mi na razie działa "wystarczająco"
ostatnio jechaliśmy jakieś 4-5 godzin było około 27 st na zew i było ok
ale strasznie mnie wkurza jak słyszę właczanie i wyłączanie się sprężarki.. mojej Kasi nie przeszkadza ale mnie każde niepotrzebne ( nowe ) stuknięcie albo "brzydkie" dźwięki denerwują.
szczególnie praca silnika na gazie.. bo pracuje jak diesel :P
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-07-15, 16:21
lodziaz,
To zależy od temp zewnętrznej
Generalnie sprężarka musi wyłączyć się, żeby nie doszło do zamarznięcia parownika. Co kilkadziesiąt sekund od włączenia do wyłączenia to zupełnie normalna praca tych klimatyzacji
wygląda na to że samochody po 2012 roku miały inne instalacje klimy
pytałem kilka osób na forum ze starszymi samochodami >2012 roku i u nich sprężarka działa w trybie ciągłym, nie włącza się i nie wyłącza jak u mnie co kilkanaście- kilkadziesiąt sekund
powinniśmy chyba odpalić nowy temat dla klimy po 2012 i sprawdzić czy u wszystkich użytkowników jest takie same działanie klimy
jeśli w większości samochodów działa ok to reszta może liczyć na poprawienie instalacji
jeśli w wiekszości działą źle to znaczy że klima nie spełnia swojej funkcji
na forum sporo osób miało problem z "czopami lodowymi" i wyłączającą się / niedziałającą klimą w bardzo ciepłe dni - moim zdaniem to jest poważny problem
pytanie brzmi ile % samochodów ma taki problem i co z tym da się zrobić
Mariusz, i tu właśnie mam problem, czytając forum widzę że wielu użytkowników pisze że ich sprężarka działa w trybie ciągłym
osoby które o to pytałem to właściciele samochodów z roczników poniżej 2012 i jak u nich włączanie i wyłączanie następowało zbyt często to okazywało się że jest zapowietrzony układ albo ilość oleju w układzie nie taka jaka być powinna, nie szczelność lub inne problemy ..
Trochę zajmuję się klimatami przemysłowymi, a raczej sterowaniem i u mnie wygląda to na zbyt niską ilość czynnika.
Na wysokich obrotach rzędu 3000 lubi się wyłączyć czyli robi się za duże podciśnienie co wychwytuje czujnik w układzie. Pytanie jeszcze, w którym miejscu jest czujnik. Powinien być przed sprężarką. Załącza się jak spada prędkość obrotowa, bo zaczyna wolniej krążyć czynnik i ciśnienia się "wyrównują". Kwestią może być dodanie kilku gram czynnika. Pomijam kwestie awarii typu nieszczelność itd.
Najgorsza sytuacja jest w momencie zjeżdżania z górki bez gazu. Jak się załącza klima to auto dostaje takiego obciążenia, że zaczyna hamować. Nie wiem jak to się ma do np. paska rozrządu, czy na tym nie cierpi zbytnio. Generalnie najbardziej pasek akcesoriów z którego jest też napędzany alternator.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2014-07-16, 18:11
Jechałem dzisiaj na rowerku koło myjni blisko domu i dopiero dzisiaj zauważyłem, że serwisują klimę. Ponieważ przed sierpniowym wyjazdem chciałem zrobić z klimą więc wstąpiłem się umówić. Przy okazji mówię o słabej wydajności klimy. Od nowości przy pełnym stanie czynnika na wylocie mam 12-13 stopni. Słabo. W ASO oczywiście TTKM wszystko jest prawidłowo. Gość mówi, że to sprawa odpowiedniego ustawienia ciśnienia na sprężarce i robi takie regulacje. Po jego ustawieniu powinno być bez problemu 6-7 stopni na wylocie. Mam być u niego jutro 0 18 tej. Ano zobaczymy, jak przetestuję, dam znać. pozdr
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-07-16, 18:51
I może to być całkowitą prawdą. Moja klima pokazała możliwości dopiero, kiedy ją nabiłem, po raz pierwszy (poza ASO). Inny świat - samochód schłodzony momentalnie. Wcześniej myślałem, że ten typ tak ma (słabo chłodzi). Myślę, że fabryka oszczędza na czynniku - stąd słabo działające klimy (po wyjeździe z fabryki).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 18:59
krakry1 napisał/a:
I może to być całkowitą prawdą. Moja klima pokazała możliwości dopiero, kiedy ją nabiłem, po raz pierwszy (poza ASO). Inny świat - samochód schłodzony momentalnie. Wcześniej myślałem, że ten typ tak ma (słabo chłodzi). Myślę, że fabryka oszczędza na czynniku - stąd słabo działające klimy (po wyjeździe z fabryki).
No nie wiem, moja po rzekomym sprawdzeniu ilości czynnika w ASO działa nadal kiepsko.
Sprawdziłem nawet przed chwilą - 14 stopni na 4 biegu dmuchawy i 11 na pierwszym.
Jest jeszcze szansa, że termometr miałem kiepski, bo za długo pomiaru dokonywał, ale mała, bo odczucia mam zbliżone.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:05
lodziaz napisał/a:
na forum sporo osób miało problem z "czopami lodowymi" i wyłączającą się / niedziałającą klimą w bardzo ciepłe dni - moim zdaniem to jest poważny problem
pytanie brzmi ile % samochodów ma taki problem i co z tym da się zrobić
A skąd mam wiedzieć co jest przyczyną złego działania mojej klimy w takich okolicznościach?
Bo że działa źle gdy na zewnątrz gorąco, to przyznaję, niektórzy już mnie nawet za to zjedli, że o tym napisałem na forum.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-07-16, 19:06
Sęk w tym, że na gwarancji patafiany z ASO, ani razu nie sprawdzali mi klimy. W 2 sezonie użytkowania sam ją zdezynfekowałem. W 3 sezonie - kiedy skończyła się gwarancja w sprawdzonym punkcie (poza ASO) serwisowałem klimę. Efekt był taki jak pisałem w poprzednim poście. Poza tym po nabiciu klimy zacząłem odczuwać moment jej włączenia - wcześniej tego nie było. Po tym sądzę, że dopiero z właściwą ilością czynnika klima zaczęła prawidłowo pracować no i "mrozić".
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:12
krakry1 napisał/a:
Sęk w tym, że na gwarancji patafiany z ASO, ani razu nie sprawdzali mi klimy.
A moją podłączyli do swojego nabijacza po postach z forum sugerujących możliwy brak odpowiedniej ilości czynnika w nowych Dusterach.
Niewiele to dało, na południu Europy klima poległa całkowicie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-16, 19:17
u mnie jakiś czas temu dobili czynnika i teraz chłodzi ok, syczeć syczy ale ciszej, chłodzić chłodzi przyzwoicie, dzisiaj we Wro 32 stopnie i dało radę, na postoju i w czasie jazdy, na autostradzie przy 130-140 przez 80km też ani razu nie straciła na mocy więc jakoś działa, jest to najsłabsza klima jaką miałem dotychczas ale chłodzi
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:26
johnson napisał/a:
u mnie jakiś czas temu dobili czynnika i teraz chłodzi ok, syczeć syczy ale ciszej, chłodzić chłodzi przyzwoicie, dzisiaj we Wro 32 stopnie i dało radę, na postoju i w czasie jazdy, na autostradzie przy 130-140 przez 80km też ani razu nie straciła na mocy więc jakoś działa, jest to najsłabsza klima jaką miałem dotychczas ale chłodzi
No u mnie niby też cały czas chłodzi, gorzej że tylko rękę przystawioną do nawiewu, gdy słońce operuje z pełną mocą.
Wydaje mi się, że dach wtedy oddaje więcej ciepła niż klima zimna.
Spytam z ciekawości. Komu sprężarka pracuje cały czas?
U mnie nie czuć szarpania i nie słychać żadnych dziwnych dźwięków, czasami tylko przy przyspieszaniu odpuszcza.
Przy nadmiernie wypełnionym układzie szarpała samochodem co kilkanaście-dziesiąt sekund.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2014-07-16, 20:35
Nie wiem w czym rzecz, bom niekumaty w temacie, ale gość mówi, że nie chodzi o zwiększenie ilości czynnika, bo tego ma być ile trzeba. Mówił o ustawieniu ciśnienia roboczego samej sprężarki. Pożyjemy, zobaczymy. pozdr
[quote="jurek"]Jechałem dzisiaj na rowerku[quote="jurek"]
Ja też, ale nie koło myjni.
jurek napisał/a:
Przy okazji mówię o słabej wydajności klimy. Od nowości przy pełnym stanie czynnika na wylocie mam 12-13 stopni. Słabo. W ASO oczywiście TTKM wszystko jest prawidłowo. Gość mówi, że to sprawa odpowiedniego ustawienia ciśnienia na sprężarce i robi takie regulacje. Po jego ustawieniu powinno być bez problemu 6-7 stopni na wylocie. Mam być u niego jutro 0 18 tej. Ano zobaczymy, jak przetestuję, dam znać. pozdr
Otóż to! Mi też w ASO zmierzyli, że na wylocie jest 11 C i stwierdzili, że to jest super-miodzio. Tymczasem, gdy miałem tak w Octavii, pojechałem na serwis (nie ASO), bo nie chłodziło, jak dawniej. Tam powiedzieli, że powinno być 6-8 C (i nie za darmo naprawili klimę, która była zupełnie rozleciana).
Bardzom ciekaw tego, jak się uda fachowcom zrobić klimę w Twoim aucie. Dawaj znać koniecznie ze szczegółami.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-07-16, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-16, 21:18
Mnie także działa cały czas na postoju tylko co jakiś czas włącza się wentylator z chłodnicy, pamiętam że jak auto było nowe przy prędkości powyżej 100km/h było czuć szarpanie (chyba za dużo czynnika było) bo teraz wszystko chodzi pięknie gładko.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-16, 21:21
mikser napisał/a:
Witajcie
jestem świeżo upieczonym posiadaczem Sandero z 2013. Śmiga pięknie (jak na silnik 1.2 ;) ) Jedno mnie zastanawia. Dziś tak z 15 minut siedziałem w aucie czekając na kogoś. Klima włączona. I co jakiś czas skacze z 950 mniej więcej na 1050. Skacze dwa razy i znów spokój i za jakiś czas znowu. Jakby się coś włączało wyłączało i to powodowało? To moje pierwsze auto z klimą, stąd dziwne pytania może, za które z góry przepraszam :)
wentylator chłodnicy włącza się co chwilę na biegu jałowym!!
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
no i o to właśnie chodzi.. niektórym działa w trybie ciągłym innym włącza się i wyłącza z dużą częstotliwością ..
pozwolę sobie wrzucić coś co przed chwilą mi wpadło w oczy
w nowym katalogu Hella podane są ilości czynnika i oleju do klimy i np dla dokera i lodgy są po 2 różne wartości ( różne elementy )
ale już w dusterach jest wyspecyfikowana 1 możliwość więc jesli w dusterach praca sprężarki w jednym samochodzie jest ciągła a w innym "przerywana" to chyba coś nie tak ?
u mnie dobrze. Pobrałem sobie te wszystkie tabele, wydrukuję i tak przygotowany pójdę do ASO - zapytam najpierw, jaką mam klimę/instalację. Potem poproszę o poprawienie, żeby chłodziła jak należy. Ale na razie czekam na relację Jurka. Gdyby interwencja w jego aucie okazała się skuteczna (co tak naprawdę będzie wiadomo po jakimś czasie użytkowania klimy po poprawce/korekcie), może to oznaczać, że warto szukać dobrego serwisu klimatyzacyjnego.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-07-16, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum