DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-14, 23:06   

W fazie 2 dustera pojawiła się jeszcze jedna nowość wyciszająca, znana z "lepszych" aut - przegrody tłumiące profili:

(chociaż w katalogu nazywają się po prostu "wykładzina tłumiąca")

1) 992A16382R - 26 zł;
2) 992A10521R - 26 zł;
3) 992A12802R - 39 zł;
4) 992A12730R - 39 zł;
5) 992A18940R - 30 zł;
6) 992A11471R - 36 zł.

(I nie, nie wiem, czy pasują do fazy 1 (; ale coś takiego można zrobić po prostu samemu).

wykladzina_tlumiaca_duster_f2.png
Plik ściągnięto 10605 raz(y) 33,87 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 05:39   

Karenzi nie ma problemu ze zdjęciem plastiku klapy.Dwie srubki i ciągnąć śmiało

Aco to jest za część z tego Duster ph 2 ?
Na
Schemacie nie wygląda jakoś szczególnie. :roll:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-15, 06:39   

corrado napisał/a:
nie ma problemu ze zdjęciem plastiku klapy.Dwie srubki i ciągnąć śmiało


A jest tam filc, czy nie ma? Bo jeśli jest, to nie ma po co ściągać. Jeśli nie ma, można rozebrać i podkleić pianką (jest na to miejsce?).
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-15, 06:41   

laisar napisał/a:
W fazie 2 dustera pojawiła się jeszcze jedna nowość wyciszająca, znana z "lepszych" aut - przegrody tłumiące profili:


Czy mógłbyś powiedzieć, co to jest? I jak to zamontować?
W każdym razie, to musi pełnić ważną rolę, skoro Ph2 jest o tyle cichsza od Ph1.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 07:24   

piku napisał/a:
corrado napisał/a:
nie ma problemu ze zdjęciem plastiku klapy.Dwie srubki i ciągnąć śmiało


A jest tam filc, czy nie ma? Bo jeśli jest, to nie ma po co ściągać. Jeśli nie ma, można rozebrać i podkleić pianką (jest na to miejsce?).

Nie ma filcu, ani pianki wewnątrz klapy - normalne widoki - czyli siłownik zamka klapy, cięgna, przewody oświetlenia do rejestracji. Ciasno jednak jest że cięzko wsunąć dłoń w szparę w bok tam gdzie goła blacha. A plastik trzyma się na zaczepach takich jak boczki drzwii no i te 2 śrubki torx. Gdzieś już zamieszczałem fotki w tym temacie z wytłumienia tego plasiku i jak to u mnie wygląda 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 08:14   

Odnośnie tego wyciszenia w profilu - z innych aut i forum dacii
Cytat:

Terofoam - dwuskładnikowa pianka poliuretanowa do wygłuszenia. izolacja akustyczna jest do filarów ciała. Ps: pójdzie umieścić go w filarach A, B i C do punk

http://www.daciaclub.ro/i...t&id=1627798687








No i to jest mega ciekawe :
Wytłumienie szumów toczenia nawet o 9dB !
Tłumaczone niestety z rumuńskiego , ale inspiracją jest tekst ang.

Cytat:

Hałasu toczenia mogą być zmniejszone i materiał źródłowy bardzo dobrze zrobione, z wielu eksperymentów tutaj
http://kth.diva-portal.or...0874/FULLTEXT01

"Pomiary w standardowym pasażera że samochód ujawniają poziom hałasu wewnątrz samochodu jest raczej dość wysoki w szerokim zakresie częstotliwości około 224 Hz przy normalnych prędkościach. tonalny ten można zmniejszyć hałas dodając pochłaniania dźwięku wewnątrz opony. Modele predykcji oraz redukcji hałasu tonalnego Przedstawiono. Zmierzone i przewidywane wyniki są porównywane i umowa znajduje się na dobre. Stwierdzono hałas tonalny które mogą zostać zmniejszone nawet o 9 dB .
Skutki rezonansów jamy powietrza na zakłócenia zewnętrzne badano także. Szacuje się, że można zmniejszyć zewnętrznego hałasu opony 1 dB dodając dźwięk materiał absorbujący wewnątrz opony. " jestem ciekaw czy próbowałeś, zwłaszcza, że to opony. hałas transmisja może być zmniejszona przez umieszczenie materiału chłonnego pod samochodem jak Passat ex (mediana tunelu): "Na Samochód porusza się po drodze do silnego pola akustycznego jest indukowane pomiędzy podłogą samochodu i drogi. Wpływ pola akustycznego można zmniejszyć montując materiał absorbujący dźwięku pod samochodem. Szacuje się, że poziom ciśnienia akustycznego w pobliżu uruchomionego samochodu może zostać zmniejszona o 3 dB, dodając ten rodzaj dźwięku absorpcji " był używany w przeszłości, o masie na obecnym silnika W niektórych modelach Duster. posiada średnicę 84 mm, 15,5 mm grubości i waży około 550-600 gramów. popełniłem ciężarze równoważnikowym, ale po testach okazało się, że zmniejsza drgania w kilku 1400-1600U/min zamiast 1-1.5dB wzrost 2400 -2500rpm.


Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-07-15, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 13:31   

na pewno warto ciąć zamknięte profile żeby wpuścić tam pianke .
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-15, 13:35   

Karenzo napisał/a:
na pewno warto ciąć zamknięte profile żeby wpuścić tam pianke .


No oczywiście! W ogóle profile zamknięte należy porozcinać. Otwarte społeczeństwo, otwarte umysły, otwarte profile! Na pewno na tego rodzaju przedsięwzięcie można będzie zdobyć jakiś projekt europejski ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 14:17   

Karenzo napisał/a:
na pewno warto ciąć zamknięte profile żeby wpuścić tam pianke .

a to jak niby wkladaja te czesci zamienne wygluszenia z serwisowki laisara?
tna blache ? :mrgreen: :lol:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 14:33   

robią to na linii gdzie jest dostęp
zresztą zamiast z jakaś badziewiarską pianka lepiej władować w profil olej antykorozyjny .
Jest na tyle gęsty iż będzie utrudniał odbijania się dźwięku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-15, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-15, 15:11   

Przecież muszą być otwory montażowe przez które można smarowidła wlać. Po co ciąć profile?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 15:33   

oczywiście że są a widziałeś ich wielkość ?
maks wielkość 5 złotówki jak przez coś takiego włożysz sztywna wykładzinę
_________________
Moje auto
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 17:41   

Cytat:
zresztą zamiast z jakaś badziewiarską pianka lepiej władować w profil olej antykorozyjny .
Jest na tyle gęsty iż będzie utrudniał odbijania się dźwięku
Wiesz, może pojdziesz krok dalej przeczytaj jakieś podstawowe publikacje o akustyce, wibroakustyce, falach itd, choćby z wikipedii?
I nie jest to rada tylko do Ciebie. Poważnie - chłopaki - starajmy się utrzymać jakiś poziom w tym temacie, bo zaraz zrobi się śmietnik.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 19:19   

A co z tym wygłuszeniem wewnętrznej gumy opon + pianką felgi z tym linkiem do dokumentu doświadczalnymi danymi ? :roll: :roll:

Akurat w Dusterze to istotny temat - szum opon! 8-)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-18, 07:10   

http://www.daciaklub.pl/f...1645916#1645916
corrado napisał/a:
polecam głównie sznury w uszczelki i faktycznie przód / gródź + nakola.


Corrado, chyba się z Tobą nie zgodzę do końca. Zacząłem od wytłumienia przednich drzwi. Troszkę poczułem różnicę, ale niewielką. Potem był dach - znów nie było wielkiej różnicy w jeździe (ale deszczu już nie było słychać na dachu). Gdy wytłumiłem bagażnik i nadkola - poczułem ogromną różnicę podczas jazdy. Potem położyłem jeszcze maty i piankę na pokrywę silnika - to już niewiele dało. Podłogi i grodzi nie robiłem (tam są jakieś fabryczne wytłumienia). Mam teraz tak cicho, że nie widzę już potrzeby dalszych działań, za wyjątkiem poprawy uszczelek, bo jednak przy większych prędkościach słychać wiatr. Muszę jednak dodać, że słychać go jakby inaczej niż przed wytłumieniem - buda nie jest już jedną wielką płytą rezonansową. Zatem jeśli ktoś nie ma dużo środków, polecam zacząć od tyłu ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-19, 15:59   

Tak tył robiłem na początku , chociaż pobieżnie bez butylu . Drzwi jednak chodziło mi o uszczelki , gumę porowata wewnątrz i to wyklejenue szyb które robili niemcy.to polecam najbardziej. Szybko i słychać rezultatu
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-20, 00:48   

Używałem wczoraj tego baranka w spreju co ktoś tu polecał.
Fakt jest tani ale jest też mniej wydajny od SINUSLIVE ES 500
do tego finalnie baranek w speju mocno twardnieje (bo takie ma zadanie )
a ten sprej SINUSLIVE zostaje elastyczny i miękki
ja bym powiedział że 2 puszki baranka to jedna profesjonalnego spreju do wygłuszania czyli żadna oszczędność
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-21, 23:48   


http://www.rucker.pl/wykl..._telematyka.pdf
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-22, 07:15   

Bardzo ciekawy tekst. Przyda tym, którzy chcą wygłuszyć auta.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-07-22, 08:55   

Jakbym do swojej lodgy władował 500kg materiałów wygłuszających, to by zabrakło ładowności nawet dla kierowcy :mrgreen:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-22, 09:09   

grapess napisał/a:
Jakbym do swojej lodgy władował 500kg materiałów wygłuszających, to by zabrakło ładowności nawet dla kierowcy :mrgreen:


To prawda.... i samochód pojedzie sam (od słowa samo chód) :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-22, 14:43   

nie bez powodu duster waży tyle co clio :roll:
_________________
Moje auto
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 13:05   

Powiedzcie, czy wygłuszenie drzwi i bagażnika dużo daje jeśli chodzi o wyciszenie wnętrza? Bo walory dźwiękowe z audio przy drzwiach to wiadome, ale czy warto inwestować? Bo jest obok mojej pracy na Bemowie zakład, który się tym zajmuje i biorą od 150-200zł za drzwi. Ja nie mam ani czasu, ani wiedzy żeby samemu się tym zająć, więc może ewentualnie polecicie jakąś firmę z Ursynowa, albo Bemowa, gdzie robią to taniej??
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 13:21   

Najwięcej dają uszczelki i najłatwiej je zrobić . (szum powietrza )
Dużo daje wygłuszenie bagażnika/nadkoli (szum opon )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-26, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 22:09   

- podszybie podklejone matą bitumiczną - na połączenie szyby i blachy podszybia
- wytłumienie bitumą w spreju osłony tłumika końcowego
- wytłumienie klapy matami ile się dało wykleić , żeby nie pociąć łapek , ale żeby też nie nawalić zbędnych kg :mrgreen:
( jak się popuka to już głuchy głos i nie dzwoni jak typowa blacha ) , ciężar nie duży - amortyzatorki podnoszą nadal klapę bez problemu

DSC_0391.jpg
Plik ściągnięto 1783 raz(y) 171,69 KB

DSC_0402.jpg
zdjęta osłona
Plik ściągnięto 246 raz(y) 238,14 KB

DSC_0403.jpg
opryskana "barankiem"
Plik ściągnięto 252 raz(y) 240,21 KB

DSC_0396.jpg
wnętrze klapy z matą
Plik ściągnięto 271 raz(y) 100,78 KB

DSC_0395.jpg
klapa
Plik ściągnięto 251 raz(y) 161,44 KB

DSC_0394.jpg
klapa
Plik ściągnięto 201 raz(y) 133,27 KB

DSC_0393.jpg
klapa
Plik ściągnięto 219 raz(y) 130,73 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne