLIPem, czy sterownik nie nałapał błędów i rozkładanie rąk, że nie mają dostępu do sterownika. Brak błędów też stwierdziłem po podłączeniu się do sterownika więc mi ASO niczego nowego nie obwieściło. Chyba, że był ktoś, kto nie wymieniał filtrów po roku lub przebiegu 20tys. km ale tego nie zarejestrowałem w pamięci (ja wymieniłem po jakichś 17tys. km z lekkim okładem instrukcja mówi o wymianach co 20tys., ASO tylko szczelność sprawdziło). Na instalacji za bardzo się nie oszczędzi jak założy partacz lub zastosowane zostaną słabe komponenty- wtedy do dodatkowych kosztów dochodzi niezadowolenie z LPG. Wymiana świec i kabli zapłonowych też jest konieczna po pewnym przebiegu. Nie ma się co czarować- koło LPG też trzeba chodzić. A że na LPG śmigam ponad 13 lat to i nauczyłem się pewnych podstawowych czynności obsługowych. :->
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 20:10   

piotr. z, wiesz, co by się nie działo, to jednak głupio mieć LPG w sumie nielegalnie :)
Zazdraszczam nerwów :)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-06-17, 20:43   

3 samochody z LPG. Dwa pierwsze poszły dość szybko - bliskie spotkanie IV stopnia z ciężarakiem oraz SKS (pełnoletni). Trzeci - błękitna fala - jeździ dalej. Gdy zakładałem było około 25 000. Obecnie zbliża się do 300 000 km. Silnik - oryginalny, zawory także. Po jakiś 220 000 wymiana uszczelek w całym silniku, pierścieni i miski olejowej (to już zasługa młodego, który "dojeżdża" - zachciało mu się samemu olej wymieniać i przekręcił korek spustowy zrywając gwint). Trochę doświadczenia mam, to wypowiem swoje zdanie:
Odpowiedz sobie na dwa pytania: 1- ile przejeżdżasz ? Może być w miesiącu. jeśli mniej niż 1 000 to nie warto. Jeśli więcej niż 2 000 to raczej warto. Jeśli ponad 3 000 miesięcznie to - zdecydowanie warto. 2 - jak długo masz zamiar jeździć tym samochodem? Jeśli 2-3 lata z przebiegiem do 2 000 to nie warto. Jeśli ponad 5 lat z przebiegiem nie mniejszym niż 1 500 - 2 000 to warto a jeśli dłużej i z większymi przebiegami to zdecydowanie warto.
Jak wpłynie na silnik - Jak zadbasz to będzie dobrze, jak będziesz katować i nie zadbasz, to ...
Zdecydowana większość tych silników dobrze znosi gazowanie u dobrego gazownika
Teraz mniej się tym interesuję mając 2 diesle
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-06-17, 23:28   

BigT napisał/a:
piotrres napisał/a:
Ja również dbam. Dlaczego niby z tytułu posiadania instalacji LPG miałbym, w imię dziwnych oszczędności, ryzykować postój w szczerym polu?


Nie rozumiem czemu to tak personalnie odbierasz, czy ktoś Ci zarzucił że nie dbasz o samochód ?


Ależ nie traktuję tego jako wycieczki personalnej ;-) Ot, tak mi się napisało w I os. lp.: "Ja=" podmiot liryczny :-P

Tak w ogóle, to się "głośno zastanawiałem" na pewny stereotypem panującym w Kraju Kwitnącej Lipy: "ma być tanio = byle jak" co się przekłada na różne dziwne pseudooszczędności, niechlujstwo etc. bomba.
Dla mnie dbanie o sprzęt przekłada się na bezpieczeństwo (co np. ciężko jest miwytłumaczyć moim podwładnym :roll: )

BigT napisał/a:
Bo ludzie chcą tanio.
Dlatego tyle sprowadza się do nas rozbitego szrotu, bo każdy chciałby jeździć 3 letnim passatem kupionym za 30tys zł. I parę osób niewiele zmienia w tej statystyce.

Biorąc pod uwagę ilość to są to bez mała zamówienia publiczne :lol: Kryterium: 1000% Cena. :lol: )
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
rakso70 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 + LPG
Silnik: 1.6, 16V.
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 85
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-06-18, 07:22   

Zaczyna się w tym wątku, kolejna czcza, akademicka dysputa. Dziewczyna ma w aucie silnik 1.6, a w kieszeni parę groszy, to niech zadkłada ten "gaz" i jeździ taniej.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-18, 07:22   

BigT napisał/a:
Bo ludzie chcą tanio
A Waść" natchniety",że wie co chcą ludzie?
Wszyscy użytkownicy LPG piszą:INSTALOWAĆ U DOBREGO FACHOWCA.
Opinia Waści jest tylko Waści nie ludzi.....
Pozdrawiam.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 07:35   

rakso70 napisał/a:
Zaczyna się w tym wątku, kolejna czcza, akademicka dysputa. Dziewczyna ma w aucie silnik 1.6, a w kieszeni parę groszy, to niech zadkłada ten "gaz" i jeździ taniej.
Dziewczyna pyta, więc my odpowiadamy, każdy wedle swoich doświadczeń, w czym problem ?

Cytat:
A Waść" natchniety",że wie co chcą ludzie?
Wszyscy użytkownicy LPG piszą:INSTALOWAĆ U DOBREGO FACHOWCA.
Opinia Waści jest tylko Waści nie ludzi.....
Pozdrawiam.
Przed oczami stoją mi teraz sceny ze zmienników, a konkretnie z kręcenia spadkobierców grundwaldu ;)
Popyt kreuje rynek, a większość kreuje opinię.
Ale na razie to nie wiadomo ile owa Użytkowniczka robi przebiegu i czy nie ma zamiaru w niedługim czasie sprzedać samochód.
 
rakso70 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 + LPG
Silnik: 1.6, 16V.
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 85
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-06-18, 08:10   

BigT napisał/a:
rakso70 napisał/a:
Zaczyna się w tym wątku, kolejna czcza, akademicka dysputa. Dziewczyna ma w aucie silnik 1.6, a w kieszeni parę groszy, to niech zadkłada ten "gaz" i jeździ taniej.
Dziewczyna pyta, więc my odpowiadamy, każdy wedle swoich doświadczeń, w czym problem ?


Najwięcej doświadczeń z instalacją gazową mają Ci, którzy jej nigdy w aucie nie mieli, albo słyszeli co im na ten temat powiedział Pan Władek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne