W poniedziałek skontaktowałem się telefonicznie z LR Polska i porozmawiałem z osobą odpowiedzialną za LPG w Daciach i Renault. Okazało się, że zostałem wprowadzony w błąd i do Dusterów z instalacją podpadającą pod EURO5 na chwil obecną nawet LR nie ma możliwości odblokowania sterowników. Co ciekawsze to w naszych Dusterach (z EURO5) nie powinno nawet już być złącza diagnostycznego do sterownika LPG! Pan był zdziwiony, że takowy jeszcze posiadam. Jeszcze "lepszą" informacją było to, że EURO5 wymaga/zaleca (nie wiem dokładnie) aby komp od LPG był na jednej płycie sterującej- czyli jeden komputer obsługiwany (to chyba niewłaściwe słowo) tylko przez ASO; tak jest już w przypadku Fiata i Opla. W Drakulach jeszcze te systemy są osobne ponieważ konkurencji LR nie udało się na czas wdrożyć tego rozwiązania.
Sprawa związana z moim problemem jest znana, podpytywano nawet kogoś tam z Renault ale zostało to przykładnie zlane. Mam zadzwonić ponownie za dwa tygodnie, w tym czasie Pan Piotr będzie znowu próbował coś wywalczyć. Po tym czasie sam napiszę do Renówki, ale nie do polskiego oddziału, chociaż znając ich podejście to...
Przy okazji otrzymałem odpowiedź na niezadane pytanie- podczas ujemnych temperatur poniżej 10 stopni mieliśmy z żoną problem z przełączaniem na gaz- instalacja zmieniła zasilanie na LPG ale instalacja nie podjęła pracy- piszczyk dał tylko znać, że jedziemy na noPb. Pomimo osiągnięcia wymaganej temperatury (cztery cegły) nie udało się pojechać na LPG. Pomogło dopiero wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie. Spowodowane jest to jednymi parametrami dla różnych stref klimatycznych- jest jeden zakres temperatury gazu w listwie dla wszystkich co powoduje właśnie takie zachowanie. Jeśli natomiast chodzi o przełączanie instalacji na LPG podczas przyspieszania to Pan Piotr również nie był w stanie podać sensownego wytłumaczenia dlaczego tak to ustawiono, Przypuszcza tylko, że po zakończeniu testów oprogramowania nie zmieniono tego parametru i zablokowano soft. Potwierdził również to, że te same parametry ładowane do wszystkich silników bez późniejszego ich "dopieszczenia" to nie jest dobre rozwiązanie. Niestety, zgodził się ze mną, że w obecnej chwili zakup samochodu z fabrycznym LPG to nie jest dobry pomysł i jeśli pojawią się w sumie nawet drobne problemy lub chęć drobnej zmiany (jak w moim przypadku) aby instalacja była bardziej bezpieczna dla użytkownika to na wsparcie producenta ciężko liczyć.
A z bieżących spraw to coraz częściej po zmianie zasilania na LPG silnik potrafi zgasnąć, oczywiście nie za każdym razem- fajnie się zaczyna robić Niestety, musiałbym furę zostawić w serwisie na kilka dni aby sobie panowie poszaleli ale teraz nie mogę. Przy dodawaniu gazu obroty potrafią spadać aż do zgaśnięcia 2:41)- potrafię to odtworzyć poprzez mocne wdepnięcie pedału gazu- widać na poniższym filmie.
Czyżby wtryski się zaczęły sypać?...
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-07-12, 01:03, w całości zmieniany 2 razy
Dla mnie największą bolączką w moim DUSTERZE z fabrycznym LPG jest to, że pali 11-12l/100 i silnik nierówno pracuje. Nie jeżdżę szybko, do pracy nie stoję w korkach. Robię 60-80km/dziennie i co 3-4 dni muszę tankować. Wychodzi, że na 32 litrach przejadę 280-300km. To nie jest to co tygryski lubią najbardziej.
Powinna być możliwość regulacji parametrów przez gazownika z serwisu.
Druga sprawa - wkurza mnie elektroniczna przepustnica i opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu. Czasem samochód nawet potrafi "prawie" zgasnąć jak nagle wdepnę pedał w podłogę. Niby fajnie że mam 5 lat pełnej gwarancji na LPG i cały samochód, ale wkurza mnie to, że mając auto 3 tygodnie już raz musiałem posiłkować się serwisem. To mój pierwszy samochód z wolnossącym benzyniakiem od 10 lat, a pierwszy w ogóle na gazie. Nie jestem przyzwyczajony do pływających obrotów wolnego biegu oraz chaotycznie przyrastającej mocy. Raz jedzie tak, że spod dupska ucieka, a raz się mozoli jak 126p pomimo wchodzenia na obroty.
2000km dziś mi stuknęło, a ja od 2 tygodni zastanawiam się, czy przypadkiem jak mi instalowali LPG w fabryce to nie zrobili jakiejś mikro nieszczelności na kolektorze ssącym, bo czasem mam wrażenie jakby samochód się dławił, co zresztą opisywałem już w innych wątkach....
Frajda z jazdy jest, ale przez te dziwne spostrzeżenia dupy nie urywa. A może to ze mną jest coś nie tak, może za dużo wymagam, przecież to "tylko Dacia" jak to powiedział mój kumpel, śmiejąc się w duchu. Z drugiej strony wydając 63 tysiące na samochód chciałbym przez te 5-7 lat cieszyć się z jazdy a nie zastanawiać, kiedy mi coś padnie w samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-07-26, 09:43, w całości zmieniany 1 raz
MSZ zużycie LPG na takim poziomie nie jest powodem do niepokoju i sądzę, że jeszcze się obniży...
ja również czasami zauważam "zmienną dynamikę" przy jeździe na LPG ale sądzę, że to raczej "zasługa" jakości LPG... ;)
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-07-26, 11:12
stykowski napisał/a:
Powinna być możliwość regulacji parametrów przez gazownika z serwisu.
Regulacja jest automatyczna w 3 zakresy prędkości i przez swoje zachowanie kierowcy wpływ.
The adjustment is automatic in 3 speed ranges and is by your driving behavior influenced.
Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.
Serwis Renault zawiera jednostkę sterującą LPG dostęp tylko do Automatyczna aktualizacja firmware.
The Renault Service has the LPG control unit only access for an automatic update of the firmware.
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
Regulacja jest automatyczna w 3 zakresy prędkości i przez swoje zachowanie kierowcy wpływ.
The adjustment is automatic in 3 speed ranges and is by your driving behavior influenced.
Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.
Serwis Renault zawiera jednostkę sterującą LPG dostęp tylko do Automatyczna aktualizacja firmware.
The Renault Service has the LPG control unit only access for an automatic update of the firmware.
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.
eastcowboy,
do you mean it is necessary to leave engine on for 0,5 hour to learn rpn at idle speed? Effects similar to stykowski case appears and disappears suddenly, even driving on the same fuel (tank is not re-filled with LPG on any gas station).
I po naszemu, żeby wiadomo było co wypisuję:
masz na myśli aby pozostawić włączony silnik na 0,5 godziny do nauki wolnych obrotów? Efekty podobne do przypadku stykowskiego pojawiają się i znikają nagle, nawet podczas jazdy na tym samym paliwie (zbiornik nie jest tankowany LPG na żadnej stacji).
stykowski,
polska język trudna dla obcokrajowca a co dopiero dla googlasa?... W każdym razie cieszę się, że eastcowboy się udziela na naszym kąciku bo kilku ciekawych rzeczy się od niego dowiedziałem.
Faktycznie coś tym jest , jak jeździłem dużo po autostradach to auto stało się zrywniejsze ale paliło ok 10-11 L LPG
Czasami nawet gasło mi na 1 jak operowałem na pół sprzęgle (parkowanie itp )
Teraz jakoś bardziej zamula ale już nie gaśnie i spalanie spadło do ok 8-9 L
Czasami nawet gasło mi na 1 jak operowałem na pół sprzęgle (parkowanie itp )
Ha! Więc to nie tylko u mnie takie jaja! Może winił bym żonę jeśli mi by się coś takiego nie trafiło ale też kilkukrotnie tak się zdarzyło, niemniej jednak taka adaptacja prowadząca aż do zgaśnięcia silnika jest wg mnie nie do przyjęcia. Będę ścigał serwis (oczywiście nie wierzę za bardzo w ich kompetencje w kwestii LPG) i szykuję się do wysmarowania pisma do centrali Renault bo na RP to już krzyżyk postawiłem w ich niechęci do klienta.
Dziś specjalnie lekko przygazowywałem (jak ty na filmiku ) aby przełączył się na LPG . Po załączeniu LPG od razu noga z gazu i samochód zgasł , potem musiałem kręcić prawie 4-5 obrotów zanim zapalił .
Do tego jak wyjeżdżałem na drogę szybkiego ruchu z bocznej uliczki to po wciśnięciu mocno gazu aby szybko przejechać pas przeciwny lekko go zamuliło na pół sekundy aż cały się zestresowałem że mi zgaśnie a tir jechał .
Dla mnie tylko żeby ustawili mi większe dawki na mapie wtrysków LPG szczególnie w zakresie niskich obrotów . Reszta mi odpowiada .
No i to przełączenie na LPG powinno być z automatu a nie przy obrotach rosnących .
Za 3 lata trzeba bedzie rozważyć opcje wymiany komputera i to chyba najlepsza opcja .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-29, 00:47, w całości zmieniany 1 raz
Czy świecie w wersjach z fabrycznym LPG różnią się czymś od normalnych ?
Według sztuki powinny być 1 elektrodowe o zmniejszonym prześwicie .
Kiedy do dustera można dostać od 1-4 elektrodowe
a ostęp od 0,9 mm do 0,7 mm
Dodatkowo powinny być odporniejsze na wyższą temperaturę
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-02, 10:56, w całości zmieniany 2 razy
cd filtra LPG. Mój wymieniony podczas przeglądu po 60kkm wyglądał jak na załączonej fotce. Ze spawów wynika ze nie jest rozbieralny.
Aktualna atrakcja związana z załączaniem się wskażnika "oczyszczanie spalin" została usunięta w ASO przez wymianę kpl wtryskiwaczy gazu. Ciekawe na jak długo (przy akt. 68kkm wymieniono łącznie 8 szt !) .
Fabryczny akumulator umarł po 64kkm, aktualnie wstawiony Renault 60Ah.
Parę siwych włosów po ruszeniu z .. parkingu pod sklepem, włączanie sie do ruchu , skrzyżowanie itp na szybko..... z przełaczeniem się na LPG właśnie w tym momencie UFF.
filtr LPG.jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 145,64 KB
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2014-08-03, 13:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-08-03, 15:32
Grzechub napisał/a:
cd filtra LPG. Mój wymieniony podczas przeglądu po 60kkm wyglądał jak na załączonej fotce. Ze spawów wynika ze nie jest rozbieralny.
Aktualna atrakcja związana z załączaniem się wskażnika "oczyszczanie spalin" została usunięta w ASO przez wymianę kpl wtryskiwaczy gazu. Ciekawe na jak długo (przy akt. 68kkm wymieniono łącznie 8 szt !) .
Fabryczny akumulator umarł po 64kkm, aktualnie wstawiony Renault 60Ah.
Parę siwych włosów po ruszeniu z .. parkingu pod sklepem, włączanie sie do ruchu , skrzyżowanie itp na szybko..... z przełaczeniem się na LPG właśnie w tym momencie UFF.
Ceny wydają się od czapy. Taka jest norma w innych miastach, czy próbują mnie stuknąć?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-04, 13:47
Karenzo napisał/a:
przegląd LPG z filtrami fazy ciekłej + lotnej 250 zł
z własnymi filtrami ok 200 zł
Tak, w normalnym serwisie LPG. Ja pytam o ASO i gaz fabryczny.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum