Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Urwany błotnik
Autor Wiadomość
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-03, 21:21   

grapess napisał/a:
Jest fatalnie, jakieś rury nie wiadomo od czego blokują dostęp do żarówki. Dokładnie się przyjrzałem
naprawiając swój samochód samodzielnie na gwarancji.


Nie wiem co tam za rury masz bo ja nie mam żadnych i dostęp do żarówek jest w pełni swobodny, może coś od LPG ?? Żarówki są materiałem eksploatacyjnym i raczej nie podlegają naprawie ubezpieczeniowej czy gwarancyjnej.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2014-09-03, 21:47   

odwoływać się do centrali.
Mi kiedyś serwis powiedział że 90% dziwnych przepadków załatwiają odmownie - coś na zasadzie a może klient się odczepi - ale po odwołaniu już nagle jest gitara. Mi akurat nie chcieli podsufitki wymienić ale po odwołaniu wymienili. Skrobiesz @ a w nim parę ciepłych słów i po temacie ;)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-04, 06:30   

grapess napisał/a:
Wcisnąłem przyklejając spinkę do długiego pręta plasteliną.

No z tą plasteliną to poszedłeś po bandzie. W pierwszy upalny dzień cała Ci wypłynie. To już modelina byłaby lepsza. A nie dało się tam jakiegoś wkręta wkręcić?
_________________

 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-04, 08:45   

Lajkonik, To nie tak.

Użyłem takich spinek ( na potrzeby dokumentacji zniszczyłem kolejną ), Na fotce spinka oryginalna i druga z wyciętym łepkiem, co było potrzebne aby spinka weszła na miejsce.




Tak przygotowaną spinkę przykleiłem plasteliną dokładnie mówiąc do klucza



Do tej krótszej części, Pozwoliło to dojść spinką do miejsca montarzu :-)

Docisnąłem zderzak do samochodu, dziura w którą normalnie wskakuje zaczep weszła do środka auta i ot wewnętrznej strony była widoczna. Wsadziłem tam spinkę i gotowe.

Wygląda to teraz tak



Ten rant nad żółtą kropką to miejsce gdzie był zaczep zderzaka !!!!!!

Ma to grubość dwóch milimetrów? Można porównać z grubością spinki. Jak to k...wa ma się trzymać to nie wiem, Inżynier, który to wymyślił chyba miał za zadanie zrobić samochód na targi samochodowe. Samochód, który ma wyglądać a nie być autem użytkowym.

Taki zatrzask może pęknąć faktycznie od oparcia się zderzak dziecka małego.

Powinni to naprawić na gwarancji. Normalna firma samochodowa nie wypuściłaby takiego bubla. Normalna firma samochodowa naprawiłaby to bez gadania.

To jest wada konstrukcyjna.

W 15 letnim seicent mam zderzaki, które ( jest to napisane w instrukcji ) powinny wytrzymać zderzenie z prędkością 4 km/h. Co nie jest taką małą prędkością. Bo do wytracenia prędkość samochodu, który waży 900 kg z prędkości 4 km/h do zera wymagana jest jakaś trwałość elementów.

W Dacii jak widać z Naszych historii nie wolno samochodu dotykać bo się rozpier....

I nie ma sensu tego naprawiać w ASO, bo za tydzień może być taka sama sytuacja.
Ktoś wyjdzie na papierosa przed dom, oprze się o samochód i będzie znowu szkoda.


Odnośnie dostępu do lampy prawej wygląda to tak:




Ja tam ręki nie włożę bez wyginania tych rur. O ile są zimne to nie ma problemu, ale jak się przepali żarówka w trasie to nie ma bata, żeby tam rękę wciskać.

Są samochody i jest Dacia !!!! :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-09-04, 08:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-04, 11:17   

SilverTM napisał/a:
Grapess dla tego dacie mi się podobają. Łatwe w naprawie. Nie wiem jak jest w Lodgy ale wymiana np żarówek to bajka w porównaniu do innych marek ( opel, kia, audi, honda itd ) W wielu do wymiany potrzebny jest podnośnik i zdejmowanie nadkoli np.


Mam znajomego co ma Renault Modus i samodzielna wymiana żarówki w przednim reflektorze jest zupełnie niemożliwa w warunkach polowych. Trzeba by było rozbierać pół auta, by dostać się do żarówek (demontaż przedniego wielkiego zderzaka i innych pierdółek). Wymiana tylko wyłącznie w warsztatach lub ASO, innej możliwości nie ma.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-04, 11:24   

Na zdjęciu kol. grapessa widać rurę odpływową ze zbiornika wyrównawczego oraz linkę w pancerzu do ustawiania reflektora z kabiny. ;-)
Jak ktoś ma grubą rękę to może mieć problem, sam "teoretycznie" włożyłem tam rękę by sprawdzić czy dam radę wymienić żarówkę na drodze....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-04, 14:39   

grapess napisał/a:
Ja tam ręki nie włożę bez wyginania tych rur. O ile są zimne to nie ma problemu, ale jak się przepali żarówka w trasie to nie ma bata, żeby tam rękę wciskać.


Narzekasz jak brzydka dziewica na dyskotece :-)
W porównaniu do większości samochodów to dojście do żarówki w Lodgy jest po prostu rewelacyjne :-)

A Scenicu nowym wygląda tak:

Lepiej ??

renault_scenic.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 116,91 KB

 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-04, 15:38   

benyo napisał/a:
Narzekasz jak brzydka dziewica na dyskotece


No czasami tak mam, że nie lubię badziestwa.

benyo napisał/a:
W porównaniu do większości samochodów to dojście do żarówki w Lodgy jest po prostu rewelacyjne


No, nie wiem. We wszystkich samochodach jakie do tej pory miałem było nie było z tym problemu.


Może tendencja teraz jest taka, że wszytko ma robić ASO.

Ale jest to głupota, lub brak wiedzy inżynierskiej ze strony projektantów.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-04, 16:27   

grapess napisał/a:
Może tendencja teraz jest taka, że wszytko ma robić ASO.


Tak jest właśnie tendencja we wszystkich nowoczesnych samochodach, Dacia jest konstrukcją opartą na dość starych rozwiązaniach i dlatego jeszcze jako takie dojście jest.

grapess napisał/a:
Ale jest to głupota, lub brak wiedzy inżynierskiej ze strony projektantów.


To nie głupota, ściśle przemyślane działanie. Dzisiaj musi z tego wyżyć i ASO i ubezpieczyciel, a samochód ma przejechać jakieś 300 tys. km a nie 1 000 000 km.

A tu "łatwy dostęp" w VW Sharan.

sharan.jpg
Plik ściągnięto 137 raz(y) 36,46 KB

Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-09-04, 16:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-04, 17:03   

benyo napisał/a:
musi z tego wyżyć i ASO i ubezpieczyciel,


Nie podoba mi się kierunek w jakim idzie świat.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-04, 17:14   

grapess napisał/a:
Nie podoba mi się kierunek w jakim idzie świat.


W ramach protestu możesz się przywiązać do zderzaka :-D

Świata nie zmienisz, każdy chce pracować i każdy chce zarobić.

A w tej Twojej Dacii masz konstrukcję sprzed paru lat, dlatego jeszcze sam sobie możesz naprawić zderzak i wymienić żarówkę, uznałbym to raczej za zaletę.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-05, 06:32   

grapess napisał/a:
Tak przygotowaną spinkę przykleiłem plasteliną dokładnie mówiąc do klucza

A to przepraszam :mrgreen:

Panowie, robicie zdjęcia aut z podniesioną maską, ale robione od przodu i z góry, a dojście do lamp jest raczej od środka komory. To, że silnik jest osłonięty plastikowymi badziewiami nie oznacza, że nie ma dostępu do żarówki. Widziałem fajne patenty, gdzie od środka nie ma możliwości dojścia do lampy, ale cała lampa daje się wysunąć lub uchylić (na zawiasie) na zewnątrz, dając wręcz rewelacyjny dostęp do żarówek.

benyo napisał/a:
A w tej Twojej Dacii masz konstrukcję sprzed paru lat, dlatego jeszcze sam sobie możesz naprawić zderzak i wymienić żarówkę, uznałbym to raczej za zaletę.

Dokładnie. Właśnie za to lubię moje auto i mam nadzieję, że pojeżdżę nim długo, bo zapewne następne nie będzie już tak łatwe i tanie w naprawie.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-05, 06:56   

Lajkonik napisał/a:
Panowie, robicie zdjęcia aut z podniesioną maską, ale robione od przodu i z góry, a dojście do lamp jest raczej od środka komory.


W obu przykładach podanych przykładach niestety nie ma dojścia do lamp.

Lajkonik napisał/a:

Dokładnie. Właśnie za to lubię moje auto i mam nadzieję, że pojeżdżę nim długo, bo zapewne następne nie będzie już tak łatwe i tanie w naprawie.


Lubię to :-)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-05, 08:31   

Lajkonik napisał/a:
Widziałem fajne patenty, gdzie od środka nie ma możliwości dojścia do lampy, ale cała lampa daje się wysunąć lub uchylić (na zawiasie) na zewnątrz, dając wręcz rewelacyjny dostęp do żarówek..

Np. Octavia II.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-09-05, 09:32   

W Tuaregu podobno kluczem do kół :!: :!: :lol: odkręca się jakąś śrubę i reflektor wyjeżdża po jakichś prowadnicach w tył, a dalej w bok :!: :mrgreen: :mrgreen:
Mi też to się nie podoba, w następnym aucie muszę mieć lampy LEDowe, albo nie kupię. Z tym zarabianiem na wszystkim to już dawno wyprzedziliśmy Charliego Chaplina, który był wędrownym szklarzem, a synek przed nim robił rundę z procą, żeby tatuś miał zajęcie. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 09:43   

Tylko, że lampy LEDowe w przypadku przepalenia diody (a te również są zaprojektowane na określony czas) wymienisz całą lampę, której koszt przewyższy kilkanaście wymian żarówek w ASO.;)

Poza tym - nie ma co narzekać. Kto decyduje się na Dacię kupuje budżetowe auto, któremu trzeba wybaczać pewne niedociągnięcia. Wszak kosztuje mniej niż konkurencja.
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2014-09-05, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-05, 09:46   

Chyba przenieśmy się na wątek: lampy i żarówki ;-)
Wolę sam wymieniać żarówki, które są tanie i łatwo dostępne, zamiast z "byle czem" jeździć po serwisach. Znajomym podczas wakacji w Chorwacji przestała świecić żarówka w C5. Trzeba było jechać do serwisu, ale pierwszy lepszy serwis się nie podjął (elektryk nie wiedział, jak). Trochę pojeździli, zanim znaleźli takie, który wymienił, a wziął za to sporo (nie pamiętam ile, ale wymiana żarówki nie jest tyle warta). Mówiąc krótko - niepotrzebne duże koszty i stracony czas.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 09:51   

A w Dacii nawet w trasie, przyciskasz nogą :)) , zdejmujesz zderzak i działasz.;))
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-05, 09:55   

Sandy napisał/a:
A w Dacii nawet w trasie, przyciskasz nogą :)) , zdejmujesz zderzak i działasz.;))

Sandy, czy Ty się przypadkiem nie zdradzasz, że coś wozisz pod zderzakiem?
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 10:02   

Na pewno fabryczne zaczepy.:)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 10:32   

Sandy napisał/a:
....
Poza tym - nie ma co narzekać. Kto decyduje się na Dacię kupuje budżetowe auto, któremu trzeba wybaczać pewne niedociągnięcia. Wszak kosztuje mniej niż konkurencja.


Mniej może tak ale nie jest za pół darmo. Dacia powinna być prosta ale nie tandetna. Płacimy mniej dlatego, że wielu rzeczy nie ma, jednak te co są powinny być dobrze zaprojektowane i relatywnie niezawodne. Przynajmniej w okresie kliku pierwszych lat eksploatacji. Kupić nową dacie za 50-60 tyś pln i bujać się co chwilę z serwisem to nie tak ma być. Zatraca się sens zakupu prostego nieawaryjnego toczydełka jakim ma być dacia. Wtedy warto kupić dwuletnie ranault czy inna markę. Skoro ten nowy jak i używany psują się to po co przepłacać za nowy gorszej jakości jak można mieć np. 2-3 letni samochód, też często na gwarancji. Ostatnio jest na forum wysyp narzekań na nowe dacie, w dużej części niestety uzasadnionych. Jak kupiłem swoje roczne sandero liczyłem na bezawaryjność i spokój auta na gwarancji, Mnie się "poszczęściło" gdyż pojazd jakiś mega wpadek nie zaliczył, zaś to co było ASO zazwyczaj naprawiało.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-09-05, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 11:03   

Dlatego Harley Davidson wypuszczając na rynek ostatni poliftingowy model przez 2 lata zbierał skrzętnie wszystkie opinie użytkowników poprzedniego modelu w celu wyeliminowania wszelkich niedociągnięć. Każdy przypadek dokładnie przeanalizowano. Udało się, wprowadzono kilkadziesiąt, jak nie kilkaset drobnych modyfikacji.
Ale do tego nam daleko, pocieszające, że nie tylko nam. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2014-09-05, 11:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-05, 11:15   

Sandy napisał/a:
Harley Davidson wypuszczając na rynek ostatni poliftingowy model zbierał skrzętnie opinie użytkowników poprzedniego modelu w celu wyeliminowania wszelkich niedociągnięć. wprowadzono kilkadziesiąt, jak nie kilkaset drobnych modyfikacji.
Ale do tego nam daleko, pocieszające, że nie tylko nam. ;-)


Dacia w przypadku Dustera zrobiła podobnie - w wersji poliftingowej pojawiły się "rzeczy", których nie było w Ph1. Nowa wersja jest bardziej cywilizowana od pierwszej. Zmian jest co najmniej kilkadziesiąt, często drobniutkich (np. grubości linek do regulacji położenia świateł), aż po spore - jak kokpit. Niestety, pojawiły się też "nowe" niedoróby.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 11:17   

Czekamy na Ph3. :-)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-09-05, 11:39   

Sandy napisał/a:
Czekamy na Ph3. :-)

To będzie zupełnie inny samochód. Może też droższy, o ile Dacia podąży tą drogą, jaką podążyła Skoda.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne