Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-16, 09:01 Przyczepka Niewiadów N-250 do Sandero
Pomyślałem, że może by zamiast sprzedawać samochód po to by mieć bardziej ładowny na same wakacje spróbować przyczepki z serii N-250 produkcji Niewiadów. Małe lekkie. Tylko czy nie za lekkie ( podskakiwanie, myszkowanie ) Też prędkość podróżna pewnie 90-100 km/h max. Co sądzicie o takiej opcji. Na allegro jest nawet wersja z bagażnikiem rowerowym
- jeżeli zawieszenie/amortyzacja pozostało takie jak w pierwowzorze to ciąganie z prędkościami +100 km/h wychodzi raczej słabo ... dodatkowo z podniesionym środkiem ciężkości (a tak będzie przy przewożeniu na klapie przyczepki rowerów)...
- sporo lat temu zaliczyłem trasę ok. 4 kkm ciągnąc przyczepkę N-250, ogólnie było nieźle ale pojazdem holującym był PF 126 , a w związku z tym prędkość przelotowa była ok. 70-80 km/h... co ciekawe to, że maluszek dawał sobie nieźle radę pomimo czasami stromych podjazdów (Rumunia, Bułgaria, Grecja i ówczesna Jugosławia) a zużycie paliwa było większe tylko ok. 0,5 l/100 km.
- do współczesnych szybszych samochodów raczej szukałbym coś z innym zawieszeniem (chyba, że zostało to zmienione - z treści artykułu to nie wynika a z załączonych zdjęć trudno to ocenić)...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-16, 11:09
TD Pedro napisał/a:
- jeżeli zawieszenie/amortyzacja pozostało takie jak w pierwowzorze to ciąganie z prędkościami +100 km/h wychodzi raczej słabo ... dodatkowo z podniesionym środkiem ciężkości (a tak będzie przy przewożeniu na klapie przyczepki rowerów)...
..
Ew można kupić bagażnik typu kosz i na nim rower na rowerze wozić.. by obniżyć środek ciężkości.
- jeżeli NOWE jest jak STARE to szału nie ma, lifting za takie pieniądze
mekintosz napisał/a:
Nowa od 3980 pln
jest trochę drogi...
-jeżeli przeznaczeniem ma być wykorzystanie głównie w celach rekreacyjno/turystycznych to chyba jednak warto poszukać coś używanego i zrobić lifting samodzielnie... (fakt, ze stare używane przyczepki też "trzymają" cenę)...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-16, 11:27
Oczywiście można taniej i jeszcze będziemy zadowoleni z własnoręcznej pracy. Dałem przykład tego modelu niewiadowki jako czegoś małego, lekkiego zamiast wielkiej landary do przeprowadzki. Może są inne , małe, lepiej resorowane przyczepki na rynku.
kiedyś widywało się sporo małych przyczepek rodem z NRD-ówka (wizualnie jeszcze mniejsze od N-250) nie pamiętam nazwy/symbolu... może warto poszukać...
Witaj
Ja stosuje takie rozwiązanie.Jeżeli jadę w dalszą trasę z moją rodziną i na pokładzie mam 6 osób to wszystkie bagaże lądują w niewiadówce.
Jazda 80-90 i zero stresu
nie łam się -działaj.to dobry ruch
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-17, 05:11
Cena tego urządzenia raczej kabaretowa. Chłopcy wyraźnie NIE CHCĄ sprzedawać przyczepek.
Miałem kiedyś niewiadówkę i trochę z nią jeździłem. Na pusto groza. Potrafi wyskoczyć na 50-70 cm w górę na poprzecznych koleinach przy miejskiej prędkości. Lubelacy znają rondo przy Gali. Tam kilka razy ujrzałem latającą przyczepkę a potem... sprzedałem, żeby za którymś razem nie wylądowała mi na dachu.
Używane niewiadówki rzeczywiście trzymają cenę, trochę absurdalną jeśli chodzi o stan używek. Moją w bardzo dobrym stanie sprzedałem kiedyś za 500 zł. Teraz widzę po 1000-1500.
Za 1500 zł można kupić całkiem przyzwoitą przyczepkę "marketową". Za 30-40 zł można wypożyczyć na dobę dowolną przyczepkę, od małych po tęgie wozy do przewozu piachu. Z tej opcji zwykle korzystam biorąc rowery na wycieczkę. Jeśli ktoś używa przyczepki okazjonalnie kupowanie się nie opłaca.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-08-17, 05:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum