i po operacji zamieniłem koła na 5 biegu z przełożenia 37/33 na 41/31 i teraz przy 3000 obr/min mam 119 km/h a wcześniej było 99 km/h więc opłacało się teraz przy 100 km/h to prawie motoru nie słychać.
i dalej ta sama osoba :
Cytat:
Więc tak mam skrzynię JR5 104 a zębatki pozyskałem ze skrzyni JR5 103 ale wiele takich zębatek występuje pod innymi kodami skrzyń więc pozyskanie ich nie jest trudne.Ja swoje zębatki pozyskałem od gościa z allegro
a namiary dostałem od kolegi Vampire pl,gdzie z góry mu za to dziękuję.Koszt zębatek to 100zł + przesyłka 30 zł.,ja zamiany dokonałem własnoręcznie a ile za to weźmie warsztat trudno mi jest określić.Robocizna więc mnie nie kosztowała ani zeta tylko 1 godzinkę dłubania.Elastyczność jest poprawna,wiadomo troszkę auto straciło na mocy na 5 biegu ale nie wiele rekompensuje to przyjemność z jazdy w granicach 2600obr /min mam już 100km/h a przy 3000obr/min już ok 120km/h ,a i spadło mi troszkę spalanie co jest na duży plus.
Na scenic forum pisali coś o liczeniu ząbków na trybach
Jeżeli faktycznie to będzie kosztować 2-3 stówki a nie 600 to może za miesiąc w jakiś weekendzik na działce podziałam
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-08, 00:40, w całości zmieniany 2 razy
Witam kolegów :) niedawno pisałem o mojej zmęczonej skrzyni biegów. Sprawdziłem dopiero jej symbol. Jest to skrzynia JH3-160. Czy jest jakiekolwiek koło 5 biegu które pasowałoby do niej i obniżyło by obroty o jakieś 300-500? Jestem w tym temacie kompletnie zielony i nie chciałbym narobić głupot :P
Jeszcze jedno pytanie, na alledrogo jest aukcja w której sprzedający ma w ofercie własnie tą skrzynie wymontowaną ze samochodu o przebiegu 1 km: http://allegro.pl/skrzyni...4520099853.html
Czy to jakaś ściema? Co myślicie?
Sprawdziłem dopiero jej symbol. Jest to skrzynia JH3-160. Czy jest jakiekolwiek koło 5 biegu które pasowałoby do niej i obniżyło by obroty o jakieś 300-500? Jestem w tym temacie kompletnie zielony i nie chciałbym narobić głupot :P
Po dłuższym zastanowieniu do K4M jednak nie można dać zębatki 47/31 bo zabije się silnik .
Już teraz dynamika na piątce jest słaba każde wyprzedzanie muszę robić na 4 .
Czasami gdy wjeżdżam pod duże wzniesienie potrafi mi zwolnić i muszę redukować .
Maks to jest 45/31
Niestety ale silnik ma za mało momentu na niskich obrotach aby tak zaniżać , inna sprawa by były w 2.0 16v tam można ciągnie od 2 tyś
Czyli w grę wchodzi tylko koło zębate 45/31. A czy będzie to duża różnica względem tego co mam fabrycznie? o ile obniżyć się mogą obroty silnika przy prędkości 120-140? :)
k4m - 1.6 16v
do 1.5 dci (nie wiem ile mocy ) można pakować niżej bo diesel ma więcej momentu nisko .
tu masz program który ci wszystko wyliczy
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
przełożenia to jest 31/45 = 0.6888888888888889
przekładnia główna 58/15 =3.866666666666667
po wprowadzeniu danych wychodzi 3108.0763332922143 obr/min przy 120 km/h
dla twojego aktualnego przełożenia 42/31 wychodzi 3330.0817856702297 obr przy 120 km/h
oczywiście nie wiem jakie opony masz założone dlatego wyniki mogą nieco się różnić .
Jak zastosujesz przełożenie 47/31
to przy 120 km/h będziesz miał
2975 obr
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-25, 13:24, w całości zmieniany 4 razy
Wcześniej już bawiłem się tym kalkulatorem ale trochę go nie ogarniam... :I
Moja drakula ma 68km. to 47/31 ok 3k obrotów przy 120km/h brzmi całkiem fajnie bo to zmniejszyłoby obroty o około 350. Pytanie czy się silnik za bardzo nie zmęczy przy takim przełożeniu? A jakie obroty na tym biegu będą przy 80 km/h?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 21:45
Dołączam się do zapytania kolegi co do przeróbki biegu w 1.5 dci 68 KM. Też mnie wkurza krótka piątka. Aby nie zmulić silnika być może warto wtedy zaczipować go do 85 KM/200 Nm. Tylko skrzynia moja rzekomo jest zaprojektowana do 160 Nm - czyli na styk do silnika. W fabrycznym 85 konnym sandero jest skrzynia do 200 Nm. Co ciekawe taką jak moja skrzynie ładowali do 87 KM 1.6 MPI, więc się nie obawiam o przyrost mocy. Ewentualne wydłużenie piątego biegu ze wzrostem momentu z jednej strony powinno poprawić komfort akustyczny oraz realne właściwości trakcyjne sandero. Tylko czy nie okupię tego szybkim zgonem skrzyni i sprzęgła ?
PS. Mam opony: 185-65 R15. - wyliczysz Karenzo prędkość obrotową przy 80 i 120 km ? ?
tabelka2.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 73,52 KB
tabelka1.jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 131 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-25, 21:53, w całości zmieniany 2 razy
120km/h : 39,82 (prędkość na 1000 obr/min ) x 1000 = 3013 obr/min przy 120 km/h na V biegu (dla fabrycznych opon )
Wygląda na to iż nie masz fabrycznych opon ale trochę większe
jeżeli mowa cały czas o skrzyni JH 3 160
wchodzimy na
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
Wypełniamy opony klikamy "calculate "
Potem wypełnianmy interesujace nas biegi jeżeli mamy przełożenie 50/30
to dzielmy 2 przez 1 liczbę czyli 30/50= 0.6
to możecie sami sobie wypełnić i sprawdzać .
1 bieg : 3.363636363636364
2 bieg : 1.863636363636364
3 bieg : 1.321428571428571
4 bieg : 0.9666666666666667
5 bieg : 0.7380952380952381
Wsteczny : 3.545454545454545
Przekładnia główna : 3.866666666666667
opony wiadomo 185 / 65 / 15
Jak chcecie obliczyć dla innej zębatki 5 biegu np 45/31 to dzielicie 31/45 =0.6888888888888889 wklejacie do programu do piątego biegu i wam oblicza
Uwaga program nie akceptuje przecinków , tylko kropki
Aby obliczać obroty tylko dla 5 biegu wystarczy podać piąty bieg , przekładnie główną oraz opony
Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 160 raz(y) 148,1 KB
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-28, 16:42, w całości zmieniany 5 razy
corrado jak się nie mylę ty poszukujesz 45/31 ?
ja również może zrobimy sobie grupowy zakup
choć szczerze to ja bym na twoim miejscu zakładał 47/31 w końcu masz klekota i możesz nisko go kręcić , zresztą w wersji poliftowej 1.5 dci 90 koni jest już dużo dłuższa skrzynia
więc może poszukaj po szrotach i zakup cała nową skrzynie z wersji polifotewej
jest taka sama jak w 1.5 dci 110 4x2
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-26, 00:37, w całości zmieniany 2 razy
Tak, ja raczej od razu 47/31 bym założył. Zwłaszcza jeśli bym kupował z ASO po wyższej cenie, chyba że na szrocie dorwę to mógłbym zmienić na 45/31.
Nie zrobi mi to wielkiej różnicy, bo autko da sobie jakoś radę spokojnie ,a na 5tce i tak wyścigów nie robię
Możemy zrobić grupowy zakup. Ja jestem za !
Tak, ja raczej od razu 47/31 bym założył. Zwłaszcza jeśli bym kupował z ASO po wyższej cenie, chyba że na szrocie dorwę to mógłbym zmienić na 45/31.
Nie zrobi mi to wielkiej różnicy, bo autko da sobie jakoś radę spokojnie ,a na 5tce i tak wyścigów nie robię
Możemy zrobić grupowy zakup. Ja jestem za !
to ile zjedziesz na obrotach na tej 5 ???
powiedzmy przy tych 100 km/h ??? do 2000 bo jak sie nie myle to tam jest chyba 2200 jak nie wiecej :(
Chyba tak coś właśnie jest. Przy 120km - a tak najczęściej jeżdzę przynajmniej na autostradkach (najlepiej lubię 130km/h) - to mam 3000 obr mniej więcej ! więc stanowczo za dużo i nieekonomicznie.
Przy 2000 to kiedyś liczyłem byłoby ok 300obr mniej
przy 3000 to gdzieś z 500obr
Ja też mam właśnie opony 185 / 65 / 15. wychodzi na to że na 5 bieg też chcę 47/31. Mam tylko jeszcze pytanie ponieważ u mnie w gre wchodzi niedługo wymiana skrzyni na jakiś mało zużyty egzemplarz... Czy mam szukać skrzyni takiej jaką mam jh3 160 i zmieniać 5 bieg na koło zębate 47/31, czy np. szukać jakiejś innej skrzynki używanej? Jeżeli w ogóle są jakieś które są dłuższe od mojej i pasowały by do tego silniczka 1.5 68km. :)
szczerze ? To tak myślałem, ... że może akurat znowu wyjdzie , że część napędu będzie tańsza "stosunkowo" od plastików , gum w aso Renault
Ja w takim razie poszukam po handlarzach ze skrzynkami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum