DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-06-23, 23:27   

BigT napisał/a:
Nazwanie WD40 smarem to lekkie wprowadzanie w błąd, to raczej środek penetrujący i wypierający wodę, a przez to o działaniach antykorozyjnych, smar to on raczej wypłukuje ;)

Antykorozyjnych - OK, ale na bardzo krótki okres czasu. Podobnie, jak zwykła oliwa. Dlatego do zabezpieczeń antykorozyjnych lepiej go nie stosować - albo powtarzać takie "smarowanie" co kilka tygodni.
_________________
Pozdrawiam.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2014-06-26, 10:12   

Karenzo napisał/a:
coś takiego ?
http://allegro.pl/rust-di...4185905270.html

to zwykły smar jak wd 40


Tak to ten specyfik.

    Antykorozyjnych - OK, ale na bardzo krótki okres czasu. Podobnie, jak zwykła oliwa. Dlatego do zabezpieczeń antykorozyjnych lepiej go nie stosować - albo powtarzać takie "smarowanie" co kilka tygodni.


To jaki inny specyfik zastosować? Wd40 będzie dłużej działa? Jeszcze w Auchan DB200 ale o wiele droższy. Czy Valvoline ma coś podobnego?

Zapomniałem się spytać czy ktoś z was tak miał, że warstwa zabezpieczająca podłogę od zewnątrz odkleiła się od progów i pod gumowymi uszczelkami(tam gdzie wlewa się płyny zabezpieczające pod nadwoziem). Na razie tylko przy jednym otworze zauważyłem oderwaną "masę" i zardzewiały stelaż. Najgorzej, że rdza jest na dużym obszarze i trzeba zrywać zabezpieczenie. rdza chyba nie weszła głęboko bo kawałek udało mi się zeszlifować i popryskać preparatem zabezpieczajacym. Tylko czy to coś pomorze i jeszcze te miejsce posmarować masą typu baranek czy oddać w specjalistycznym warsztacie?
Ostatnio zmieniony przez orzeszek2 2014-06-26, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-07-22, 21:28   

U mnie od nowości mam rdzę na podłodze w miejscu mocowania prowadnicy fotela kierowcy (Tylna śruba od strony drzwi pasażera) Zgłaszałem raz na przeglądzie czymś tam zamalowali i dalej wyszła rdza. Jutro zrobię zdjęcie to podepnę. Miał ktoś taki problem ?
 
norti 


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 00:01   Lodgy - rdza - problem nagminny czy sporadyczny ?

Hej,
na wstępie prosiłbym o wyrozumiałość, jeśli niepotrzebnie założyłem nowy wątek (jest jeden duży, ale tyczy się wszystkich modeli, również tych starszych i ciężko tam znaleźć wpisy dotyczące samych nowych modeli Dacia). Jeśli niepotrzebnie, to przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie wpisu do wątku "dużego".

1. Czy korozja w Lodgy zdarza się spodarycznie czy jest to problem, który spotyka każdego właściciela Lodgy po dłuższym czasie (maksymalnie 2 lata rozumiem, że forumowicze mogą mieć Lodgy) ?
2. Czy jest na forum użytkownik, który garażuje auto, myje często (w zimie) autko z soli, konserwuje podwozie oraz raz na jakiś czas woskuje nadwozie dobrymi środkami, a mimo to, na którymkolwiek elemencie (nie chodzi o kabinę i np. korozja śrubki fotela) wyszła rdza ?

Pytam, bo uważam, że czasami auto przytrzemy, obijemy drzwi i po jakimś czasie, wyjdzie tu i ówdzie korozja, ale wtedy IMHO nie można zwalać całej winy na producenta. Tak samo jak auto w zimie nie myte, nie konserwowane przed zimą, itd. - tutaj można mieć pretensję, że autko słabo zabezpieczone, jeśli wyjdą ogniska korozji np. na podwoziu czy kantach drzwi.
Ale jeśli użytkownik dba sumiennie i zabezpiecza autko, a mimo tego jest problem - wtedy już robi się niewesoło.

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez norti 2014-07-23, 00:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 00:10   

Mam Lodgy od półtora roku. Rdzy nie mam choć sprawdzałem dokładnie a nawet wszcząłem fałszywy alarm w ASO ("rdza" okazała się osadem z soli na belce zderzaka). Niektórym rdzewieje klapa bagażnika - u mnie na razie nic.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-23, 05:11   

Nie cała klapa, a w okolicach czujnika otwarcie dla uściślenia.

Generalnie problem dotyczył pierwszych modeli i to też niektórych. Z każdym egzemplarzem i liftem jest lepiej, a nawet nie ma porównania.
Miałem MCV-kę phI i czasami coś wyskoczyło (trzy razy na poprawkach w ciągu 6 lat) ale ASO robi bez problemu.
Można powiedzieć, że od wejścia Dustera do sprzedaży to jakieś sporadyczne przypadki błędów przy produkcji.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-23, 06:26   Re: Lodgy - rdza - problem nagminny czy sporadyczny ?

norti napisał/a:
2. Czy jest na forum użytkownik, który garażuje auto, myje często (w zimie) autko z soli, konserwuje podwozie oraz raz na jakiś czas woskuje nadwozie dobrymi środkami, a mimo to, na którymkolwiek elemencie (nie chodzi o kabinę i np. korozja śrubki fotela) wyszła rdza ?
Pozdrawiam


Wiem - czepiam się, ale co ma piernik do wiatraka? Jak mycie, woskowanie, czy konserwacja podwozia ma wpłynąć na korozję śrub fotela (lub jej brak)?
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-23, 06:33   

No to koledzy sprawdźcie sobie maski od spodu. Ja mam lekkie bo lekkie ale jednak kwaiatuszki na krawędziach wytłoczeń maski od strony silnika na środku maski. Zgłoszone do ASO i zaakceptowane do zrobienia na gwarancji. Pozostało tylko się umówić.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-23, 06:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-23, 08:23   Re: Lodgy - rdza - problem nagminny czy sporadyczny ?

Lajkonik napisał/a:
norti napisał/a:
2. Czy jest na forum użytkownik, który garażuje auto, myje często (w zimie) autko z soli, konserwuje podwozie oraz raz na jakiś czas woskuje nadwozie dobrymi środkami, a mimo to, na którymkolwiek elemencie (nie chodzi o kabinę i np. korozja śrubki fotela) wyszła rdza ?
Pozdrawiam


Wiem - czepiam się, ale co ma piernik do wiatraka? Jak mycie, woskowanie, czy konserwacja podwozia ma wpłynąć na korozję śrub fotela (lub jej brak)?


Cytat:
(nie chodzi o kabinę i np. korozja śrubki fotela)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-23, 09:09   

Chciałem zauważyć, że kolega pyta o LODGY.
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-23, 09:41   

Mam Lodgy, jedną z pierwszych w Polsce z sierpnia 2012. Auto stoi pod chmurką, nie używam cudownych środków. Zimą spłukuję auto dosyć często na myjni ręcznej o ile pozwala na to pogoda. Nie mam rdzy, również na tylnej klapie czysto.
 
jozef969 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2014-07-23, 10:04   

Witam moja LODGY ma już rok i 3 miesiące jak na razie rdzy nie widać.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 13:47   

Samochód typu dacia trzeba liczyć na 10 maks 12 lat
Jeżeli będziesz o niego dbał szczególnie o zabezpieczenie antykorozyjne pojeździ nawet tych lat 50
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-07-23, 14:03   

Karenzo napisał/a:
Samochód typu dacia trzeba liczyć na 10 maks 12 lat
Jeżeli będziesz o niego dbał szczególnie o zabezpieczenie antykorozyjne pojeździ nawet tych lat 50

A skąd wiesz - masz jakieś badania czy co?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 16:14   

Są na forum dustery z 2010 roku które nie mają problemu żadnego .
Renault daje daci 6 gwarancji na korazje
w przypadku aut renault jest to 10 lat (nie bez powodu )
jak będziesz dbał o auto , robił zabezpieczenia antykorozyjne , dbał o lakier to będzie jeździło tyle ile będziesz dbał
Dacia nie jest liderem zabezpieczeń antykorozyjnych więc jeżeli ktoś ma zamiar długo cieszysz się autem warto o to zadbać już dziś .
Ja zrobiłem cała podwozie + profile zamknięte .
Z doświadczenia powiem że takie zabezpieczenie może trzymać się nawet 5-10 lat a blacha będzie nietknięta .

Silniki są raczej mocną stroną daci (szczególnie benzynowe wolnossące ) trzeba zadbać o blache . Zawsze łatwiej i taniej zapobiegać niż potem leczyć .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-23, 16:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-07-23, 17:30   

Jak kupowałem Lagunę miała 6 lat gwarancji - po kilku miesiącach nagle Renault zaczął dawać 12 - prawdopodobnie zmuszony przez konkurencję. Obecnie 6 lat oprócz Dacii daje np BMW, myślisz że tym tym czasie zardzewieje? Nie twierdzę że na pewno wytrzyma więcej, ale jak kupowałem Dustera to czytałem na tym forum, że jak nie zrobię dodatkowego zabezpieczenia to na pewno po 3-4 latach zardzewieje. Minęły 4 - pomimo braku jakichkolwiek działań nic się nie dzieje. W wątku o rdzy często ludzie opisują rdzewienie felg, wycieraczek itp, znacznie rzadziej samochodu - to dotyczy głównie Loganów i to też z pewnego okresu produkcji. Po prostu - poczekamy -zobaczymy, dzisiejsze wypowiedzi tak kategoryczne nie mają sensu - może się okazać że Dacie nie wytrzymają 8 lat, a może się okazać że wytrzymają 15.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-07-23, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 17:38   

Niestety ale wiele elementów niedopracowanych które mogą powodować rdzę .
Brak zaślepki podszybia czy niepełne nadkola to proszenie sie kłopoty .
Na pewno nadkola trzeba zasmarować czymś gęstym np bitumom .
No i lakier nie jest już tak gruby jak kiedyś , teraz jest bodajże 3 razy cieńszy niż 10-15 lat temu
Dlatego przed zimom trzeba dokładnie przejrzeć lakier w celu wykonania zaprawek .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-23, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 17:48   

Zapomniałem o najważniejszym , bardzo dużo zależy od tego gdzie jeździmy jak ktoś jeździ po dużym mieście gdzie non stop sypię się solą to trzeba robić bo sól mocno osłabia blachy .
Jak ktoś jeździ po peryferiach to robić nie musi .
Mam w tej chwili w najbliżej rodzinie 3 samochody , wszystkie z salonów od nowości mają tych samych właścicieli .
Auto które jeździło po warszawie zaczęło sypać się po 13 roku życia
auto które jeździło dużo mniej po warszawie posypało się po 16 roku

Gdyby ktoś pomyślał i zrobił zabezpieczenie w wieku 10 lat to do dziś nie było by tam rudy .Dlatego z dacia nie popełnię tego błędu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-23, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-28, 08:54   

Czy to DD kogoś z forum?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-28, 09:32   

Widziałem już to gdzieś. Nawet nie wiem czy nie na forum.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 11:57   

tak na pewno z forum
_________________
Moje auto
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-07-28, 18:57   

Był taki Duster, co zimą na północ jechał. I to chyba ten sam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-28, 19:20   

Nie ten sam. Tamtemu się posypało zawieszenie i coś z przeniesieniem napędu w granicach 40000km. Też do końca nie wiadomo czy to nie była wina pierwszej naprawy w serwisie.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-07-28, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
norti 


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 04:58   

Karenzo napisał/a:
Są na forum dustery z 2010 roku które nie mają problemu żadnego .
Renault daje daci 6 gwarancji na korazje
w przypadku aut renault jest to 10 lat (nie bez powodu )
jak będziesz dbał o auto , robił zabezpieczenia antykorozyjne , dbał o lakier to będzie jeździło tyle ile będziesz dbał
Dacia nie jest liderem zabezpieczeń antykorozyjnych więc jeżeli ktoś ma zamiar długo cieszysz się autem warto o to zadbać już dziś .
Ja zrobiłem cała podwozie + profile zamknięte .
Z doświadczenia powiem że takie zabezpieczenie może trzymać się nawet 5-10 lat a blacha będzie nietknięta .

Silniki są raczej mocną stroną daci (szczególnie benzynowe wolnossące ) trzeba zadbać o blache . Zawsze łatwiej i taniej zapobiegać niż potem leczyć .


Hej,
dostałem oficjalną odpowiedź od Renault "...Wyjaśniamy zatem, że nadwozie nie jest ocynkowane..."
Dodatkowo Renault odpisał, że w przypadku wykonania dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego, jeśli wystąpi jakaś usterka dotycząca blachy, a serwis uzna, że może być to wynikiem modyfikacji (dodatkowego zabezpieczenia) - trudno, żeby nie uznał (bo niby skąd będzie wiedział, że oryginalna warstwa nie została uszkodzona), to gwarancja na blachę będzie nieważna i wszelkie roszczenia trzeba będzie składać do firmy, która dodatkowo zabezpieczała.

Dość ciekawie odpisali. Dopytam się jeszcze w zakładach czy będzie widać takie zabezpieczenie z zewnątrz.

Apropos : jakiego koloru jest zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (jasne/ciemne) i czy jest grubowarstwowe ?

Podsumowując, widać, że chyba rzeczywiście Renault tworząc Dacie specjalnie chciał by autko było tylko na kilka lat, a później złom. Skoro przyznali się, że karoseria nie jest ocynkowana i zaznaczyli, że własne dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne może być czynnikiem unieważnienia gwarancji na blachę.

Pozdrawiam
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 10:53   

Trudno im się dziwić mówiąc szczerze. Trudno żeby odpowiadali gwarancją za usługi firm trzecich.
Niezależnie od nomenklatury pt zabezpieczenie i tak dalej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne