Wysłany: 2014-09-12, 08:26 Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
Nie musiałem na szczęście hamować awaryjnie (tak na prawdę) więc na hamulce nie narzekam. Działają, pewnie równie dobrze jak spowalniacze w Jeepach, które miałem wcześniej. Może inne marki mają lepsze hamulce ale co z tego ? Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-12, 10:45
wojtek_pl napisał/a:
Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...
Biorąc pod uwagę że rozkład sił hamowania (zwłaszcza awaryjnego gdzie przód jest maksymalnie dociążony) wynosi jakieś 80:20 na korzyść przednich to śmiem twierdzić że nie będzie to miało znaczącego wpływu
W Poldkach zastąpiono kiedyś tarcze z tyłu na rzecz bębnów i układ Lucasa działał zdecydowanie lepiej niż starszy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-09-12, 10:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie musiałem na szczęście hamować awaryjnie (tak na prawdę) więc na hamulce nie narzekam. Działają, pewnie równie dobrze jak spowalniacze w Jeepach, które miałem wcześniej. Może inne marki mają lepsze hamulce ale co z tego ? Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...
Właśnie. Ja do tej pory albo przeważnie inną grupą aut jeździłem, gdzie tarłem zderzakiem o progi. Czyli Twoim zdaniem jak na suva jest ok?
Wysłany: 2014-09-12, 12:04 Ciekawe co można w ten przód włożyć...
DrOzda napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Trzeba by zamontować tarcze hamulcowe z tyłu zamiast bębnów aby poprawić znacząco hamowanie...
Biorąc pod uwagę że rozkład sił hamowania (zwłaszcza awaryjnego gdzie przód jest maksymalnie dociążony) wynosi jakieś 80:20 na korzyść przednich to śmiem twierdzić że nie będzie to miało znaczącego wpływu
W Poldkach zastąpiono kiedyś tarcze z tyłu na rzecz bębnów i układ Lucasa działał zdecydowanie lepiej niż starszy.
Zdecydowanie masz racje, kluczem jest przód. Ciekawe tylko kto produkuje na pierwszy montaż, co tam pasuje oraz co na to serwis... Przed dusterem jeździłem 3 która stawała w miejscu. Mam też dokera van i tu nie mam zastrzeżeń... Ale w porównaniu z dokerem to duster blado wypada...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-12, 12:35
cos chyba nie tak, u mnie jak wcisne mocno to odpala sie uklad awaryjnego hamowania z ostrzegawczymi i dobiciem cisnienia w ukladzie gdybym za slabo wciskal pedal, juz w Clio II to bylo chyba
Może powinieneś odpalić silnik, bo bez wspomagania hamulce są bardzo tępe i ABS też nie działa.
Jeśli naprawdę hamuję awaryjnie, to ABS włączy się nawet na suchym asfalcie. Normalnie człowiek tak nie hamuje, ja mam przynajmniej taką blokadę. Tak samo, jak bardzo trudno mi ruszyć z piskiem opon "na pokaz", ale gdy wcinam się na skrzyżowaniu przed inny samochód, to zapiszczą na pewno.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-12, 19:10 Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła,
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.
Wysłany: 2014-09-12, 21:13 Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-12, 22:05
Może w dusterze hamulce nie są jakieś gorsze od tych w sandero. Jedynie charakterystyka zawieszenie, w którym przód lekko nurkuje przy hamowaniu, sprawia wrażenie, że są mniej ostre. Co do tarcz, w wielu pojazdach cięższych od dustera są bębny i jakoś się sprawdza. Być może to jest celowy zabieg - bębny lepiej zachowają się w terenie ( off road )/ Choć np w wersji prestige 4x2 mogły być 4 tarcze.
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko.
Jeśli ABS się nie załącza, to świadczy o bardzo dobrej przyczepności (oczywiście jeżeli koła się przy tym nie blokują). Im mniej się załącza, tym lepiej, bo kiedy się załącza, to oznacza osiągnięcie granicy przyczepności i maksymalnej siły hamowania!
mrpaulo napisał/a:
Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
Najlepszym sposobem poprawienia skuteczności hamowania jest zmiana opon na nowe i/lub lepsze. Klocki i tarcze praktycznie nie wpływają na skuteczność hamowania w cywilnym samochodzie, chyba że się przegrzewają.
Cav napisał/a:
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.
Która Dacia waży 1400kg? :D
Moim zdaniem jedynym słabym punktem działania hamulców w Dacii jest głęboki skok pedału hamulca - przynajmniej u mnie. Mówiąc szczerze uważam to za kretyńskie i niebezpieczne zagranie ze strony konstruktorów. Natomiast poza tym hamulce są tak skuteczne, jak opony - a że fabrycznie w Dacii są słabe opony, to i w testach hamowania Dacia słabo wypada.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 05:37 Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
zyga03 napisał/a:
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.
Podczas jazdy w terenie, czyli z włączonym napędem 4x4, ABS przełącza się na inny tryb, więc nie ma to wiele wspólnego z jego pracą podczas normalnej jazdy.
Nie sądzę więc, żeby miało to jakikolwiek związek z nienajlepszymi hamulcami.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 05:40
Marmach napisał/a:
Cav napisał/a:
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.
Która Dacia waży 1400kg? :D
Moja.
Dokładnie na pusto 1420 (z belką haka która też ze 20 kg dokłada).
Ważona była specjalnie żeby uzyskać prawidłowe wyniki z hamowni.
Realnie nawet waży więcej, bo raczej auto bez kierowcy nie jeździ.
Wysłany: 2014-09-13, 07:26 Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
Cav napisał/a:
zyga03 napisał/a:
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.
Podczas jazdy w terenie, czyli z włączonym napędem 4x4, ABS przełącza się na inny tryb, więc nie ma to wiele wspólnego z jego pracą podczas normalnej jazdy.
Nie sądzę więc, żeby miało to jakikolwiek związek z nienajlepszymi hamulcami.
milisz działanie układu hamulcowego z Abs Jeśli hamulce są słabe ( lub będzisz je lekko traktował) to ABS po prostu nie będzie musiał działać.
ABS się w DD nie przełącza podczas jazdy w terenie w inny tryb - byłoby to bezsensowne technicznie, wystarczy umiejętnie używać pedału
Po prostu układ hamulcowy w DD jest kiepski jak w wielu autach innych modeli
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 07:35 Re: Słabe hamulce/długa droga hamowania w Dusterze
zyga03 napisał/a:
Cav napisał/a:
zyga03 napisał/a:
mrpaulo napisał/a:
Szanowni klubowicze i użytkownicy Dusterów, czy zauważyliście przesiadając się z innych aut, iż hamulce są słabe, auto ma dość długą drogę hamowania a abs w zasadzie się nie załącza - jeśli oczywiście nie jest ślisko. Generalni budowa samego układu nie jest zła, masa też niezbyt duża, ale czuć różnice. Niedługo minie 2 lata od zakupu i zastanawiam się nad wymianą tarcz na inne (np. ebc), czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z innymi niż seryjne zestawieniami tarcz/klocków?
niestety hamulce w DD to słaby element tego samochodu. Charakterystyka układu hamowania zwłaszcza w autach z 4x4 jest prawdopodobnie tak dobrana żeby nie blokować kół ( mimo ABS) podczas jazdy w terenie. Niestety " na asfalcie" takie założenie jest trochę protezą. Uniwersalność to kompromis.
Podczas jazdy w terenie, czyli z włączonym napędem 4x4, ABS przełącza się na inny tryb, więc nie ma to wiele wspólnego z jego pracą podczas normalnej jazdy.
Nie sądzę więc, żeby miało to jakikolwiek związek z nienajlepszymi hamulcami.
milisz działanie układu hamulcowego z Abs Jeśli hamulce są słabe ( lub będzisz je lekko traktował) to ABS po prostu nie będzie musiał działać.
ABS się w DD nie przełącza podczas jazdy w terenie w inny tryb - byłoby to bezsensowne technicznie, wystarczy umiejętnie używać pedału
Po prostu układ hamulcowy w DD jest kiepski jak w wielu autach innych modeli
Nie wiem do kogo piszesz, jeśli do mnie, to chyba nie doczytałeś co pisałem, bo wnioski masz te same, ale polemizujesz.
Co do ABS w terenie - też nie wiesz o czym piszesz, użyj googla zanim zaprzeczysz czyimś słowom.
Znajdzie np. to:
http://www.swiataut.net/texts/show/42/569
"Napęd 4x4 włącza się pokrętłem umieszczonym pod panelem klimatyzacji. Pokrętło posiada trzy położenia – 2WD, AUTO i LOCK. W trybie 2WD mamy napęd jedynie na przednią oś, a w położeniu AUTO komputer sam decyduje kiedy dołączyć napęd tylnej osi. Ostatni tryb – LOCK spina sprzęgło międzyosiowe oraz przełącza ABS w tryb terenowy."
"Napęd 4x4 włącza się pokrętłem umieszczonym pod panelem klimatyzacji. Pokrętło posiada trzy położenia – 2WD, AUTO i LOCK. W trybie 2WD mamy napęd jedynie na przednią oś, a w położeniu AUTO komputer sam decyduje kiedy dołączyć napęd tylnej osi. Ostatni tryb – LOCK spina sprzęgło międzyosiowe oraz przełącza ABS w tryb terenowy."
dobre sobie skoro wiedzę czerpiesz z tłumaczeń jakiegoś czasopisma to możesz mieć takie spojrzenie na technikę motoryzacyjną
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-15, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.
No cóż gdybyś miał, chociaż 5% wiedzy dziecka w wieku przedszkolnym to nie pisałbyś takich głupot w każdym ze swoich postów. Wiesz ile waży ciężarówka? I dlaczego ma bębny z tyłu a nie tarcze. I dlaczego włożenie tam tarczy jeden za jeden bez wprowadzenia innych zmian konstrukcyjnych pogorszy drogę hamowania. I dlaczego bębny są znacznie skuteczniejsze w działaniu o tarcz. I dlaczego większościowo współcześnie zakłada się tarcze z przodu samochodu zamiast bębnów i czym to jest podyktowane?
Zamiast pisać kolejne bzdury zapoznaj się, chociaż z częścią pojęć motoryzacyjnych i poskładaj je do kupy. Zaczynając od brake fade, masa nieresorowana, zależność siły nacisku na skuteczność, wentylacja, odporność na przegrzanie, masa całkowita, cykl użycia, wymagana skuteczność, Rozwijane prędkośc,rozmiar felg, ET......... itd.
Nie ma całego dnia by pisać.
Zobacz też, dlaczego małe auta w USA taki po 2,5 –3,5t z potężnymi silnikami i osiągami, mają mniejsze hamulce niż europejskie auta segmentu B.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-13, 10:22
Kali, jak znajdziesz chwilkę napisz więcej o tych hamulcach w USA oraz tych masach nieresorowanych. W dusterze z tyłu bębny są z powodów jak mniemam oszczędnościowych, a nie czymś pogarszającym skuteczność hamowania. Ponadto dla 4x4 chyba bezpieczniej na mokrym terenie, w błocie by działały bębny na jedną oś. Tylko dlaczego w większości kompaktów są 4 tarcze ?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-13, 10:44
mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:
Marmach napisał/a:
Cav napisał/a:
Jest zła, bębny z tyłu w aucie o masie 1400 kg to zdecydowanie nie jest nawet wystarczające rozwiązanie.
Która Dacia waży 1400kg? :D
Moja.
Dokładnie na pusto 1420 (z belką haka która też ze 20 kg dokłada).
Ważona była specjalnie żeby uzyskać prawidłowe wyniki z hamowni.
Realnie nawet waży więcej, bo raczej auto bez kierowcy nie jeździ.
Według katalogu Twój model powinien ważyć 1 320 kg + te 20 kg na belkę haka. Może z paliwem po korek i gratami w bagażniku byś cudem dobił do 1399
Chyba jednak nie jest tak jak piszesz - norma wg której Duster ma mieć 1320 obejmuje również paliwo w baku - nie jestem pewien czy cały bak, czy pół, ale na pewno nie pusty (a ja miałem jakieś 15 l, czyli mniej niż norma przewiduje).
Niestety - praktyka pokazuje że jest inaczej niż być powinno, bo:
- waga pokazywała raczej prawdę, bo moja własna waga została zmierzona z dokładnością do 5 kg, a nie 100 kg.
-gdyby ważył 1320 a nie 1400, to wynik na hamowni wskazywałby, że silnik jest słabszy niż powinien - o dobre 5 KM - przy wadze 1400 jest tyle ile być powinno, nawet z lekkim zapasem
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-15, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
Masa własna pojazdu – masa pojazdu (lub zespołu pojazdów), nie wliczając jego ładunku, w stanie nieruchomym i gotowym do drogi, którą określiły właściwe władze kraju rejestracji pojazdu[1].
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego[2].
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-09-13, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Masa własna pojazdu – masa pojazdu (lub zespołu pojazdów), nie wliczając jego ładunku, w stanie nieruchomym i gotowym do drogi, którą określiły właściwe władze kraju rejestracji pojazdu[1].
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego[2].
W wersji wyposażenia najbardziej ubogiej. Silnik elektryczny szyb i wiązka też waży więcej niż korbka. Do tego dochodzą inne dodatki jak np. klima itp.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-09-15, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
A wiecie że mi auto lepiej hamujące kiedy tył jest obciążony .
Wiadomo że wtedy korektor podkręca hamowanie na tył .
Mam takie brzytwy w citroeanie co jak się muśnie pedał to już staje samochód .
Te w daci mają dużo większe skale hamowania tzn trzeba bardziej cisnąć po pedale .
Mi to bardziej odpowiada bo można dokładnie dostosować siłę hamowania do oczekiwanej
że w wersjach benzynowych mamy tarcze TW 269 / 22,4
a klekoty TW 280 / 24
Czy serwo w obu wersjach jest to samo ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-13, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum