DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.5 DCi ciężko odpala
Autor Wiadomość
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-11, 11:08   1.5 DCi ciężko odpala

Cześć wszystkim,

Ostatnio miałem okazję jeździć autkiem ze stajni VW, też z silnikiem zizla. Zauważyłem, że TDI zdecydowanie szybciej odpala. Tzn. u mnie w DCi silnik odpala po 2-3 sekundach kręcenia, a w zizlu VW właściwie od razu. Przewrażliwiony jestem czy coś jest na rzeczy? Wczoraj zgłębiałem temat i oczywiście może być niska kompresja, słabe wtryski, itp. Jednak od kiedy pamiętam (czyli rok i przebieg 70.000 km ) Logan tak odpalał. Nic nie dymi, nic nie warczy, obroty stabilne. Proszę mnie uspokoić ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 11:13   

U mnie odwrotnie - DCI odpala z pół obrotu i bardzo komfortowy w sensie braku wibracji w porównaniu TDI - ale podobnie jak w JTD ( tez common-rail)

1.9 TDI - VW - odpalał beznadziejnie , zwłaszcza jak się nagrzał - znany problem pomp wtryskowych VP :)

Podsumowując coś "nie halo" u ciebie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 12:53   

2-3 sekundy kręcenie
czy 2 -3 obroty bo to jest różnica .
jak 2-3 sekundy to coś jest nie tak
jak 2-3 obroty jest ok
to może zależeć od paliwa zalej jakąś super verver nitro plus gold i zobacz cz się poprawi
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 13:13   Re: 1.5 DCi ciężko odpala

MCV napisał/a:
Tzn. u mnie w DCi silnik odpala po 2-3 sekundach kręcenia, a w zizlu VW właściwie od razu.


Poza tym mapa dawki rozruchu wtrysku w dieslach ( np. w 1.9TDI AVF) rozpoczyna się od przynajmniej 240 obrotów/min, więc musi przynajmniej te 4obroty na sekunde rozrusznik zakręcić kołem zamachowym.

Cytat:
jak 2-3 obroty jest ok

nie prawda, mapa wtrysku nie jest zorganizowana na ilość obrotów tylko obrotów/minutę
Jeżeli to byłoby w 2-3 obroty /sek to = 120-180obr/min - nie otwierają się wtedy jeszcze wtryskiwacze.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 13:16   Re: 1.5 DCi ciężko odpala

2-3 sekundy pracy rozrusznika to jest zupełnie normalny sposób zapalania dla tego silnika. Mój Logan 1,5 dCi (68 KM) zapala tak od nowości od 2007 roku, obecnie ma 120 tys. km przebiegu. Też mnie to nieco zdziwiło, bo mój niegdysiejszy diesel 1,7 nissana z pompą rotacyjną zapalał od dotknięcia kluczykiem pozycji "start". Ale w Loganie i przy upałach i przy mrozach -20C rozrusznik kręci tyle samo czasu i zawsze zapala od pierwszego razu po 2-3 sekundach. Moim zdaniem nie ma się czym przejmować, jeśli po odpaleniu silnik chodzi równo, obroty nie falują i nie puszcza przy tym czarnego dymu z wydechu.

Czas zapalania zależy od rodzaju softu (Euro 4 ma inny niż Euro 5) oraz typu układu wtryskowego (silniki dCi moga mieć układy wtryskowe od różnych producentów).

Pzdr,
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-07-11, 18:50   

U mnie po 1/2 obrotu już chodzi Tak miał od początku).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-11, 23:06   

corrado napisał/a:
U mnie odwrotnie - DCI odpala z pół obrotu....


krakry1 napisał/a:
U mnie po 1/2 obrotu już chodzi Tak miał od początku).


Nie ma takie możliwości żeby CR czy MPI zapalił w ½ obrotu. Patrz zasada działania.
Takie rzeczy był możliwe tylko przy rzędowych mechanicznych pompach i gaźnikach, Chociaż też tak nie do końca.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-12, 04:05   

U mnie odpala jak na filmie od 2 sek. Na moje ucho to trzy jęki niezapalonej jednostki, ile obrotów nie zgaduje. Panowie.. jak wyliczacie te obroty, bo chyba nie na ucho ;-)



Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-07-12, 04:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-07-12, 14:02   

kali napisał/a:
corrado napisał/a:
U mnie odwrotnie - DCI odpala z pół obrotu....


krakry1 napisał/a:
U mnie po 1/2 obrotu już chodzi Tak miał od początku).


Nie ma takie możliwości żeby CR czy MPI zapalił w ½ obrotu. Patrz zasada działania.
Takie rzeczy był możliwe tylko przy rzędowych mechanicznych pompach i gaźnikach, Chociaż też tak nie do końca.
Te 1/2 obrotu to taka przenośnia - chodziło mi o to, że odpala od razu :lol: 8-) .
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-12, 20:24   

A świece wymieniałeś kiedykolwiek? Z doświadczenia Ci powiem, że dci na 4 padniętych świecach nawet na mrozie odpala, ale po wymianie miałem wrażenie, że odpalanie zajmowało 1/3 czasu tego co wcześniej :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-12, 21:52   

Chyba nawet nie podgrzewa świec przy takiej temperaturze (?). Na razie nic nie wymieniałem. Chciałem rozrząd wymienić, ale spojrzałem w faktury i okazało się, że poprzedni właściciel wymienił tuż przed sprzedażą przy 70.000 km. Świece planuję na jesień wymienić. Podobnie jak akumulator, bo niestety fabryczny padł 3 miesiące temu i jeżdżę na mniejszej Centrze. Zastanawiam się czy to nie jest przyczyną - 7 letni akumulator fabryczny już był słaby, ja zmieniłem na nową, ale mniejszą centrę (mniejszy prąd rozruchowy) i stąd może być takie odpalanie. Nic, sprawdzę na jesień :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-12, 21:54   

Tyle, że na padniętych świeczkach trochę go telepie na jałowy jak zimny i na dodatek lekko kopci na siwo.Za wolne obroty rozrusznika, na które ma wpływ akumulator i zużycie rozrusznika wpływa na odpalanie silnika.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-07-12, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-12, 23:39   

MCV napisał/a:
Chyba nawet nie podgrzewa świec przy takiej temperaturze (?).

Nie podgrzewa po przekręceniu kluczyka, ale grzeje podczas kręcenia.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-12, 23:42   

Naprawdę nie grzeje ?
przecież w każdy klekocie trzeba odczekać aż zgaśnie legendarna żółta ikonka grzania
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-12, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-12, 23:44   

A tego widzisz nie wiedziałem. Świece to chyba właśnie po około 100.000 powinno się wymienić, to może zrobię pit stop wcześniej. Ale go nie telepie i dymu żadnego jeszcze nie uświadczyłem. A na to uwagę zwracam - dym w zizlu oznacza kłopoty :-)
Ostatnio zmieniony przez MCV 2014-07-12, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-07-13, 06:05   

A nie wystarczy cęgami DC zmierzyć prądu na świecach?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne