Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 19:54 Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.
Przedwczoraj tankowałem paliwo, klilka litrów. Wszystko działało aż dziś. Zauważyłem, że mam znów rezerwę. Ponownie dotankowałem kilka litrów by zgasła. Patrzę a wciaż świeci się kontrolka z dystrybutorem. Nie ma wskażań cegiełek , zaś podczas odpalania silnika ikona dystrybutora kilkukrotnie mruga. Pech, że gwarancja się skończyła 8.07 ;-( Macie jakieś pomysły na diagnoze, naprawę zanim udam się do ASO ? Myślałem, że może coś uszkodziałem podczas montażu gniazd 12V ale to było w niedziele i działało na 100%. Ostatnio troszkę padało, może jakaś wilgoć ? Ja rzadko tankuje więcej niż 10l, mało jeżdże. Ostatnio miałem rezerwę, na której przejechałem 30 km. Mógł się zawiesić pływak ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-07-10, 19:58, w całości zmieniany 2 razy
A lampka miga szybko/przerywa jakby było zwarcie conajmniej na płytce zegarów.
Kliknij jeszcze przełącznikiem od zegarów na kierunkowskazie do pozycji ile zostało możliwych km do wyczerpania baku ... ? Jak tam sensowna wartość, to chyba tylko lampka / zwarcie.
Ewentualnie wyjmij zegary - i zobacz czy nie zamokła płytka, skoro podejrzewasz od deszczów. Demontaż prosty w 15-30min to zrobisz.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-10, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:10
Zatankowałem kolejne 5 l. Nic. Nadal mruga. W zbiorniku jest na pewno ok 15 l paliwa. Komputer nie wyświetla prognozowanej ilości km do przejechania - odczytuje prawidłowo popsutą rezerwę.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-10, 22:20 Re: Usterka wskażnika poziomu paliwa oraz rezerwy.
mekintosz napisał/a:
Przedwczoraj tankowałem paliwo, klilka litrów. Wszystko działało aż dziś. Zauważyłem, że mam znów rezerwę. Ponownie dotankowałem kilka litrów by zgasła. Patrzę a wciaż świeci się kontrolka z dystrybutorem. Nie ma wskażań cegiełek , zaś podczas odpalania silnika ikona dystrybutora kilkukrotnie mruga. ]
Zatankuj więcej.
Przy tankowaniu kilku litrów komp nie odczytuje ponownie danych z pływaka, musi być zatankowane więcej.
Zawsze tak miałem w Renault.
Chociaż już 5 l z reguły wystarczyło.
Jest jeszcze jedno wyjście- może działa u Ciebie tryb testowy wskaźników (w Dusterze II już go nie ma), spróbuj go uruchomić, wtedy odczyt powinien być przeprowadzony od nowa.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-07-10, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Miałem podobny przypadek tylko bez mrugania kontrolki paliwa,problem rozwiązałem przez wejście w tryb serwisowy zegarów,a następnie kilka sekund przytrzymałem wciśnięty przycisk do zmiany stanu licznika.Wszystko wróciło do normy paliwa miałem w baku 12 l rezerwa się wyłączyła i pojawiły się dwie cegiełki.U mnie ten sposób zdziałał
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:44
Dziękuję, właśnie wróciłem z testów. Udało mi się na chwilkę uzyskać dwie kreski i zgaszoną rezerwę oraz odczyt pozostałych km. Jednak kontrolka z dystrybutorem cały czas mrugała. Podczas jazdy z poprawną informacją znów wskoczyła rezerwa. Test LCD potwierdza sprawność wyświetlacza. Mam też symbol "Jo" ( low? ) oraz tajemnicze cyfry nie będące przbiegiem pojazdu.
Sprawdź pod tylną kanapą - czy tam połączenie od pływaka jest ok .
Druga sprawa możesz sprawdzić miernikiem , czy masz rezystancję faktycznie wskazującą we wtyczce lewej ( przy słupku ) od zegarów na niski poziom paliwa - wtedy wykluczysz sam zegar i m.in. kontrolkę.
Musiałbym poszukać - miałem rozpiskę pinów w obu wtyczkach zegara. ...
Nie wiem tylko czy umiesz pomierzyć i wyciągniesz zegary.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 22:58
Też pomyślałem o sprawdzeniu okablowania okolicy pompy paliwa. Jutro się za to za dnia wezmę. Jakbyś odszukał parametry oraz dokładnie gdzie mam mierzyć byłbym wdzięczny Czytałem, że w dusterach była jakaś akcja serwisowa właśnie wadliwych pływaków. Nie wiem czy może to tez sandero dotyczyło ?
... Mam też symbol "Jo" ( low? ) oraz tajemnicze cyfry nie będące przbiegiem pojazdu.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
– Usterki "wydatek paliwa" obecne i zapisane w pamięci są wyświetlane jako "D- - - -" w przypadku braku sygnału o wydatku paliwa.
Znaczy się jest duża szansa że to tylko kabelek :)
W sumie jak mi wyskoczył błąd pxxx na torque to w/g opisów wyglądało na być może poważną awarię - a okazało się że to padnięta świeca...
Ostatnio zmieniony przez carolinus 2014-07-11, 00:40, w całości zmieniany 3 razy
To prawdopodobnie brak kontaktu (zaśniedziały styk/prztarty/przerwany/odłączony).
I tu i tu trzeba szukać.
Podejrzewam okolice złącz pod siedzeniem - jeśli często podnosiłeś tylną kanapę mogłeś naruszyć wiązkę i doprowadzić do rozłączenia , lub też wilgoć mogła spowodować zaśniedzenie styku - a to daje identyczny objaw.
Idz wzdłuż okablowania od kanapy do przodu auta , progiem z prawej strony auta - przynajmniej w dusterze. Nie wiem czy nie idzie do sterownika silnika (kolo akumulatora) a stamtąd może do zegarów - ale nie mam teraz schematu elektrycznego.
– Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
"- - -TC" w przypadku zwarcia.
Usterki "temperatura płynu" nie są znaczące, a usterka "TO" nie powinna być brana pod uwagę gdy silnik jest zimny.
– Usterki "czujnik poziomu paliwa" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"-JO- -" w przypadku obwodu przerwanego,
"-JC- -" w przypadku zwarcia.
Czyli masz "JOTO"
co oznacza przerwę w ukladzie czujnika poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego ,
Sprawdź sterownik komputera , przy akumulatorze - wyjmij wtyczki i przepsikaj "kontaktem"
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 14:50
Gdzie jest ten sterownik? Obok skrzynki bezpieczników w komorze silnika czy to metalowe coś przytwierdzone do blachy za akumulatorem, element z radiatorem? Odłączyć plus akumulatora czy wystarczy nie wkładać kluczyka do stacyjki?
Mam szukać w schematach które to piny we wtyczkach?
Jaki silnik K9k 796 ? 86KM ? Umiesz sprawdzić rezystancje ? Czy przewód nie przerwany ?
Nie , tylko alkohol czysty typu izopropylowy. Odłącz całkiem aku przed wyjęciem wtyczek.
1. Temp.chłodziwa :
ELEMENTY istotne:
244 - czujnik temp. płynu chłodzącego
ten środkowy - to ECU- el. 120 ( zamieszczam tylko górna część dla czytelności )
(
jak widać tylko ta wtyczka z największą ilością pinów interesuje)
R212 - to przekaźnik którry łączy z zegarami ( sprawdzić połączenie - to gdzie jest to na 1 fotce ) - sprawdzić czy ma połącznie i czy zmasowane jest dobrze ( masuje też czujnik temp. pł.chł.)
247 - ZEGARY
2. PALIWO
Lokalizacja R2 i zegarów - widać wtyczka lewa przy słupku zegarów
199- czujnik paliwa w baku
R2 - przekaźnik ( wtyczka jak w poprzednim przypadku R212 ) - lokalizacja -> pod zegarami koło bezpieczników
247 - ZEGARY
Czyli czujnik paliwa idzie bezpośrednio do zegarów i tam pewnikiem wszystko oblicza a dopiero stamtąd sygnal o spalanym paliwie idzie do złącza OBD itd.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-11, 18:53, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum