Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-15, 13:52   

mi na razie działa "wystarczająco"
ostatnio jechaliśmy jakieś 4-5 godzin było około 27 st na zew i było ok

ale strasznie mnie wkurza jak słyszę właczanie i wyłączanie się sprężarki.. mojej Kasi nie przeszkadza ale mnie każde niepotrzebne ( nowe ) stuknięcie albo "brzydkie" dźwięki denerwują.
szczególnie praca silnika na gazie.. bo pracuje jak diesel :P
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-07-15, 16:21   

lodziaz,
To zależy od temp zewnętrznej
Generalnie sprężarka musi wyłączyć się, żeby nie doszło do zamarznięcia parownika. Co kilkadziesiąt sekund od włączenia do wyłączenia to zupełnie normalna praca tych klimatyzacji
_________________

 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-16, 07:12   

wygląda na to że samochody po 2012 roku miały inne instalacje klimy

pytałem kilka osób na forum ze starszymi samochodami >2012 roku i u nich sprężarka działa w trybie ciągłym, nie włącza się i nie wyłącza jak u mnie co kilkanaście- kilkadziesiąt sekund

powinniśmy chyba odpalić nowy temat dla klimy po 2012 i sprawdzić czy u wszystkich użytkowników jest takie same działanie klimy
jeśli w większości samochodów działa ok to reszta może liczyć na poprawienie instalacji
jeśli w wiekszości działą źle to znaczy że klima nie spełnia swojej funkcji

na forum sporo osób miało problem z "czopami lodowymi" i wyłączającą się / niedziałającą klimą w bardzo ciepłe dni - moim zdaniem to jest poważny problem
pytanie brzmi ile % samochodów ma taki problem i co z tym da się zrobić
 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-16, 07:19   

Mariusz, i tu właśnie mam problem, czytając forum widzę że wielu użytkowników pisze że ich sprężarka działa w trybie ciągłym
osoby które o to pytałem to właściciele samochodów z roczników poniżej 2012 i jak u nich włączanie i wyłączanie następowało zbyt często to okazywało się że jest zapowietrzony układ albo ilość oleju w układzie nie taka jaka być powinna, nie szczelność lub inne problemy ..
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-16, 09:27   

Trochę zajmuję się klimatami przemysłowymi, a raczej sterowaniem i u mnie wygląda to na zbyt niską ilość czynnika.
Na wysokich obrotach rzędu 3000 lubi się wyłączyć czyli robi się za duże podciśnienie co wychwytuje czujnik w układzie. Pytanie jeszcze, w którym miejscu jest czujnik. Powinien być przed sprężarką. Załącza się jak spada prędkość obrotowa, bo zaczyna wolniej krążyć czynnik i ciśnienia się "wyrównują". Kwestią może być dodanie kilku gram czynnika. Pomijam kwestie awarii typu nieszczelność itd.
Najgorsza sytuacja jest w momencie zjeżdżania z górki bez gazu. Jak się załącza klima to auto dostaje takiego obciążenia, że zaczyna hamować. Nie wiem jak to się ma do np. paska rozrządu, czy na tym nie cierpi zbytnio. Generalnie najbardziej pasek akcesoriów z którego jest też napędzany alternator.

W starej MCV-ce z 2008 chodziła cały czas.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-07-16, 18:11   

Jechałem dzisiaj na rowerku koło myjni blisko domu i dopiero dzisiaj zauważyłem, że serwisują klimę. Ponieważ przed sierpniowym wyjazdem chciałem zrobić z klimą więc wstąpiłem się umówić. Przy okazji mówię o słabej wydajności klimy. Od nowości przy pełnym stanie czynnika na wylocie mam 12-13 stopni. Słabo. W ASO oczywiście TTKM wszystko jest prawidłowo. Gość mówi, że to sprawa odpowiedniego ustawienia ciśnienia na sprężarce i robi takie regulacje. Po jego ustawieniu powinno być bez problemu 6-7 stopni na wylocie. Mam być u niego jutro 0 18 tej. Ano zobaczymy, jak przetestuję, dam znać. pozdr
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-07-16, 18:51   

I może to być całkowitą prawdą. Moja klima pokazała możliwości dopiero, kiedy ją nabiłem, po raz pierwszy (poza ASO). Inny świat - samochód schłodzony momentalnie. Wcześniej myślałem, że ten typ tak ma (słabo chłodzi). Myślę, że fabryka oszczędza na czynniku - stąd słabo działające klimy (po wyjeździe z fabryki).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 18:59   

krakry1 napisał/a:
I może to być całkowitą prawdą. Moja klima pokazała możliwości dopiero, kiedy ją nabiłem, po raz pierwszy (poza ASO). Inny świat - samochód schłodzony momentalnie. Wcześniej myślałem, że ten typ tak ma (słabo chłodzi). Myślę, że fabryka oszczędza na czynniku - stąd słabo działające klimy (po wyjeździe z fabryki).


No nie wiem, moja po rzekomym sprawdzeniu ilości czynnika w ASO działa nadal kiepsko.
Sprawdziłem nawet przed chwilą - 14 stopni na 4 biegu dmuchawy i 11 na pierwszym.
Jest jeszcze szansa, że termometr miałem kiepski, bo za długo pomiaru dokonywał, ale mała, bo odczucia mam zbliżone.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:05   

lodziaz napisał/a:

na forum sporo osób miało problem z "czopami lodowymi" i wyłączającą się / niedziałającą klimą w bardzo ciepłe dni - moim zdaniem to jest poważny problem
pytanie brzmi ile % samochodów ma taki problem i co z tym da się zrobić


A skąd mam wiedzieć co jest przyczyną złego działania mojej klimy w takich okolicznościach?
Bo że działa źle gdy na zewnątrz gorąco, to przyznaję, niektórzy już mnie nawet za to zjedli, że o tym napisałem na forum.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-07-16, 19:06   

Sęk w tym, że na gwarancji patafiany z ASO, ani razu nie sprawdzali mi klimy. W 2 sezonie użytkowania sam ją zdezynfekowałem. W 3 sezonie - kiedy skończyła się gwarancja w sprawdzonym punkcie (poza ASO) serwisowałem klimę. Efekt był taki jak pisałem w poprzednim poście. Poza tym po nabiciu klimy zacząłem odczuwać moment jej włączenia - wcześniej tego nie było. Po tym sądzę, że dopiero z właściwą ilością czynnika klima zaczęła prawidłowo pracować no i "mrozić".
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:12   

krakry1 napisał/a:
Sęk w tym, że na gwarancji patafiany z ASO, ani razu nie sprawdzali mi klimy.


A moją podłączyli do swojego nabijacza po postach z forum sugerujących możliwy brak odpowiedniej ilości czynnika w nowych Dusterach.
Niewiele to dało, na południu Europy klima poległa całkowicie.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-16, 19:17   

u mnie jakiś czas temu dobili czynnika i teraz chłodzi ok, syczeć syczy ale ciszej, chłodzić chłodzi przyzwoicie, dzisiaj we Wro 32 stopnie i dało radę, na postoju i w czasie jazdy, na autostradzie przy 130-140 przez 80km też ani razu nie straciła na mocy więc jakoś działa, jest to najsłabsza klima jaką miałem dotychczas ale chłodzi
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-16, 19:26   

johnson napisał/a:
u mnie jakiś czas temu dobili czynnika i teraz chłodzi ok, syczeć syczy ale ciszej, chłodzić chłodzi przyzwoicie, dzisiaj we Wro 32 stopnie i dało radę, na postoju i w czasie jazdy, na autostradzie przy 130-140 przez 80km też ani razu nie straciła na mocy więc jakoś działa, jest to najsłabsza klima jaką miałem dotychczas ale chłodzi


No u mnie niby też cały czas chłodzi, gorzej że tylko rękę przystawioną do nawiewu, gdy słońce operuje z pełną mocą.
Wydaje mi się, że dach wtedy oddaje więcej ciepła niż klima zimna.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-07-16, 19:46   

lodziaz napisał/a:
Mariusz, i tu właśnie mam problem, czytając forum widzę że wielu użytkowników pisze że ich sprężarka działa w trybie ciągłym

Sprężarka pracuje na dociążeniu lub odciążeniu stąd delikatne skoki obrotów.
Spytam z ciekawości. Komu sprężarka pracuje cały czas?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-16, 19:50   

Mnie w MCV-ce 2008 pracowała cały czas jak była włączona z przycisku lub sterownika.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-07-16, 20:06   

Mariusz napisał/a:
Spytam z ciekawości. Komu sprężarka pracuje cały czas?

U mnie nie czuć szarpania i nie słychać żadnych dziwnych dźwięków, czasami tylko przy przyspieszaniu odpuszcza.
Przy nadmiernie wypełnionym układzie szarpała samochodem co kilkanaście-dziesiąt sekund.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-07-16, 20:35   

Nie wiem w czym rzecz, bom niekumaty w temacie, ale gość mówi, że nie chodzi o zwiększenie ilości czynnika, bo tego ma być ile trzeba. Mówił o ustawieniu ciśnienia roboczego samej sprężarki. Pożyjemy, zobaczymy. pozdr
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-16, 20:54   

[quote="jurek"]Jechałem dzisiaj na rowerku[quote="jurek"]
Ja też, ale nie koło myjni.
jurek napisał/a:
Przy okazji mówię o słabej wydajności klimy. Od nowości przy pełnym stanie czynnika na wylocie mam 12-13 stopni. Słabo. W ASO oczywiście TTKM wszystko jest prawidłowo. Gość mówi, że to sprawa odpowiedniego ustawienia ciśnienia na sprężarce i robi takie regulacje. Po jego ustawieniu powinno być bez problemu 6-7 stopni na wylocie. Mam być u niego jutro 0 18 tej. Ano zobaczymy, jak przetestuję, dam znać. pozdr


Otóż to! Mi też w ASO zmierzyli, że na wylocie jest 11 C i stwierdzili, że to jest super-miodzio. Tymczasem, gdy miałem tak w Octavii, pojechałem na serwis (nie ASO), bo nie chłodziło, jak dawniej. Tam powiedzieli, że powinno być 6-8 C (i nie za darmo naprawili klimę, która była zupełnie rozleciana).
Bardzom ciekaw tego, jak się uda fachowcom zrobić klimę w Twoim aucie. Dawaj znać koniecznie ze szczegółami.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-07-16, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-07-16, 21:02   

Nie zapomnę. Oby tylko nie okazało się, że to bajkopisarz :lol: pozdr
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-16, 21:18   

Mnie także działa cały czas na postoju tylko co jakiś czas włącza się wentylator z chłodnicy, pamiętam że jak auto było nowe przy prędkości powyżej 100km/h było czuć szarpanie (chyba za dużo czynnika było) bo teraz wszystko chodzi pięknie gładko.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-16, 21:21   

mikser napisał/a:
Witajcie
jestem świeżo upieczonym posiadaczem Sandero z 2013. Śmiga pięknie (jak na silnik 1.2 ;) ) Jedno mnie zastanawia. Dziś tak z 15 minut siedziałem w aucie czekając na kogoś. Klima włączona. I co jakiś czas skacze z 950 mniej więcej na 1050. Skacze dwa razy i znów spokój i za jakiś czas znowu. Jakby się coś włączało wyłączało i to powodowało? To moje pierwsze auto z klimą, stąd dziwne pytania może, za które z góry przepraszam :)


wentylator chłodnicy włącza się co chwilę na biegu jałowym!!
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-16, 21:28   

no i o to właśnie chodzi.. niektórym działa w trybie ciągłym innym włącza się i wyłącza z dużą częstotliwością ..

pozwolę sobie wrzucić coś co przed chwilą mi wpadło w oczy
w nowym katalogu Hella podane są ilości czynnika i oleju do klimy i np dla dokera i lodgy są po 2 różne wartości ( różne elementy )

ale już w dusterach jest wyspecyfikowana 1 możliwość więc jesli w dusterach praca sprężarki w jednym samochodzie jest ciągła a w innym "przerywana" to chyba coś nie tak ?

nie znam się więc tylko gdybam..

klima.jpg
Plik ściągnięto 274 raz(y) 253,14 KB

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-16, 21:43   

lodziaz napisał/a:
w nowym katalogu Hella podane są ilości czynnika i oleju do klimy..


A tu specyfikacje klimy podane przez kol. Leisara:
http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm
 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-07-16, 21:52   

ta widziałem widziałem :)

nie wiem jak u was się tamta strona wyświetla ale u mnie nic nie widać jak nie ma tabel widocznych jest słabo czytelna
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-07-16, 22:02   

lodziaz napisał/a:
jak u was się tamta strona wyświetla ale

u mnie dobrze. Pobrałem sobie te wszystkie tabele, wydrukuję i tak przygotowany pójdę do ASO - zapytam najpierw, jaką mam klimę/instalację. Potem poproszę o poprawienie, żeby chłodziła jak należy. Ale na razie czekam na relację Jurka. Gdyby interwencja w jego aucie okazała się skuteczna (co tak naprawdę będzie wiadomo po jakimś czasie użytkowania klimy po poprawce/korekcie), może to oznaczać, że warto szukać dobrego serwisu klimatyzacyjnego.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-07-16, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne