Polecam ten wątek przetłumaczyć sobie przez translate.google.pl np i zobaczyć jak zmniejszyło o ok.500ob/min z 4 na 3.5tys ob/min na piątce
http://www.daciaclub.ro/i...ic=78556&st=60#
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 12:42, w całości zmieniany 1 raz
Być może - tak jest w nocie technicznej nr 6029, z grudnia 2010, oraz w Dialogysie, więc dalej już nie szukałem. Nie jestem w stanie stwierdzić, w którym źródle jest błąd - w powyższych, czy w zalinkowanym przez Ciebie.
:(
no to niefajnie
raczej nie ma błędu - to by znaczyło , że leszek_z1 kłamał , skoro zmieniał z JR5 149 ->JR5 147
.. i Ci na forum rumuńskim również piszą nieprawdę
Przeczytałem od początku i mam takie pytanie w Dusterze 1.6 4x4 można zmienić przełożenie 6-tego biegu na bardziej autostradowe? Bo z tym fabrycznym jazda 130 to mordęga. I czy macie jakieś sugestie.
Przekładnia główna cię nie interesuje bo ona przenosi ruch obrotowy na półosie napędowe.
Należy zmienić parę kół zębatych 5tego biegu by miały większe przełożenie niż w stanie poprzednim.
Jeśli masz większe wartości to i tak będzie "mocniej napędzać" mechanizm różnicowy niż poprzednie koła zębate.
Tu przykład zestawu gotowego "5th gear conversion kit" - do innego auta oczywiście ale to samo jest w renówkach - dali dodatkowo uszczelkę i klucz i zawuleczkę chyba do synchronizatora
http://www.autotech.com/product/10-310-075K.html
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 15:49, w całości zmieniany 1 raz
w Dusterze 1.6 4x4 można zmienić przełożenie 6-tego biegu na bardziej autostradowe?
Teoretycznie - tak, tyle że to znacznie bardziej pracochłonne (= kosztowne), niż w pięciobiegówce, bo trzeba wymontować i rozłożyć całą skrzynię, żeby dostać się do kół zębatych.
(W pięciobiegówca zębatki 5 biegu dostępne są niejako z zewnątrz skrzyni, co znacznie upraszcza sprawę - i stąd cały temat).
A czy technicznie możliwe jest przełożenie całej skrzyni biegów np z Diesla? Bo nie ukrywam silnik jest na prawdę bardzo fajny ale przełożenia nie wiem kto dobierał do benzyny. Pierwsze auto które z powodzeniem rusza z drugiego biegu jak minimalnie rozkręci się w obrotach śmiało można 4 wrzucić i tak samo 6 bieg.
Oczywiście to jest skrajność i tak się jeździć nie da ale gdyby tak chociaż o połowę zmienić te przełożenia było by świetnie.
możliwe jest wszystko ale pierwsze pytanie ILE
i tu się pojawia odpowiedź nie mało
Ogólnie raczej nie wykonalne gdyż są to dwie inne charakterystyki momentu obrotowego .
Zainteresuje się zrobieniem te 6 autostradowej , wystarczyła by zębatka z 1.5 dci 90 kucy może w 1000 zł byś się zamknął .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-07, 17:31, w całości zmieniany 2 razy
czy technicznie możliwe jest przełożenie całej skrzyni biegów np z Diesla?
Tak - choć oprócz kwestii samego montażu skrzyni do bloku silnika pozostają jeszcze "drobiazgi" w rodzaju półosi czy mechanizmu lewarka, bo może się okazać, że też trzeba by je wymienić na dopasowane do skrzyni. Niestety, można być trudno to sprawdzić w dokumentacji technicznej, bo ona zazwyczaj mówi tylko, że części są inne, a nie w jaki sposób się różnią.
Czyli do mojej skrzyni JR5-316 (5 bieg 41/31)
mogę przełożyć 5 zębatkę (45/31) z tych skrzyń
JR5-306
JR5-308
JR5-309
JR5-336
JR5-337
JR5-351
JR5-354
JR5-354
no to może być przesada taki skok że będę musiał ciągnąć na 4 do 120 ...
zresztą nie mam pojęcia jaki to przelicznik jest
jaka to jest różnica między 45 a 47 ?
jaka to będzie prędkość przy 1000 obr
teraz przy 120 mam 3257 obr
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-07, 20:35, w całości zmieniany 3 razy
przy 3 tysiącach w stanie wyjściowym - w pierwszym przypadku ok. 300obrotów mniej
w drugim przypadku ok 440 obrotów mniej
przy niższych jeszcze mniejsze różnice
aktualnie dla mojej 41/31
przy 120 kn/h 3210 obr/min
Zapowiada się naprawdę fajnie ale myślę że na razie ze względu na koszta i gwarancje poczekam przynajmniej do następnych wakacji
Jak tak licze to 700 zł minimum taka operacja
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-07, 20:57, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-07, 21:07
SilverTM napisał/a:
A czy technicznie możliwe jest przełożenie całej skrzyni biegów np z Diesla? Bo nie ukrywam silnik jest na prawdę bardzo fajny ale przełożenia nie wiem kto dobierał do benzyny. Pierwsze auto które z powodzeniem rusza z drugiego biegu jak minimalnie rozkręci się w obrotach śmiało można 4 wrzucić i tak samo 6 bieg.
Oczywiście to jest skrajność i tak się jeździć nie da ale gdyby tak chociaż o połowę zmienić te przełożenia było by świetnie.
Ja to na pewno zrobię u siebie, bo też 5tka jest za krótka i za dobrze przyśpiesza i za krótko w porównaniu do poprzedniego auta; tylko ciągle mam wydatki.
A skąd te kwoty 700pln , gdzie sprawdzić nr OEM dokładnie i ceny w necie ?
Mam dialogysa ale tam cen nie mam i opisu części.
. Frans auto dostarczyło używane ( ale w doskonałym stanie ) zębatki V biegu od skrzynki JR5 147 wraz z masą dodatkowych części ( synchronizatory, wodziki itp ) , potrzebne są tylko zębatki = 400 zł + wymiana w prywatnym warsztacie w Szczecinie = 330 zł (
Aha, no to koszt wymiany odpada, a brać 300pln to niezłe zdzierstwo swoją drogą.
Laisar możesz nr OEM do paru zębatek piątki z JR5 :
np JR5-306 ( 45/31) ?
albo JR5-385 ( 47/31 ) ?
Jutro bym zadzwonił i się dowiedział ile to wyjdzie w ASO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum