Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-02-14, 22:17   Dziwna sprawa z temperaturą silnika

Hej,

Od około miesiąca Logan dziwne się zachowuje. Przestał grzać, więc wymieniłem termostat (Vernet - prosto z AD).

Zrobiło się o wiele cieplej w kabinie, ale silnik nadal wolno się nagrzewa, zamiast 3-5 km potrzebuje często kilkunastu, żeby osiągnąć 4 kreski. Jednocześnie odkryłem, że włączenie ogrzewania szyby i lusterek powodu niemal natychmiastowy skok temperatury nawiewu, a po chwili są 4 kreski na wyświetlaczu. W zasadzie wystarczy, że przejadę dystans po którym normalnie osiągał temperaturę roboczą i kliknę przycisk ogrzewania i mam już 4 kreski. Jeśli się zapomnę, mogę jechać 110, a i tak nie będzie dogrzany.

Sprawdzałem ten motyw przez dwa tygodnie i chociaż wydaje się dziwny, jestem już na 99,9% pewien, że ten Logan tak ma.

Macie jakiś pomysł o co chodzi? Jechać do mechanika, czy elektryka?
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
Ostatnio zmieniony przez Azrael 2013-02-14, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-14, 23:25   

Azrael napisał/a:
Jeśli się zapomnę, mogę jechać 110, a i tak nie będzie dogrzany.

Trzeba by zweryfikować, czy faktycznie jest niedogrzany, czy to tylko cuda na wyświetlaczu.

Czyli najpierw raczej mechanik - żeby sprawdził, jaki jest rzeczywisty stan silnika.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-14, 23:51   

kabelek + laptop albo telefon z odpowiednią aplikacją + złącze OBD bluetooth i masz jak na tacy podane :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-15, 00:20   

Pod warunkiem, że to akurat nie czujnik temperatury wariuje (;
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-02-15, 00:38   

W sumie to miałem przetestować

http://allegro.pl/kb3d-ka...3029031371.html

czy macie coś lepszego na oku :-)
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-15, 01:21   

Zdaje się, że jeden pieron: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1582
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-15, 09:31   

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-15, 10:55   

Kratylos napisał/a:
stawiam na czujnik temperatury


no ja też bym stawiał na to bo jeśli masz nowy termostat to tylko czujnik może błędnie podawać informacje
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-15, 11:09   

Lukas87 napisał/a:
tylko czujnik może błędnie podawać informacje

Jeszcze wskaźnik na desce. Albo źle kontaktujące kable / wtyczki.

Dlatego najlepiej byłoby niezależnie zmierzyć rzeczywistą temperaturę - będzie wiadomo, czy silnik niedogrzany, czy problem "tylko" ze wskazaniami temperatury.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-15, 11:58   

Azrael napisał/a:
potrzebuje często kilkunastu, żeby osiągnąć 4 kreski.
Azrael napisał/a:
mogę jechać 110, a i tak nie będzie dogrzany.

To wreszcie która z powyższych jest prawdziwa ?
110 czy kilkanaście km ? Bo to jakby nie było jest zasadnicza różnica.

A jaki termostat założyłeś ? Z jaką temp. otwarcia ?

Włączenie ogrzewania tylnej szyby/lusterek może spowodować wzrost obrotów silnika, dlatego szybciej osiąga temp. zadaną, ale nie ma to żadnego związku.
Czujnika nie wymieniaj, bo jeszcze żaden czujnik nie poprawił skuteczności ogrzewania w kabinie.

Poza tym nowy termostat wcale nie musi być dobry :) Skoro słabo nagrzewa się silnik, i w kabinie ciepłe powietrze wcale nie jest zbyt ciepłe, to ten termostat nie wygląda na dobry.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-02-15, 11:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-02-16, 19:40   

jackthenight napisał/a:
Włączenie ogrzewania tylnej szyby/lusterek może spowodować wzrost obrotów silnika

Jeżeli już, to tylko i wyłącznie na biegu jałowym. Podczas jazdy niema takiej możliwości.
_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-16, 20:51   

Ja bym powiedział spadek obrotów
_________________

 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-02-18, 22:12   

Obroty podczas jazdy ani drgną podczas włączenia ogrzewania - w końcu to nie maluch, że kilka Wat robi mu różnicę :mrgreen:

Na tą chwilę potwierdziłem na 100%, że ogrzewanie szyby robi różnicę, a termostat działa poprawnie. Dziś się nieźle "dogrzałem".

Znalazłem czujnik temperatury płynu, ale jest mocno zasłonięty, więc lenistwo wygrało.
Niech się warsztat męczy z czyszczeniem styków ;-) i mierzy temperaturę płynu.

Jutro mechanik, dam znać co się okaże.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
GregW 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 84KM LPG
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-02-20, 10:26   

Dołączę się do tematu z pytaniem:
Przy normalnej jeździe na trasie (ok. 80km/h i ok. 2000 rpm) w warunkach zimowych ile kresek powinno znaleźć się na wskaźniku temperatury?

W mojej MCV-ce zawsze podczas jazdy widać 2 kreski, bardzo rzadko pojawiają się 4 lub 5, ale tylko na postojach na światłach lub przy dłuższej powolnej jeździe na dosyć wysokich obrotach (na 1 lub 2-gim biegu).

Czy przypadkiem wskaźnik nie zaniża temp. silnika?

(BTW: po założeniu uszczelki pod maskąi nie ma żadnej różnicy we wskazaniach - prawie zawsze dwie kreski)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 10:28   

@GregW: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1158 - miłego czytania... (;

PS http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-20, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-02-20, 22:44   

Ja mam 4, silnik niemal ten sam, też LPG.

Po wizycie u mechanika i przeczyszczeniu styków od czujnika temperatury - poprawa nie nastąpiła :-P . Po 5km 4 kreski i spadek to 2, włączenie ogrzewania szyb i znowu 4. Po 10km od startu nie ma już znaczenia czy jest włączone ogrzewanie, czy nie jest. Są 4 kreski.

Coraz bardziej podejrzewam czujnik, który się rozkalibrował. Nawiem grzeje normalnie.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-20, 22:50   

Takie coś może też wskazywać na jakiś problem z masą czujnika.
Być może, kabel masowy od czujnika nie ma dobrego połączenia z masą pojazdu.
_________________

 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-03-02, 19:15   

Problem rozwiązany. Wymieniłem czujnik temperatury cieczy i wszystko działa znakomicie.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
  Wysłany: 2014-08-20, 14:50   Problem z wiatrakiem chłodnicy

Mam problem z wiatrakiem chłodnicy. Starałem się przejrzeć forum i były tematy z nie działającym wiatrakiem. U mnie wiatrak działa, ale tylko czasami :) Na trasie nie ma problemu, ale jadąc po mieście często zapala mi się 6 cegiełek i muszę ogrzewanie włączać. W takim przypadku bezpieczniki/przekaźniki mogę wykluczyć? Obstawiałbym jakiś czujnik. Przy chłodnicy jest oddzielny czujnik niż ten, który daje pomiar na zegary?
Czy w programie PCMSCAN są wyszczególnione pomiary z tego czujnika?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-20, 19:16   

Jeżeli chodzi o wentylator to myślę, ze chyba pada termostat, bo już słabo otwiera lub zamyka obieg cieczy chłodzącej co powoduje wzrost temperatury.

Aha, jak będzie wysoka temperatura silnika to sprawdź ręką gumowe rury odpływowe i dopływowe czy nie są przypadkiem ciepłe (powinny być gorące- uważaj na to, by nie poparzyć). Jeśli są ciepłe to winien jest termostat. Należy je wymienić na nowy (mały koszt wymiany).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-20, 21:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-20, 20:02   

Jak sprawdzić termostat opiszę Ci dokładnie krok po kroku - otwierasz klapę, odpalasz silnik, sprawdzasz ręką temperaturę węża tuż przed chłodnicą - powinien być najpierw zimny, potem( po otwarciu termostatu ) powinien się dość szybko rozgrzać. Ale oprócz termostatu takie objawy mogą też być przy przytkaniu chłodnicy - wymieniałeś kiedykolwiek płyn chłodniczy czy masz od fabryki?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 21:09   

Ksiezyc napisał/a:
wiatrak działa, ale tylko czasami [...] Jadąc po mieście często zapala mi się 6 cegiełek

Na 99% padł opornik wentylatora chłodnicy i nie włącza się tylko jego pierwszy bieg - wiem, bo mam dokładnie to samo d;

Cytat:
muszę ogrzewanie włączać

Nie musisz - przy 6 cegiełkach włącza się 2 bieg wentylatora i temperatura sama spadnie do 4 kresek.

Cytat:
W takim przypadku bezpieczniki/przekaźniki mogę wykluczyć?

Wystarczy sprawdzić: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301 - bezpiecznik wentylatora to 597-2-F1, przekaźnik 1 biegu to 784-700, a 2 biegu 784-336.

Cytat:
Przy chłodnicy jest oddzielny czujnik niż ten, który daje pomiar na zegary?

Nie.
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-08-21, 01:11   

route2000 napisał/a:
Jeżeli chodzi o wentylator to myślę, ze chyba pada termostat, bo już słabo otwiera lub zamyka obieg cieczy chłodzącej co powoduje wzrost temperatury.


To akurat jest niemożliwe - w trasie mam ciągle 4 cegiełki. Problem występuje tylko w korku.
Termostat otwiera obieg. Płyn wymieniałem dwa tygodnie temu, przy wymianie rozrządu i pompy wody.

Cytat:
Nie musisz - przy 6 cegiełkach włącza się 2 bieg wentylatora i temperatura sama spadnie do 4 kresek.


Miałem już 6 kresek i sprawdzałem - nie załączał się. Od razu włączałem ogrzewanie... być może gdybym zaczekał jeszcze chwilę to by się włączył. Sprawdzę jutro te przekaźniki - dzięki za link.

http://stal-car.pl/allegr...8f2697fcada.JPG
mówimy o czymś takim? ciekawe co się mogło w tym zepsuć :) aż mam chęć to rozkręcić i zobaczyć :)
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2014-08-21, 01:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-21, 02:05   

Ksiezyc napisał/a:
być może gdybym zaczekał jeszcze chwilę to by się włączył

Niemal na pewno - 2 bieg jest na osobnym obwodzie, to musiałby być duży pech, żeby także uległ awarii.

Ksiezyc napisał/a:
mówimy o czymś takim?

Nie do końca - raczej o takim: http://www.czesci24.pl/zd...007KST-2965.jpg

(Ale zasada działania jest taka sama).

Ksiezyc napisał/a:
ciekawe co się mogło w tym zepsuć

Po prostu przerwa w obwodzie - sprężynka to zwykły drut oporowy.

Ksiezyc napisał/a:
aż mam chęć to rozkręcić i zobaczyć

Śmiało - demontaż z wiatraka zajmuje 1 min i wymaga 2 solidnych płaskich wkrętaków.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-21, 06:27   

Ksiezyc napisał/a:

http://stal-car.pl/allegr...8f2697fcada.JPG
mówimy o czymś takim? ciekawe co się mogło w tym zepsuć :) aż mam chęć to rozkręcić i zobaczyć :)


Akurat na tym linku to jest opornik biegów wentylatora nadmuchu w wewnątrz samochodu. Taki sam miałem w scenicu. Już 2-3 razy wymieniałem bezpiecznik termiczny, bo z powodu zacierania się silnika wentylatora (był już dość stary) powodował przepalenie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne