DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Fabryczne LPG - nowy Duster i już problem...
Autor Wiadomość
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-07-10, 22:56   Fabryczne LPG - nowy Duster i już problem...

Witajcie.
W piątek 4 lipca odebrałem nowy samochód z salonu na ul. Puławskiej w Warszawie. Dacia Duster 1.6 16V Laureate z fabrycznym LPG.
Wszystko było idealnie. Zatankowałem do pełna oba zbiorniki, a następnego dnia wyjechałem na weekend. Wracając w niedzielę gaz się skończył, więc zatankowałem i pojechałem dalej na gazie.
Rano w poniedziałek na zimnym silniku po przejechaniu kilkuset metrów centralka gazu zaczęła piszczeć i zgasły wszystkie kontrolki poziomu gazu w zbiorniku. Przełączyłem na benzynę i przestała piszczeć.

Kilka razy gasiłem samochód i uruchamiałem ponownie ale dopiero po przejechaniu kilku kilometrów samochód zaczyna jechać na gazie. Tak jest codziennie. Najpierw piszczenie centralki i brak możliwości przełączenia z powrotem z benzyny na gaz bo znowu piszczy. Dopiero trzeba zgasić silnik jak już będzie w miarę zagrzany i uruchomić ponownie, wówczas przełączy się na gaz. Wyjeździłem tamten zbiornik bo myślałem że to kwestia gazu. Teraz kończę już trzeci zbiornik, każde tankowanie było gdzie indziej. Cały czas jest to samo zjawisko.
Czy to tylko kwestia regulacji czy może coś się zepsuło?
Oczywiście jest problem by się umówić do serwisu bo ... termin mają dopiero na 23 lipca.

Może Wasze doświadczenie i wiedza mi podpowiedzą i uspokoją moje obawy...
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-07-10, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 23:21   

To że piszczy to znak że butla jest pusta .
Pewni ci nikt nie ustawił kiedy dla systemu ma być pusty zbiornik . ile powinno go pokazywać a jest to sekunda roboty .
Co tych terminów napraw to zwykły żart , jedź do nich i żądaj naprawy od ręki bo według mnie to jakiś głupie niedopatrzenie w stylu zakręcony zawór .
Najlepiej jedź do salonu w wsadź serwisanta do samochodu . Niestety ale ASO ledwo daje rade naprawiać samochody a co dopiero instalacje lpg .

U mnie było tak że pokazywało źle ilość gazu (wystarczy przy pustej butli zresetować licznik LPG ) ale aso aby go zresetować wymieniło komputer od LPG :D

A jak nie to do konkrecji są 4 salony daci w warszawie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-10, 23:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 06:56   

Karenzo napisał/a:
To że piszczy to znak że butla jest pusta .
Pewni ci nikt nie ustawił kiedy dla systemu ma być pusty zbiornik . ile powinno go pokazywać a jest to sekunda roboty .
Co tych terminów napraw to zwykły żart , jedź do nich i żądaj naprawy od ręki bo według mnie to jakiś głupie niedopatrzenie w stylu zakręcony zawór .
Najlepiej jedź do salonu w wsadź serwisanta do samochodu . Niestety ale ASO ledwo daje rade naprawiać samochody a co dopiero instalacje lpg .

U mnie było tak że pokazywało źle ilość gazu (wystarczy przy pustej butli zresetować licznik LPG ) ale aso aby go zresetować wymieniło komputer od LPG :D

A jak nie to do konkrecji są 4 salony daci w warszawie .



Problem w tym, ze oni chca żebym zostawił samochód bo musza sprawdzić na zimnym silniku... Tez mi się wydaje ze to kwestia regulacji komputera i ustawienia kilku parametrów, ale oczekiwanie ponad 2 tygodnie troche denerwuje.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-11, 07:39   

Cytat:
Pewni ci nikt nie ustawił kiedy dla systemu ma być pusty zbiornik . ile powinno go pokazywać a jest to sekunda roboty .


Albo uszkodziło się szkiełko/przewody do niego. Miałem taki sam objaw w Sandero po (2latach? jazdy na gazie). W końcu pierwszy zbiornik przejeździłeś bez problemu... Coś długie te terminy w Warszawie... 2 tygodnie?!
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-11, 23:14   

Piszczenie to objaw braku ciśnienia LPG. Jak trochę pojedziesz ( i nie ma to nic wspólnego n nagrzaniem się silnika) to gaz w butli zaczyna się ruszać z samochodem i masz potrzebne ciśnienie do przełączenie. Więc albo masz usterkę, albo zatankowałeś trefny gaz.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-11, 23:56   

A jak to jest z tym komputerem z dusterm ph 1
jest i można go aktywować czy go nie ma ?
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-07-12, 01:11   

Karenzo napisał/a:
To że piszczy to znak że butla jest pusta .
Pewni ci nikt nie ustawił kiedy dla systemu ma być pusty zbiornik . ile powinno go pokazywać a jest to sekunda roboty.


W instalacjach fabrycznych ASO to sobie może palcem w bucie pogrzebać a nie w sterowniku.

Mają możliwość tylko podglądu przez CLIPa- i nic więcej. Renault nawet Landi Renzo nie chce udostępnić możliwości "mieszania" w sterownikach- LR jest tu dostawcą sprzętu a właścicielem softu jest Renault. Tyle w temacie, niestety...

stykowski,
grzej do ASO, mogło coś paść/ rozłączyć się/ zawiesić (ja miałem wadliwy wielozawór, który potrafił się przyblokować i uniemożliwiał przełączenie na LPG- wymieniony na gwarancji).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-12, 23:33   

zęby zresetować licznik lpg akurat wystarczy potrzymać tam przycisk ile sekund na zapłonie i po wyłączeniu .
_________________
Moje auto
 
krzysiek_k1 


Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-07-17, 13:36   

Miałem bardzo podobny problem, może nawet ten sam.
Auto zimne - czasem zaraz po odpaleniu piszczy instalacja że ma jakiś błąd i już się nie przełącza na gaz, trzeba było przejechać 2-3 km, zgasić silnik i odpalić ponownie i zawsze było już OK.
Instalacja fabryczna w Sandero.
W serwisie byłem z tym chyba 6 x, nie mieli długo pojęcia o co chodzi, czyścili wielozowór, wymieniali czujnik temp gazu i nic. Jakiś czas było dobrze potem kilka dni były problemy i znów było dobrze.
Ostatnio chyba im się udało -po konsultacjach z serwisem fabrycznym wymienili 2 elektrozawory i soft, teraz działa OK.
Naprawa robiona w ASO Przyguccy - Łódź
Kris
www.kijanowski.pl
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-07-17, 19:23   

krzysiek_k1 napisał/a:


Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate

Ostatnio chyba im się udało -po konsultacjach z serwisem fabrycznym wymienili 2 elektrozawory i soft, teraz działa OK.


Software-Probleme bei ersten neuen LPG schon lange bekannt waren.

Problemy z software w pierwszych [egzemplarzach] z LPG są znane od dawna.

8.2013.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1344 raz(y) 98,06 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-18, 21:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-21, 21:29   

Problem z gazem rozwiązany po wizycie w ASO. Wymienili jakiś elektrozawór (czy coś takiego) - po szczegóły jadę jutro bo w czwartek jak odbierałem samochód był taki pierd***ik w serwisie że nie wiedzieli jak się nazywają.

Teraz przełącza się na gaz idealnie.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-07-22, 21:22   

Ja tak miałem z założonej instalacji LPG po roku użytkowania. Wymieniłem czujnik ciśnienia gazu na wtryskach bo był wadliwy i po problemie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne