DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 11:18   

Ale jaja .
To chyba jakaś zmiana polityki firmy bo ja dostałem namiary na warsztat zajmujący się anty korozją od dilera . Zresztą go pytałem przed zrobieniem tej operacji i powiedział że nie ma żadnych przeciwwskazań .
Do tego już raz mi usuwali rdze (słaby rozkwit na drzwiach ) .
Na przeglądach nigdy nikt słowa nie powiedział a specjalnie kiedyś podjechałem na lakiernie gdzie pracownik całe autko opatrzył i chwalił dodatkowe zabezpieczenie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-08, 11:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
norti 


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 11:30   

Karenzo napisał/a:
Ale jaja .
To chyba jakaś zmiana polityki firmy bo ja dostałem namiary na warsztat zajmujący się anty korozją od dilera . Zresztą go pytałem przed zrobieniem tej operacji i powiedział że nie ma żadnych przeciwwskazań .
Do tego już raz mi usuwali rdze (słaby rozkwit na drzwiach ) .
Na przeglądach nigdy nikt słowa nie powiedział a specjalnie kiedyś podjechałem na lakiernie gdzie pracownik całe autko opatrzył i chwalił dodatkowe zabezpieczenie .


Hej, a te naprawy drzwi były już po zabezpieczeniu antykorozyjnym w zewnętrznym zakładzie? Jeśli tak to zabezpieczenie chyba nic nie pomogło?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 11:36   

Ja zabezpieczenie zrobiłem tydzień po odebraniu auta .
Polerowali mi wykwit mini rdzy (od odprysku ) kilka razy pastą przejechali i zniknęło :lol:
i usuwali rude z wlewu LPG.

Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to baranek jest tylko na podłogę i nadkola
w profile zamknięte wtryskuje się olej antykorozyjny . Jak na razie rdzewiały tylko klapy i drzwi a nie podłoga (nikomu na klubie się nie zdarzyło mimo auto powyżej 10 lat ) .
Nikt ci nie udowodni wlanie dodatkowego oleju antykorozyjnego bo on już fabrycznie tam jest (trzeba go odnawiać co 2-3 lata ) w ostateczności można go wypłukać denaturatem/benzyną . Zresztą sam oprysk nie może spowodować uszkodzenia , to tak jak by ci zabrali gwarancje na zamki bo użyłeś na nich wd-40

O ile podłogi się nie boje gwarancji bo w 6 lat nikomu nie zardzewiała to blachy budy nadal są na gwarancji .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-08, 11:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
norti 


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 11:43   

A ta mini rdza od odprysku to rozumiem że nie w ramach gwarancji? Czy może mimo mechanicznego uszkodzenia powłoki lakierniczej zrobili to gratis? :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 11:45   

Pokazałem pracownikowi , wyszedł ze szlifierką z nałożoną końcową do polerki , nałożył pastę 2-3 ruchy i zrobione .
_________________
Moje auto
 
norti 


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 11:58   

Czyli mam takie wrażenie, że jak coś będzie wymagało odpowiedzi od Renault (czyt. Renault będzie musiało sporo zapłacić), to wtedy mogą się przyczepić do niefabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego, w innym przypadku (drobna polerka) nie robią problemów.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-08, 14:33   

Jak do tej pory nikomu na forum nie robili problemów w tym temacie. Warunek abyś robił przeglądy antykorozyjne zgodnie z gwarancją.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-08-08, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-08, 19:31   

A tu oto taki artykulik na interii w sprawie rdzy ( nie tylko w Dacii :) )

http://motoryzacja.interi...lock=automotive
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2014-08-09, 09:45   

Marek1603 napisał/a:
Jak do tej pory nikomu na forum nie robili problemów w tym temacie. Warunek abyś robił przeglądy antykorozyjne zgodnie z gwarancją.


Mi robili.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-09, 15:38   

Które ASO?
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-08-12, 16:27   

norti napisał/a:
odpowiedź od Renault "...Wyjaśniamy zatem, że nadwozie nie jest ocynkowane..."

No dobra, ale czy to dotyczy wszystkich modeli Dacii ?
Jeżeli to by była prawda, to powinny bardzo szybko rdzewieć...
Jak w ogóle w dzisiejszych czasach można nie dać ocynku ???
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2014-08-12, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 16:34   

Teraz nigdy nie znajdziesz pełnego ocynku , czegoś byś nie kupił .
Tylko newralgiczne elementy zewnętrze się cynkuje i tak jest w daci .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 16:52   

michauek22 napisał/a:
powinny bardzo szybko rdzewieć

To jedna z najstarszych obaw, ale przez 10 lat żadna nowożytna dacia jeszcze nie zgniła do imentu (;
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2014-08-18, 16:36   

Czy ktoś posiadający nowe Sandero i Logana roczniki 2013-2014, ma problemy z korozją lub syfami polakierowanymi ?
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-09-14, 19:22   

bebeto napisał/a:
Czy ktoś posiadający /.../ Logana roczniki 2013-2014, ma problemy z korozją lub syfami polakierowanymi ?
Cześć,
Jeszcze problemów nie mam (zbyt nowy pojazd), ale...
Podczas dokładnych oględzin pojazdu zauważyłem, że na niektórych spawach punktowych "coś haczy".
Okazało się, że ok. 10% (dostępnych do wglądu) spawów punktowych (nie ma reguły co do miejsca ich występowania) ma dodatek w postaci ostrej koronki lub jej części. IMO to mogą być gniazda przyszłej korozji.
Na załączonym zdjęciu pokazuję o czym piszę.
Oba prezentowane spawy to spawy wzmocnienia podłogi "kierowcy". Podobne znalazłem na tylnym podszybiu (schowane pod plastikowym boczkiem) oraz uszczelce drzwi.
Chciałbym wierzyć, że moje obawy okażą się przesadzone.
Teraz przynajmniej wiem gdzie szukać. W przyszłości.
Pozdrawiam - Janusz

spaw01.jpg
Plik ściągnięto 709 raz(y) 128,87 KB

 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-09-15, 09:40   

Tak wyglądają zgrzewy; część upłynnionego materiału wypłynęła poza elektrodę. Gorzej, jeśli między zgrzewanymi blachami byłyby ogniska korozji- czego nie życzę.
_________________
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-09-15, 12:48   

piotr. z napisał/a:
Tak wyglądają zgrzewy; ... Gorzej, jeśli między zgrzewanymi blachami byłyby ogniska korozji- czego nie życzę.

Cześć,
W 100% zgadzam się z tym co napisałeś. Kłopot polega na tym, że taki "wyciek" (jak na załączonym zdjęciu) potrafi się ukruszyć (wraz z zabezpieczającą wartwą) i zadziałać jak "rysik". A miejsce, z którego odpadł - zazwyczaj - nie jest już niczym chronione. Na nim spoczywa warstwa poroso, która wodę chłonie nawet z powietrza. A jeśli woda jeszcze ma słony smak to o kłopot... nietrudno.

Nie jest moim zamiarem dyskredytowanie producenta. Pojazd sam wybrałem, świadom jego parametrów użytkowych, właściwości i ograniczeń. Co więcej podobne zgrzewy widziałem w pojazdach z dużo wyższej "półki". :oops:
Oczywiście byłoby bezsensem zaglądanie pod tapicerkę wyłącznie po to by sprawdzić, jak wyglądają spawy. Ale od czasu do czasu IMO... warto.
Pozdrawiam - Janusz

spaw02.jpg
Plik ściągnięto 570 raz(y) 128,38 KB

Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-15, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-15, 12:55   

a te maty to miałeś fabrycznie nalepione ?
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-15, 16:05   

JaWa napisał/a:
od czasu do czasu IMO... warto.


Warto. Zwłaszcza, że nie robią z tym problemu i naprawiają.
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-09-15, 16:24   

Karenzo napisał/a:
a te maty to miałeś fabrycznie nalepione ?

Tak, to fabryczne.
Co ciekawe po stronie kierowcy jest tego zdecydowanie mniej. W sumie może 25x40cm.
Podejrzewam, że biorą puste pudełko i fest nim "trząchają". Sprawdzają gdzie dzwoni. I tam wtedy kleją matę.

Trochę mnie martwi ta warstwa poroso (zalega całą podłogę tak po stronie kierowcy, jak i pasażera), leżąca bezpośrednio pod formatką ze styropianu. Bo jeśli coś będzie podciekać, to kiszka. Chłonąć (wilgoć) ma co, a parować nie ma którędy :evil:
Paganini nie jestem, ale kładę własne maty. I jest fajnie.
Słońce świeci, więc idę kleić. Wpadnę tu wieczorową porą - pozdrawiam - Janusz
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-15, 18:49   

JaWa napisał/a:
[na niektórych spawach punktowych

To spawy czy zgrzewy?
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-09-15, 19:22   

piku napisał/a:
To spawy czy zgrzewy?
Witaj,
Zgrzewy, zgrzewy... :oops: Mea maxima culpa! Tak bywa, gdy palce szybsze od rozumu.
Już Piotr.z (i słusznie!) mnie poprawił. Ale dobrego (zwłaszcza słowa) :roll: nigdy nie za wiele.
Pozdrawiam i miłego wieczoru - Janusz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 11:54   

http://www.dacia.co.uk/ab...ment-140819.jsp

- wystarczy chcieć...
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-01, 12:31   

laisar napisał/a:
... wystarczy chcieć...

Święte słowa, laisar

Musiało się "zagotować". Jak widać rynek "ruchu lewostronnego" ma swoje prawa. :-|
Swoją drogą pozazdrościć im systemu monitorowania "poziomu zadowolenia".
Pozdrawiam - Janusz
 
Seco 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-01, 21:48   

Karenzo napisał/a:
Ale jaja .
To chyba jakaś zmiana polityki firmy bo ja dostałem namiary na warsztat zajmujący się anty korozją od dilera . Zresztą go pytałem przed zrobieniem tej operacji i powiedział że nie ma żadnych przeciwwskazań .
Do tego już raz mi usuwali rdze (słaby rozkwit na drzwiach ) .
Na przeglądach nigdy nikt słowa nie powiedział a specjalnie kiedyś podjechałem na lakiernie gdzie pracownik całe autko opatrzył i chwalił dodatkowe zabezpieczenie .


Cześć.

Czy możesz podzielić się informacją, gdzie w Warszawie robiłeś zabezpieczenie antykorozyjne. Chcę profesjonalnie zabezpieczyć nową Lodgy zanim przyjdą deszczowe dni i zanim drogowcy obficie posolą świat...

Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne