Wysłany: 2014-07-23, 08:28 Stuknięcie przy wrzuceniu biegu
Witam
Nie pamiętam, czy było to od zawsze, bo zauważyłem, a raczej usłyszałem dopiero teraz.
Mam coś takiego:
Auto silnik wyłączony -
naciskam sprzęgło i biegi wchodzą bez żadnego stuknięcia
Auto silnik włączony-
Po naciśnięciu sprzęgła bieg wchodzi bez problemu, ale słychać jedno metaliczne stuknięcie
Gdy trzymając wciąż wciśnięte sprzęgło wrzucam na luz i ponownie wrzucam bieg - bieg wchodzi jak na wyłączonym silniku czyli bez metalicznego stuknięcia.
Sprawdzałem każdy bieg w ten sposób włącznie ze wstecznym. Zawsze pierwsze wrzucenie biegu na odpalonym silniku łączy się ze stuknięciem (taki odgłos metal o metal). Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą "po cichu).
Możecie sprawdzić jak jest u Was, bo nie wiem, czy jechać z tym do ASO, czy to normalny objaw.
Testy prowadziłem w garażu, bo na ulicy w ruchu wcale tego nie słychać.
Cześć.
Mam coś podobnego: stoję na skrzyżowaniu, silnik pracuje, zapala się żółte światło - więc wciskam sprzęgło, wrzucam jedynkę i w tym momencie słyszę delikatne puknięcie pod maską. Też się zastanawiałem, co jest nie tak - jednak doszedłem do wniosku, że TTTM. Po prostu w Dusterze biegi włącza się za pomocą linek i te puknięcia są efektem tego rozwiązania. W wielu innych autach, gdzie sterowanie biegami realizowane jest za pomocą sztywnych drążków, tego nie ma - tzn. właściwie jest, ale tylko przy niezsynchronizowanych biegach (zwykle wstecznym). Albo przy niepełnym wysprzęglaniu.
Tutaj bym się nie martwił (przejechałem 37 tys. km i objaw ten występował od początku, do chwili obecnej jest tak samo).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-25, 06:37
Ja też tak mam, szczególnie między 1 a 2 biegiem. Nie pogłębia się to. Niepokojące jest to , że dzieje się to tylko przy szybkiej zmianie biegów a przy wolnej nie ale biegi wchodzą ładnie. Mam nadzieję, że to nie synchronizator. Zgłaszałem na gwarancji, nie wiedzieli co to ale wszystko chodziło ok. więc uznali, że Dustery tak mają.
Diabli wiedzą ale już tak jeżdżę 50 kkm i nic się nie dzieje (miał 40 jak go kupiłem 1,5 rocznego). Ostatnio na światłach też ruszał Dusterek obok mnie i słyszałem jak mu też stuknęło.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-25, 06:39, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio na światłach też ruszał Dusterek obok mnie i słyszałem jak mu też stuknęło.
Skoro słyszałeś to w sąsiednim aucie, to nie jest takie ciche jak myślałem. No to stwierdzam, że u mnie NIE STUKA, bo jak by stuknęło tak głośno, że słychać w samochodzie obok, to raczej bym ten fakt zarejestrował. Może tylko 4x4 tak mają?
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-25, 13:26
Jak pamiętasz dźwięk luzu krzyżaka w wale napędowym poloneza to to mniej więcej taki dźwięk metaliczny.
To może półosie napędowe mają luz na przegubach....?
Ten dźwięk jest podczas wrzucania biegu, a nie ruszania.. Sprzęgło cały czas w podłodze..
Dźwięk jest podczas wrzucania biegu (któregokolwiek - nawet III).
Natomiast cały czas trzymając sprzęgło w podłodze i wrzucając bieg po raz kolejny - już nie ma tego dźwięku.
i tak jak pisałem - na wyłączonym silniku nie ma tego "efektu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum