DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-11, 14:26   

Panowie. A może pomogłoby jakieś zbiorowe ładnie napisane pismo z podpisami wątpliwie "szczęśliwych" posiadaczy Daci ?
PS
Uważam, że ta sprawa powinna być załatwiona odgórnie.
Obligatoryjna wymiana układów klimatyzacji wszystkim, którzy mają zainstalowane to wątpliwe cudo techniki na sprawny i koniec.
Gdybym chciał samochód bez klimy to bym sobie kupił.
Skoro ją mamy to przecież specjalnie za nią płaciliśmy, żeby była.
I powinna być sprawna i działająca wtedy kiedy my chcemy a nie wtedy kiedy może akurat się włączy.
Ostatnio zmieniony przez adamox 2014-08-11, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-08-11, 14:31   

Dołączę do narzekań na klimę - ale nie w Dastim.
Obecnie jeżdżę zastępczą Meganką z 2012r (Euro 5) i klima wprawdzie chłodzi bardzo dobrze ale włącza się i wyłącza i wręcz szarpie samochodem przy załączeniu.
Jeżeli tak macie na co dzień to przyznam że jest to baaardzo wkur.....ce. Najbardziej odczuwalne w mieście w trasie już trochę mniej dokuczliwe ale tylko powyżej 3000 obr/min, poniżej (czytaj mniej mocy) dokucza.
Pocieszające jest to że chyba już jutro odbiorę Dastiego i klima nie będzie mnie wkur....ać. :-P
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-11, 14:43   

No to wiadomo skąd ten patent w daciach.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 15:08   

pewnie na klubach renault są już odpowiedzi na większość pytań
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-11, 18:52   

Karenzo napisał/a:
pewnie na klubach renault są już odpowiedzi na większość pytań

Obawiam się, ze nie masz racji. To jest nowe zjawisko, które pojawiło się w Dusterach, pewnie z powodu oszczędności. Obecnie wychodzi. Pisałem już, co powiedziano mi dziś w ASO. Podobnie pisał kolega z Rzeszowa. Sądzę, ze należy uparcie zgłaszać te problemy do ASO i domagać się rozwiązania oraz informacji, na jakim etapie jest sprawa. W końcu Dacia rozwiąże problem - znajdzie sposób korekty konstrukcji tych wadliwych klimatyzacji - i naprawi te samochody. A może jestem zbyt optymistycznie nastawiony? Może faktycznie trzeba to zgłosić do UOKiK i do prasy motoryzacyjnej?
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-08-11, 20:26   

Koledzy, serwisy mają tę sprawę gdzieś. To są firmy które wykonują działalność gospodarczą, jak każda firma mają przynosić zysk.
Za dłubanie przy klimie nie dostają pewnie nic, bo i za co.
Takie zgłaszanie i marudzenie może wzbudzić żal, litość, frustrację Pana z serwisu i tyle.
Gwarantem jest Renault Polska.
Jeśli chodzi o gwaranta to może tak "rozwiązać" problem jak zechce.
Np. przeprogramować sterownik tak, aby były większe dawki paliwa, niższa moc, a klima będzie działała jako tako.
Skutek tego może być taki że spalanie wzrośnie, samochód będzie mniej elastyczny i wolniejszy, jeździł będzie.
Cały koszt po naszej stronie (paliwo, trwałość, jakość jazdy). Większość się nie połapie i po sprawie.
Tu potrzeba nagłośnić sprawę aby można było nadzorować jej rozwiązanie. Powinni to robić specjaliści.

Dodam, że sprawę klimy zgłaszałem (w Renault Polska i w ASO) na początku czerwca - do tej pory nic się nie udało rozwiązać. Wnioskuję że nie jest to drobna usterka.

Jest jeszcze droga nr 2. Zgłaszamy z tytułu rękojmi - najlepiej jak najszybciej, niezgodność z umową na tę klimatyzację. Domagamy się usunięcia w terminie np. 14 dni lub zwrotu auta.
Za rękojmię odpowiada Dealer i może oni przycisną kogo trzeba.

Tak czy inaczej powinniśmy posiadać ekspertyzę która poprze Nasze zarzuty.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-11, 20:52   

darekG napisał/a:
nie jest to drobna usterka (...).Zgłaszamy z tytułu rękojmi - najlepiej jak najszybciej, niezgodność z umową na tę klimatyzację. (...)Tak czy inaczej powinniśmy posiadać ekspertyzę która poprze Nasze zarzuty.


Kolego, masz rację - to z pewnością problem wadliwej konstrukcji, czyli trudny do rozwiązania.
Żeby zgłosić niezgodność z umową, trzeba pokazać usterkę - jak to zrobić w tej sytuacji?
Gdzie i jak wykonać ekspertyzę?
Niestety, zdani jesteśmy na rozwiązanie sprawy przez Dacię/Renault. Trzeba na nich naciskać. Można to zrobić dodatkowo publikując problem w czasopismach motoryzacyjnych - to może być skuteczna forma nacisku, bo grozi spadkiem sprzedaży aut. Ale dziennikarzom też trzeba pokazać usterkę, czyli zabrać ich w długą trasę w gorący dzień. Lato się właśnie kończy. Kto to zrobi?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 21:10   

Jeżeli chcecie działać w ten sposób to najpierw w gorący dzień proponuje podjechać na hamowanie (niewielki koszt ok 50-100 zł ) .Najlepiej prace silnika/klimy nagrać wszystkie papiery z wykresami po kserować .
Przedstawić w ASO cały problem i poprosić na piśmie ich oświadczenie w sprawie braku możliwości naprawy lub że TTTM .
Taki materiał na pewno zainteresuję się program który raz już o dusterze odcinek kręcił
https://www.facebook.com/TurboKamera
http://www.tvnturbo.pl/pr...amera,6348.html



Ale najpierw proponuje przeszukać zagraniczne fora dustera szczególnie rosyjskie oraz niemieckie .
. Jeżeli ktoś ma niedaleko do granicy powinien spróbować podjechać do niemieckiego ASO
http://www.dustercommunit...ssentemperatur/
http://www.dusterteam.com...0efc7&start=144
<temat gdzie francuzi walczą już 7 miesięcy z klimą
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-11, 21:50, w całości zmieniany 7 razy  
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 21:32   

Mnie tak naprawdę martwi to, że nie zrobiłem zdjęć wczoraj ani przedwczoraj, ani nie nagrałem filmu. Było już ciemno i z tego wkurw***ia nie pomyślałem o tym. A teraz nie zanosi się bym jechał w tak długą trasę. Zadzwoniłem dziś do firmy DECAR i do RW na Al. Jerozolimskich żeby umówić się z w/w problemem oblodzenia klimy i skraplania się wody pod deską rozdzielczą. W firmie DECAR Pan mnie wyśmiał (dosłownie) jak usłyszał, że lód wylatywał z nawiewów. Stwierdził, że skąd mam pewność, że to lód... Więc usłyszał kilka krótkich i długich na temat, bo idioty i wariata z siebie zrobić nie dam. A on tam nie jest od wyśmiewania. Oczywiście w obu serwisach usłyszałem, że "opisywany przypadek jest aż nieprawdopodobny" i że "pierwszy raz słyszą na ten temat". Wtedy znowu podnieśli mi ciśnienie. Stwierdziłem, że wydrukuję całą zawartość tego wątku i wsadzę im do gardeł niech się krztuszą. A jeśli nie będzie odzewu, to rzeczywiście będę musiał wszcząć procedurę rękojmi bo nie mam zamiaru 5 lat jeździć samochodem, w którym fakt zamówienia klimatyzacji, uniemożliwia korzystanie z niej. A jak usłyszę od kogokolwiek, że nieumiejętnie z niej korzystam to wyjdę z siebie i nie ręczę za nerwy bo już dziś jestem sfrustrowany.

Bo gdybym kupił CLIO za 55tyś, a nie Dustera za 63 tyś, problemów by nie było. Wiem, bo kolega kupił w tym samym czasie i śmieje się ze mnie. A to mnie również doprowadza do szału.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-08-11, 21:39   

Dzisiejszy " Auto Świat" i gość pisze o nowej Fieście /3500 km przebiegu/ Od nowości problemy z klimą i niemożność rozwiązania przez serwisy. pozdr
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 21:48   

jurek, ale to jest pojedynczy przypadek, a nie mnogość jak u nas.
Moim klientem jest pan Marcin Matus z Auto Świata. Pisałem dzisiaj do niego. Zobaczymy, czy podeśle mi drogę jaką mam wykonać, żeby opisali to w Auto Świecie.
Zamierzam się powoływać na forum i na Wasze przypadki również. Nie zostawię tego tak.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-11, 21:58   

[quote="stykowski"][b,z Auto Świata. Pisałem dzisiaj do niego.,quote]

Grzesiek, to dobry pomysł. Chętnie przedstawię mu swoje doświadczenia. Trwają już drugi rok. Od początku były zgłaszane w ASO - nie wiem, czy je odnotowano w komputerze.
Proponuję zmasowane informowanie magazynów motoryzacyjnych i problemie oraz braku reakcji ASO, mimo upływu co najmniej drugiego roku, gdy znają problem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 22:01   

Auto świat z pocałowaniem ręki weźmie taki temat .
Oni kochają jak coś w francuzach się psuje .
_________________
Moje auto
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-08-11, 22:12   

Pojawiła się jedna Fiesta, pewnie będą następne, bo widzę tu logiczny ciąg "pseudoekologii" i oszczędności kosztem nabywcy nie tylko w Daćkach. Wniosek jaki się nasuwa odnośnie ASO. Żadać potwierdzenia każdego zgłoszenia na piśmie. pozdr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 22:14   

A macie w mojej daci wpisane że coś było robione z klimą ?
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-11, 22:18   

Karenzo napisał/a:
A macie w mojej daci wpisane że coś było robione z klimą ?


Tego nie wiem. Dziś byłem w ASO po raz kolejny zgłosiłem sprawę - nie zapisano tego na pewno, ale poinformowano mnie o pracach nad problemem, co relacjonowałem rano.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 22:56   

Widać problem jest poważny i dotyczy wielu posiadaczy nowych daci. Mam nadzieje, że Renault Polska nie sceduje rozwiązania na ASO a samo we współpracy z centralą z Francji/Rumuni opracuje rozwiązanie skutecznie eliminujące to zjawisko. Byle nie zostało załatwione słynnym w daci cytatem TTTM ( ten typ tak ma ) i już.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 23:01   

Z tego co widać po linkach które wstawiłem problem jest ogólnoeuropejski ale już nie ogólnoświatowy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-11, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-08-12, 06:22   

stykowski napisał/a:
JA TEŻ MAM PROBLEM Z KILMATYZACJĄ! JA TEŻ! :D

Ale nie chodzi o to, że źle chłodzi, bo chłodzi dobrze... Nie chodzi też o to, że często się włącza i wyłącza sprężarka (a tak jest, tyle, że ja nie jeżdżę na klimie ustawionej na MAXA ZIMNO).

Chodzi mi o to, że spod deski rozdzielczej słychać chwilowe świszczenie, tak przez ok 3-6 sekund, czasem przy przyspieszaniu, albo przy jeździe gdy obroty wzrastają do ok 2000+.
Wkurza mnie to bo to nie jest mój pierwszy samochód z klimatyzacją. W żadnym tak nie miałem.
Auto odebrałem 3 tygodnie temu i przy okazji wizyty na problem z LPG prosiłem ich o sprawdzenie. Uzasadnienie serwisu, CYTAT:
" świszczenie spod deski rozdzielczej to odgłos działania zaworu rozprężnego układu klimatyzacji - działanie poprawne - profilaktyczne sprawdzenie ilości gazu w układzie"

Nosz kurde i co? Nowy samochód i będzie mi gwizdał? A mamusia mówiła, nie gwizdać w towarzystwie... :]

W moim starym turboklekocie syk zaworu rozprężnego słychać przy załączeniu klimy ale to w nim oznaka sporego ubytku czynnika. Na nominalnej ilości czynnika zaworu nie słychać(Chodzi o starego citroena).
U kumpla w Hondzie taki sam dźwięk oznaczał bliski koniec działania tego zaworu. Może ten zawór jest po prostu wadliwy(albo cała partia), a jego wymiana to nie małe koszty bo zapewne trzeba do tego wyrwać deskę rozdzielczą.
W moim nowym loganie Tce zaworu rozprężnego nie słychać - jak na razie.
Możliwe też, że wadliwie skonstruowano układ kompresor - zawór rozprężny. W starych kompresorach (większa pojemność układu) był układ regulujący wydajność sprężarki. Może ten układ w nowych kompresorach jest za mało wydajny i na wysokich obrotach silnika zawór rozprężny nie zawsze działa tak jak powinien?
W każdym bądź razie układy starego typu (z pojemnością układu na ok 700-900g czynnika) pracują z dużo rzadszym taktowaniem kompresora.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-08-12, 06:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-12, 09:34   

sposób pracy zależy od konstrukcji układu, układy z mała pojemnością pracują taktując, właśnie dlatego że bardzo mocno schładzają, stąd oblodzenia itd., układy z duża ilością czynnik nie taktują tak często i nie zmrażają parownika, w jednym aucie mam 450gr czynnika i tam też taktuje tak klima, 800-1000 obr cały czas, tak ma od nowości, chłodzi tak że nogi drętwieją. Czasami też slychać że coś delikatnie syknie w instalacji.
W dacii to po prostu nie działa jak trzeba i tyle. Widać da się to zrobić że taktuje, ma mało gazu a mrozi jak lodówka.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 09:51   

cookie napisał/a:
Możliwe też, że wadliwie skonstruowano układ kompresor - zawór rozprężny

Mało prawdopodobne, bo wtedy problem dotyczyłby wszystkich egzemplarzy - a najwyraźniej tak nie jest.

Dyskusje na zagranicznych forach sugerują, że winna jest wadliwa seria czujników w parowniku - ich wymiana kończy kłopoty z chłodzeniem.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-12, 10:06   

laisar napisał/a:
winna jest wadliwa seria czujników w parowniku - ich wymiana kończy kłopoty z chłodzeniem.


Laisar, czyli sprawa powinna być prosta. Chodzi jedynie o kłopoty z chłodzeniem (temperaturą), czy także z wyłączeniem się klimy podczas dłuższych tras (i towarzyszących temu "efektów": kłębów pary lub prószenia "śniegiem", nadmuchiwaniem ciepłego i wilgotnego powietrza)?
Z jaką informacją iść do serwisu? Co im powiedzieć, żeby usunęli problem?
I jeszcze: skoro mowa o "wadliwej serii czujników w parowniku", to znaczy, że problem może dotyczyć określonych egzemplarzy. W takim razie może Dacia zorganizuje przywołanie celem wymiany tych czujników?
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-12, 10:34   

Masz rację piku "powinna".
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-08-12, 11:03   

Muszę rozczarować niektórych kolegów.

1. Wymiana zaworu rozprężnego nie załatwia sprawy. Mam wymieniony. Lekka zmiana działania klimatyzacji, ale nie poprawa.

2. Wymiana czujnika na parowniku nie załatwia sprawy. Mam wymieniony. Podobno dokładniej ułożony na/w parowniku. Inaczej pracuje układ - szybciej się wyłącza sprężarka, nie powoduje szybkiego zamarzania. Jednak co chwila chucha wilgotnym powietrzem (sauna w aucie).

Szarpanie silnika i duże obciążenie pozostały.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-12, 11:07   

darekG napisał/a:
Muszę rozczarować niektórych kolegów.

1. Wymiana zaworu rozprężnego nie załatwia sprawy. Mam wymieniony. Lekka zmiana działania klimatyzacji, ale nie poprawa.

2. Wymiana czujnika na parowniku nie załatwia sprawy. Mam wymieniony. Podobno dokładniej ułożony na/w parowniku. Inaczej pracuje układ - szybciej się wyłącza sprężarka, nie powoduje szybkiego zamarzania. Jednak co chwila chucha wilgotnym powietrzem (sauna w aucie).

Szarpanie silnika i duże obciążenie pozostały.


Nie mam regularnie problemów z klimą, żadnej utraty mocy, szarpania, a jedynie podczas długich tras - po ok. 2 godz., 150 km, klima wyłącza się. Objawy sa różne: od zwykłego wyłączenia (ciepłe i wilgotne powietrze z nawiewów), przez dziwne zgrzyty i "proszek/lód" z nawiewu, po kłęby pary z nawiewu środkowego (klimę muszę ustawiać "na twarz", żeby chłodzenie było w ogóle odczuwalne).
Na co dzień, na krótkich trasach (10-25 km) działa, choć słabo (w porównaniu z innymi znanymi mi samochodami).
Widać, ze te problemy są różne i chyba jednak chodzi o błędy konstrukcyjne klimy, a nie same czujniki...
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-08-12, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne