A powiedzcie mi jaki filtr jest montowany wcześniej są podane jakieś 2 różne numery a na allegro znalazłem tylko jeden typ. Ewentualnie jeśli bym mógł prosić o link. Bo chciałbym uniknąć płacenia 250zł za głupi filtr który kosztuje 20/50zł.
A finał tej całej historii będzie taki, że serwisy zbierają te wszystkie przypadki i pewnie za jakiś czas będzie nowy soft do fabrycznego LPG, albo może nawet inny komp albo w ogóle jakaś instalacja zmieniona. W każdym razie coś na pewno z tym zrobią.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2014-08-04, 15:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-04, 17:04
Karenzo napisał/a:
dzwoniłem specjalnie w twojej sprawie do decaru i renault retail group (oba ASO )
zresztą sam możesz zadzwonić
DECAR
SERWIS
Poniedziałek-Piątek 7:00-21:00
Sobota 8:00-15:00
Tel. 22 519 89 30/40
renault retail group
22 544 41 11
Bóg zapłać. W rewanżu wbiłem Ci "pomógł".
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-08-04, 17:05, w całości zmieniany 1 raz
Zadzwoń samemu upewnij czy na pewno o to chodziło .
Nie wiem czy ASO liczy przegląd i wymianę za to samo .
Od słów pracownika wygląda że tak .
Mi samemu za 3 tyś km zbliża się termin więc sprawa mnie zainteresowała .
Zresztą 150 zł za wymianę filtra który jest najłatwiejszym filtrem do wymiany to troche było by dużo nawet na aso .
Gdybym robił to na czas pewnie ok 1 minuty taka operacja by zajęła .
Fabryczny LPG to fajans i zdzierstwo./moja opinia/
Fajans? Zdzierstwo?
Dobrze, a ile wynosi gwarancja fabryczna na Twój samochód z LPG? Bo na pewno nie 5 lat z limitem 120000km.
Następnie - silnik jaki masz zamontowany nie ma utwardzanych gniazd zaworowych, a przy fabrycznym LPG jest inna głowica.
No chyba że kupiłeś samochód na 3-4 lata i nie będziesz się przejmował. Ale ja np chcę pojeździć swoim Dusterem ok 10 lat co najmniej...
[quote="stykowski"]Dusterem ok 10 lat co najmniej...
Ja do śmierci...swoje lata mam.
Fajans-czytam tylko o samych problemach.
Zdzierstwo- filtr fazy ciekłej w moim serwisie z wymianą 30 zł,ciekłej i gazowej
50 zł.
Problemów ZERO
Opinji nie zmieniam.
A takie pytanie odnośnie tych gniazd zaworowych. Do mojego dustera 4x4 teoretycznie nie było fabrycznego gazu. Tylko od niedawna stosowany kit "fabryczny gaz montowany u dilera". I tutaj zabawne bo byłem umówiony na instalację dilerską natomiast podobno auto przyszło z przypisanym zestawem do instalacji gazu fabrycznego. I miałem opcję albo odebrać auto bez gazu i przejechać nim np 1km i oddać do ASO na montaż instalacji dilerskiej. Albo od razu ten fabryczny zestaw. I jak sprawdzić czy się ma te wzmocnione zawory czy nie.
na pewnie nie masz .
tylko gaz zakładany w fabryce ma pewne rozwiązania zaimplementowane na taśmie .
Co do tych wzmocnionych zaworów to jest zawsze coś ale zawory może ci się wypalą po zrobieniu 150 tyś a ich zrobienie to też nie jest majątek
Druga sprawa że w silnikach K4M (1.6 16v) nie było jakiś z tym dużych problemów .
Aby zawory żyły długo i szczęśliwie należy po prostu nie przekraczać tych 4 tyś obr
ale ty masz nowy samochód nie musisz się tym martwic do dopiero jak najedziesz te 150-200 tyś
To całe utwardzenie głowicy i zaworów to tylko taki bezpiecznik bo jak się dba o instalacje (szczególnie filtry ) to na zwykłej też można zrobić 200 tyś .
Zawory są niszczone przez zanieczyszczany gaz więc warto często wymienić te filierki których koszt jest ok 15 - 20 zł .
Ja w innych aucie wymieniam je co 10-15 tyś koszt to właśnie 10 zł za faze lotną i 5 zł za ciekłą
robota na 5 min .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-04, 21:06, w całości zmieniany 3 razy
A takie pytanie bo o ile dobrze wiem. Fabryczna instalacja gazowa montowana jest podobno gdzieś w Polsce.
I np przy odbieraniu auta ktoś zapomniał odkleić tej naklejki pochodzącej z fabryki gdzie była informacja o pakietach które mają być zamontowane "fabrycznie" gdzieś na terenie polski doklejenie listw off-road oraz montaż instalacji gazowej.
Więc jeśli już na etapie składania pojazdu była taka informacja to może już mam te "lepsze" zawory?
I czy da się to jakoś po Vinie sprawdzić np?
instalacje fabryczne dokłada się w fabryce .
W dusterze z fabryczną instalacją LPG przewody od instalacji są zintegrowane z przewodami silnika .
Dlatego nie może jej potem dołożyć bo trzeba przetestować auto zanim wyjedzie z fabryki a jak to zrobić bez sprawnego silnika ?
zresztą nie wjechało by na lore więc nie trafiły by do polski .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-04, 22:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-05, 05:47
SilverTM napisał/a:
A takie pytanie bo o ile dobrze wiem. Fabryczna instalacja gazowa montowana jest podobno gdzieś w Polsce.
I np przy odbieraniu auta ktoś zapomniał odkleić tej naklejki pochodzącej z fabryki gdzie była informacja o pakietach które mają być zamontowane "fabrycznie" gdzieś na terenie polski doklejenie listw off-road oraz montaż instalacji gazowej.
Więc jeśli już na etapie składania pojazdu była taka informacja to może już mam te "lepsze" zawory?
I czy da się to jakoś po Vinie sprawdzić np?
Kiedyś "fabryczna" znaczyła zamontowana w fabryce. U skodziarzy, "fabryczna" znaczyło założona przez ASO. Jeśli montuje ASO to najpewniej silnik jest bez żadnych modyfikacji.
Zresztą szczerze odradzam montaż LPG w ASO w Lublinie, są absolutnie bezradni jeśli chodzi o obsługę fabrycznego LPG. W Lublinie szczerze polecam firmę Trans Wag. Landi i Lovato. Robili mi dwa LPG w dacii i fiacie. W obu przypadkach zestawy chodziły idealnie. Ceny rozsądne i znają się na robocie.
I pytanie: co jaki przebieg dokonuje się regulacji zaworów w lodgy/gokker1.6 LPG z fabrycznym gazem? W MCV co 120 000 km co wydaje mi się lekką przesadą.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-08-05, 05:50, w całości zmieniany 1 raz
W Lublinie szczerze polecam firmę Trans Wag. Landi i Lovato. Robili mi dwa LPG w dacii i fiacie. W obu przypadkach zestawy chodziły idealnie. Ceny rozsądne i znają się na robocie.
Pozostaje mi się przyłączyć do rekomendacji. Trans Wag to bardzo dobra firma. Robią porządnie, do sprawy podchodzą fachowo i solidnie, jeśli silnik nie nadaje się do pracy na gazie (np. wtrysk bezpośredni czy podobne klimaty) - jasno to powiedzą a nie na siłę "zagazują" a "klient niech się potem martwi".
Sam tam zakładałem LPG i złego słowa nie dam powiedzieć, instalacja spisuje się na medal.
Zresztą.... Nazaruki im swego czau zlecały zakładanie instalacji "fabrycznych" :)
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2014-08-05, 07:01, w całości zmieniany 2 razy
Zawory są niszczone przez zanieczyszczany gaz więc warto często wymienić te filierki których koszt jest ok 15 - 20 zł .
Ja w innych aucie wymieniam je co 10-15 tyś koszt to właśnie 10 zł za faze lotną i 5 zł za ciekłą
robota na 5 min
Zawory są niszczone przez zanieczyszczany gaz więc warto często wymienić te filierki których koszt jest ok 15 - 20 zł .
Ja w innych aucie wymieniam je co 10-15 tyś koszt to właśnie 10 zł za faze lotną i 5 zł za ciekłą
robota na 5 min
Zbyt uboga mieszanka też wypala zawory.
Nie tyle brudny gaz tylko ważny jest jego skład procentowy z różnych gazów.
I piotr ma rację mój gazownik mówi prosto - albo spala gaz albo zawory więc regulacja na ciut wyższe spalanie gazu jest korzystna dla żywotności silnika a nie oszczędność za wszelką cenę.
no tak ale jak będzie zasiarczony to mieszanka LPG będzie zachwiana i nic nie da ustawienie większego dotrysku na mapie
laisar
Zawory są inne czyli można powiedzieć że dostosowane do LPG
Pisałeś kiedyś że głowica w wersjach fabrycznych LPG ma inne numery niż benzynowych (coś ok 2 lata temu ) Fakt że nie pisałeś że jest wzmocniona ale że ma inny numer .
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-05, 11:27
laisar napisał/a:
W dusterach głowice (a zatem także gniazda zaworowe) są takie same w wersjach benzynowych i z LPG - inne są tylko same zawory.
A mamy jakąś pewność, że nawet jeśli tak było w przeszłosci (glowica nieuzbrojona taka sama, zawory inne), to nadal tak jest?? No np. w obecnie produkowanych DD benz. vs z fabrycznym lpg.
malygabrys napisał/a:
I piotr ma rację mój gazownik mówi prosto - albo spala gaz albo zawory
"Silnik pali paliwo albo zawory."
malygabrys napisał/a:
więc regulacja na ciut wyższe spalanie gazu jest korzystna dla żywotności silnika a nie oszczędność za wszelką cenę.
Otóż to... i dlatego zbyt niskie zużycie lpg w porównaniu do benzyny (np. tyle samo lpg co nPb) nie powinno być powodem do radości i zadowolenia, ale raczej do zaniepokojenia i wzmożonej czujności.
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-08-05, 11:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-05, 16:19
malygabrys napisał/a:
Oj tam, oj tam.
Gaz = LPG to miałem na myśli
LPG to przecież też paliwo, więc nie myśł sobie, że chciałem Ci się do czegoś przyczepić, tylko po prostu zacytowalem, jak brzmi to mądre i znane od kilkudziesiecu lat powiedzenie . Mimo, że tak stare, to nadal jest aktualne i to w odniesieniu do każdego paliwa, a więc benzyny, lpg, cng, metanolu, etanolu itd. itp.
laisar napisał/a:
W 1.6 MPi = 8v (nie 16v, jak w dusterze).
A i tamtem fotko-rysunek przedstawia 1.4MPI (8V, K7J), czyli silnik z regulacją luzów zaworowych na śrubę, w którym te regulacje należy wykonywać dość często (jak na dzisiejsze czasy, w przeciwieństwie do regulacji na plytki czy przez wymianę calych popychaczy), tym bardziej przy zasilaniu lpg, wiec nie ma się co dziwić, jeśli woleli się zabezpieczyć montując inne gniazda zaworowe i zawory. No a w 1.6MPI (8V, K7M) jest identyczna regulacja. Natomast w 1.6 16V (K4M) jest hydrauliczna (automatyczna) regulacja luzow zaworowych, wiec przynajmniej nie ma obawy, ze ktoś zawali/przegapi regulacje.
laisar napisał/a:
W dusterze - od początku, nadal.
Mnie by bardziej interesowalo, czy ECU w DD z fabrycznym lpg jest taki sam jak w normalnych wersjach benzynowych? No, ale jeśli zawory do wersji lpg dali jakieś "wzmocnione", to pewnie ECU już nie ruszali.
Bardzo proszę o oddawanie głosów.
Niestety, nie wiem jak dodać opcję wyboru modelu auta i rocznika (bo to by było również ciekawe), jeśli ktoś wie to poproszę o podpowiedź; w FAQ nie znalazłem (ale może i wzrok już nie ten )
Kochani, u mnie już drugi raz samochód na zimnym silniku przestał przełączać się na gaz. Jakiś tydzień temu... A teraz gaz nie włącza się wcale. Jeżdżę na benzynie. Poziom mojego wkur*a jest taki, że mam ochotę iść do prawnika i wszcząć procedurę rękojmi... W 8 tygodni zrobiłem samochodem od nowości 6200km i non stop coś się dzieje. Jak nie klimatyzacja, która zamarza i pluje śniegiem, jak nie notorycznie włączająca się i wyłączająca sprężarka klimatyzacji to instalacja gazowa, która żyje własnym życiem... Rzygam już tym wszystkim. Tak naprawdę boję się wsiadać codziennie do tego samochodu bo nie wiem co dziś się wydarzy. A dla mnie to jest być albo nie być. Sprzedałem 10 letnie audi a4 1.9 tdi 131KM Multitronic i już do niego tęsknię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum