Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 12:08   

Stawiam flaszke jak mi taką znajdziesz
z przekładnia główną 14/63
skrzynia JR5-316
ma największe przełożenie 5 biegu z grupy (z tą przekładnią )
41/31
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 12:22   

To co wstawił admin LAISAR jest z błędami -> tam przykład JR5 147 i JR5 149 mają te same przekładnie i zębatki 5tki a mają naprawdę inne:

w skrzyni dłuższej piątki ( 147) jest : 42/31
a w (JR5 149) jest: 37/33



http://www.daciaclub.ro/P...tml#entry956226

Polecam ten wątek przetłumaczyć sobie przez translate.google.pl np i zobaczyć jak zmniejszyło o ok.500ob/min z 4 na 3.5tys ob/min na piątce
http://www.daciaclub.ro/i...ic=78556&st=60#

Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 12:51   

corrado napisał/a:
To co wstawił admin LAISAR jest z błędami

Być może - tak jest w nocie technicznej nr 6029, z grudnia 2010, oraz w Dialogysie, więc dalej już nie szukałem. Nie jestem w stanie stwierdzić, w którym źródle jest błąd - w powyższych, czy w zalinkowanym przez Ciebie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 13:04   

:(
no to niefajnie
raczej nie ma błędu - to by znaczyło , że leszek_z1 kłamał , skoro zmieniał z JR5 149 ->JR5 147
.. i Ci na forum rumuńskim również piszą nieprawdę :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 13:08   

Karenzo napisał/a:
z przekładnia główną...

Ona jest nieistotna pod kątem rozpatrywania wymiany zębatek V biegu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 13:09   

@corrado: Ale dlaczego ktoś miałby kłamać??? Błędy w dokumentacji się zdarzają.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 13:55   

laisar, to co ma bo już nic nie rozumiem
_________________
Moje auto
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-07, 14:58   

Przeczytałem od początku i mam takie pytanie w Dusterze 1.6 4x4 można zmienić przełożenie 6-tego biegu na bardziej autostradowe? Bo z tym fabrycznym jazda 130 to mordęga. I czy macie jakieś sugestie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 15:08   

Karenzo napisał/a:
laisar, to co ma bo już nic nie rozumiem


Przekładnia główna cię nie interesuje bo ona przenosi ruch obrotowy na półosie napędowe.
Należy zmienić parę kół zębatych 5tego biegu by miały większe przełożenie niż w stanie poprzednim.
Jeśli masz większe wartości to i tak będzie "mocniej napędzać" mechanizm różnicowy niż poprzednie koła zębate.

Tu przykład zestawu gotowego "5th gear conversion kit" - do innego auta oczywiście ale to samo jest w renówkach - dali dodatkowo uszczelkę i klucz i zawuleczkę chyba do synchronizatora
http://www.autotech.com/product/10-310-075K.html
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 16:15   

SilverTM napisał/a:
w Dusterze 1.6 4x4 można zmienić przełożenie 6-tego biegu na bardziej autostradowe?

Teoretycznie - tak, tyle że to znacznie bardziej pracochłonne (= kosztowne), niż w pięciobiegówce, bo trzeba wymontować i rozłożyć całą skrzynię, żeby dostać się do kół zębatych.

(W pięciobiegówca zębatki 5 biegu dostępne są niejako z zewnątrz skrzyni, co znacznie upraszcza sprawę - i stąd cały temat).
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-07, 17:25   

A czy technicznie możliwe jest przełożenie całej skrzyni biegów np z Diesla? Bo nie ukrywam silnik jest na prawdę bardzo fajny ale przełożenia nie wiem kto dobierał do benzyny. Pierwsze auto które z powodzeniem rusza z drugiego biegu jak minimalnie rozkręci się w obrotach śmiało można 4 wrzucić i tak samo 6 bieg.

Oczywiście to jest skrajność i tak się jeździć nie da ale gdyby tak chociaż o połowę zmienić te przełożenia było by świetnie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 17:29   

możliwe jest wszystko ale pierwsze pytanie ILE
i tu się pojawia odpowiedź nie mało

Ogólnie raczej nie wykonalne gdyż są to dwie inne charakterystyki momentu obrotowego .
Zainteresuje się zrobieniem te 6 autostradowej , wystarczyła by zębatka z 1.5 dci 90 kucy może w 1000 zł byś się zamknął .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-07, 17:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 18:32   

Wg mnie też nastawienie jest mimo wszystko ( nawet w 5bieg i 4x2 ;)) bardziej pod teren i tak by miało spory moment obrotowy.


Pamiętam jak po przesiadce z 110KM AHF 1.9tdi powiedziałem że moja daćka przyśpiesza nawet lepiej z tymi "nędznymi" 86KM

karenco napisał/a:

skrzynia JR5-316
ma największe przełożenie 5 biegu z grupy (z tą przekładnią )
41/31


np.:
JR5-332
47/31

JR5-335
47/31

JR5-336
45/31

JR5-337
45/31

JR5-340
47/31

JR5-341
47/31

itd.... Do wyboru , do koloru :-)
http://www.daciaklub.pl/u...acje_skrzyn.htm
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 20:04   

SilverTM napisał/a:
czy technicznie możliwe jest przełożenie całej skrzyni biegów np z Diesla?

Tak - choć oprócz kwestii samego montażu skrzyni do bloku silnika pozostają jeszcze "drobiazgi" w rodzaju półosi czy mechanizmu lewarka, bo może się okazać, że też trzeba by je wymienić na dopasowane do skrzyni. Niestety, można być trudno to sprawdzić w dokumentacji technicznej, bo ona zazwyczaj mówi tylko, że części są inne, a nie w jaki sposób się różnią.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 20:12   

Czyli do mojej skrzyni JR5-316 (5 bieg 41/31)
mogę przełożyć 5 zębatkę (45/31) z tych skrzyń
JR5-306
JR5-308
JR5-309
JR5-336
JR5-337
JR5-351
JR5-354
JR5-354
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 20:15   

Tak,ale może lepiej od razu zainteresować się 47/31.
No i nie mogę jednak znaleźć cen tych kół w asoparts.pl - może laisar coś znajdzie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 20:21   

no to może być przesada taki skok że będę musiał ciągnąć na 4 do 120 ...
zresztą nie mam pojęcia jaki to przelicznik jest
jaka to jest różnica między 45 a 47 ?
jaka to będzie prędkość przy 1000 obr
teraz przy 120 mam 3257 obr
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-07, 20:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 20:40   

45/41 vs 47/41 - duża różnica ? 8-)

przy 3 tysiącach w stanie wyjściowym - w pierwszym przypadku ok. 300obrotów mniej
w drugim przypadku ok 440 obrotów mniej
przy niższych jeszcze mniejsze różnice
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 20:43   

tu można sobie obliczyć
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Dla zębatki 47/31
przy 120 km/h mamy 2759 obr/min

przy zębatce 45/31
przy 120 km/h 2886 obr/min

aktualnie dla mojej 41/31
przy 120 kn/h 3210 obr/min


Zapowiada się naprawdę fajnie ale myślę że na razie ze względu na koszta i gwarancje poczekam przynajmniej do następnych wakacji
Jak tak licze to 700 zł minimum taka operacja
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-07, 20:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-07, 21:07   

SilverTM napisał/a:
A czy technicznie możliwe jest przełożenie całej skrzyni biegów np z Diesla? Bo nie ukrywam silnik jest na prawdę bardzo fajny ale przełożenia nie wiem kto dobierał do benzyny. Pierwsze auto które z powodzeniem rusza z drugiego biegu jak minimalnie rozkręci się w obrotach śmiało można 4 wrzucić i tak samo 6 bieg.

Oczywiście to jest skrajność i tak się jeździć nie da ale gdyby tak chociaż o połowę zmienić te przełożenia było by świetnie.


Diesel ma dokładnie tak samo.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 21:16   

Dla potomnych a szczególnie dla mnie
niezbyt profesjonalnie zrobione zestawienie do przekładki zębatki 5 biegu do duster 4x2 1.6 16v

JR5.png
Plik ściągnięto 259 raz(y) 35,6 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 23:14   

Ja to na pewno zrobię u siebie, bo też 5tka jest za krótka i za dobrze przyśpiesza i za krótko w porównaniu do poprzedniego auta; tylko ciągle mam wydatki.
A skąd te kwoty 700pln , gdzie sprawdzić nr OEM dokładnie i ceny w necie ?
Mam dialogysa ale tam cen nie mam i opisu części.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 23:20   

leszek_z1 napisał/a:
. Frans auto dostarczyło używane ( ale w doskonałym stanie ) zębatki V biegu od skrzynki JR5 147 wraz z masą dodatkowych części ( synchronizatory, wodziki itp ) , potrzebne są tylko zębatki = 400 zł + wymiana w prywatnym warsztacie w Szczecinie = 330 zł (
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 23:26   

Aha, no to koszt wymiany odpada, a brać 300pln to niezłe zdzierstwo swoją drogą.

Laisar możesz nr OEM do paru zębatek piątki z JR5 :
np JR5-306 ( 45/31) ?
albo JR5-385 ( 47/31 ) ?
Jutro bym zadzwonił i się dowiedział ile to wyjdzie w ASO
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 23:38   

Wysłałem zapytanie do tego frans auto zobaczymy co odpiszą
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne