Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 23:41   

http://www.twingotuningforum.de/thread-21891.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 23:49   

300 euro trochę dużo :/
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 00:10   

no takim "fraglesem" to ja nie będę :-)

Dla budżetowych chłopaków jak ja, podaje przykład z forum Renault scenica
http://www.scenic-forum.p...i-5-bieg?page=2

Cytat:

i po operacji zamieniłem koła na 5 biegu z przełożenia 37/33 na 41/31 i teraz przy 3000 obr/min mam 119 km/h a wcześniej było 99 km/h więc opłacało się teraz przy 100 km/h to prawie motoru nie słychać.


i dalej ta sama osoba :

Cytat:

Więc tak mam skrzynię JR5 104 a zębatki pozyskałem ze skrzyni JR5 103 ale wiele takich zębatek występuje pod innymi kodami skrzyń więc pozyskanie ich nie jest trudne.Ja swoje zębatki pozyskałem od gościa z allegro
a namiary dostałem od kolegi Vampire pl,gdzie z góry mu za to dziękuję.Koszt zębatek to 100zł + przesyłka 30 zł.,ja zamiany dokonałem własnoręcznie a ile za to weźmie warsztat trudno mi jest określić.Robocizna więc mnie nie kosztowała ani zeta tylko 1 godzinkę dłubania.Elastyczność jest poprawna,wiadomo troszkę auto straciło na mocy na 5 biegu ale nie wiele rekompensuje to przyjemność z jazdy w granicach 2600obr /min mam już 100km/h a przy 3000obr/min już ok 120km/h ,a i spadło mi troszkę spalanie co jest na duży plus.

Dla chcących modyfikacji w swoich autach podaję link do literatury która mi pomogła:
http://www.uas-bg.com/meganii/eng/6029A.pdf


A o części można spytać w :
http://allegro.pl/renault...4410393576.html
http://allegro.pl/skrzyni...4463642229.html
http://allegro.pl/renault...4480583719.html
itd.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 00:37   

Na scenic forum pisali coś o liczeniu ząbków na trybach
Jeżeli faktycznie to będzie kosztować 2-3 stówki a nie 600 to może za miesiąc w jakiś weekendzik na działce podziałam
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-08, 00:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-24, 12:29   

Witam kolegów :) niedawno pisałem o mojej zmęczonej skrzyni biegów. Sprawdziłem dopiero jej symbol. Jest to skrzynia JH3-160. Czy jest jakiekolwiek koło 5 biegu które pasowałoby do niej i obniżyło by obroty o jakieś 300-500? Jestem w tym temacie kompletnie zielony i nie chciałbym narobić głupot :P

Jeszcze jedno pytanie, na alledrogo jest aukcja w której sprzedający ma w ofercie własnie tą skrzynie wymontowaną ze samochodu o przebiegu 1 km: http://allegro.pl/skrzyni...4520099853.html
Czy to jakaś ściema? Co myślicie?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-24, 15:00   

lubiebajaderki napisał/a:

Sprawdziłem dopiero jej symbol. Jest to skrzynia JH3-160. Czy jest jakiekolwiek koło 5 biegu które pasowałoby do niej i obniżyło by obroty o jakieś 300-500? Jestem w tym temacie kompletnie zielony i nie chciałbym narobić głupot :P



42/31

Propozycje np.:

45/31

8201499779
8201014646

47/31

8201516100
8201499785

http://www.twingotuningforum.de/thread-21891.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-24, 20:09   

Po dłuższym zastanowieniu do K4M jednak nie można dać zębatki 47/31 bo zabije się silnik .
Już teraz dynamika na piątce jest słaba każde wyprzedzanie muszę robić na 4 .
Czasami gdy wjeżdżam pod duże wzniesienie potrafi mi zwolnić i muszę redukować .
Maks to jest 45/31
Niestety ale silnik ma za mało momentu na niskich obrotach aby tak zaniżać , inna sprawa by były w 2.0 16v tam można ciągnie od 2 tyś
_________________
Moje auto
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-25, 13:05   

Czyli w grę wchodzi tylko koło zębate 45/31. A czy będzie to duża różnica względem tego co mam fabrycznie? o ile obniżyć się mogą obroty silnika przy prędkości 120-140? :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 13:15   

k4m - 1.6 16v
do 1.5 dci (nie wiem ile mocy ) można pakować niżej bo diesel ma więcej momentu nisko .
tu masz program który ci wszystko wyliczy
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

przełożenia to jest 31/45 = 0.6888888888888889
przekładnia główna 58/15 =3.866666666666667
po wprowadzeniu danych wychodzi 3108.0763332922143 obr/min przy 120 km/h
dla twojego aktualnego przełożenia 42/31 wychodzi 3330.0817856702297 obr przy 120 km/h
oczywiście nie wiem jakie opony masz założone dlatego wyniki mogą nieco się różnić .


Jak zastosujesz przełożenie 47/31
to przy 120 km/h będziesz miał
2975 obr
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-25, 13:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-25, 14:26   

Wcześniej już bawiłem się tym kalkulatorem ale trochę go nie ogarniam... :I
Moja drakula ma 68km. to 47/31 ok 3k obrotów przy 120km/h brzmi całkiem fajnie bo to zmniejszyłoby obroty o około 350. Pytanie czy się silnik za bardzo nie zmęczy przy takim przełożeniu? A jakie obroty na tym biegu będą przy 80 km/h?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 16:24   

podaj jakie masz opony to ci wypisze dokładnie
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 21:45   

Dołączam się do zapytania kolegi co do przeróbki biegu w 1.5 dci 68 KM. Też mnie wkurza krótka piątka. Aby nie zmulić silnika być może warto wtedy zaczipować go do 85 KM/200 Nm. Tylko skrzynia moja rzekomo jest zaprojektowana do 160 Nm - czyli na styk do silnika. W fabrycznym 85 konnym sandero jest skrzynia do 200 Nm. Co ciekawe taką jak moja skrzynie ładowali do 87 KM 1.6 MPI, więc się nie obawiam o przyrost mocy. Ewentualne wydłużenie piątego biegu ze wzrostem momentu z jednej strony powinno poprawić komfort akustyczny oraz realne właściwości trakcyjne sandero. Tylko czy nie okupię tego szybkim zgonem skrzyni i sprzęgła ?

PS. Mam opony: 185-65 R15. - wyliczysz Karenzo prędkość obrotową przy 80 i 120 km ? ;-) ?

tabelka2.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 73,52 KB

tabelka1.jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 131 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-25, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 00:12   

Dla twoich aktualnych przełożeń ?
nic prostszego

120km/h : 39,82 (prędkość na 1000 obr/min ) x 1000 = 3013 obr/min przy 120 km/h na V biegu (dla fabrycznych opon )
Wygląda na to iż nie masz fabrycznych opon ale trochę większe
jeżeli mowa cały czas o skrzyni JH 3 160
wchodzimy na
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
Wypełniamy opony klikamy "calculate "
Potem wypełnianmy interesujace nas biegi jeżeli mamy przełożenie 50/30

to dzielmy 2 przez 1 liczbę czyli 30/50= 0.6
to możecie sami sobie wypełnić i sprawdzać .
1 bieg : 3.363636363636364
2 bieg : 1.863636363636364
3 bieg : 1.321428571428571
4 bieg : 0.9666666666666667
5 bieg : 0.7380952380952381
Wsteczny : 3.545454545454545
Przekładnia główna : 3.866666666666667

opony wiadomo 185 / 65 / 15

Jak chcecie obliczyć dla innej zębatki 5 biegu np 45/31 to dzielicie 31/45 =0.6888888888888889 wklejacie do programu do piątego biegu i wam oblicza

Uwaga program nie akceptuje przecinków , tylko kropki

Aby obliczać obroty tylko dla 5 biegu wystarczy podać piąty bieg , przekładnie główną oraz opony

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 160 raz(y) 148,1 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-28, 16:42, w całości zmieniany 5 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 00:32   

corrado jak się nie mylę ty poszukujesz 45/31 ?
ja również może zrobimy sobie grupowy zakup :mrgreen:
choć szczerze to ja bym na twoim miejscu zakładał 47/31 w końcu masz klekota i możesz nisko go kręcić , zresztą w wersji poliftowej 1.5 dci 90 koni jest już dużo dłuższa skrzynia
więc może poszukaj po szrotach i zakup cała nową skrzynie z wersji polifotewej
jest taka sama jak w 1.5 dci 110 4x2
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-26, 00:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-08-26, 06:33   

a czy przypadkiem wersja poliftowa nie ma skrzyni 6 ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 08:15   

Ma ale 6tka jest długaaaa ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 08:55   

Tak, ja raczej od razu 47/31 bym założył. Zwłaszcza jeśli bym kupował z ASO po wyższej cenie, chyba że na szrocie dorwę to mógłbym zmienić na 45/31.
Nie zrobi mi to wielkiej różnicy, bo autko da sobie jakoś radę spokojnie ,a na 5tce i tak wyścigów nie robię :mrgreen:
Możemy zrobić grupowy zakup. Ja jestem za !
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-08-26, 09:00   

corrado napisał/a:
Tak, ja raczej od razu 47/31 bym założył. Zwłaszcza jeśli bym kupował z ASO po wyższej cenie, chyba że na szrocie dorwę to mógłbym zmienić na 45/31.
Nie zrobi mi to wielkiej różnicy, bo autko da sobie jakoś radę spokojnie ,a na 5tce i tak wyścigów nie robię :mrgreen:
Możemy zrobić grupowy zakup. Ja jestem za !


to ile zjedziesz na obrotach na tej 5 ???
powiedzmy przy tych 100 km/h ??? do 2000 bo jak sie nie myle to tam jest chyba 2200 jak nie wiecej :(
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 09:12   

Chyba tak coś właśnie jest. Przy 120km - a tak najczęściej jeżdzę przynajmniej na autostradkach (najlepiej lubię 130km/h) - to mam 3000 obr mniej więcej ! więc stanowczo za dużo i nieekonomicznie.

Przy 2000 to kiedyś liczyłem byłoby ok 300obr mniej
przy 3000 to gdzieś z 500obr

więc jest różnica
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-27, 07:01   

Ja też mam właśnie opony 185 / 65 / 15. wychodzi na to że na 5 bieg też chcę 47/31. Mam tylko jeszcze pytanie ponieważ u mnie w gre wchodzi niedługo wymiana skrzyni na jakiś mało zużyty egzemplarz... Czy mam szukać skrzyni takiej jaką mam jh3 160 i zmieniać 5 bieg na koło zębate 47/31, czy np. szukać jakiejś innej skrzynki używanej? Jeżeli w ogóle są jakieś które są dłuższe od mojej i pasowały by do tego silniczka 1.5 68km. :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-27, 09:35   

corrado napisał/a:
Możemy zrobić grupowy zakup. Ja jestem za !

Ja też jestem za, chociaż jeszcze nie wiem, czy właśnie tego potrzebuję :P
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 10:34   

Dzisiaj zadzwonię do ASO i ciekawe jaka tam wyjdzie cena

Ok, ceny w ASO :
47/31

- 8201516100 – 491,56zł brutto
- 8201499785 – 493,40zł brutto

A więc ASO odpada jak dla mnie od razu.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-27, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-08-27, 10:56   

corrado napisał/a:
Dzisiaj zadzwonię do ASO i ciekawe jaka tam wyjdzie cena

Ok, ceny w ASO :
47/31

- 8201516100 – 491,56zł brutto
- 8201499785 – 493,40zł brutto

A więc ASO odpada jak dla mnie od razu.


a na co liczyles ze za 200 zeta sprzedadza ??
trza bylo sie zapytac ile przekladka by kosztowala to dopiero bys zbladl :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 13:33   

szczerze ? To tak myślałem, ... że może akurat znowu wyjdzie , że część napędu będzie tańsza "stosunkowo" od plastików , gum w aso Renault :-)
Ja w takim razie poszukam po handlarzach ze skrzynkami.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 15:37   

za tyle to skrzynie można kupić
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne