Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-17, 08:15   

Oooo..... też o tym nie pomyślałem. Tylko kto to zrobi taką poprawkę w ramach gwarancji? Klima włacza się i wyłącza co kilka naście sekund to większość myśli, że to wina leży w ilościach czynnika chłodzącego w układzie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-06-17, 08:30   

Jak sobie oglądałem kompresory na allegro to zauważyłem, ze w tych nowych daciach po 2013 r. montują jakieś mniejsze kompresory i to chyba już nie sa sandeny 7sv16 tylko jakieś małe gówienka. Może one nie maja regulacji wydajności, co by pasowało do częstego taktowania kompresora klimy w tych nowych sandero i loganach. Niska ilość czynnika to niestety częste dobijanie klimy. Przy pojemności ok 800g zauważalny spadek wydajności następuje przy ubytku około 300-350g, co w nowej i szczelnej instalacji oznacza 6-8 lat eksploatacji. Przy pojemności 450g zapewne po 3, góra 5 latach trzeba będzie dobijać czynnika.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-17, 08:41   

W silnikach małej pojemności tak jak 0.9 Tce dają małe kompresorki, by nie zamulać silnika podczas jazdy i stąd takie gówienka.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-06-17, 09:29   

route2000 napisał/a:
W silnikach małej pojemności tak jak 0.9 Tce dają małe kompresorki, by nie zamulać silnika podczas jazdy i stąd takie gówienka.

Przyznałbym Ci rację ale w Clio z silnikiem 0,9 tce dalej wkładają sandeny, a z tego co pamiętam to clio jest nawet cięższe od Logana i Sandero.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 09:45   

route2000 napisał/a:
większość myśli, że to wina leży w ilościach czynnika chłodzącego w układzie.

Bo to jest sprawa podstawowa - dopiero po sprawdzeniu, że czynnika jest właściwa ilość, warto szukać innych przyczyn problemów (jeżeli dalej występują).


Gdyby ktoś nie zauważył w temacie ogólnym o klimatyzacji, to do kompendium dodałem specyfikacje klimy w daciach: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10641
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3716
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-17, 09:54   

cookie napisał/a:
route2000 napisał/a:
W silnikach małej pojemności tak jak 0.9 Tce dają małe kompresorki, by nie zamulać silnika podczas jazdy i stąd takie gówienka.

Przyznałbym Ci rację ale w Clio z silnikiem 0,9 tce dalej wkładają sandeny, a z tego co pamiętam to clio jest nawet cięższe od Logana i Sandero.

Wiadomo, że tam rządzą księgowi a nie inżynierowie i stąd Dacia ma być tańsza i gorsza od Renault Clio, która jest droższa i lepsza. :->
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-06-19, 21:20   

Ja u siebie wczoraj przy dużym upale zauważyłem iż sprężarka parę razy się wyłączyłą i włączyła przy dużym upale i ustawieniu wentylatora na 3. Zauważyłem to po obrotach(wskazówka rosła o 5 kresek i o 5 kresek spadała). Interesuje mnie także czy to normalne że jak stoję np. w korku i mam włączoną klimę to obroty skacza i opadają ok 1 kreski??też tak macie?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-19, 21:58   

To normalne silnik nigdy nie pracuje idealnie równo , a obrotomierz można nazwać orientacyjnym .
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-19, 22:01   

sprzęgło sprężarki się załącza i wyłącza / obnizając lub zwiekszając obciazenie silnika. normalna sprawa
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-19, 22:02   

Ale falowanie na wolnych obrotach wokoło jeden kreski jest normalne .
No chyba że ci na wciśniętym gazie faluje .
_________________
Moje auto
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-20, 16:35   

E tam faluje... obroty - przynajmniej w kopciuchu - są bardzo stabilne, a rosną tylko w przypadku załączenia sprężarki klimy, albo jak jest zimno i załączają się grzałki wentylacji.

A już na pewno klima nie powinna włączać się i wyłączać co kilka sekund.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 16:39   

Ja piszę o drganiu wskazówki o amplitudzie 1-2 obr/min
_________________
Moje auto
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 17:30   

Uprzedzam że wyciszenie wentylatora wentylacji nie jest takie proste, bo wiele czynników mających wpływ na jego głośność ma swój początek w jego budowie, prowadzeniu kanału i tak dalej.
Maty wiele nie pomogą, bo drgania nie są tu głównym problemem, tutaj chodzi raczej o turbulentny przepływ.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-24, 07:24   

bossboss - Jam mam dokładnie tak samo więc chyba TTTM.
 
mikser 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-07-02, 16:24   Klimatyzacja na jałowym i skoki obrotów

Witajcie
jestem świeżo upieczonym posiadaczem Sandero z 2013. Śmiga pięknie (jak na silnik 1.2 ;) ) Jedno mnie zastanawia. Dziś tak z 15 minut siedziałem w aucie czekając na kogoś. Klima włączona. I co jakiś czas skacze z 950 mniej więcej na 1050. Skacze dwa razy i znów spokój i za jakiś czas znowu. Jakby się coś włączało wyłączało i to powodowało? To moje pierwsze auto z klimą, stąd dziwne pytania może, za które z góry przepraszam :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-07-02, 16:35   

Załącza się i wyłącza sprężarka. To normalna praca tej klimatyzacji
_________________

 
mikser 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-07-02, 16:46   

czyli ten skok raz na jakiś czas jest normalny? tak mi się wydawało ale wolałem, się upewnić, dziękuję :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-07-02, 17:08   

mikser napisał/a:
czyli ten skok raz na jakiś czas jest normalny? tak mi się wydawało ale wolałem, się upewnić, dziękuję :)


Wszystko jest ok
_________________

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-07-02, 17:57   

To zależy od okoliczności i szczegółowych objawów:
http://www.daciaklub.pl/f...1639250#1639250

:)
 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-10, 11:08   

mi na postoju też co chwilę włącza się i wyłącza sprężarka klimy, denerwujące jest to i dlatego wybieram się Lodzią do ASO

czy któryś z posiadaczy Lodgy był z tematem zmniejszania ilości czynnika wg opisu Laisara? zadziałało ?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-07-10, 15:27   

lodziaz, U mnie objaw był identyczny po wymianie czynnika. Jak pojechałem do ASO stwierdzili, że powietrze dostało się do układu i stąd te ciągłe włączenia i wyłączenia sprężarki. U mnie włączała się i wyłączała co 2 sekundy
_________________

 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-15, 13:20   

w jakimś wątku znalazłem że kilku użytkowników zmniejszyło ilość czynnika do opisanych przez laisara i sprężarka nie włącza i wyłącza co chwilę

wczoraj byłem w Decarze i jak do wszystkiego TTTM .. to chyba najgorsza odpowiedź jaką można usłyszeć, mam nadzieję że jak pojadę na Puławską to mi pomogą :)

uzyskałem odpowiedź od light7 że po zmniejszeniu ilości czynnika samochód zachowuje się następująco
Cytat:
Częstotliwość włączania i wyłączania kompresora w zależności od temperatury zewnętrznej (od 30 sekund przy 20 stopniach do ciągłego włączenia przy 26 i więcej stopniach)


u mnie np koło 30 st włączała się i wyłączała co chwilę ok 15-20 sek i niestety nie można nic z tym zrobić .. dobrze że chłodzi :)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-15, 13:28   

Byłem niedawno z inną sprawą w serwisie, a przy okazji znów zgłosiłem problemy z klimą (wyłączyła się w trasie do Krakowa: opis zjawiska przedstawił kiedyś Karenzo).
Posiedzieliśmy z panem z serwisu w aucie. Posłuchał, powiedział, że ma się włączać i wyłączać, bo jest tak sprawna, ze nie potrzebuje pracować cały czas. Włączył na maksymalnie zimno i 4 bieg wentylatora. Wtedy klima przestała się włączać i wyłączać co chwila, bo ledwie nadążała. Ten zabieg miał udowadniać, że klima jest wydajna (żeby jeszcze ta sprawność polegała na skutecznych chłodzeniu auta ...). Niestety, dziś, gdy mamy cos ok 30 C w aucie nie gorąco może, ale i nie chłodno.
 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-15, 13:30   

Mariusz, a teraz jak jest ?
pracuje w trybie ciągłym ? czy też włącza się i wyłącza co kilkadziesiąt sekund
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
  Wysłany: 2014-07-15, 13:38   

Hej lodziaz, może i chłodzi jak napisałeś.
Ale np. u mnie nie cały czas - bo w czasie jazdy na długiej trasie na włączonej klimie i temperaturze powietrza ok. 30 st. niestety po jakimś czasie (nie pamiętam ile to było może 2-3 godz.) przestaje chłodzić (nie wiem może zamarza parownik jak koledzy wcześniej napisali).
Uważam, że to jest imitacja klimy a nie klima. Niestety. :evil: :evil: :evil:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne